6.9 C
Bratislava
štvrtok, 28 januára, 2021
-- Reklama --

2013 Zafira Tourer BiTurbo: Najrýchlejší sedemsedadlový kompakt s naftovým motorom

Najnovšie

Volvo Cars má za cieľ transformovať predaj vozidiel viac na online

Spoločnosť Volvo Cars zásadne modernizuje a zdokonaľuje spôsob, akým si zákazníci kupujú, prenajímajú, predplácajú a servisujú svoje vozidlá, pričom...

Volkswagen bol dobre pripravený na zrušený ženevský autosalón 2020

Touareg R* s pohonom plug-in hybrid so systémovým výkonom 340 kW (462 k) ako najvýkonnejší model značky Modelový...

ŠKODA ENYAQ 𝗶V sa predstaví ako riaditeľské vozidlo na Tour de France

ŠKODA ENYAQ iV sa po prvý raz objaví ako “veliteľská centrála” riaditeľa pretekov Christiana Prudhomma a závodných komisárov Tour...
  • Energický motor CDTI BiTurbo s výkonom 143 kW (195 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm
  • Vybavený novými jedinečnými technológiami zvyšujúcimi bezpečnosť
  • Špičkový turbodiesel rozširuje portfólio motorov modelu Zafira Tourer

Opel vytvoril najrýchlejší sedemsedadlový van v kompaktnom segmente s naftovým motorom zavedením najmodernejšej technológie sekvenčného prepĺňania dvoma turbodúchadlami do modelového radu Zafira Tourer. Motor 2.0 CDTI BiTurbo s výkonom 143 kW (195 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm umožňuje novej špičkovej verzii Zafira Tourer s naftovým motorom maximálnu rýchlosť 218 km/h. A s normovanou spotrebou v kombinovanom cykle iba 5,6 l/100 km je nový model BiTurbo nielen výkonný ale aj pozoruhodne účinný, čím poskytuje výnimočnú kombináciu vysokých výkonových parametrov a priaznivej spotreby paliva.

Sofistikovaná technológia sekvenčného prepĺňania BiTurbo dvoma turbodúchadlami rozličnej veľkosti zabezpečuje vanu Zafira Tourer vysoký výkon, bezprostrednú reakciu na zmenu polohy pedála akcelerátora a mimoriadnu ťažnú silu vďaka priaznivému priebehu krútiaceho momentu, ktorý dosahuje svoje maximum v širokom pásme otáčok. Akcelerácia z pokoja na rýchlosť 100 km/h trvá iba 8,9 sekundy a aj pružnosť je veľmi dobrá, napríklad akcelerácia z rýchlosti 80 km/h na 120 km/h trvá na piaty prevodový stupeň 8,5 sekundy.

Mnohými cenami ovenčený Opel Zafira Tourer – najnovšie držiteľ titulu ‘Zlatý volant 2012’ od čitateľov európskych motoristických magazínov – kombinuje interiér kabíny premium s najmodernejšími technológiami zvyšujúcimi bezpečnosť a komfort, z ktorých niektoré sú jedinečné v segmente. K týmto technickým lahôdkam patrí mechatronický podvozok FlexRide, kamera Opel Eye druhej generácie, adaptívne reflektory AFL+ a panoramatické strešné okno, zaplavujúce kabínu prirodzeným svetlom.

Mimoriadnu flexibilitu kabíny modelu Zafira Tourer zabezpečuje systém siedmich sedadiel Flex7 novej generácie, ktorý umožňuje usporiadať sedadlá na spôsob lóže, čo vytvára nezvyčajne veľký priestor pre pasažierov sediacich na sedadlách v druhom rade.

