6.9 C
Bratislava
pondelok, 26 októbra, 2020
-- Reklama --

Prvé kompaktné SUV značky s hviezdou Mercedes-Benz GLA

Najnovšie

Volvo Cars má za cieľ transformovať predaj vozidiel viac na online

Spoločnosť Volvo Cars zásadne modernizuje a zdokonaľuje spôsob, akým si zákazníci kupujú, prenajímajú, predplácajú a servisujú svoje vozidlá, pričom...

Volkswagen bol dobre pripravený na zrušený ženevský autosalón 2020

Touareg R* s pohonom plug-in hybrid so systémovým výkonom 340 kW (462 k) ako najvýkonnejší model značky Modelový...

ŠKODA ENYAQ 𝗶V sa predstaví ako riaditeľské vozidlo na Tour de France

ŠKODA ENYAQ iV sa po prvý raz objaví ako “veliteľská centrála” riaditeľa pretekov Christiana Prudhomma a závodných komisárov Tour...

Progresívna v dizajne, suverénna počas všedného dňa a mobilná aj mimo spevnených ciest: trieda GLA ako pútnik medzi automobilovými svetmi presvedčivo novým spôsobom poníma segment kompaktných SUV. Šikovne zdoláva všetky prekážky všedného dňa a je pritom dostatočne robustná na občasné malé úniky.

Prvé vozidlo značky Mercedes-Benz v rýchlo rastúcom segmente kompaktných SUV je vrtké v meste (dĺžka x šírka x výška: 4 417 x 1 804 x 1 494 milimetrov), rezké na cestách prvej a druhej triedy a dynamické a hospodárne na diaľnici (hodnota cw 0,29). Vysokohodnotná a s veľkou láskou k detailom vyvinutá výbava a flexibilný interiér identifikujú GLA jednoznačne ako kompaktné prémiové SUV.

Ako prvé SUV značky Mercedes-Benz je GLA na želanie vybavené novou generáciou systému stáleho pohonu všetkých kolies 4MATIC s plne variabilným rozdeľovaním momentu.

Nová trieda GLA dopĺňa rozsiahlu ponuku SUV z dielne Mercedes Benz. S piatimi modelovými radmi (GLA, GLK, ML, GL a G) spoločnosť disponuje najširšou paletou zo všetkých európskych prémiových výrobcov a napĺňa tak všetky individuálne požiadavky na mobilitu svojich zákazníkov. Zároveň je trieda GLA štvrtým z celkového počtu piatich nových kompaktných modelov z dielne Mercedes-Benz. To, aký výborný ohlas majú mladé kompakty u zákazníkov, dokazujú predajné čísla: v prvom polroku 2013 sa na celom svete predalo 173 362 vozidiel triedy A a B a nového kupé CLA (+58,0%). Mimoriadne potešiteľná je vysoká miera úspešnosti novej triedy A: približne 50 percent kupujúcich v Európe na ňu prechádza z inej značky.

S kompaktným GLA rozširujeme portfólio modelov značky Mercedes Benz o piaty atraktívny variant SUV v tomto ustavične rastúcom segmente. GLA presvedčí pritom najmä svojím progresívnym charakterom a svojimi agilnými jazdnými vlastnosťami,

uviedol Dr. Joachim Schmidt, člen obchodného vedenia divízie Mercedes-Benz Cars, predaj a marketing.

Som preto presvedčený, že GLA so svojím fascinujúcim dizajnom a vysokou funkcionalitou na každodenné používanie nadchne množstvo nových zákazníkov pre značku Mercedes-Benz.

GLA ako suverénny sprievodca počas všedného dňa ponúka flexibilný a variabilný interiér. Operadlá zadných sedadiel možno nielen úplne sklopiť, na želanie možno nastaviť aj ich sklon. Veľký batožinový priestor (421 – 836 litrov) pôsobí usporiadane a vďaka nízkej nakladacej hrane a širokým zadným dverám, ktoré sa na želanie otvárajú automaticky, umožňuje jednoduché nakladanie a vykladanie batožiny.

