6.9 C
Bratislava
piatok, 30 októbra, 2020
-- Reklama --

Nová stránka histórie divízie Nismo spojená s prípravou európskeho debutu Nissanu GT-R Nismo

Najnovšie

Volvo Cars má za cieľ transformovať predaj vozidiel viac na online

Spoločnosť Volvo Cars zásadne modernizuje a zdokonaľuje spôsob, akým si zákazníci kupujú, prenajímajú, predplácajú a servisujú svoje vozidlá, pričom...

Volkswagen bol dobre pripravený na zrušený ženevský autosalón 2020

Touareg R* s pohonom plug-in hybrid so systémovým výkonom 340 kW (462 k) ako najvýkonnejší model značky Modelový...

ŠKODA ENYAQ 𝗶V sa predstaví ako riaditeľské vozidlo na Tour de France

ŠKODA ENYAQ iV sa po prvý raz objaví ako “veliteľská centrála” riaditeľa pretekov Christiana Prudhomma a závodných komisárov Tour...
  • Fascinujúca nová, pretekársky štylizovaná, verzia legendárneho Nissanu GT-R bude mať európsku premiéru na ženevskom autosalóne 2014
  • Veľká časť vývoja prebiehala v Európe
  • Výkon 600 koní (441 kW) vďaka vyspelému 3,8litrovému šesťvalcu s dvoma turbodúchadlami
  • Mimoriadna jazdná stabilita vďaka vyspelej aerodynamike, ktorá pri rýchlosti 300 km/h vytvára 100 kg*1 prítlaku navyše

Najnovší model GT-R, ktorý nezaprie gény legendárneho globálneho pretekárskeho tímu Nismo, je určený na pretekársky okruh a prináša „továrensky vyladenú“ dynamiku triedy supervozidiel, ešte lepšie aerodynamické vlastnosti a dokonale presné správanie pri jazde. Nissan GT-R je už všeobecne známy ako jedno z najvýkonnejších supervozidiel v automobilovom priemysle. Spoločnosť Nissan teraz zužitkovala desaťročia skúseností s pretekárskymi vozidlami, ktoré získala od špecialistov na motoristický šport v divízii Nismo, a vyvinula vrcholný Nissan GT-R.

Nissan GT-R charakterizuje exkluzívne vyhotovenie, ktoré odráža dlhoročné presvedčenie spoločnosti Nissan o tom, že v odbore športovej jazdy má forma zodpovedať funkcii. Aby dosiahol vyšší výkon, je model vybavený množstvom technológií inšpirovaných motoristickým športom, napríklad optimalizovanou aerodynamikou, zavesením a hnacím ústrojenstvom, čo z neho robia vyvážené vozidlo, ktoré je ako doma na ceste aj na pretekárskom okruhu.

Nissan GT-R Nismo je už dostupný v Japonsku. V Európe pôjde do predaja v septembri. Autentickú japonskú pretekársku tradíciu novej vlajkovej lode GT-R rozvíjajú jeho európske korene. Jeho vývoj totiž prebiehal na známom okruhu Nürburgring Nordschleife, ktorý sa všeobecne považuje za jeden z najnáročnejších okruhov na svete.

Generálny riaditeľ spoločnosti Nissan Carlos Ghosn usudzuje, že ide o najrýchlejšie vozidlo Nissan GT-R v histórii. „Nissan GT-R Nismo*2 prejde okruh za 7:08,679, takže môžeme sebavedomo tvrdiť, že je držiteľom rekordu za najrýchlejší čas kola v kategórii sériovo vyrábaných vozidiel na okruhu Nürburgring Nordschleife, ktorý v boji o najvyšší výkon predstavuje zlatý štandard.“
Celý príbeh Nissanu GT-R nájdete na webe http://gtr.nissannewsglobal.com/

Nissan GT-R Nismo v kocke – nástup vlajkovej lode divízie Nismo

1. Mechanické vlastnosti

Nissan GT-R Nismo stavia na inovácii, nekompromisnej konštrukcii a technológiách inšpirovaných motoristickým športom. Vďaka tomu dosahuje nové úrovne v oblasti výkonu, rýchlosti i jazdných vlastností.

