• Prvotriedne jazdné výkony – aj vďaka elektricky poháňanému kompresoru
  • Aktívne stabilizátory, riadenie všetkých kolies a športový diferenciál pre vysokú dynamiku
  • Športový dizajn so špecifickými detailmi modelov S a bohatou výbavou

Ingolstadt, 22. júla 2019 – Od jari 2016 je Audi SQ7 TDI (spotreba paliva kombinovaná v l/100 km*: 7,6 – 7,4; emisie CO2 kombinované v g/km*: 200 – 194) so svojim motorom V8 TDI s výkonom 320 kW (435 k) špičkovým modelom radu Q7. Teraz veľké SUV prichádza v novej podobe a je ešte impozantnejšie. V interiéri má sériovo športové sedadlá, systém MMI navigácia plus, dotykové ovládanie a Audi virtual cockpit so špeciálnym zobrazením. Energický pohon zabezpečuje osemvalec 4.0 TDI s prídavným, elektricky poháňaným kompresorom. Nové Audi SQ7 TDI** sa v Európe začne predávať koncom septembra a v Nemecku bude mať cenu od 94.900 eur.

Mohutná sila nafty: V8 biturbo s elektricky poháňaným kompresorom

Nové Audi SQ7 TDI (spotreba paliva kombinovaná v l/100 km*: 7,6 – 7,4; emisie CO2kombinované v g/km*: 200 – 194) imponuje mimoriadnym potenciálom svojho naftového pohonu. Motor V8 4.0 TDI s prepĺňaním biturbo dosahuje výkon 320 kW (435 k) a v pásme otáčok od 1.250 do 3.250 za minútu poskytuje gigantický maximálny krútiaci moment 900 Nm. S týmto motorom najväčšie SUV od Audi zrýchľuje za 4,8 sekundy z 0 na 100 km/h a ďalej až po elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h. Na 100 kilometrov SQ7 TDI spotrebuje priemerne medzi 7,6 a 7,4 litra nafty, čo zodpovedá emisii CO2 200 až 194 gramov na kilometer.

Paralelná 48-voltová elektrická sústava napája elektricky poháňaný kompresor (EAV), ktorý podporuje dva turbokompresory keď je ešte prepĺňací tlak malý a vodič pedálom akcelerátora požaduje vysoký výkon. Vďaka tomu motor dosahuje enormný krútiaci moment pri zrýchľovaní z nízkych otáčok a predovšetkým pri rozjazde z miesta. Kompresor EAV je integrovaný do vedenia nasávaného vzduchu. Kompaktný elektromotor s výkonom 7 kW dokáže zrýchliťlopatkové koleso kompresora za 250 milisekúnd až na 70.000 otáčok za minútu. Vo výfukovej sústave motora 4.0 TDI dva aktuátory modulujú sýty zvuk osemvalca.

Dynamické jazdné vlastnosti: aktívne stabilizátory, riadenie všetkých kolies a športový diferenciál 

Rýchlo radiaca 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic a permanentný pohon všetkých kolies quattro prenášajú veľký krútiaci moment motora 4.0 TDI na cestu. Sériové športovo vyladené pneumatické pruženie adaptive air suspension sport s tlmičmi pruženia s elektronickou reguláciou charakteristiky a progresívne riadenie, ktorého prevodový pomer sa mení podľa uhla natočenia volantu, zaručujú vysokú jazdnú dynamiku. Ešte obratnejšie je veľké SUV s riadením všetkých kolies. Pri nízkej rýchlosti sa zadné kolesá natáčajú v uhle do 5 stupňov proti smeru natočenia predných kolies pre zvýšenie agility a zmenšenie polomeru otáčania. Pri jazde po diaľnici sa zadné kolesá mierne natáčajú v rovnakom smere ako predné kolesá pre zvýšenie stability. Riadenie všetkých kolies je súčasťou voliteľného kompletu podvozka advanced. Ten okrem toho obsahuje aj elektromechanické aktívne stabilizátory, ktoré na nerovnej ceste zmenšujú pohyby karosérie a pri športovej jazde zmenšujú nakláňanie karosérie v zákrutách. Tretím prvkom kompletu high-tech je športový diferenciál, ktorý ďalej zvyšuje jazdnú dynamiku. Pri rýchlej jazde v zákrute aktívne rozdeľuje krútiaci moment na kolesá zadnej nápravy. Vďaka tomu pri zatáčaní a akcelerácii doslova zatláča Audi SQ7 TDI** do zákruty a eliminuje každý náznak nedotáčavosti. Pri vzniku pretáčavosti športový diferenciál stabilizuje veľké SUV prenesením väčšieho podielu krútiaceho momentu na vnútorné koleso v zákrute.

