6.9 C
Bratislava
streda, 25 novembra, 2020
-- Reklama --

Nastupuje GLC značky Mercedes

Najnovšie

Volvo Cars má za cieľ transformovať predaj vozidiel viac na online

Spoločnosť Volvo Cars zásadne modernizuje a zdokonaľuje spôsob, akým si zákazníci kupujú, prenajímajú, predplácajú a servisujú svoje vozidlá, pričom...

Volkswagen bol dobre pripravený na zrušený ženevský autosalón 2020

Touareg R* s pohonom plug-in hybrid so systémovým výkonom 340 kW (462 k) ako najvýkonnejší model značky Modelový...

ŠKODA ENYAQ 𝗶V sa predstaví ako riaditeľské vozidlo na Tour de France

ŠKODA ENYAQ iV sa po prvý raz objaví ako “veliteľská centrála” riaditeľa pretekov Christiana Prudhomma a závodných komisárov Tour...

Druhá generácia strednej triedy vozidiel kategórie SUV značky Mercedes-Benz dostala názov GLC a je v životnej forme hneď z viacerých hľadísk: nové vozidlo kategórie SUV sa vyznačuje vynikajúcou bezpečnosťou typickou pre značku, najmodernejšími asistenčnými systémami a výbornou energetickou účinnosťou. Spotreba klesla v porovnaní s predchádzajúcim modelom až o 19 percent. V tomto segmente jedinečný systém viackomorového vzduchového pruženia AIR BODY CONTROL, rozšírený program dynamiky jazdy DYNAMIC SELECT a permanentný pohon všetkých kolies 4MATIC zvyšujú komfort jazdy, ako aj športovú agilnosť – a to na každom podklade. Karoséria je vizuálnym pokračovaním zmyselne čistého dizajnu, ktorý bol na jar úspešne predstavený v modeli Concept GLC kupé a je považovaný za latku nastavenú pre budúce modely rodiny vozidiel kategórie SUV.

„Nové GLC dôsledne pokračuje v našej úspešnej filozofii vozidiel kategórie SUV. Spája najvyšší komfort jazdy so športovým charakterom, presvedčí na ceste a viac ako inokedy mimo spevnených ciest a je vyjadrením našej novej línie dizajnu,“ vysvetľuje profesor Thomas Weber, člen predstavenstva koncernu Daimler zodpovedný za výskum koncernu a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars.

Zmyselná čistota a moderná estetika vytláčajú klasický vzhľad terénnych vozidiel – tak možno charakterizovať spoločného menovateľa filozofie dizajnu novej Triedy GLC. Dynamický dizajn prebúdza emócie a súčasne sa hrá s puristickými tvarmi. Pozitívne preklenuté plochy a precízne vedené krivky signalizujú čistú dizajnovú líniu, ktorú dodržiavajú všetky moderné vozidlá kategórie SUV značky Mercedes-Benz. GLC sa pritom od svojho praotca, Triedy G, odlišuje iba vizuálne. Technicky dosahuje vo všetkých disciplínach nové rekordy – terénne vlastnosti vozidiel kategórie SUV strednej veľkosti sú aj naďalej vynikajúce.

Predná časť typická pre vozidlá kategórie SUV s krátkym, príťažlivým previsom, kolmo stojacou, trojdimenzionálnou maskou chladiča s dvojitou lamelou a centrálnou trojcípou hviezdou sleduje novú úspešnú líniu dizajnu. Výrazné svetlomety – na želanie kompletne s technikou svetelných diód –, ktoré svojim nezameniteľným nočným vzhľadom ešte viac zdôrazňujú svoju dominanciu, dávajú GLC sebavedomý výzor. Nárazníky s integrovanou ochranou spodku vozidla sú k dispozícii v troch vyhotoveniach: popri základnej verzii je na výber verzia optimalizovaná na terénne využitie s väčším nájazdovým uhlom alebo osobitne športový variant AMG.

Bočnému pohľadu dominuje kabína takmer pripomínajúca kupé, ktorá v kombinácii s rázvorom kolies zväčšeným o 118 milimetrov prepožičiava Triede GLC elegantnú pretiahnutú siluetu. Tento dojem zvyšujú typická, mierne ustupujúca štruktúrna čiara (Droppingline) a atletické plecia. Bočný pohľad na vozidlo oživuje aj spodná, zvyšujúca sa charakterová línia. Výrazné matné čierne olemovanie v blatníkoch, disky až do veľkosti 50,8 cm (20 palcov) a na želanie bočná nášľapná doska vysielajú okoliu jednoznačnú správu o terénnych vlastnostiach GLC.

