6.9 C
Bratislava
sobota, 23 januára, 2021
-- Reklama --

2013 Nový Subaru Forester už na Slovensku!

Najnovšie

Volvo Cars má za cieľ transformovať predaj vozidiel viac na online

Spoločnosť Volvo Cars zásadne modernizuje a zdokonaľuje spôsob, akým si zákazníci kupujú, prenajímajú, predplácajú a servisujú svoje vozidlá, pričom...

Volkswagen bol dobre pripravený na zrušený ženevský autosalón 2020

Touareg R* s pohonom plug-in hybrid so systémovým výkonom 340 kW (462 k) ako najvýkonnejší model značky Modelový...

ŠKODA ENYAQ 𝗶V sa predstaví ako riaditeľské vozidlo na Tour de France

ŠKODA ENYAQ iV sa po prvý raz objaví ako “veliteľská centrála” riaditeľa pretekov Christiana Prudhomma a závodných komisárov Tour...

Prvý Forester, ktorý sa svetu predstavil v roku 1997, sa dnes považuje za priekopníka segmentu športovo-úžitkových vozidiel (SUV), ktoré prešli počas uplynulých 15 rokov obrovským boomom záujmu zákazníkov. Počas nasledujúcich rokov znamenala každá ďalšia generácia tohto všestranného SUV od Subaru ďalšie technické zdokonaľovanie a zároveň stále väčšie predajné úspechy. Teraz oslavuje premiéru nové vydanie tohto klasika. Nový Forester je už na Slovensku!   Štvrtá generácia Najpredávanejší model Subaru v Európe i na Slovensku prichádza vo svojej štvrtej generácii s novým dizajnom, nárastom rozmerov vo všetkých smeroch i presvedčivou kvalitou spracovania. Vďaka optimalizácii ochrany cestujúcich prináša ešte vyššie štandardy bezpečnosti, ktoré potvrdil aj v crash-teste Euro NCAP, kde získal maximálnych možných päť hviezdičiek. V spojení s excelentným podvozkom, ktorý využíva maximálny potenciál symetrického pohonu všetkých kolies, spĺňa nový Forester aj najvyššie kritériá aktívnej bezpečnosti. Zvýšená pevnosť karosérie sa zároveň postarala o zlepšenie jazdného komfortu.

Väčší priestor a viac komfortu V porovnaní s predchodcom je nový Forester o 35 mm dlhší (4.595 mm), o 15 mm širší (1.795 mm) a o 20 mm vyšší (1.695 mm). Rázvor narástol o 25 mm na súčasných 2.640 mm. Nový je dizajn interiéru a palubnej dosky. Vodič a spolucestujúci vpredu ťažia z výhody vyššie umiestnených sedadiel oproti tretej generácii, čo znamená aj lepší výhľad z vozidla vo všetkých smeroch. Všetci pasažieri profitujú z väčších rozmerov kabíny, ktorá poskytuje viac priestoru a väčší komfort cestovania. Zväčšené otvory dverí priniesli pohodlnejšie nastupovanie a vystupovanie. Väčší je aj batožinový priestor, ktorý má v základnom usporiadaní 505 litrov. Po sklopení zadných sedadiel vznikne takmer rovná plocha s objemom 1.592 litrov pre náklad. V závislosti od stupňa výbavy sa dajú dvere batožinového priestoru po prvý raz v modeli Forester otvárať i zatvárať elektricky. V tomto prípade sa dá nastaviť aj uhol ich otvorenia, takže už nehrozí ich poškodenie v nízkych podzemných garážach. Podobne ako pri predchádzajúcich generáciách využíva aj nový Forester automatickú reguláciu svetlej výšky zadnej nápravy. Napriek vysokej úrovni komfortu si aj nová generácia nekompromisne udržiava schopnosti prekonávať nerovnosti aj vďaka svetlej výške 220 mm (+ 5 mm oproti predchodcovi).

