6.9 C
Bratislava
streda, 28 októbra, 2020
-- Reklama --

Koncept S kupé je vrcholom i výhľadom modelového programu

Najnovšie

Volvo Cars má za cieľ transformovať predaj vozidiel viac na online

Spoločnosť Volvo Cars zásadne modernizuje a zdokonaľuje spôsob, akým si zákazníci kupujú, prenajímajú, predplácajú a servisujú svoje vozidlá, pričom...

Volkswagen bol dobre pripravený na zrušený ženevský autosalón 2020

Touareg R* s pohonom plug-in hybrid so systémovým výkonom 340 kW (462 k) ako najvýkonnejší model značky Modelový...

ŠKODA ENYAQ 𝗶V sa predstaví ako riaditeľské vozidlo na Tour de France

ŠKODA ENYAQ iV sa po prvý raz objaví ako “veliteľská centrála” riaditeľa pretekov Christiana Prudhomma a závodných komisárov Tour...

Vrcholom modelového programu Mercedes Benz je už tradične veľké kupé. Konceptom triedy S kupé dáva značka Mercedes-Benz na Medzinárodnej výstave automobilov (IAA) vo Frankfurte konkrétny výhľad na nasledujúcu generáciu modelov: Svojim strhujúcim, štýlovo sebaistým výstupom dokonale stelesňuje dizajnovú filozofiu zmyselnej čistoty. V interiéri so svojou nezvyčajnou architektúrou a skutočne exkluzívnou výbavou definuje štvormiestne vozidlo aktuálny stav moderného luxusu.

Nový sedan triedy S bol s nadšením prijatý na trhu a dokonale plní svoju rolu zástupcu inovačnej sily dielne Mercedes-Benz,

hovorí Dr. Joachim Schmidt, člen obchodného vedenia divízie Mercedes-Benz Cars, predaj a marketing.

V prípade triedy S kupé ako tradičného vrcholu nášho modelového programu využívajú dizajnéri svoju ďalšiu slobodu a vytvárajú tak majstrovské automobilové dielo.

Gorden Wagener, viceprezident pre dizajn koncernu Daimler AG, dopĺňa:

Koncept triedy S kupé zjednocuje tradíciu a emóciu a je obrazným stelesnením nášho dizajnového štýlu, zmyselnej čistoty. Štýlovo sebaistý, zdokonalený dizajn a maximálne exkluzívna výbava robia z kupé skutočnú ikonu dizajnu a výraz moderného luxusu.

Dizajn: zmyselná čistota vo svojom najkrajšom tvare

Zmyselná čistota ako výraz moderného luxusu – to je jeden z atribútov, ktorý je v centre pozornosti dizajnérov a zároveň súčasťou filozofie dizajnu z dielne Mercedes-Benz. Cieľom je navrhnúť čisté tvary a hladké plochy, ktoré na scénu uvádzajú špičkovú techniku a zároveň vzbudzujú emócie. Zmyselná čistota sa odzrkadľuje v troch pilieroch dizajnu: tradícii, emócii a progresívnosti. Tie predstavujú navigačný bod návrhu a v závislosti od modelu sú zdôraznené v rôznej miere. Mercedes-Benz vytvára spojovací oblúk medzi modernou a avantgardou, medzi tradíciou a progresívnosťou. Každý modelový rad má priradenú rolu a samostatný charakter, v závislosti od atribútov, ktoré stoja v strede pozornosti dizajnu. A predsa možno mercedes vždy rozpoznať ako mercedes. Pretože okrem štýlových noviniek dizajnéri v zmysle živej tradície čerpajú z „genetickej databanky“ štýlových prvkov typických pre značku.

Dizajn potrebuje vznešenosť! Pretože dizajn je najlepší posol značky. V centre pozornosti našej tvorby je zmyselná čistota ako výraz  moderného luxusu, pretože to presne vyjadruje filozofiu našej značky – bipolárnosť z inteligencie a emócie,

hovorí Wagener.

