6.9 C
Bratislava
štvrtok, 28 januára, 2021
-- Reklama --

Nový Opel Insignia – revolúcia v oblasti motorov a infotainmentu

Najnovšie

Volvo Cars má za cieľ transformovať predaj vozidiel viac na online

Spoločnosť Volvo Cars zásadne modernizuje a zdokonaľuje spôsob, akým si zákazníci kupujú, prenajímajú, predplácajú a servisujú svoje vozidlá, pričom...

Volkswagen bol dobre pripravený na zrušený ženevský autosalón 2020

Touareg R* s pohonom plug-in hybrid so systémovým výkonom 340 kW (462 k) ako najvýkonnejší model značky Modelový...

ŠKODA ENYAQ 𝗶V sa predstaví ako riaditeľské vozidlo na Tour de France

ŠKODA ENYAQ iV sa po prvý raz objaví ako “veliteľská centrála” riaditeľa pretekov Christiana Prudhomma a závodných komisárov Tour...
  • Príkladný turbodiesel s výkonom 103 kW (140 k), spotrebou iba 3,7 l/100 km a emisiami CO2 99 g/km
  • Nové turbodúchadlom prepĺňané benzínové motory vybavené priamym vstrekovaním paliva s výkonmi 125 kW (170 k) a 184 kW (250 k)
  • Priekopnícka nová generácia infotainmentu s dotykovou plôškou touchpad
  • Modifikovaný dizajn karosérie a interiéru zvyšuje exkluzivitu
  • Svetová premiéra na frankfurtskom autosalóne v septembri

Modelová ofenzíva značky Opel pokračuje novým modelom Insignia, ktorý bude mať svetovú výstavnú premiéru na 65. frankfurtskom autosalóne (12. – 22. septembra 2013). Špičkový model značky Opel upúta ešte atraktívnejším dizajnom interiéru a exteriéru, ktorým posúva ocenenú filozofiu dizajnu značky “sochárske umenie v spojení s nemeckou presnosťou” na novú úroveň. Nové výkonné a ultra účinné motory s priamym vstrekovaním paliva ako turbodiesel s emisiou CO2 iba 99 g/km a turbodúchadlom prepĺňané benzínové motory novej generácie dopĺňajú široké portfólio. Konštrukčné zmeny na podvozku ďalej zvyšujú komfort. A úplne nová generácia systémov infotainmentu, ktorá je teraz k dispozícii pre modelový rad Insignia, integruje mnohé funkcie smartfónu do vozidla a dá sa intuitívne a jednoducho ovládať dotykovou plôškou touchpad na stredovej konzole.

Úspešný Opel Insignia už doteraz oslovil vyše 580 000 zákazníkov. Nová Insignia je ešte vzrušujúcejšia – s uhladeným kokpitom vysokej kvality, intuitívnym ovládaním systému  infotainmentu, príkladnými pohonnými jednotkami a ešte expresívnejším dizajnom ako doteraz,

popisuje revolúciu modelu strednej triedy Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO značky Opel.

Naša vlajková loď je teraz ešte sofistikovanejšia a atraktívnejšia – no pri všetkej elegancii nesmieme zabúdať na to najdôležitejšie: že poskytuje vodičovi a pasažierom vysoký komfort, najvyššiu bezpečnosť a najmodernejšie technológie za atraktívnu cenu.

Uhladený: Prehľadne usporiadaný kokpit s novou generáciou infotainmentu

Pri vylepšení interiéru sa konštruktéri značky Opel sústredili na tri hlavné kritériá: prehľadné, jednoduché a tým intuitívne ovládanie; možnosť individualizácie ponuky infotainmentu a samozrejme komfort a bezpečnosť vodiča vďaka čo najmenšiemu odpútaniu pozornosti od premávky. Úplne nová elegantná stredová konzola nesie najmodernejšie technológie a funkcie. Ovládací panel vyhotovený v klavírovom laku a chróme bol drasticky zjednodušený. Teraz obsahuje iba niekoľko tlačidiel, takže ovládanie systému infotainmentu a klimatizačnej sústavy je rýchle a intuitívne. Systém infotainmentu novej generácie modelu Insignia sa ovláda prostredníctvom farebného dotykového monitora s uhlopriečkou 8 palcov (20,3 cm). Z úvodnej obrazovky hlavného menu má vodič prístup k ovládaniu všetkých funkcií a jednotlivým sub-menu ako sú predvolené rozhlasové stanice, skladby, funkcie pripojeného smartfónu alebo navigácia s trojrozmerným zobrazovaním mapy. Jednotlivé funkcie sa dajú ovládať okrem dotykového monitora aj pomocou hlasového ovládania a novej dotykovej ovládacej plôšky (touchpad). Systém infotainmentu sa dá individualizovať – vodič si môže uložiť až 60 osobných favoritov (zoznamy skladieb, telefonické kontakty, adresy pre navigáciu). Touchpad je ergonomicky integrovaný v stredovej konzole a umožňuje úplne nový spôsob rýchleho a intuitívneho prístupu k funkciám systému infotainmentu. Jeho osvetlená plôška citlivá na dotyk reaguje na pohyby prsta a poskytuje haptickú spätnú väzbu, čím umožňuje pohodlné ovládanie infotainmentu bez odpútania pozornosti vodiča od premávky pred vozidlom. Na plôšku môže vodič prstom písať písmená – napríklad pri vyhľadávaní skladby v prehrávači alebo zadávaní adresy v navigačnom systéme. Okrem toho vodič môže ovládať systém infotainmentu najnovšej generácie aj pomocou prehľadne usporiadaných ovládacích prvkov na multifunkčnom volante alebo pomocou hlasového ovládania. Vyspelý systém hlasového ovládania sa dá jednoducho aktivovať tlačidlom na volante a reaguje aj na celý pojem – napríklad zadanie kompletnej adresy pre navigáciu naraz. Široký rozsah ovládaných funkcií je jedným z významných vylepšení, ktoré prináša systém infotainmentu novej generácie. Optimálne informačné rozhranie medzi človekom a automobilom tvorí nový združený prístroj vybavený farebným monitorom s vysokým rozlíšením a uhlopriečkou 8 palcov (20,3 cm). Okrem tradičných informácií ako rýchlosť jazdy, otáčky motora a zásoba paliva môže priamo v zornom poli vodiča zobrazovať ďalšie údaje ako informácie audiosystému,  smartfónu alebo navigácie.