Nový motor 2.0 CDTI BiTurbo dopĺňa širokú ponuku motorov modelu Zafira Tourer. Teraz ju tvorí päť naftových a štyri benzínové motory, ako aj špeciálne turbodúchadlom prepĺňané motory prispôsobené pre skvapalnený ropný plyn LPG a stlačený zemný plyn CNG. Táto zvlášť široká ponuka vychádza v ústrety širokej škále požiadaviek a preferencií zákazníkov. “Opel okorenil už doteraz úspešný model Zafira Tourer novými a vzrušujúcimi prvkami skonštruovanými v Nemecku,” povedal Thomas Sedran, člen predstavenstva Opel. “Sme jedinou značkou, ktorá v súčasnosti ponúka sofistikovaný motor BiTurbo v karosérii formátu vanu. Poskytuje perfektnú kombináciu vysokého výkonu, pôsobivej spotreby paliva a kvality triedy premium v sedemsedadlovej konfigurácii,” dodáva Thomas Sedran.

Nový vysoko výkonný model Zafira Tourer 2.0 CDTI BiTurbo sa v súčasnosti už dá objednať. Ceny sa začínajú od 25 990 EUR (akčná cena modelu Zafira Tourer Enjoy vrátane DPH), prvé vozidlá budú dodané zákazníkom v apríli 2013.

Motor BiTurbo zabezpečuje energickú a plynulú akceleráciu bez akéhokoľvek oneskorenia

Motor 2.0 CDTI BiTurbo s výkonom 143 kW (195 k), ktorý debutoval začiatkom roka 2012 v modelovom rade Insignia – vlajkovej lodi značky Opel, využíva sofistikovanú technológiu sekvenčného prepĺňania BiTurbo s dvoma chladičmi komprimovaného vzduchu. Štvorvalcový motor má dve turbodúchadlá rozličnej veľkosti, ktoré pracujú buď samostatne alebo spoločne. Hlavným cieľom pri vývoji motora bolo dosiahnuť rýchly nárast prepĺňacieho tlaku v oblasti nízkych otáčok a skrátiť reakčný čas motora pri zmene polohy pedála akcelerátora v oblasti stredných otáčok.

Malé turbodúchadlo má malú zotrvačnosť a rýchlo sa roztáča do vysokých otáčok v oblasti nízkych otáčok motora. Tým sa dosahuje prudký nárast prepĺňacieho tlaku, vďaka čomu motor veľmi spontánne reaguje na zmenu polohy pedála akcelerátora bez typického oneskorenia (tzv. “turbo lag”). Už pri otáčkach 1250 min-1 motor dosahuje krútiaci moment  320 Nm – čo predstavuje 80 percent maximálneho krútiaceho momentu 400 Nm, ktorý je k dispozícii v pásme otáčok od 1750 do 2500 min-1.

V oblasti stredných otáčok pracujú obidve turbodúchadlá spoločne, pričom veľké turbodúchadlo zabezpečuje prvý stupeň stlačenia nasávaného vzduchu a malé turbodúchadlo následne zvyšuje prepĺňací tlak na definitívnu úroveň. Obtokový ventil kontinuálne prepúšťa časť výfukových plynov do veľkého turbodúchadla, čo umožňuje  plynulú akceleráciu.

Pri vysokých otáčkach (od približne 3000 min-1) celý objem výfukových plynov prúdi priamo na turbínu veľkého turbodúchadla, čím sa dosahuje vysoký výkon motora v oblasti najvyšších otáčok.

Vzduch nasávaný do motora sa optimálne spracúva podľa otáčok s využitím dvoch turbodúchadiel rozličnej veľkosti. Pri nízkych otáčkach sa využíva prídavný malý chladič komprimovaného vzduchu pripojený k malému turbodúchadlu, vďaka čomu vzduch prúdi do valcov krátkou a priamou cestou. V oblasti stredných otáčok sa postupne do prepĺňania zapája väčšie a výkonnejšie turbodúchadlo. Vtedy stlačený vzduch prúdi cez väčší chladič komprimovaného vzduchu.

Pretože Zafira Tourer má odlišné usporiadanie motorového priestoru ako Insignia, konštruktéri vyvinuli nový chladič komprimovaného vzduchu, ktorý je vnútri rozdelený na menšiu a väčšiu časť. To je rozdiel oproti modelu Insignia, ktorý má dva samostatné chladiče (z toho jeden kvapalinový) na rozličných miestach motorového priestoru. Obidva chladiče motora Zafira Tourer BiTurbo sú výmenníky vzduch-vzduch.

