Mercedes-AMG rozsiahlymi opatreniami dôkladne vylepšuje svoje úspešné modely GLC 43 4MATIC SUV a kupé (kombinovaná spotreba paliva: 10,6 – 10,2 l/100 km; kombinované emisie CO2: 242 – 232 g/km)1. S obložením chladiča špecifickým pre AMG, novým dizajnom svietidiel, výrazným spojlerom predného nárazníka a navonok širšou zadnou časťou s okrúhlymi dvojitými koncovkami výfuku sú modely vozidiel, ktoré predstavujú vstup do sveta vozidiel SUV od značky Mercedes-AMG, viditeľne atraktívnejšie. 3,0-litrový motor V6 biturbo dosahuje výkon 287 kW (390 k), čo je o 17 kW (23 k) viac ako doteraz. Kombinácia prevodovky AMG SPEEDSHIFT TCT 9G s rýchlymi reakciami, náhonu na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC s dôrazom na zadné kolesá a regulácie agilnosti DYNAMIKA AMG umožňuje ďalšie zvýšenie jazdného zážitku a agilnosti. Najnovšia verzia infotainmentu MBUX s funkciami a ukazovateľmi špecifickými pre AMG spolu s inovatívnou koncepciou ovládania prispieva k výbornej použiteľnosti počas každodenného jazdenia. Táto vlastnosť je navyše zosilnená veľkou ponukou priestoru pre spolujazdcov a batožinu, ako aj rozsiahlymi bezpečnostnými funkciami.

„Aj nové modely GLC 43 4MATIC SUV a kupé v ich aktuálnej podobe zdobí maska chladiča špecifická pre AMG. Vďaka tomu sa už pri prvom pohľade prejavujú ako plnohodnotní členovia našej dobre založenej a mimoriadne úspešnej rodiny vozidiel SUV. Vysokovýkonné vozidlo SUV strednej triedy v sebe kombinuje nové expresívne dizajnové prvky s vyšším výkonom, inovatívnym informačným systémom MBUX, ako aj vyššou praktickosťou pri každodennom používaní. Vysokou agilnosťou a športovou dynamikou jazdy, samozrejme, aj v tomto segmente napĺňame prísľub značky, ktorým je jazdný výkon,“ povedal Tobias Moers, predseda obchodného vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

Vyšší výkon sa spája s efektívnosťou: 3,0-litrový motor AMG V6 biturbo
SUV a kupé profitujú zo zvýšeného výkonu 3,0-litrového motora V6 o 17 kW (23 k) na 287 kW (390 k). Maximálny krútiaci moment 520 Nm je k dispozícii od 2 500 do 4 500 1/min. Za vysoký výkon sú okrem iného zodpovedné aj aplikačné prispôsobenia softvéru. Väčšie samostatné turbodúchadlá sú zabudované blízko motora a vyznačujú sa mimoriadne spontánnymi odozvami. To je zárukou presvedčivých jazdných výkonov: vozidlo SUV a kupé zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Vizuálne sa dá rozpoznať vysokovýkonný hnací agregát AMG podľa krytu motora s červenou hliníkovou vložkou a nápisom AMG.

Exteriér: obloženie chladiča špecifické pre AMG a výraznejšie svetlomety
Obloženie chladiča, ktoré je špecifické pre AMG, vrátane zvislých pochrómovaných lamiel to dáva jasne najavo: tieto modely GLC pochádzajú z Affalterbachu. Novonavrhnuté plochšie vysokovýkonné svetlomety s LED zvýrazňujú expresívny charakter prednej časti aj vďaka dennému osvetleniu so vzhľadom pochodne. Plutvy v matnej čiernej farbe na otvoroch na prívod vzduchu sú ozdobené ozdobnými prvkami v tieňovej striebornej farbe a zabezpečujú ešte dominantnejší vzhľad.