Mimoriadne tuhá štruktúra karosérie tvorí spoľahlivý základ pre široké spektrum výkonov. Paleta benzínových motorov so zdvihovým objemom 1,6 a 2,0 litra siaha od 115 kW (156 k) v GLA 200 až po 155 kW (211 k) v GLA 250.

Obidva dieselové agregáty sa vyznačujú dynamickým krútiacim momentom a tou najvyššou hospodárnosťou: GLA 200 CDI vyvinie výkon 100 kW (136 k), má zdvihový objem 2,2 litra a maximálny krútiaci moment 300 Nm. Emituje iba 114 g CO2 na kilometer (predbežná hodnota). GLA 220 CDI má taktiež zdvihový objem 2,2 litra a vyvinie výkon 125 kW (170 k) a krútiaci moment 350 Nm.

Svoju svetovú premiéru oslávi GLA na IAA vo Frankfurte (12. až 22. septembra 2013). Objednávať ho možno od konca novembra, k predajcom príde nová trieda GLA v roku 2014.

Dizajn: sebavedomý a s vysokou hodnotou

Zmyselná čistota ako výraz moderného luxusu – to je jeden zo sledovaných atribútov dizajnérov a je súčasťou filozofie dizajnu z dielne Mercedes-Benz. Cieľom je navrhnúť čisté tvary a hladké plochy, ktoré uvádzajú špičkovú techniku na scénu a zároveň majú emocionálny náboj. Zmyselná čistota sa odzrkadľuje v troch pilieroch dizajnu: tradícii, emócii a progresívnosti. Tie predstavujú navigačný bod návrhu a v závislosti od modelu sú zdôraznené v rôznej miere. Značka Mercedes-Benz vytvára spojovací oblúk medzi modernou a avantgardou, medzi tradíciou a progresívnosťou. Každý modelový rad hrá istú prisúdenú rolu a má konkrétny stanovený charakter, v závislosti od atribútov, ktoré sú v pozornosti dizajnu. A predsa možno mercedes vždy rozpoznať ako mercedes. Pretože okrem štýlových noviniek dizajnéri v zmysle živej tradície čerpajú z „genetickej databanky“ štýlových prvkov typických pre značku.

GLA svojimi výraznými dizajnovými znakmi stelesňuje naše progresívne myslenie a nadchýna svojimi terénnymi proporciami,

vysvetľuje Gorden Wagener, viceprezident pre dizajn koncernu.

Čisto navrhnuté povrchy stelesňujú silu a suverénnosť. Potrebné množstvo emócií sa nám podarilo spojiť s potrebným množstvom zrozumiteľnosti.

Nové GLA sa ako SUV pohybuje v napäťovom poli dizajnových atribútov progresívnosť a tradícia: je to SUV budúcnosti. Je to všestranne použiteľné vozidlo s génmi SUV, špecifickými pre značku Mercedes-Benz, ale mladšie, atletickejšie a plné subtílneho napätia.

Nízka kabína, vysoko posadené telo vozidla a veľké výrezy na kolesá vdychujú GLA veľkú príťažlivosť. Čisto navrhnuté povrchy dopĺňajú príťažlivé línie, ktoré vdychujú definíciu a precíznosť a dopĺňajú skulptúru tela vozidla, vymodelovanú s veľkým citom a plnú subtílneho napätia.

Prominentná, sebavedome vzpriamená predná časť s centrálnou hviezdou dodáva GLA atletický, suverénny výraz. Prelisy dodávajú kapote motora štruktúru športového vozidla a maska s dvoma lamelami zdôrazňuje šírku vozidla. Pôsobivý pohľad spredu zabezpečujú svetlomety a denné osvetlenie s LED. Tento ikonický dizajnový prvok značky Mercedes-Benz bol vylepšený svetlovodom s troma funkciami a dodáva vozidlu jeho charakteristický vzhľad. Predný nárazník nesie pred otvormi na vstup chladiaceho vzduchu mriežku s kosoštvorcovým vzhľadom. Hmlové svetlo je ako zvláštna výbava uložené v nárazníku. Vizuálna ochrana spodku vozidla vpredu a tmavosivé spodné kryty na všetkých stranách zdôrazňujú terénny charakter triedy GLA. Tieto takzvané claddings začínajú dole na prednom nárazníku a poskytujú ochranu proti nárazom kameňov.