Špičkové: Turbodiesel novej generácie s emisiou CO2 iba 99 g/km a nové benzínové motory SIDI Turbo  

Nový Opel Insignia posúva latku na vyššiu úroveň aj v oblasti pohonu a podvozka. Hoci modelový rad strednej triedy doteraz získal množstvo vavrínov za jazdný komfort, jazdné vlastnosti a ovládateľnosť, inovovaná verzia hrá vo vyššej lige. Konštruktéri značky Opel realizovali množstvo vylepšení na podvozku, vrátane tlmičov, stabilizátorov a riadenia. Tieto modifikácie prispeli k zníženiu prenosu hluku a vibrácií do karosérie a zvýšeniu celkového komfortu. Široké portfólio motorov doplnili nové pohonné agregáty. Nový Opel Insignia poskytuje na výber motory pre tri druhy paliva – benzín, naftu a skvapalnený ropný plyn LPG (Liquefied Petroleum Gas); výkonové rozpätie motorov siaha od 81 kW (110 k) do 239 kW (325 k).

Nový Opel Insignia 2.0 CDTI je šampiónom v ekológii a spotrebe paliva. Vďaka novému turbodieslu s objemom 2,0 litra v dvoch výkonových modifikáciách s 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k) dosahuje emisie CO2 iba 99 g/km (Sports Tourer: 104 g/km CO2) podľa normy ES č. 715/2007. Tým sa zaraďuje do triedy účinnosti A+. Štvordverový a päťdverový model so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Štart/Stop spotrebujú iba 3,7 litra nafty na 100 km v kombinovanom cykle (Sports Tourer: 3,9 l/100 km) – čo sú špičkové hodnoty v tejto triede vozidiel. Pri tom sa obidve verzie turbodiesla vyznačujú vynikajúcim krútiacim momentom – motor s výkonom 88 kW (120 k) dosahuje 320 Nm a motor s výkonom 103 kW (140 k) dokonca až 370 Nm – vďaka automatickej funkcii overboost. Špičkovou naftovou pohonnou jednotkou v modelovom rade Insignia je naďalej štvorvalec  2.0 BiTurbo CDTI s výkonom 143 kW (195 k). Tento vysoko výkonný turbodiesel s dvojstupňovým sekvenčným prepĺňaním turbodúchadlami rozličnej veľkosti dosahuje pôsobivý maximálny krútiaci moment 400 Nm, pričom vyniká zvlášť spontánnou reakciou a príkladnou výkonnosťou v širokom rozsahu otáčok. Najprominentnejšími benzínovými motormi sú dva turbodúchadlom prepĺňané štvorvalce s priamym vstrekovaním paliva: 2.0 SIDI Turbo s výkonom 184 kW (250 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm a motor 1.6 SIDI Turbo najnovšej generácie s výkonom 125 kW (170 k) a maximálnym krútiacim momentom 260 Nm, resp. až 280 Nm s funkciou  overboost. Obidva motory SIDI (Spark Ignition Direct Injection) sa vyznačujú vynikajúcim priebehom výkonu a krútiaceho momentu v spojení s vysokou kultúrou chodu a priaznivou spotrebou paliva. Štandardne sa montujú v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Štart/Stop, na želanie sa montuje nová 6-stupňová automatická prevodovka s nízkymi trecími stratami. Okrem pohonu predných kolies sa  motor 2.0 SIDI Turbo dá kombinovať aj s pohonom všetkých kolies. Ako alternatívna a extrémne ekonomická pohonná jednotka je v modelovom rade Opel Insignia k dispozícii turbodúchadlom prepĺňaný motor 1.4 LPG optimalizovaný na používanie skvapalneného ropného plynu. Dosahuje výkon 103 kW (140 k) a maximálny krútiaci moment 200 Nm. Tento motor spĺňa – rovnako ako východisková benzínová verzia – prísnu budúcu emisnú normu Euro 6. So spotrebou paliva 7,6 l/100 km (Sports Tourer: 7,9 l/100 km) v kombinovanom cykle podľa metodiky EÚ a s hodnotou emisie CO2 124 g/km (Sports Tourer: 129 g/km CO2) sa Insignia 1.4 LPG suverénne zaraďuje do triedy účinnosti A.