Pri pohľade zboku zaujmú zvýraznené bočné obloženia prahov, ktoré SUV a kupé vizuálne znižujú a predlžujú ich celkovú líniu. Do očí udrú aj aerodynamicky optimalizované disky AMG z ľahkej zliatiny, ktoré sa sériovo dodávajú s rozmerom 19 palcov a nesú nápis AMG. Na želanie je k dispozícii päť ďalších variantov diskov s rozmermi od 19 do 21 palcov.

Aj výrazná zadná časť sprostredkuje športový vzhľad vďaka širokému spojleru zadného nárazníka, difúzoru a dvom okrúhlym dvojitým koncovkám výfuku. Presne ako svietidlá pri pohľade spredu, aj v tejto časti vozidla sa novonavrhnuté zadné svietidlá s LED starajú o nezameniteľný svetelný znak.

Interiér: športový a veľkorysý priestor s červenými zvýrazňujúcimi prvkami
Dizajn interiéru dopĺňa športový dizajnový jazyk exteriéru a potvrdzuje dynamické zameranie nového modelu GLC 43 4MATIC. Vysokovýkonné vozidlo SUV strednej triedy je sériovo vybavené športovými sedadlami, ktoré vodičovi a spolujazdcovi poskytujú lepšiu bočnú oporu. Čalúnenie z imitácie kože ARTICO/mikrovlákna DINAMICA v čiernej farbe má samostatné grafické stvárnenie sedadla a červené ozdobné švy. Ozdobné prvky z hliníka s pozdĺžnym výbrusom zdôrazňujú športové ambície.

Modely GLC 43 4MATIC SUV a kupé okrem toho ponúkajú veľa miesta pre cestujúcich a batožinu, variabilný interiér, rozsiahlu bezpečnostnú výbavu, ako aj vysoký komfort na dlhých trasách. Ďalšie možnosti individuálneho prispôsobenia vytvárajú nové varianty výbavy z kože v kombinácii farieb brusnicová/čierna a z kože v kombinácii farieb magmová sivá/čierna.
Dynamický dizajn, dokonalá ergonómia a intuitívna obsluha sú charakteristickými vlastnosťami nového, sériovo dodávaného volantu AMG v mikrovlákne DINAMICA. Dole je sploštený a v oblasti uchopenia perforovaný. Galvanizované radiace páčky na volante umožňujú ešte športovejšiu jazdu ručným radením prevodových stupňov. Tlačidlá AMG na volante, ktoré sa dodávajú na želanie, umožňujú rýchle a presné ovládanie špecifických funkcií ovplyvňujúcich dynamiku jazdy. Tie pozostávajú z okrúhleho otočného ovládača s integrovaným displejom pod pravým ramenom volantu a z dvoch vertikálne usporiadaných, farebných tlačidiel s displejmi so spínačmi pod ľavým ramenom volantu. Vďaka ergonomickému umiestneniu prídavných tlačidiel na volante priamo v oblasti uchopenia ostanú ruky vždy na volante – vďaka intuitívne zrozumiteľnej funkčnosti je pozornosť vodiča vždy upriamená na cestnú komunikáciu.

Jednoduchá a rýchla obsluha
Najnovšia verzia infotainmentu MBUX potvrdzuje vysokú mieru praktickosti pri každodennom používaní a vytvára ešte užšie spojenie medzi vodičom, vozidlom a cestujúcimi. Či už dotykovým poľom, tlačidlami dotykového ovládania na volante, dotykovým displejom, hlasovým zadaním alebo ovládaním gestami: koncepcia ovládania modelu GLC 43 4MATIC je rovnako všestranná ako flexibilná.

Samozrejmosťou je tiež pokrokové hlasové ovládanie na palube, ktoré sa aktivuje zvolaním „Hey Mercedes“ (Ahoj, Mercedes). MBUX vďaka umelej inteligencii rozpozná a pochopí takmer všetky vety z oblastí infotainmentu a obsluhy vozidla, aj keď sú vyjadrené nepriamo.