GLA stelesňuje silu a suverenitu aj pri pohľade zboku. Bočná štruktúrna línia dropping-line vedie v duchu filozofie od svetlometu až po podbeh zadnej nápravy. Línia ozdobnej lišty na spodnej hrane bočných okien stúpa od zadných dverí po zadný stĺpik. Spolu so svetelnou hranou na klenutí v pozdĺžnom smere a na protilínii vystupujúcej z výšky prahov smerom k bočnej štruktúrnej línii vzniká na boku osobitná hra línií, ktorá vdychuje vozidlu hravú dynamiku a subtílne napätie. Cladding na boku kopíruje obrysy podbehu a bočných prahov a prechádza až do zadného nárazníka. Na zdôraznenie charakteru SUV má prah priehlbiny na spôsob zubov lyžice bagra. Vrch vozidla dokončujú sériové strešné ozdobné lišty, ako osobitná výbava je k dispozícii hliníkový pozdĺžny držiak na strešný nosič v lesklej čiernej farbe alebo s lešteným povrchom. Na želanie jazdí GLA na diskoch s veľkosťou až 19 palcov.

Atletické ramená nad zadnou nápravou osobitne zdôrazňuje vtiahnutie zadných stĺpikov. Spolu s dvojdielnymi svietidlami sa tým opticky zdôrazní šírka zadnej časti. Tvar je plný napätia, a zároveň opticky mäkký.

Tento dojem zosilňujú aj klenuté zadné sklo a oblúková pochrómovaná úchopová lišta medzi zadnými svietidlami. Vďaka deleným zadným svietidlám je nakladací otvor príjemne široký. Pozornosť priťahuje aj veľký, aerodynamicky veľmi účinný strešný spojler. Nadväzuje na štruktúru prelisov na zadnej časti strechy a ukrýva prídavné brzdové svetlo. V oblasti obloženia zadného nárazníka sa nachádzajú ďalšie atribúty, špecifické pre SUV, ako robustná vonkajšia ochrana nakladacej hrany a optická ochrana spodku vozidla, ktorá sa dodáva v odtieni čierna lesklá, strieborná matná alebo silvershadow.

Interiér: fascinujúce dizajnové prvky a sprostredkovanie vysokej hodnoty

Atletický a suverénny vzhľad exteriéru dôsledne pokračuje v interiéri. K tomu sa pridáva sprostredkovanie mimoriadne vysokej hodnoty, dosiahnuté rečou tvarov, výberom a možnosťou kombinovania materiálov vysokej hodnoty. Všetky povrchy ozdobných prvkov sú galvanizované autentickým odtieňom silvershadow a dosahujú tak metalické vyžarovanie povrchu s efektom „chladného dotyku“. Ich vyhotovenie presvedčí do posledného detailu. Výrazné zdôraznenie horizontály, dynamický dizajn a fascinujúce dizajnové prvky sú ďalšie atribúty vysokej hodnoty. To isté platí pre vysokú presnosť škár a rozmerov medzier.

Prístrojová doska pozostáva z vrchnej a spodnej časti poskytuje na dotyk odlišne mäkké štruktúry povrchu. Matné a lesklé 3D geometrie (štruktúry) vytvárajú atraktívnu hru svetla. Trojdimenzionálny ozdobný prvok z inovačnej fólie, hliníka alebo dreva dodáva interiéru nový, moderný vzhľad. Polomatná úprava povrchu dreveného ozdobného prvku podporuje modernosť a umožňuje mimoriadny haptický zážitok.

Do prístrojovej dosky je integrovaných päť kruhových vetracích dýz. Exkluzívnym znakom GLA sú prstence okolo týchto kruhových dýz, ktorých vzhľad SUV na želanie nadviaže na ochranu spodku vozidla a obklad pozdĺžnych nosníkov. Na želanie je prstenec galvanizovaný. Smer prúdenia vzduchu možno zmeniť vložkou podobnou motýľovi, ktorá je na želanie galvanizovaná a vyhotovená v odtieni silvershadow.