Dve motorizácie, nižšia spotreba So začiatkom predaja prichádza nový Forester s dvoma motorizáciami. Model 2.0i poháňa prepracovaný benzínový boxer motor s výkonom 110 kW (150 k), pričom všetky benzínové Forestre sú vybavené automatickým štart & stop systémom, šetriacim palivo pri zastavení vozidla. Pod kapotou modelu 2.0D sa nachádza druhá generácia prepĺňaného dieselového boxer motora s výkonom 108 kW (147 k). Pohonné jednotky nového Forestera boli do detailov prepracované s cieľom dosiahnuť výborný výkon a pružnosť, avšak zároveň znížiť ich reálnu spotrebu. Okrem mnohých nových technických a konštrukčných riešení dostali nové vstrekovanie. Tak sa podarilo dostať normovanú kombinovanú spotrebu Forestera 2.0D na úroveň 5,7 l/100 km a kombinované emisie CO2 na hodnotu 150 g/km. Zvýšil sa však rozsah využiteľnosti optimálneho zaťaženia agregátu, ktorý dosahuje maximum krútiaceho momentu 350 Nm v intervale od 1.600 do 2.400 otáčok za minútu. Vo Foresteri 2.0i teraz bije benzínové srdce s takisto vynikajúcou kombinovanou spotrebou paliva iba 6,5 l/100 km.

Tradícia zaväzuje: symetrické AWD Kľúčová technológia Subaru, permanentný pohon všetkých kolies, ktorý značka využíva už viac ako 40 rokov, je spolu s vynikajúcim podvozkom zárukou excelentných jazdných vlastností, spoľahlivosti a bezpečnosti aj na povrchoch s nízkou adhéziou. Základom pohonného reťazca je boxer motor s prevodovkou a pohonom všetkých kolies, pričom tieto komponenty sú uložené horizontálne symetricky v jednej línii, čo je zárukou vynikajúceho rozloženia hmotnosti a tým aj jazdných schopností automobilu na špičkovej úrovni. Vpredu má Forester nezávislé zavesenie McPherson, vzadu jazdí na nezávislom viacprvkovom zavesení s dvojitými priečnymi ramenami. V závislosti od typu prevodovky využíva novinka dva mechanizmy centrálneho diferenciálu, ktorý je jadrom systému pohonu všetkých kolies.

Centrálny diferenciál AWD s viskóznou spojkou LSD (modely s manuálnou prevodovkou) Tento systém využíva spojenie stredového diferenciálu so základným rozdelením krútiaceho momentu v pomere 50:50 s LSD viskóznou spojkou. Pri preklze predných alebo zadných kolies koriguje viskózna spojka rozdelenie krútiaceho momentu, čím v spolupráci s elektronickým systémom riadenia dynamiky vozidla VDC (Vehicle Dynamics Control) umožňuje dosiahnutie maximálnej možnej trakcie na akomkoľvek povrchu.

Aktívne riadené rozdelenie krútiaceho momentu (modely s automatickou CVT prevodovkou Lineartronic) V tomto systéme senzory permanentne kontrolujú pohon všetkých štyroch kolies, rozdelenie krútiaceho momentu a činnosť VDC. Distribúcia krútiaceho momentu sa okamžite prispôsobuje aktuálnym jazdným podmienkam, čo vždy znamená vysokú stabilitu a trakciu, pričom umožňuje aj vynikajúcu reálnu spotrebu paliva. Systém sa kombinuje s novou automatickou CVT prevodovkou Lineartronic.

Automatická CVT prevodovka Lineartronic Prevodovka Lineartronic sa vo štvrtej generácii po prvý raz dostáva do modelu Forester, pričom nahrádza doteraz používanú štvorstupňovú konvenčnú automatickú prevodovku. Jej kombináciou s prepracovaným boxer motorom sa pri Foresteri podarilo výrazne zredukovať spotrebu paliva a zároveň dosiahnuť vynikajúce jazdné výkony. Reťazou poháňaný mechanizmus CVT prevodovky umožnil dosiahnuť vďaka nízkym stratám vysokú účinnosť a spoľahlivosť. Prevodovka sa kombinuje so štart & stop systémom, čo znamená ďalšie zníženie spotreby pri jazde v meste.