Vodič dostáva optické informácie prostredníctvom 12,3 palcového združeného prístroja vľavo a 10,25 palcového dotykového displeja vpravo. Vďaka trom štýlom zobrazovania špecifickým pre vozidlá AMG – Klasický, Športový alebo Superšport – sú funkcie vozidla oveľa bezprostrednejšie.

Od komfortného nastavenia až po športové nastavenie, od stabilného prejavu až po agilný prejav: päť jazdných programov a Dynamika AMG
Pri modeloch GLC 43 4MATIC SUV a kupé sú na výber jazdné programy Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+ a Individuálny. Pomocou nich je možné dotykom prsta dosiahnuť ešte individuálnejšiu charakteristiku vozidla. Diferenciácia siaha od úspornej a komfortnej až po extrémne športovú. Pritom sa prispôsobujú dôležité parametre ako odozva motora, prevodovky, podvozka a riadenia. Programy sú teraz prepojené s riadením agilnosti DYNAMIKY AMG, vďaka čomu možno jazdné vlastnosti prispôsobiť teraz ešte diferencovanejšie odlišným nárokom a jazdným podmienkam.

V prípade vysokovýkonného vozidla SUV sa pod pojmom DYNAMIKA AMG ukrývajú funkcie agilnosti Základné a Rozšírené, ktorých spôsoby fungovania sú automaticky navolené príslušným jazdným programom. Jazdné parametre ako prahové hodnoty regulácie kompletne novovyvinutého ESP® (elektronický systém stabilizácie) sa inteligentne prispôsobujú podľa zvoleného jazdného programu. Dosahuje sa tým dostupné rozpätie dynamiky v priečnom smere, pričom aktivita ESP je zachovaná. Vodič si môže vybrať medzi stabilnou a agilnou charakteristikou.

  • Nastavenie Základné je priradené jazdným programom Klzká vozovka a Komfort. GLC 43 4MATIC vtedy vykazuje veľmi stabilné jazdné vlastnosti s vysokým tlmením stáčavosti.
  • Nastavenie Rozšírené sa aktivuje v programe Šport a Šport+. Model GLC 43 4MATIC ostane neutrálne vyvážený. Nižšia miera tlmenia stáčavosti, požiadavky na natáčanie volantu s menšími uhlami a zvýšená agilnosť podporujú dynamické manévre, napríklad jazdenie na kľukatých cestách nižšej triedy.

Rýchle radenie: prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
Vo vozidle GLC 43 4MATIC sa používa osvedčená 9-stupňová automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT (TCT = Torque-Clutch Transmission), ktorá je špeciálne vyladená pre dynamický jazdný zážitok. Je optimálne zosúladená s motorom a sľubuje agilný rozjazd a rýchle radenie typické pre AMG – je jedno, či radíte automaticky alebo ručne prostredníctvom radiacich páčok na volante. Vďaka samostatnej softvérovej aplikácii sa darí realizovať veľmi krátke časy preradenia.

Viacnásobné podradenie umožňuje dosiahnuť rýchle šprinty, zatiaľ čo funkcia medziplynu v jazdných programoch Šport a Šport+ ešte viac zvyšuje emotívnosť jazdného zážitku. Okrem toho precízne zásahy do zapaľovania umožňujú ešte rýchlejšiu zmenu prevodového stupňa ako iné režimy. Vo všetkých jazdných programoch sa vozidlo rozbieha na prvom prevodovom stupni, čo zabezpečuje vždy dynamický jazdný zážitok.

Optimálny záber: náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC
Sériový náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC sa vyznačuje rozdeľovaním momentu s dôrazom na zadnú nápravu v pomere 31 percent na prednú nápravu a 69 percent na zadnú nápravu. Toto rozloženie zabezpečuje väčšiu jazdnú dynamiku a vyššie priečne zrýchlenie na ceste, ako aj vylepšenú trakciu pri zrýchľovaní. Jednostupňová rozdeľovacia prevodovka náhonu na všetky kolesá je pripojená na prevodovku ako separátny systém systém.