Veľký samostatne stojaci displej má telo s čiernym lesklým klavírovým lakom a lícujúci obvodový rámik v odtieni silvershadow. Displej tak sprostredkúva dojem mimoriadne vysokej hodnoty. Sériovo je na palube trojramenný volant s 12 tlačidlami a galvanicky pochrómovanou sponou. Na želanie sa dodáva vyhotovenie združeného prístroja s dvoma tubusmi. V každom z dvoch veľkých okrúhlych prístrojov sa nachádza aj jeden malý okrúhly prístroj. Pri odstavenom vozidle sú ručičky v polohe 6 hodín. Vložky ručičiek sú vo všeobecnosti strieborné.

Veľký výber materiálu (napr. koža, látka, látka/koža) a kombinácie farieb poťahov sedadiel poskytuje mnoho priestoru na individualizáciu. Ako zvláštna výbava sú k dispozícii športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy.

Športový duch sedadiel je zdôraznený otvorom medzi hornou hranou operadla a opierkou hlavy. Tento otvor je na zadnej strane predných sedadiel lemovaný rámom v odtieni silvershadow a na želanie je osvetlený náladovým osvetlením. Okrem línií výbavy Style, Urban, AMG a Exklusiv je v ponuke aj balík SUV-Style, ktorý ešte viac zdôrazňuje charakter SUV triedy GLA. Vzhľadu dominuje robustný, farebne kontrastný ozdobný steh „mokasín“ na vonkajšej kontúre sedadiel.

V prípade balíka ložného priestoru na želanie možno chrbtové operadlo zadnej lavice nastaviť do zvislejšej, takzvanej nákladnej polohy. Vtedy sa objem batožinového priestoru zväčší približne o 60 litrov a ponúka miesto na rozmerné predmety, pričom cestujúci môžu lavicu naďalej využívať.

Ovládacie prvky zvláštnej výbavy „elektrické prestavenie sedadiel s pamäťou“, lemované galvanizovaným ozdobným rámikom, sú v GLA usporiadané typicky pre mercedesy na vnútornom obložení dverí – jedinečný atribút výrobku v tomto segmente. Vnútorné obloženie dverí je takisto veľmi starostlivo vyhotovené. Mäkké a matné plochy dôsledne siahajú od spodnej hrany bočných okien až po priečinok na dverách. Lakťová opierka dverí má v kombinácii s balíkmi výbavy vizuálne výraznú pochrómovanú ozdobnú lištu a na želanie je vybavená náladovým osvetlením.

Aerodynamika: hranaté tvary sú minulosťou

S triedou GLA sa svojimi aerodynamickými vlastnosťami dostáva na čelo svojho segmentu ďalší modelový rad. Hodnota cw predstavuje 0,29. Plocha odporu vzduchu cw x A, rozhodujúca pre spotrebu od rýchlosti približne 60 km/h, je svojou hodnotou 0,66 m2 taktiež rekordom.

Dobré obtekanie vzduchu, ktoré v rozhodujúcej miere prispieva k nízkej spotrebe paliva v každodenných podmienkach, sa podarilo dosiahnuť množstvom aerodynamických vylepšení. Medzi ne patrí nízky stupeň predného stĺpika s upravenou geometriou stĺpika a aerodynamicky optimálne navrhnutý kryt vonkajšieho zrkadla. Vylepšené bolo aj obtekanie zadnej časti vozidla. Týka sa to okrem iných strešnej odtrhovej línie a aerodynamicky tvarovaných zadných svietidiel. Bočné zadné spojlery zabezpečujú aerodynamicky optimálne odtrhnutie vzduchu na zadnej časti. Utesnenia v prednom nárazníku (zóna chladiča vrátane zóny svetlometov) a žalúzia chladiča na reguláciu chladiaceho vzduchu podľa potreby dopĺňajú aerodynamické opatrenia.

Veľkoplošné obloženie hlavnej časti spodku vozidla, ďalší kryt v strednej časti zadnej nápravy a aerodynamicky optimalizovaný koncový tlmič hluku s nadväzujúcim difúzorom zlepšujú vedenie prúdu vzduchu pod spodkom vozidla.