Exteriér: plynulá silueta s dokonalými proporciami

Koncept triedy S kupé stelesňuje svojou plynulou siluetou moderným spôsobom zmyselnú čistou. Vyznačuje sa typickými proporciami pohonu zadných kolies, štylizovanými signatúrou typického mercedesu, bočnou štruktúrnou líniou (dropping line). Dlhá kapota motora s výraznými krivkami a prelismi, prikrčená kabína s vysokou spodnou hranou bočných okien, zvýraznené podbehy kolies, 21-palcové disky (pneumatiky vpredu 265/35 R 21, vzadu 295/35 R 21) a vizuálne rozšírená zadná časť potvrdzujú postavenie konceptu triedy S kupé ako majstrovského diela automobilovej jazdnej kultúry. S rázvorom 2 945 mm je kupé 5 050 mm dlhé, 1 958 mm široké a 1 409 mm vysoké.

Zmyselný charakter dávajú konceptu triedy S kupé pozitívne výstredné plochy. Plastický zjav mu dáva klasickú eleganciu, ktorá moderne progresívnou rečou tvarov vytvára dokonalú symbiózu.

V súlade s emocionálnym charakterom vozidla dominuje pohľadu zboku bočná štruktúrna línia. Zdôrazňuje signatúru proporcií typických pre značku. Línie sú cielene obmedzené na to podstatné. Vzniká tak nadčasová čistota.

Návrhová súhra rôznych dizajnových prvkov dáva konceptu triedy S kupé jeho suverénnu a sebavedomú tvár: v strede čelnej časti vozidla je trojdimenzionálne navrhnutá, vylepšená diamantová maska chladiča, ktorej štruktúru určujú obdĺžnikové prvky vo farbe tmavého chrómu. Má centrálne umiestnenú hviezdu Mercedes a jednu lamelu.

Svetlomety výlučne s technológiou LED s ikonickým denným svietením v tvare obočia mu dávajú extrémne sebavedomý, charakteristický vzhľad. V prípade konceptu triedy S kupé bolo obočie vylepšené vyvažujúcou polkruhovou líniou. Diamantový vzhľad vo svetlometoch a zadných svietidlách zdôrazňujú luxusnú výbavu vývojovej štúdie.

Bočnú siluetu určuje strešná línia v tvare kupoly a bezrámové dvere. Elegantný, trojdimenzionálny pochrómovaný rám uzatvára sklenené plochy, prerušené malým stredným stĺpikom. To zvýrazňuje typický vzhľad mercedesu. Pri návrhu odsadených vonkajších zrkadiel dizajnéri využili slobodu koncepčného vozidla a navrhli ich mimoriadne štíhle a dlhé, vďaka čomu pôsobia elegantne.

Sval nad zadnou nápravou vymodelovaný z bočnej steny navodzuje ľahkosť a dynamiku aj keď sa vozidlo nehýbe. Pozitívne výstredné plochy a línie bočnej steny sa pútavo vlievajú do zadnej časti.

Zadná časť so svojimi základnými plochami, atletickými ramenami a výraznými charakterovými líniami dotvára celkový emocionálny vzhľad. Preloženie tabuľky s evidenčným číslom do spodnej oblasti nárazníka umožňuje prominentnejšie postavenie hviezdy na hladkých zadných dverách. K tomu sa pridáva s veľkou láskou k detailu vypracovaná pochrómovaná ozdobná lišta. Prebieha vodorovne cez zadné dvere, pokračuje až nad zadné svietidlá a vytvára optickú šírku. Usporiadanie LED do dvoch vodorovných línií v rámci zadného svietidla rozdeleného na dve časti je odrazom špičkovej techniky a vytvára pritom spomienky na reliéfový vzhľad na starších modeloch.

Interiér: dynamický tok línií

Plastickou eleganciou a jednoduchosťou sa vyznačuje aj interiér. Zmyselnú čistotu vyžaruje biela prístrojová doska, ktorá svojim zakriveným tvarom pripomína chvostovú plutvu veľryby krátko pred ponorením sa do vody. Rovnako ako v prípade celého interiéru jej dominujú plynulé línie: vrchná a spodná vlna vytvárajú zreteľné členenie.