Sériový systém Štart/Stop prispieva k zníženiu spotreby paliva v hustej mestskej premávke, čím robí z modelu Zafira Tourer BiTurbo pozoruhodne úsporný sedemsedadlový automobil so spotrebou 5,6 l/100 km (emisie CO2: 149 g/km). Motor 2.0 CDTI BiTurbo sa štandardne kombinuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Lóža na kolesách s inovatívnou flexibilitou

Výkonný a flexibilný kompaktný van Zafira Tourer BiTurbo je ideálnym spoločníkom nielen pre rodiny ale aj pre mnohé profesionálne aktivity. Vyznačuje sa elegantným dizajnom a priestrannou kabínou, vybavenou sedadlami inteligentnej koncepcie Flex7. Kým dve sedadlá v treťom rade sa dajú naďalej sklopiť do podlahy batožinového priestoru, druhý rad tvoria tri individuálne sedadlá, ktoré sa dajú tiež sklopiť tak, že sa vytvorí úplne rovná podlaha. Tieto tri sedadlá sa dajú nezávisle pozdĺžne posúvať v rozsahu 210 mm.

Cestujúci v druhom rade môžu využívať príplatkový prvok vybavenia – systém Lounge Seating, ktorý zabezpečuje veľkorysý priestor a komfort na úrovni luxusnej limuzíny. Vďaka inteligentnému mechanizmu sklápania sa operadlo prostredného sedadla v druhom rade sklopí dopredu a jeho bočné časti sa otočia oproti sebe, čím sa vytvoria komfortné stredové lakťové opierky pre pasažierov na vonkajších sedadlách. V takomto prípade sa vonkajšie sedadlá dajú pozdĺžne posúvať až o 280 mm – čo je o 70 mm viac oproti štandardnej verzii a o 80 mm viac oproti modelu Zafira druhej generácie. Navyše sa každé vonkajšie sedadlo dá posunúť o 50 mm smerom do stredu kabíny, čím sa zväčší priestor v oblasti ramien. Kombináciou pozdĺžneho a priečneho posunu sedadiel sa vytvorí pre dvoch pasažierov mimoriadne komfortné sedenie vo forme skutočnej ‘lóže na kolesách’ s maximálnym individuálnym priestorom a optimálnou ergonómiou. Tento významný príspevok k individuálnemu komfortu robí z modelu Zafira Tourer viac ako iba rodinné vozidlo. Konštruktéri značky Opel pretransformovali variabilný interiér na skutočnú oázu wellnessu, na miesto kde sa dá relaxovať a vychutnávať priestor – či už pri pracovných cestách alebo pri dlhých výletoch.

Vďaka veľkorysému priestoru kabíny a variabilnému systému sedadiel Zafira Tourer poskytuje batožinový priestor s objemom 710 litrov pri päťsedadlovej konfigurácii. Keď sú sklopené aj sedadlá v druhom rade, maximálny objem batožinového priestoru sa zväčší na 1860 litrov. Zafira Tourer má v kabíne vyše 30 odkladacích priestorov, vrátane multifunkčnej stredovej konzoly FlexRail. Tento modulárny odkladací systém  obsahuje odkladaciu schránku a držiaky na nápoje, ktoré sa dajú posúvať na hliníkových koľajničkách do želanej polohy, čím sa môže flexibilne využívať veľkorysý odkladací priestor medzi prednými sedadlami – presne tam, kde je najlepšie prístupný a najužitočnejší.

Príplatkové panoramatické predné okno modelu Zafira Tourer zaplavuje interiér prirodzeným svetlom a vytvára pocit ‘širokouhlého kina’. Vodič a spolujazdci s ním môžu vychutnávať jedinečný výhľad z kabíny vďaka mimoriadne veľkému formátu skla, ktoré sa plynulo tiahne od zadnej hrany kapoty motora cez strechu až za predný rad sedadiel. Na panoramatické strešné okno nadväzuje strešné okno, siahajúce až po zadnú časť strechy. Veľká plocha obidvoch okien vizuálne umocňuje vnútorný priestor kabíny, ktorý pôsobí ako priestranná, vzdušná lóža.