Na triede GLA boli vykonané početné opatrenia aj na zníženie hlučnosti obtekajúceho vzduchu. Medzi ne patria napríklad koncepcia utesnenia dverí s viacerými úrovňami, prídavné utesnenie priečnej škáry medzi zadnými piatymi dverami a strechou a bočné utesnenie zadných piatych dverí. Mimoriadne tuhé rámy okien zabraňujú vyťahovaniu dverí pri vyššej rýchlosti a znižujú kmitanie. Vonkajší hluk sa podarilo znížiť aj vďaka nízkemu stupňu predného stĺpika a vonkajším zrkadlám, spojených s karosériou prostredníctvom nosníka.

Motory a prevodovky: dynamická ambícia víťazstva

Na GLA možno jazdiť so spotrebou od 4,3 litra na 100 km, čo je novopostavená latka v tomto segmente. Moderné štvorvalcové motory s preplňovaním a priamym vstrekovaním a sériová funkcia ECO štart – stop zabezpečia váš náskok v hospodárnosti. Svojimi dynamickými jazdnými výkonmi sa aj nová trieda GLA umiestnila na čele segmentu.

Paleta benzínových motorov so zdvihovým objemom 1,6 a 2,0 litra siaha od 115 kW (156 k) v GLA 200 až po 155 kW (211 k) v GLA 250. GLA 250 4MATIC zrýchli z 0 na 100 km/h za iba 6,5 sekundy a potvrdzuje tak dynamickú ambíciu víťazstva triedy GLA. Jeho maximálna rýchlosť je až 235 km/h a v kombinovanej spotrebe mu stačí iba 7,1 l/100 km (151 g CO2/km – predbežné hodnoty).

Aj obidva dieselové agregáty sa vyznačujú dynamickým krútiacim momentom a tou najvyššou hospodárnosťou: GLA 200 CDI vyvinie výkon 100 kW (136 k), má zdvihový objem 2,2 litra a maximálny krútiaci moment 300 Nm. Tento motor bol vylepšený v záujme zvýšenia hospodárnosti. Medzi zmeny patria okrem iných vylepšenie remeňového rozvodu, balík hlavy valcov so zmenenými valivými ložiskami a s ďalšou úpravou povrchu (finish), vylepšenie vákuového čerpadla, hliníkové piesty s vylepšenou montážnou vôľou a balíkom optimalizovaných piestnych krúžkov, valčekové uloženie vyvažovacieho hriadeľa Lanchester, ako aj regulácia spaľovania v hlave valcov so snímačom tlaku.

GLA 200 CDI spotrebuje iba 4,3 litra na 100 km, tomu zodpovedajú emisie 114 g CO2/km (predbežné hodnoty). Je zaradený do triedy hospodárnosti A. Aj GLA 220 CDI má zdvihový objem 2,2 litra, vyvinie výkon 125 kW (170 k) a krútiaci moment 350 Nm.

Všetky motory sú sériovo vybavené funkciou ECO štart – stop. Motory sú kombinované so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo dvojspojkovým automatom 7G-DCT (sériovo v prípade GLA 250 a GLA 220 CDI a modelov 4MATIC), ktorý pozoruhodným spôsobom navzájom spája komfort a športový charakter.

Podvozok: pre maximálnu zábavu vo voľnom čase

Novou triedou GLA rozširuje značka Mercedes-Benz úspešnú rodinu svojich SUV o nového člena. Kompaktný model poníma myšlienku SUV nanovo a moderným spôsobom. Keďže GLA má menšiu svetlú výšku a nie je až tak mohutné ako doterajšie SUV, dokonale zapadne do všedného dňa mestských ľudí. A systém pohonu všetkých kolies 4MATIC na želanie v kombinácii s robustnou štruktúrou karosérie a variabilnou koncepciou priestoru umožňuje veľa zábavy vo voľnom čase. Heslo: preč zo všednosti. Neschodný terén – pláž, mäkký podklad, nespevnené stúpanie – nepredstavuje pre GLA prekážku.