Architektúra prístrojovej dosky je nevšedná: spodná časť prístrojovej dosky je navrhnutá extrémne plasticky. Vrchná časť pôsobí, akoby sa zmyselne vznášala pred prístrojovou doskou ako jej takzvaná najvyššia úroveň. Ovinujúca prístrojová doska plynulo prechádza do dverí. Zvlnený tvar pokračuje na vnútornom obložení dverí.

Vetracie dýzy, ktoré sú usporiadané okrem iného aj vo štvorici v strede palubnej dosky, sú vyhotovené futuristicky a do posledného detailu: Plutvy usmerňujúce vzduch obklopujú pozdĺžny otvor. Vetracie dýzy skladbou svojich materiálov z keramickej bielej a brúseného a lešteného hliníka stavili na kontrasty.
Funkčne a čisto navrhnuté ovládacie prvky z hliníka sa vzrušujúco striedajú s obklopujúcimi, organicky avantgardnými tvarmi.

Hore na voľnej ploche sa pod redukovanou maskou nachádzajú obrazovky formátu 8:3 s uhlopriečkou 30,7 cm (12,3 palca), známe z triedy S. V prípade konceptu triedy S kupé sa podarilo ešte viac znížiť hrúbku kompletne zasklených farebných displejov a efekt, akoby sa voľne vznášali, je ešte silnejší. Ako prvky špičkovej techniky sa vzrušujúco striedajú so zmyselnou scenériou palubnej dosky. Farby na displeji sú ladené do športovo moderného modrého odtieňa.

Na stredovej konzole sa nachádza dotykový displej, na ktorom sa zobrazujú štyri rôzne svetové časy. O tom, ktorý čas sa má zobraziť, rozhoduje vodič: otáčaním glóbusu na displeji si najskôr zvolí časové pásmo a z ponuky si vyberie príslušné mesto. Koncepciu hodín svetového času navrhli dizajnéri a inžinieri z Mercedes-Benz Advanced Design Center v Palo Alto, v štáte Kalifornia, USA.

Hlavná povelová jednotka žiari v stredovej konzole ako ligotavý klenot. Jej extrémne vysokohodnotný povrch „Black Diamond“ vytvára priestorovú hĺbku. V prípade technológie „Black Diamond“ sa pri teplote 1 000 °C procesom CVD (chemické nanášanie vrstvy z pár) na chrómový povrch s vysokým leskom naparí vzácny kov, ktorý reaguje s povrchom materiálu do jednej vrstvy, ktorá má vysokú priľnavosť a odolnosť voči poškriabaniu.

Dverové panely konceptu triedy S kupé sú vyhotovené z hliníka. Pomocou počítačových algoritmov boli do kovu vyfrézované topografické čiary na spôsob vrstevníc a nadväzujú na kontúry dverových ovládacích prvkov. Vzniká tak zaujímavá hra svetiel s drobnými, žiarivými prvkami. Dizajnéri sa inšpirovali nerastnými formáciami v štáte Utah v USA. Algoritmom boli navrhnuté aj progresívne otvory krytov reproduktorov, ktoré ukazujú inteligentnú estetiku matematiky.

Rovnako ako celý interiér sa sedadlá vyznačujú mimoriadne dynamickým a prirodzeným „tokom línií“ a pokračujú v  plastickom charaktere tvarov. Predné sedadlá vzbudzujú asociácie s krajčírskym umením Haute Couture (tzv. vysoké krajčírstvo), pretože ich plastický tvar stelesňuje zmyselné línie pripomínajúce figuríny z módneho návrhárstva. Bočnice v hornej časti sedadla obopínajú cestujúceho ako golier. Za zvislé línie vďačia sedadlá množstvu jemných prešívaných pásov. Obruba na bočniciach pôsobí kontrastne a rovnako ako perforácia sedacích plôch zvyšuje športovo elegantný vzhľad.

Voľba farieb a materiálov ladí s extrovertnými kontrastmi antracitovej farby, bielej farby ako aj hliníkom. Zároveň podporuje nadčasovú modernosť a avantgardu dizajnu, ako aj nárok konceptu triedy S kupé na ultimatívnu exkluzívnosť, vysokú hodnotu a dokonalosť. Napríklad prístrojová doska a sedadlá sú potiahnuté jemnou teľacou kožou. Obloženie stropu vozidla pozostáva z ručne tkaného hodvábu a zdôrazňuje tak exkluzívnosť interiéru.