Vlastný štýl: Ocenené výrazové prostriedky dizajnu Opel s nádychom premium

Nový Opel Insignia aplikuje mnohokrát ocenenú aktuálnu filozofiu dizajnu značky “sochárske umenie v spojení s nemeckou presnosťou” v segmente strednej triedy. Dizajn artikuluje ašpirácie premium a dynamiku charakteristickou grafikou prednej časti karosérie, ktorá nízkymi a širokými prvkami zvýrazňuje šírku karosérie. Lesklá chrómovaná maska chladiča je širšia a nižšia ako v minulosti. Chrómovaná lišta s logom Opel je užšia a obsahuje krídelká (winglets), ktoré vedú pohľad na reštylizované predné reflektory. Podľa verzie vybavenia majú reflektory halogénové alebo bi-xenónnové systémy s adaptívnymi funkciami AFL+. Reflektory majú vždy čierne vyhotovenie s vysokým leskom, vytvárajúce kontrast k osvetľovacej technológii. Bi-xenónové reflektory obsahujú denné svetlá v charakteristickom profile krídla z energeticky úsporných svietiacich diód LED. Spodný otvor pre vstup vzduchu do motorového priestoru v nárazníku je nízky a široký, čím nadväzuje na tvar masky chladiča. Reflektory do hmly sú osadené do čiernych vložiek s chrómovanými akcentmi, ktoré sa smerom k blatníkom rozširujú, čím vizuálne podčiarkujú šírku karosérie. Bočná silueta verzií Insignia sedan a hatchback je teraz výraznejšie diferencovaná odlišným vyhotovením zadnej časti karosérie. Pri päťdverovej karosérii lomená línia zadných stĺpikov karosérie nekončí skôr ako dosiahne koniec dverí batožinového priestoru so spojlerovou hranou, čím evokuje siluetu klasického kupé. Pri štvordverovej karosérii línia zadných stĺpikov pokračuje až po spojler na veku batožinového priestoru, čím opticky predlžuje elegantný sedan. Zmenená je aj zadná časť karosérie, ktorá vizuálne pôsobí nižšia a širšia. Lesklá chrómovaná lišta na dverách/veku batožinového priestoru je teraz umiestnená nižšie a obsahuje logo značky. Lišta zasahuje do zadných skupinových svetiel, kde na ňu nadväzujú úzke cúvacie svetlá. Funkcie obrysových a brzdových svetiel delených zadných skupinových svetiel vytvárajú pri všetkých verziách sedanu a hatchbacku svietiace diódy LED. Pre všetky verzie karosérie je charakteristický dizajn svetiel v tvare ostrého “krídla”. Nový Opel Insignia prináša aj množstvo prvkov high-tech zvyšujúcich bezpečnosť a komfort. Patria k nim rozličné asistenčné systémy na báze radaru a kamery od adaptívneho tempomatu cez monitorovanie mŕtveho uhla, protikolízny výstražný systém, parkovací asistenčný systém druhej generácie, predné sedadlá premium s certifikátom AGR až po systém odomykania a štartovania bez kľúča “Open & Start”.

Zdroj: Opel

Fotogaléria

- Reklama -

Odporúčame

ŠKODA ENYAQ 𝗶V

Prvý sériový model značky ŠKODA na báze modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) Dva druhy pohonu, dve kapacity batérie a...

Nový Mercedes-AMG GT Black Series

Najvýkonnejší sériovo vyrábaný motor V8 AMG všetkých čias, najexpresívnejší dizajn, najprepracovanejšia aerodynamika s aktívnymi prvkami vrátane špeciálnych vysúvacích krídiel vpredu aj vzadu a takmer kompletne zakrytej...

CUPRA Formentor – na cestách už túto jeseň

Prebiehajú posledné prípravy na spustenie predaja nového modelu CUPRA Formentor. Tento týždeň Wayne Griffiths, CEO značky CUPRA, testoval Formentor v skúšobnom areáli závodu Martorell....

BMW radu 8 Golden Thunder Edition

Fascinujúci dynamický výkon patrí medzi očarujúce vlastnosti modelov BMW radu 8. Výrobca prémiových športových automobilov teraz pripravil špeciálne verzie všetkých troch karosárskych verzií s...

Fiat Concept Centoventi získal v ankete Car Design News cenu „Najlepšie koncepčné vozidlo roka 2019“

Fiat Concept Centoventi zvíťazil v ankete Car Design News v kategórii „Najlepšie koncepčné vozidlo“. Podľa medzinárodnej poroty toto revolučné vozidlo vyniká inovatívnou modulárnou...
- Reklama -

Ďalšie správy