Podvozok GLA je vybavený prednou nápravou typu McPherson a zadnou nápravou s priestorovo uloženými ramenami. Tri priečne a jedno pozdĺžne rameno na každé koleso pohlcujú pôsobiace sily. Tak možno nezávisle na sebe nastaviť pozdĺžnu a priečnu dynamiku. Nosič kolesa a pevné priečne rameno sú vyrobené z hliníka na zníženie neodpružených hmotností. Nosník zadnej nápravy je vo verziách so systémom 4MATIC oddelený gumovými ložiskami, čo zvyšuje komfort jazdy.

Elektromechanický posilňovač riadenia umožňuje v porovnaní s bežnými systémami vylepšenú spätnú väzbu vodičovi o jazdnom stave, a tak významne prispieva k celkovej úspornosti, pretože posilňovač riadenia potrebuje energiu iba vtedy, keď vodič skutočne riadi. Okrem toho umožňuje rozličné funkcie asistenčných systémov riadenia, ktoré možno spúšťať z riadiacej jednotky ESP®. Medzi ne patria napríklad protizásah pri pretáčaní vozidla, korekcia riadenia pri brzdení na vozovke s rôzne drsným povrchom (drobné kamienky), zníženie vplyvov predného náhonu na riadenie a kompenzácia bočného vetra a sklonu cesty.

Trieda GLA má veľmi tuhú karosériu, čo vytvára základ stabilných a bezpečných jazdných vlastností na spevnených cestách a mimo nich a umožňuje vysoký komfort hluku, kmitania a rázov. Prídavné zosilnenia sa nachádzajú okrem iných na strednom stĺpiku, na veži predného tlmiča, pozdĺžnom nosníku a spodku vozidla.

Vysoká rezerva trakcie: systém pohonu všetkých kolies 4MATIC

Značka Mercedes-Benz ponúka triedu GLA na želanie s novou generáciou systému stáleho pohonu všetkých kolies 4MATIC s plne variabilným rozdelením momentu. Tento systém pohonu všetkých kolies sa vyznačuje vysokou rezervou trakcie a vynikajúcou agilitou pri najvyššej bezpečnosti jazdy a energetickej hospodárnosti.

Medzi súčasti systému 4MATIC patria výstup prevodu pre zadnú nápravu, integrovaný do automatickej dvojspojkovej prevodovky 7G-DCT, a prevodovka zadnej nápravy s integrovanou, elektrohydraulicky ovládanou lamelovou spojkou. Takto možno hnací moment plynule rozdeľovať medzi prednú a zadnú nápravu. Tento druh konštrukcie má v porovnaní s konkurenčnými systémami nižšiu hmotnosť a vysokú účinnosť.

Ľahšie cez ľahký terén: terénne funkcie

Vozidlá so systémom 4MATIC sú sériovo vybavené reguláciou rýchlosti zjazdu DSR (Downhill Speed Regulation) a terénnym jazdným programom. Tlačidlom na stredovej konzole možno aktivovať systém DSR, ktorý pomáha vodičovi v náročnom zjazde zo strmého kopca tak, že v rámci fyzikálnych možností udržiava počas zjazdu pomalú, manuálne nastaviteľnú cestovnú rýchlosť. Túto rýchlosť reguluje riadením motora a prevodovky a cielenými brzdnými zásahmi.

Voľbou terénneho jazdného programu pomocou ovládača jazdného programu sa upravia charakteristika preraďovania a charakteristika akceleračného pedálu, aby sa dali splniť požiadavky jazdy ľahkým terénom, najmä na mäkšom podklade. V kombinácii s rádiom Audio 20 CD (sériovo) a systémom COMAND Online (zvláštna výbava) možno na hlavnej jednotke prepnúť na obrazovku offroad. Na nej sa zobrazuje uhol natočenia kolies, zvolený terénny jazdný program a kompas. Informuje aj o bočnom naklonení vozidla v stupňoch, stúpaní v percentách a aktivovaní regulácie rýchlosti zjazdu DSR.

Rozmýšľajú spolu s vodičom: vylepšené asistenčné systémy

V GLA pomáhajú vodičovi a odľahčujú ho početné asistenčné systémy. Sériovo je SUV vybavené okrem iných aj systémom rozpoznávania únavy vodiča ATTENTION ASSIST a radarovým asistentom sledovania odstupu COLLISION PREVENTION ASSIST s adaptívnym asistentom brzdenia, ktorý chráni pred nárazom už od rýchlosti 7 km/h.