Pôsobivý vzhľad: dizajn exteriéru

Audi SQ7 TDI** má aktuálny dizajn rodiny Q doplnený o špecifické detaily vysoko výkonných modelov S. Od základnej verzie Q7 sa líši dvojitými lamelami v maske chladiča Singleframe, krytmi vonkajších spätných zrkadiel v hliníkovom vyhotovení a štyrmi charakteristickými okrúhlymi chrómovanými koncovkami výfuku. Spojlerová lišta v prednom nárazníku je trojrozmerne tvarovaná, nájazdový štít v zadnom nárazníku pôsobí ešte robustnejšie. Niektoré plastové diely na karosérii sú lakované v matnej striebornej farbe, na želanie Audi montuje dizajnový čierny komplet (Optikpaket Schwarz). Paleta lakov karosérie obsahuje špeciálny farebný odtieň Daytonagrau Perleffekt, k dispozícii je aj široká ponuka lakov z programu Audi exclusive.

Audi štandardne montuje na SQ7 TDI** 20-palcové hliníkové liate disky kolies s 5-lúčovým turbínovým dizajnom a pneumatikami formátu 285/45 R 20. Kvôli vysokému výkonu motora majú brzdové kotúče na prednej náprave priemer 400 milimetrov, na zadnej náprave 370 milimetrov. Čierne brzdiče (na želanie červené) majú na prednej náprave logo S. Na želanie výrobca montuje brzdovú sústavu s keramickými kotúčmi spevnenými uhlíkovými vláknami, ktorá je veľmi odolná voči opotrebovaniu. Jej kotúče majú vpredu priemer 420 milimetrov a vzadu 370 milimetrov. Brzdiče sú v tomto prípade lakované antracitovo sivou farbou.

Športový výkon: interiér a výbava

V interiéri má Audi SQ7 TDI** tmavé poťahy sedadiel a dverí z kombinácie kože a alcantary.

Dekoračné obklady sú štandardne z matne brúseného hliníka, na želanie môžu byť z karbónu,čím ďalej zvýrazňujú športový vzhľad. Na želanie komplet kontúrového/náladového osvetlenia iluminuje elementárne dizajnové línie a plochy interiéru v 30 nastaviteľných farbách.

K sériovému vybaveniu patria okrem športových sedadiel vpredu aj osvetlené hliníkové dekoračné lišty na prahoch dverí, vpredu s logom S. Pedále, opierka ľavej nohy a ochrana nakladacej hrany batožinového priestoru sú vyhotovené z ušľachtilej ocele. Za príplatok si zákazník môže objednať športové sedadlá S s integrovanými opierkami hlavy, vylisovaným logom S na poťahu operadla, pneumatickým nastavovaním bočných podporných častí a poťahmi z kože Valcona s kosoštvorcovým prešívaním. Farebné spektrum poťahov sedadiel siaha odčiernej cez sivú Rotorgrau až po červenú Arrasrot, vyhradenú exkluzívne pre modely S. Aj stredová lakťová opierka je prispôsobená zvoleným poťahom sedadiel. Na želanie môžu byť športové sedadlá S doplnené aj klimatizáciou a masážnou funkciou.

Digitálne prepojenie na najvyššej úrovni zabezpečuje sériový systém MMI navigácia plus
s dotykovým ovládaním. Zahŕňa mobilné dátové pripojenie podľa štandardu LTE Advanced, hotspot WLAN, hlasové ovládanie prirodzenou rečou a rozsiahle portfólio internetových služieb Audi connect. K nemu patria nepríklad online dopravné informácie, navigácia s využitím Google Earth, hybridné rádio a hlasový asistent Amazon Alexa na báze cloudu, integrovaný do ovládacieho systému MMI. Ako novinka k tomu pristupuje služba informácie o semaforoch. Prepája automobil s centrálnym počítačom riadiacim svetelnú signalizáciu v meste a vodičovi poskytuje informácie o dĺžke jednotlivých fáz semaforov na plne digitálnom združenom prístroji a voliteľnom head-up displeji. Táto služba prispieva k efektívnej jazde a zvýšeniu plynulosti premávky. Všetky informácie sa zobrazujú na displeji Audi virtual cockpit so špecifickým zobrazením modelov S. Navyše je k dispozícii zobrazenie Performance, pri ktorom je ako ústredný prvok v strede zobrazený otáčkomer.

Bohaté sériové vybavenie si zákazník môže doplniť rozličnými komfortnými prvkami ako 4- zónová automatická klimatizácia, bezhlučné servopriťahovanie dverí, Bang & Olufsen Advanced Sound System s trojrozmerným priestorovým ozvučením kabíny alebo komplet Air Quality Paket s aromatizáciou a ionizátorom. Ako alternatívu k reflektorom Matrix LED s dynamickými smerovými svetlami Audi ponúka reflektory HD Matrix LED s laserovými prídavnými diaľkovými svetlami. Množstvo asistenčných systémov môže na želanie rozšíriť adaptívny jazdný asistent, ktorý podporuje vodiča pri vedení vozidla v priečnom a pozdĺžnom smere.

Der Audi SQ7 TDI** sa bude dať objednávať od konca júla – v Nemecku za cenu od 94.900 eur. Cena sedemmiestnej verzie sa začína od 96.420 eur.

Zdroj:Audi