Motor

  • Pod kapotou je motor V6 VR38DETT s objemom 3,8 litra, ktorý využíva znalosti a skúsenosti získané v divízii Nismo z akcií typu svetovo známych pretekov Nürburgring 24 hodín. Výkon motora je teraz ešte vyšší a dosahuje 600 k (441 kW) a 481 lb (652 Nm) krútiaceho momentu.
  • Nové vysokokapacitné turbodúchadlá s vysokým prietokom, používané pri pretekoch GT3, zvyšujú prísun vzduchu, zatiaľ čo optimalizované načasovanie zážihu individuálne v každom z valcov spolu so zdokonaleným palivovým čerpadlom zlepšujú spaľovanie.

Podvozok  

  • Pružiny a zákazkovo vyrobené tlmiče Bilstein DampTronic vpredu i vzadu sú vyladené na dosiahnutie výnimočne vysokej priľnavosti a maximálne progresívnej odozvy ovládania. Je možné si vybrať jeden z troch režimov: Comfort, Normal a R na použitie na pretekárskom okruhu.
  • Exkluzívne pneumatiky Nismo vyrobené firmou Dunlop vykazujú mimoriadnu adhéziu i ovládateľnosť. Vpredu: 255/40 ZRF20; vzadu: 285/35 ZRF20.
  • Špeciálne vyvinuté vzpery na prednom zavesení s dvojitými trojuholníkovými ramenami zvyšujú závlek tak, aby sa optimalizovala poloha kolies pri vyššom bočnom preťažení a zlepšila smerová stabilita i stabilita v zákrutách. Ďalej sa používajú veľké, vysoko tuhé skrutky, ktoré zvyšujú tuhosť v oblasti pripevnenia náboja kolies.
  • Aby sa minimalizovalo klopenie karosérie pri zatáčaní alebo zmene smeru jazdy, je Nissan GT-R Nismo vybavený dutým priečnym stabilizátorom s priemerom 17,3 mm, ktorý zvyšuje klopnú tuhosť a zároveň znižuje hmotnosť.

Konštrukcia karosérie

  • „Továrensky vyladené“ vylepšenie z divízie Nismo spočíva vo vyššej tuhosti karosérie docielenej lepenými spojmi a bodovým zváraním, vďaka ktorým vykazuje vozidlo precíznu odozvu zavesenia aj pri extrémnej záťaži.

2. Exteriér – exkluzívny štýl s lepšou aerodynamikou

  • Pomocou najmodernejšej metódy analýzy prúdenia vzduchu „Computational Fluid Dynamics“ vyvinula divízia Nismo aerodynamickú technológiu, ktorá zvyšuje jazdnú stabilitu a minimalizuje negatívny vplyv odporu vzduchu, zatiaľ čo vozidlo vďaka nej získava mohutný a úctyhodný vzhľad.
  • Predný nárazník, prelis spodného krytu motora a karbónový zadný spojler spoločne zvyšujú prítlak, čím znižujú ťažisko a v porovnaní s čerstvo modernizovaným modelom Nissan GT-R 2014 pridávajú ďalších 100kg*1 prítlaku navyše (pri rýchlosti 300 km/h). Aerodynamické charakteristiky vozidla sú vyladené tak, aby bol pri všetkých rýchlostiach zabezpečený rovnomerný prítlak vpredu i vzadu a dosiahli sa progresívne jazdné vlastnosti. Rozšírený tvar predného nárazníka a pretiahnutý, ale stále skosený zadný nárazník udržujú súčiniteľ odporu Cd pod hodnotou 0,26, rovnako ako v modeli Nissan GT-R 2014.
  • Nissan GT-R Nismo bude k dispozícii v piatich farebných vyhotoveniach: biela perleťová Brilliant, čierna perleťová Meteor Flake, strieborná metalíza Ultimate a červená Vibrant. Navyše je iba pri modeli GT-R Nismo k dispozícii farebné vyhotovenie sivá Dark Matte*3, ktoré zdôrazňuje imponujúcu vonkajšiu mohutnosť tohto vozidla.
  • Pri čiernych šesťlúčových kolesách modelu GT-R Nismo sa návrhári inšpirovali pretekárskym vozidlom Nissan GT-R, ktoré preteká v kategórii GT500 v triede SUPER GT.