Technológie zvyšujúce komfort a bezpečnosť

Zafira Tourer BiTurbo využíva nové technológie umožňujúce relaxovanú jazdu s maximálnym komfortom a bezpečnosťou, ktoré oceňuje aj organizácia Euro NCAP. Napríklad kamera Opel Eye novej generácie tvorí základ pre asistenčné systémy vodiča ako asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu Lane Departure Warning (LDW), zdokonalenú funkciu rozoznávania dopravných značiek Traffic Sign Recognition (TSR), ktorá teraz rozoznáva viac dopravných značiek alebo monitorovanie odstupu od vozidiel idúcich vpredu v tom istom jazdnom pruhu Following Distance Indication (FDI) s funkciou výstrahy pred kolíziou Forward Collision Alert (FCA). Systém Opel Eye novej generácie rozširuje aj adaptívne svetlomety Opel Advanced Forward Lighting System (AFL+) o funkciu inteligentnej regulácie dosahu Intelligent Light Ranging (ILR).

Opel Zafira Tourer môže byť na želanie vybavený aj sústavou ultrazvukových senzorov pre nové inovatívne systémy zvyšujúce bezpečnosť a komfort. Patrí k nim monitorovanie mŕtveho uhla vonkajších spätných zrkadiel Side Blind Spot Alert (SBSA) zvyšujúce bezpečnosť pri zmene jazdného pruhu a parkovací asistenčný systém Advanced Park Assist (APA), ktorý automaticky vyhľadá vhodnú medzeru na parkovanie a navádza vodiča pri manévrovaní. Prehľad vodiča pri tom ďalej zlepšuje parkovacia kamera.

Podvozok FlexRide zabezpečuje najvyšší možný komfort

Inteligentný mechatronický podvozok FlexRide, ktorý sa dá objednať za príplatok, zvyšuje jazdný komfort, bezpečnosť a dynamiku modelu Zafira Tourer BiTurbo. Adaptívny podvozok automaticky prispôsobuje charakteristiku tlmičov pruženia povrchu cesty, rýchlosti prejazdu zákrut, pohybom vozidla a individuálnemu štýlu jazdy konkrétneho vodiča.

Senzory na karosérii poskytujú informácie o jej pohybe riadiacej jednotke podvozka DMC (Driving Mode Control), ktorá nastavuje charakteristiku tlmičov podľa momentálnych podmienok. FlexRide umožňuje stlačením gombíka nastaviť tri základné charakteristiky: vyvážený režim ‘Standard’, komfortný režim ‘Tour’ a režim ‘Sport’ pre dynamickú jazdu.

Režim ‘Standard’ ” je optimálne vyvážený pre každodennú jazdu. Pri režime ‘Sport’ sa okrem charakteristiky podvozka zmení aj charakteristika elektronického pedála akcelerátora a posilňovača riadenia. Režim ‘Tour’ umožňuje zvlášť komfortnú jazdu, akoby sa vozidlo hladko kĺzalo na ceste.

Bezprecedentná ponuka motorov v segmente vanov

Opel je jedným z mála automobilových výrobcov v segmente sedemsedadlových kompaktných vanov ponúkajúcich priamo z výroby nielen naftové a benzínové motory, ale aj prepĺňané motory na skvapalnený ropný plyn LPG a stlačený zemný plyn CNG. Zafira Tourer je preto rovnako všestranný automobil ponukou motorov ako usporiadaním kabíny: pre majstra vo variabilite sú k dispozícii všetky konvenčné typy spaľovacích motorov.

Široké portfólio motorov pre model Zafira Tourer obsahuje turbodiesle s manuálnou alebo  automatickou prevodovkou v štyroch výkonových úrovniach: od 81 kW (110 k) a 96 kW (130 k) cez 121 kW (165 k) a teraz po zavedení motora CDTI BiTurbo až po 143 kW (195 k). Na ženevskom autosalóne začiatkom marca Opel predstaví aj motor 1.6 CDTI ECOTEC, ktorý sa do modelového radu Zafira Tourer začne montovať začiatkom leta. Dosahuje výkon 100 kW (136 k) a maximálny krútiaci moment 320 Nm. Zafira Tourer bude   s ním mať spotrebu iba 4,1 l/100 km, čomu zodpovedá ekvivalent emisie CO2 109 g/km. Motor je vybavený technológiou katalytickej redukcie oxidov dusíka SCR (selective catalytic reduction), vďaka čomu Zafira Tourer 1.6 CDTI ECOTEC už teraz spĺňa limity budúcej emisnej normy EURO 6.

