6.9 C
Bratislava
sobota, 28 novembra, 2020
-- Reklama --

Volvo predstavilo koncept vysokovýkonného motora High Performance Drive-E Powertrain s výkonom 450 konských síl

Najnovšie

Volvo Cars má za cieľ transformovať predaj vozidiel viac na online

Spoločnosť Volvo Cars zásadne modernizuje a zdokonaľuje spôsob, akým si zákazníci kupujú, prenajímajú, predplácajú a servisujú svoje vozidlá, pričom...

Volkswagen bol dobre pripravený na zrušený ženevský autosalón 2020

Touareg R* s pohonom plug-in hybrid so systémovým výkonom 340 kW (462 k) ako najvýkonnejší model značky Modelový...

ŠKODA ENYAQ 𝗶V sa predstaví ako riaditeľské vozidlo na Tour de France

ŠKODA ENYAQ iV sa po prvý raz objaví ako “veliteľská centrála” riaditeľa pretekov Christiana Prudhomma a závodných komisárov Tour...
  • Technológia trojitého preplňovania dodáva štvorvalcovému zážihovému motoru Volvo Drive-E výkon 450 koní (BHP).
  • Ďalší dôkaz odhodlania spoločnosti Volvo poskytovať radosť z jazdy aj pri zmenšovaní zdvihového objemu.

Volvo ponúka vodičom jedinečné spojenie výkonu a hospodárnosti v podobe konceptu High Performance Drive-E Powertrain – 2-litrového zážihového štvorvalca s trojitým preplňovaním, schopného vyvinúť neuveriteľných 450 konských síl.

Po úspešnom uvedení sortimentu motorov Volvo Drive-E v roku 2013 tím výrobcov motorov spoločnosti Volvo opäť dokazuje svoje vedúce postavenie v oblasti vývoja technológií preplňovania, zameraných na znižovanie emisií.

Keď sme vyvíjali rodinu motorov Drive-E, naším cieľom bolo ponúknuť tie najvyspelejšie štvorvalcové motory, pokiaľ ide o pomer emisií a spotreby paliva voči výkonu a hnacej schopnosti. Vedeli sme, že 320 koní bol v prípade našich zážihových motorov iba základ, na ktorom sme mohli ďalej stavať. 450-koňový koncept High Performance Drive-E Powertrain je dôkazom našich ambícií a flexibility motorov Drive-E,

hovorí Dr. Peter Mertens, hlavný viceprezident spoločnosti Volvo Car Group pre výskum a vývoj.

Koncept motora High Performance Drive-E Powertrain s výkonom 450 k je postavený na kombinácii technológií, s akou sa pri štvorvalcových motoroch bežne nestretneme. Motor využíva dve paralelné turbodúchadlá, ktoré sú napájané z elektricky poháňaného kompresora. Stlačený vzduch z tohto kompresora sa neprivádza do valcov, ale pomáha roztáčať dve paralelné turbodúchadlá. O prísun paliva sa stará dvojité palivové čerpadlo, pracujúce pri tlaku 250 barov. Kombinácia trojitého preplňovania s jedinečným palivovým systémom prináša vysokú hustotu výkonu, zaručujúcu mimoriadnu dynamiku bez oneskorenia reakcií, typického pre motory s jediným turbodúchadlom.

V súčasnosti je na trhu niekoľko malých motorov s veľkým výkonom od iných výrobcov, ktorí využívajú konštrukciu s jedným veľkým turbodúchadlom. Pocit z jazdy však kazia pomalé reakcie takýchto motorov. Cítili sme, že ako jeden z prvých výrobcov automobilov ponúkajúcich motory s rôznymi typmi turbodúchadiel s tradíciou už od roku 1981 dokážeme ponúknuť niečo lepšie,

povedal Michael Fleiss, viceprezident skupiny Volvo Car Group pre konštrukciu motorov.

Koncept High Performance Drive-E Powertrain hneď od začiatku zaujal a vtiahol do spolupráce aj dodávateľov spoločnosti Volvo Cars ako AVL, Denso alebo Volvo Polestar Racing, vďaka čomu bolo možné pri vývoji využiť aj poznatky a technológie zo sveta automobilových súťaží.

Bol to veľmi vzrušujúci projekt, keďže sme v ňom použili hneď niekoľko revolučných technológií a podarilo sa nám vytvoriť motor ponúkajúci jedinečnú kombináciu vysokého výkonu a rýchlych reakcií. Jeho malé rozmery navyše prinášajú lepšie rozloženie hmotnosti medzi prednou a zadnou nápravou a zníženie ťažiska, čo sú dva faktory s kľúčovým významom z hľadiska ovládateľnosti vozidla, či už ide o automobil na súťaženie alebo na bežné cestovanie,

povedal Mattias Evensson, riaditeľ pre vývoj súťažných motorov Volvo Polestar Racing.

Môže to znieť zvláštne, ale tento 450-koňový motor je len čiastkový výsledok. Zmenšovanie motorov musí zákazníkom ponúknuť atraktívny a použiteľný výkon, aby sme mohli uspieť v snahe o zníženie emisií v širšom meradle. Použitie menšieho motora znamená úsporu hmotnosti a zisk priestoru v konštrukcii vozidla, ktorý sa dá využiť na elektrifikáciu, a tým aj ďalšie zníženie emisií. A to je náš hlavný cieľ,

uzatvára Dr. Mertens.

Zdroj: Volvo

- Reklama -

Odporúčame

ŠKODA ENYAQ 𝗶V

Prvý sériový model značky ŠKODA na báze modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) Dva druhy pohonu, dve kapacity batérie a...

Nový Mercedes-AMG GT Black Series

Najvýkonnejší sériovo vyrábaný motor V8 AMG všetkých čias, najexpresívnejší dizajn, najprepracovanejšia aerodynamika s aktívnymi prvkami vrátane špeciálnych vysúvacích krídiel vpredu aj vzadu a takmer kompletne zakrytej...

CUPRA Formentor – na cestách už túto jeseň

Prebiehajú posledné prípravy na spustenie predaja nového modelu CUPRA Formentor. Tento týždeň Wayne Griffiths, CEO značky CUPRA, testoval Formentor v skúšobnom areáli závodu Martorell....

BMW radu 8 Golden Thunder Edition

Fascinujúci dynamický výkon patrí medzi očarujúce vlastnosti modelov BMW radu 8. Výrobca prémiových športových automobilov teraz pripravil špeciálne verzie všetkých troch karosárskych verzií s...

Fiat Concept Centoventi získal v ankete Car Design News cenu „Najlepšie koncepčné vozidlo roka 2019“

Fiat Concept Centoventi zvíťazil v ankete Car Design News v kategórii „Najlepšie koncepčné vozidlo“. Podľa medzinárodnej poroty toto revolučné vozidlo vyniká inovatívnou modulárnou...
- Reklama -

Ďalšie správy