6.9 C
Bratislava
sobota, 28 novembra, 2020
-- Reklama --

S novou Fiestou na najvyššie méty

Najnovšie

Volvo Cars má za cieľ transformovať predaj vozidiel viac na online

Spoločnosť Volvo Cars zásadne modernizuje a zdokonaľuje spôsob, akým si zákazníci kupujú, prenajímajú, predplácajú a servisujú svoje vozidlá, pričom...

Volkswagen bol dobre pripravený na zrušený ženevský autosalón 2020

Touareg R* s pohonom plug-in hybrid so systémovým výkonom 340 kW (462 k) ako najvýkonnejší model značky Modelový...

ŠKODA ENYAQ 𝗶V sa predstaví ako riaditeľské vozidlo na Tour de France

ŠKODA ENYAQ iV sa po prvý raz objaví ako “veliteľská centrála” riaditeľa pretekov Christiana Prudhomma a závodných komisárov Tour...

Martin Koiš, jazdec tímu Ford Team RS Slovakia, sa už pri premiérovej sezóne s novou Fiestou dopracoval na najvyššiu métu. V sezóne 2013 bude obhajovať titul kráľa slovenských kopcov. Na posledné preteky Majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu, ktoré sa konali na poľskom kopci Zaluž, cestoval Martin Koiš s iba šesťbodovým náskokom pred druhým adeptom na titul Igorom Drotárom a poliakom Tomaszom Nagorskim, ktorý strácal 22 bodov, ale bol stále v hre o celkový titul. Koišovci však kontrolovali pozície konkurentov a oba dni zakončili pred Drotárom. V celkovom súčte tak zvíťazil o 19 bodov (spolu 190 bodov). Automaticky sa tak stal aj majstrom Slovenska v hodnotení plechových automobilov a tiež jednoznačným víťazom svojej kategórie E1. Tento titul získal už desiatykrát za sebou. Po uspešnej sezóne sme položili pár otázok Martinovi Koišovi.

Ako hodnotíš prvú sezónu s novým autom? Si spokojný s dosiahnutými výsledkami?

Fiesta ma príjemne prekvapila svojou obratnosťou a ovládateľnosťou, na väčšine tratí som dosiahol lepšie časy ako s Focusom, ktorý bol väčší a o trochu ťažší. Celkovo sa teším z jazdy s novou Fiestou, je veľmi hravá a páči sa mi. Titul absolútneho majstra v pretekoch automobilov do vrchu je dôkazom, že sme si s Fiestou vzájomne sadli. Hoci začiatok sezóny nebol príliš jednoduchý a nebodovali sme takmer na troch pretekoch, výsledky v druhej polovici sezóny boli nad tímové očakávania.

Ktoré preteky boli pre zisk titulu najdôležitejšie? Ktorý víkend Ťa potešil najmenej?

Hneď na prvých pretekoch v českom Šternberku som musel odstúpiť pre poruchu motora po troch kilometroch v prvej tréningovej jazde. Tak som si ostrú premiéru s Fiestou nepredstavoval. Nasledovali ďalšie preteky, kde som musel z rovnakého dôvodu odstúpiť. Opakovaná porucha motora bola spôsobená nesprávnym palivom, ktoré, žiaľ, nebolo zladené s programom v riadiacej jednotke. Potom prišlo prvé veľké víťazstvo na Dobšinskom kopci, kde som v silnej európskej konkurencii vyhral spomedzi všetkých uzavretých vozidiel. Tento výsledok motivoval celý tím a ukázal nám, že Fiesta je veľmi konkurencieschopná. Dôležité víťazstvo prišlo na novom podujatí v Liptovských Hutách, bodový zisk z tohto víkendu nás zapojil do hry o absolútne víťazstvo v pretekoch do vrchu.

Ako prebiehal vývoj Fiesty? V ktorých oblastiach má ešte rezervy?

Pri veľkom počte pretekov sme nemali veľa času na väčšie zmeny. Počas sezóny sme sa zamerali na zvýšenie spoľahlivosti niektorých komponentov, ktoré sa pod záťažou ukázali ako rizikové. Okrem toho sme niekoľkokrát hľadali správne nastavenie podvozku, mali sme jeden test zameraný len na nastavenie tlmičov. Cez zimnú prestávku musíme pokračovať na vylepšovaní jazdných vlastností, okrem toho sa musíme zamerať na zlepšenie chladenia vzduchu motora.

Opäť si sa posadil aj do rely auta. Ako hodnotíš svoj výkon?

Rely je pre mňa úplne odlišná disciplína, je to veľmi náročné a na rýchlostných skúškach sa ide veľmi rýchlo. Na dvoch pretekoch sa nám so spolujazdcom Andrejom Siskom podarilo získať dve tretie miesta v triede 6. Celkovo však musím priznať, že sa mám ešte čo učiť, aby som sa dotiahol bližšie k špičke.

Zdroj: Ford

Fotogaléria

- Reklama -

Odporúčame

ŠKODA ENYAQ 𝗶V

Prvý sériový model značky ŠKODA na báze modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) Dva druhy pohonu, dve kapacity batérie a...

Nový Mercedes-AMG GT Black Series

Najvýkonnejší sériovo vyrábaný motor V8 AMG všetkých čias, najexpresívnejší dizajn, najprepracovanejšia aerodynamika s aktívnymi prvkami vrátane špeciálnych vysúvacích krídiel vpredu aj vzadu a takmer kompletne zakrytej...

CUPRA Formentor – na cestách už túto jeseň

Prebiehajú posledné prípravy na spustenie predaja nového modelu CUPRA Formentor. Tento týždeň Wayne Griffiths, CEO značky CUPRA, testoval Formentor v skúšobnom areáli závodu Martorell....

BMW radu 8 Golden Thunder Edition

Fascinujúci dynamický výkon patrí medzi očarujúce vlastnosti modelov BMW radu 8. Výrobca prémiových športových automobilov teraz pripravil špeciálne verzie všetkých troch karosárskych verzií s...

Fiat Concept Centoventi získal v ankete Car Design News cenu „Najlepšie koncepčné vozidlo roka 2019“

Fiat Concept Centoventi zvíťazil v ankete Car Design News v kategórii „Najlepšie koncepčné vozidlo“. Podľa medzinárodnej poroty toto revolučné vozidlo vyniká inovatívnou modulárnou...
- Reklama -

Ďalšie správy