Prispôsobí sa: podvozok so systémom AMG RIDE CONTROL+
AMG RIDE CONTROL+ spája výhody viacerých podvozkov do jedného. Základom je vzduchové pruženie so VZDUCHOVÝM OVLÁDANÍM POHYBU KAROSÉRIE s adaptívnym systémom tlmenia ADS PLUS, ktorý je špecificky prispôsobený pre AMG, čo zaručuje športovú dynamiku jazdy, ako aj komfort na dlhých trasách, ktorý je typický pre túto značku.

Viackomorové vzduchové pruženie ponúka mimoriadne široké rozpätie medzi najkomfortnejším a najšportovejším nastavením a prispôsobí sa aktuálnemu naloženiu vozidla. Vďaka pneumatickej regulácii výšky podvozku v celom rozsahu si vozidlo zachováva konštantnú výšku, ktorá nie je závislá od zaťaženia. Na zníženie odporu vzduchu a ďalšie zvýšenie stability sa pri vysokej rýchlosti vozidlo spustí nižšie.

Sériovo je na palube dostupné adaptívne nastaviteľné tlmenie AMG RIDE CONTROL+. Tento elektronicky riadený systém, ktorý pracuje plnoautomaticky, priebežne prispôsobuje tlmenie na každom kolese aktuálnej potrebe. Vďaka tomu sa dosahuje vyššia bezpečnosť jazdy a väčší komfort odvaľovania. Nastavenie tlmenia sa reguluje pre každé koleso samostatne a závisí od spôsobu jazdy, stavu vozovky a zvoleného nastavenia podvozka. Na základe mnohých informácií, ako je zrýchlenie alebo rýchlosť jazdy tak možno vždy zvoliť optimálny prevádzkový bod. Prostredníctvom spínača na stredovej konzole si vodič môže vybrať z troch rôznych grafov charakteristiky tlmičov Komfort, Šport a Šport+ a individuálne tak ovplyvniť dojem z jazdy — od komfortného až po športový.

Presná spätná väzba: parametrické riadenie AMG
Elektromechanické parametrické riadenie je sprevodované variabilne. Nadchýna svojou presnou a autentickou odozvou. Pri vysokej rýchlosti podpora posilňovača riadenia klesá, pri nižšej rýchlosti sa plynulo zvyšuje. Takto je na riadenie pri nízkej rýchlosti potrebná relatívne menšia sila, zatiaľ čo pri vysokej rýchlosti ostane zachovaná najlepšia možná kontrola nad vozidlom. Posilňovanie riadenia je priradené stupňom systému DYNAMIKA AMG. V jazdnom programe Rozšírené vodič získava viac informácií o jazdnom stave.

Prehľad parametrov

  AMG GLC 43 4MATIC AMG GLC 43 4MATIC kupé
Motor 3,0-litrový V6 s priamym vstrekovaním a preplňovaním biturbo 3,0-litrový V6 s priamym vstrekovaním a preplňovaním biturbo
Zdvihový objem 2 996 cm³ 2 996 cm³
Výkon 287 kW (390 k) pri 5 500 – 6 000/min 287 kW (390 k) pri 5 500 – 6 000/min
Max. krútiaci moment 520  Nm pri 2 500 – 4 500/min 520  Nm pri 2 500 – 4 500/min
Náhon Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC s rozdelením sily špecifickým pre AMG Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC s rozdelením sily špecifickým pre AMG
Prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
Spotreba paliva    
kombinovaná 10,6 – 10,2 l/100 km¹ 10,5 – 10,2 l/100 km¹
Kombinované emisie CO₂ 242 – 234 g/km¹ 240 – 232 g/km¹
Trieda efektívnosti F F
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 4,9 s 4,9 s
Maximálna rýchlosť 250 km/h² 250 km/h²
 

Zdroj: Mercedes-Benz