Ponuka benzínových motorov pre Opel Zafira Tourer pokrýva výkonové rozpätie od 85 kW (115 k) do 103 kW (140 k). Onedlho ju rozšíri turbodúchadlom prepĺňaný motor 1,6 litra novej generácie s priamym vstrekovaním benzínu, ktorý dosahuje výkon 125 kW (170 k).

Pre zákazníkov modelu Zafira Tourer, ktorí hľadajú úspornú a k životnému prostrediu šetrnú alternatívu pohonu, Opel nedávno zaviedol motor 1.4 LPG ecoFLEX Turbo, adaptovaný na spaľovanie skvapalneného ropného plynu LPG (Liquefied Petroleum Gas). Tento motor dosahuje rovnaký výkon 103 kW (140 k) a maximálny krútiaci moment 200 Nm (v pásme otáčok 1850 – 4900 min-1) pri používaní benzínu i cenovo výhodnejšieho  LPG. Pri prevádzke na LPG má Opel Zafira Tourer 1.4 LPG Turbo ecoFLEX spotrebu iba 8,6 litra na 100 kilometrov, čo predstavuje ekvivalent emisie CO2 139 g/k

V ponuke je aj verzia Zafira Tourer 1.6 CNG Turbo ecoFLEX využívajúca ako alternatívne palivo stlačený zemný plyn CNG (Compressed Natural Gas). Pri prevádzke na CNG má  dojazd až 530 km – čo je najväčšia hodnota medzi automobilmi s týmto druhom pohonu. Motor s výkonom 110 kW (150 k) a maximálnym krútiacim momentom 210 Nm umožňuje kompaktnému vanu dosahovať maximálnu rýchlosť 200 km/h. Spotreba plynu v kombinovanom cykle je iba 4,7 kilogramu (7,2 m3) na 100 kilometrov (129 g/km CO2). Motor 1.6 CNG Turbo ecoFLEX môže spaľovať aj bioplyn alebo zmes bioplynu a zemného plynu. Pri spaľovaní bioplynu sa celková bilancia emisie oxidu uhličitého približuje k nule.

Zdroj: Opel

Fotogaléria

Predchádzajúci článok2013 Nová Ibiza Cupra
Ďalší článokNissan GT-R 2013
- Reklama -

Odporúčame

ŠKODA ENYAQ 𝗶V

Prvý sériový model značky ŠKODA na báze modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) Dva druhy pohonu, dve kapacity batérie a...

Nový Mercedes-AMG GT Black Series

Najvýkonnejší sériovo vyrábaný motor V8 AMG všetkých čias, najexpresívnejší dizajn, najprepracovanejšia aerodynamika s aktívnymi prvkami vrátane špeciálnych vysúvacích krídiel vpredu aj vzadu a takmer kompletne zakrytej...

CUPRA Formentor – na cestách už túto jeseň

Prebiehajú posledné prípravy na spustenie predaja nového modelu CUPRA Formentor. Tento týždeň Wayne Griffiths, CEO značky CUPRA, testoval Formentor v skúšobnom areáli závodu Martorell....

BMW radu 8 Golden Thunder Edition

Fascinujúci dynamický výkon patrí medzi očarujúce vlastnosti modelov BMW radu 8. Výrobca prémiových športových automobilov teraz pripravil špeciálne verzie všetkých troch karosárskych verzií s...

Fiat Concept Centoventi získal v ankete Car Design News cenu „Najlepšie koncepčné vozidlo roka 2019“

Fiat Concept Centoventi zvíťazil v ankete Car Design News v kategórii „Najlepšie koncepčné vozidlo“. Podľa medzinárodnej poroty toto revolučné vozidlo vyniká inovatívnou modulárnou...
- Reklama -

Ďalšie správy