Technika: inteligentní asistenti a vidiaci podvozok

Koncept triedy S kupé je poháňaný agregátom V8 biturbo. Tento motor vyvinie zo zdvihového objemu 4 663 cm3 335 kW (455 k). Maximálny krútiaci moment predstavuje 700 Nm.

Koncept triedy S kupé je vybavený technológiou „Intelligent Drive“ z dielne Mercedes-Benz. Vďaka dvom „kamerovým očiam“ dokáže stereokamera vidieť trojrozmerne až do vzdialenosti približne 50 metrov pred vozidlom a vnímať ich ako objekty „6DVision“ s ich polohou v priestore a pohybom. Celkovo sleduje zónu pred vozidlom až do vzdialenosti 500 metrov. Tieto údaje sú spojené s údajmi z radarových a ultrazvukových snímačov. Množstvo asistenčných systémov sleduje dopravné dianie za vodiča. Takto ho odľahčujú
a chránení sú aj iní účastníci premávky.

Novú stereokameru využíva aj podvozok: rovnako ako nová trieda S aj koncept triedy S kupé dopredu zistí nerovnosti na vozovke. Ak systém ROAD SURFACE SCAN pomocou stereokamery zistí takéto nerovnosti, systém MAGIC BODY CONTROL zavčasu pripraví podvozok na túto situáciu. Riadiaca jednotka z obrazu kamery a informácií o jazdnom stave priebežne vypočítava najlepšiu regulačnú stratégiu na prekonanie nerovností.

Najvyššie nároky spĺňa aj informačný a zábavný systém: Hudbu podľa chuti a nálady umožňuje softvér MoodGrid služby na rozpoznávanie hudobných skladieb Gracenote. Pri hľadaní vhodných skladieb vodič a spolujazdec v koncepte triedy S kupé už nemusia zdĺhavo prehľadávať svoje digitálne hudobné zbierky. Na základe zvolenej nálady MoodGrid zostaví návrh skladieb. Ten zahŕňa nielen už známe skladby, ale aj skladby z katalógu obsahujúceho 18 miliónov skladieb, nastavené na individuálny vkus a príslušnú náladu. Pohodlnejšiu orientáciu umožňuje aj navigačný systém v modernom dizajne s perspektívou 3D založený na systéme Garmin NaviCore.

Zdroj: Mercedes

Predchádzajúci článokBMW i8
Ďalší článokMercedes vie jazdiť aj bez vodiča
- Reklama -

Odporúčame

ŠKODA ENYAQ 𝗶V

Prvý sériový model značky ŠKODA na báze modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) Dva druhy pohonu, dve kapacity batérie a...

Nový Mercedes-AMG GT Black Series

Najvýkonnejší sériovo vyrábaný motor V8 AMG všetkých čias, najexpresívnejší dizajn, najprepracovanejšia aerodynamika s aktívnymi prvkami vrátane špeciálnych vysúvacích krídiel vpredu aj vzadu a takmer kompletne zakrytej...

CUPRA Formentor – na cestách už túto jeseň

Prebiehajú posledné prípravy na spustenie predaja nového modelu CUPRA Formentor. Tento týždeň Wayne Griffiths, CEO značky CUPRA, testoval Formentor v skúšobnom areáli závodu Martorell....

BMW radu 8 Golden Thunder Edition

Fascinujúci dynamický výkon patrí medzi očarujúce vlastnosti modelov BMW radu 8. Výrobca prémiových športových automobilov teraz pripravil špeciálne verzie všetkých troch karosárskych verzií s...

Fiat Concept Centoventi získal v ankete Car Design News cenu „Najlepšie koncepčné vozidlo roka 2019“

Fiat Concept Centoventi zvíťazil v ankete Car Design News v kategórii „Najlepšie koncepčné vozidlo“. Podľa medzinárodnej poroty toto revolučné vozidlo vyniká inovatívnou modulárnou...
- Reklama -

Ďalšie správy