3. Interiér

  • Kabína vozidla Nissan GT-R Nismo dodáva vodičovi pocit sebavedomia, a to tak svojím vyhotovením, ako aj optimalizáciou výšky posadenia vodiča.
  • Ergonomicky vyvedené sedadlá RECARO so zadnou časťou z karbónových vlákien (v európskych a japonských modeloch) poskytujú vodičovi i spolujazdcovi vpredu pohodlnú, a pritom pevnú oporu.
  • Na návrhu volantu sa podieľali aj pretekárski jazdci stajne Nismo. Volant je potiahnutý materiálom Alcantara, má tri ramená, červený znak uprostred a červené prešívanie, takže poskytuje najlepšiu kombináciu úchopu, odozvy a pohodlia.
  • Združený ukazovateľ vozidla má karbónový povrch a tachometer je vyvedený v červenej farbe. Alcantarou je potiahnutý aj kryt prístrojovej dosky.
  • Prvky úpravy interiéru zahŕňajú decentné červené prešívanie na sedadlách, stredovej konzole, čalúnení dverí a volante.

* 1: V porovnaní s modelom Nissan GT-R 2014
* 2: Nissan GT-R Nismo s úpravami na jazdu na okruhu
* 3: Sivá Dark Matte bude k dispozícii od leta 2014.

Divízia Nismo

  • Divízia Nismo (skratka spojenia „Nissan Motorsports“) je značka spoločnosti Nissan zameraná na vývoj v oblasti výkonu. Je jedným zo zdrojov inovácie a inšpirácie spoločnosti.
  • Vozidlá ponúkané divíziou Nismo sa vyznačujú inovatívnymi technológiami a vysokým výkonom a sú určené širokému spektru zákazníkov na každodenné jazdenie. Vozidlá Nismo poskytujú jedinečný zážitok z jazdy – s aerodynamikou inšpirovanou motoristickým športom a štýlom, vylepšenou ovládateľnosťou a nevídanou svižnosťou.
  • Vo svete motoristického športu sa divízia Nismo zúčastňuje najprestížnejších pretekov GT a športových automobilov, napríklad japonskej série Super GT alebo súťaží World Endurance Championships (WEC) a dodáva motory tímom, ktoré pretekajú na šampionátoch Le Mans 24 hodín či European Le Mans Series (ELMS). V rokoch 2011 a 2012 zvíťazil model Nissan GT-R na pretekoch Super GT.

Zdroj: Nissan

Predchádzajúci článokKWID koncept: vytvorený pre nové trhy
Ďalší článokNové BMW X3
- Reklama -

Odporúčame

ŠKODA ENYAQ 𝗶V

Prvý sériový model značky ŠKODA na báze modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) Dva druhy pohonu, dve kapacity batérie a...

Nový Mercedes-AMG GT Black Series

Najvýkonnejší sériovo vyrábaný motor V8 AMG všetkých čias, najexpresívnejší dizajn, najprepracovanejšia aerodynamika s aktívnymi prvkami vrátane špeciálnych vysúvacích krídiel vpredu aj vzadu a takmer kompletne zakrytej...

CUPRA Formentor – na cestách už túto jeseň

Prebiehajú posledné prípravy na spustenie predaja nového modelu CUPRA Formentor. Tento týždeň Wayne Griffiths, CEO značky CUPRA, testoval Formentor v skúšobnom areáli závodu Martorell....

BMW radu 8 Golden Thunder Edition

Fascinujúci dynamický výkon patrí medzi očarujúce vlastnosti modelov BMW radu 8. Výrobca prémiových športových automobilov teraz pripravil špeciálne verzie všetkých troch karosárskych verzií s...

Fiat Concept Centoventi získal v ankete Car Design News cenu „Najlepšie koncepčné vozidlo roka 2019“

Fiat Concept Centoventi zvíťazil v ankete Car Design News v kategórii „Najlepšie koncepčné vozidlo“. Podľa medzinárodnej poroty toto revolučné vozidlo vyniká inovatívnou modulárnou...
- Reklama -

Ďalšie správy