X-Mode. Nový inteligentný jazdný asistent Nový systém X-Mode má vo Foresteri premiéru. Stačí stlačiť gombík a X-Mode prispôsobí jazdu auta rôznym povrchom, pričom dokáže vyvinúť maximálnu jazdnú stabilitu. Vodič systém aktivuje veľmi jednoducho: cez spínač v kokpite, pričom ho multifunkčný displej informuje o aktuálnych regulačných zásahoch elektroniky. Vďaka systému X-Mode dokáže vodič využiť všetky schopnosti auta aj v obzvlášť ťažkom teréne, a to až do rýchlosti 40 km/h/ X-Mode prispôsobí aktuálnym podmienkam pod kolesami nielen manažment motora, ale aj radenie prevodovky Lineartronic, prácu pohonu všetkých kolies, zásahy VDC i ďalšie funkcie vozidla. Aj málo skúsený vodič tak dokáže využiť potenciál auta mimo asfaltu a užiť si jazdu v teréne. Forester sa so systémom X-Mode vyrovná aj čistokrvným off-roadom, pričom si zachováva všetok komfort pri jazde na ceste a športové jazdné vlastnosti na asfalte. Navyše umožňuje prekonávať nečakané nástrahy, ako náhly prechod zo suchej či mokrej na zasneženú vozovku a podobne. Súčasťou systému X-Mode je aj asistent zjazdu zo svahu, ktorý pri ostrom klesaní udržiava konštantnú rýchlosť. Pri zapnutom X-Mode sa asistent zjazdu zo svahu aktivuje automaticky v klesaní alebo pri iných situáciách, kedy by mohlo vozidlo neželane zvyšovať rýchlosť, pričom udržiava konštantné tempo. Pri rýchlosti nad 20 km/h už asistent zjazdu nezasahuje, pretože by išlo o príliš veľké spomalenie. Systém je však taký inteligentný, že pri hroziacom nebezpečenstve udržiava rýchlosť, ktorú malo auto pri poslednom brzdení či pri poslednom pridaní plynu. Pri klesaní napríklad z horského priechodu tak podstatne menej trpia brzdy ako pri konvenčnom brzdení, navyše je vozidlo stabilné aj na zasneženej ceste. Režim X-Mode je k dispozícii s automatickou prevodovkou Lineartronic.

Novinky pre bezpečnosť Ďalšou novinkou pri Foresteri je stabilizačný systém pre ťažné zariadenie, ktorý stabilizuje prívesný vozík, karavan či čokoľvek iné, čo Forester ťahá. Pri zapojení prívesu pribrzďuje elektronicky riadená kontrola dynamiky vozidla cielene jednotlivé kolesá, aby zabránila rozkolísaniu prívesu a stabilizovala jeho jazdu. Novinkou je aj brzdový asistent, ktorý v núdzovej situácii zasiahne a brzdí vozidlo až do jeho zastavenia.

Nový Subaru Forester je už v týchto dňoch k dispozícii u autorizoavaných partnerov Subaru.
Oficiálny štart predaja štvrtej generácie populárneho SUV Subaru Forester je od  2. apríla. 2013.

Zdroj: Subaru

Fotogaléria

- Reklama -

Odporúčame

ŠKODA ENYAQ 𝗶V

Prvý sériový model značky ŠKODA na báze modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) Dva druhy pohonu, dve kapacity batérie a...

Nový Mercedes-AMG GT Black Series

Najvýkonnejší sériovo vyrábaný motor V8 AMG všetkých čias, najexpresívnejší dizajn, najprepracovanejšia aerodynamika s aktívnymi prvkami vrátane špeciálnych vysúvacích krídiel vpredu aj vzadu a takmer kompletne zakrytej...

CUPRA Formentor – na cestách už túto jeseň

Prebiehajú posledné prípravy na spustenie predaja nového modelu CUPRA Formentor. Tento týždeň Wayne Griffiths, CEO značky CUPRA, testoval Formentor v skúšobnom areáli závodu Martorell....

BMW radu 8 Golden Thunder Edition

Fascinujúci dynamický výkon patrí medzi očarujúce vlastnosti modelov BMW radu 8. Výrobca prémiových športových automobilov teraz pripravil špeciálne verzie všetkých troch karosárskych verzií s...

Fiat Concept Centoventi získal v ankete Car Design News cenu „Najlepšie koncepčné vozidlo roka 2019“

Fiat Concept Centoventi zvíťazil v ankete Car Design News v kategórii „Najlepšie koncepčné vozidlo“. Podľa medzinárodnej poroty toto revolučné vozidlo vyniká inovatívnou modulárnou...
- Reklama -

Ďalšie správy