V kombinácii so systémom DISTRONIC PLUS (zvláštna výbava) je z toho COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Je vybavený novou funkciou: pri pretrvávajúcom nebezpečenstve nárazu a chýbajúcej reakcii vodiča systém do rýchlosti 200 km/h dokáže uskutočniť samočinné brzdenie, a tak znížiť závažnosť nehody s pomalšími alebo zastavujúcimi vozidlami. Až do rýchlosti 30 km/h reaguje systém brzdením aj na stojace vozidlá a do rýchlosti 20 km/h dokáže zabrániť nárazu do vozidla idúceho vpredu.

Okrem toho sú v GLA osvedčené asistenčné systémy, ako je balík na jazdenie v jazdných pruhoch s asistentom sledovania mŕtveho uhla a asistentom udržiavania v jazdnom pruhu alebo adaptívny asistent diaľkového svetla ako zvláštna výbava. Aktívny asistent parkovania (zvláštna výbava) umožňuje automatické zaparkovanie do pozdĺžnych i priečnych miest na zaparkovanie.

„Always on“: multimediálne systémy

Najnovšiu generáciu multimédií použitých v triede GLA charakterizujú prídavné funkcie, ďalšie aplikácie a upravená farebná grafika.

Koncepcia Digital Drive Style App z dielne Daimler, ktorá spolu s „Drive Kit Plus pre iPhone®“ umožňuje dokonalú integrácia iPhonu® do vozidla, bola rozšírená. Medzi jej vrcholy patria okrem iného aplikácia na obsluhu hlasom Siri a aplikácia na zdieľanie polohy v reálnom čase Glympse. S Glympse možno cielene zdieľať aktuálnu polohu vozidla so zvolenými osobami. Medzi ďalšie funkcie patria: Facebook®, Twitter®, internetové rádio, AUPEO!™ Personal Radio a pokroková navigácia Garmin® s dopravnými informáciami v reálnom čase na báze internetu, online hľadanie zaujímavých miest vrátane pohľadu Street View™ a zobrazenia máp v 3D.

Rozšírený bol aj multimediálny systém COMAND Online. Najnovšia generácia poskytuje zlepšené, fotorealistické zobrazenie mapy, prídavný profil Bluetooth® (aby napríklad pomocou iPhone® bolo možné pripojiť sa k internetu), zobrazenie obrázkov aj vo formátoch bmp a png a na želanie prenos dopravných údajov v reálnom čase cez systém LIVE TRAFFIC.

Zdroj: Mercedes

- Reklama -

Odporúčame

ŠKODA ENYAQ 𝗶V

Prvý sériový model značky ŠKODA na báze modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) Dva druhy pohonu, dve kapacity batérie a...

Nový Mercedes-AMG GT Black Series

Najvýkonnejší sériovo vyrábaný motor V8 AMG všetkých čias, najexpresívnejší dizajn, najprepracovanejšia aerodynamika s aktívnymi prvkami vrátane špeciálnych vysúvacích krídiel vpredu aj vzadu a takmer kompletne zakrytej...

CUPRA Formentor – na cestách už túto jeseň

Prebiehajú posledné prípravy na spustenie predaja nového modelu CUPRA Formentor. Tento týždeň Wayne Griffiths, CEO značky CUPRA, testoval Formentor v skúšobnom areáli závodu Martorell....

BMW radu 8 Golden Thunder Edition

Fascinujúci dynamický výkon patrí medzi očarujúce vlastnosti modelov BMW radu 8. Výrobca prémiových športových automobilov teraz pripravil špeciálne verzie všetkých troch karosárskych verzií s...

Fiat Concept Centoventi získal v ankete Car Design News cenu „Najlepšie koncepčné vozidlo roka 2019“

Fiat Concept Centoventi zvíťazil v ankete Car Design News v kategórii „Najlepšie koncepčné vozidlo“. Podľa medzinárodnej poroty toto revolučné vozidlo vyniká inovatívnou modulárnou...
- Reklama -

Ďalšie správy