Zadnej časti dominujú široké, atletické plecia, horizontálne orientované línie kontúry a delené zadné svietidlá s technikou svetelných diód s rovnako nezameniteľným nočným vzhľadom. Rovnako ako vpredu, aj tu si možno vybrať až z troch rôznych vyhotovení nárazníka. Vďaka technickému triku odpadá
doteraz zvyčajná strešná plutva – všetky antény sú integrované do vonkajších zrkadiel a strešného spojlera.

Interiér GLC: o triedu vyšší

Zmena paradigmy v otázke dizajnu sa prejavila nielen na vonkajšom vzhľade vozidla. Modelová zmena výrazne posunula GLC aj v interiéri. Vládne tu moderné prostredie, ktoré naskrz zodpovedá úrovni väčšieho modelového brata GLE. Nová reč tvarov spája zmyselnú čistotu s dynamickým športovým charakterom a predstavuje nové poňatie moderného luxusu. Kvalitnými materiálmi s charakterom ručnej výroby, ako sú koža napa alebo ozdobné prvky z dreva s otvorenými pórmi, precízne spracovanými detailmi a sympatickým pocitom z dotyku, vytvára interiér GLC útulné prostredie typické pre značku. A v neposlednom rade cestujúci vrátane batožiny očakávajú výrazne viac miesta. Voliteľná, veľkoplošná panoramatická sklenená strecha ešte viac zvyšuje dojem prebytku voľného miesta.

Dominujúcim prvkom úplne novonavrhnutého interiéru sú prístrojová doska a plynulo prebiehajúca stredová konzola. Veľká, jednodielna doska stredového tunela elegantne prechádza od stredových dýz až po lakťovú opierku. Tieto čisto vedené krivky vytvárajú pocit otvoreného priestoru a sprostredkúvajú puristickú modernu. Novovyvinuté inovatívne dotykové pole (Touchpad) v opierke ruky nad otočným ovládačom ergonomicky dokonale zapadá do stredovej konzoly. Možno ním veľmi jednoducho a intuitívne pohybmi prstov ovládať všetky funkcie hlavnej jednotky rovnako ako na smartfóne. Dotykové pole okrem toho umožňuje zadávať písmená, číslice a špeciálne znaky písaným písmom, a to pre každý z jazykov podporovaných systémami Audio 20 alebo COMAND Online.
Nad stredovou konzolou je čiastočne integrovaný stredovo usporiadaný multimediálny displej. Päť okrúhlych vzduchových dýz s metalickým účinkom „Cool-Touch“ prepožičiavajú prístrojovej doske športový charakter a vytvárajú pútavý kontrast s teplým vzhľadom ostatných materiálov.

Viac miesta, viac zábavy, viac komfortu

V porovnaní s predchádzajúcim modelom sa výrazne zväčšili priestorové pomery tak pre cestujúcich vpredu, ako aj vzadu. Prírastok dĺžky Triedy GLC v porovnaní s predchodcom sa efektívne premietol do využiteľného interiéru. Takmer všetky dôležité parametre komfortu boli sčasti výrazne zlepšené, najmä priestorové pomery na zadnej lavici.

Výrazne narástlo aj ďalšie kritérium komfortu, nástup a výstup cestujúcich sediacich vzadu – miesto na nohy pri nastupovaní narástlo o 34 milimetrov.

Vďaka efektívnemu využitiu miesta a inteligentnému baleniu batožiny inžinieri opäť dokázali podstatne zlepšiť veľkosť, ako aj využiteľnosť batožinového priestoru s rovnou ložnou plochou. Zadná lavica je rozdelená v pomere 40/20/40 a je vybavená polohou na prepravu nákladu, ktorá vďaka strmšej aretácii operadla zvyšuje batožinový objem. Batožinový objem za zadnou lavicou vzrástol o 80 až 110 až na 580 litrov, GLC tak dokáže prepraviť maximálne 1 600 litrov, čo je o 50 litrov viac. Najväčšia dĺžka batožinového priestoru predstavuje 1 320 milimetrov, maximálna šírka vzrástla o 150 na 1 100 milimetrov.

Ďalšie zvýšenie komfortu pri nakladaní alebo vykladaní prináša zníženie hrany batožinového priestoru o 40 milimetrov v prípade vybavenia systémami AIR BODY CONTROL a HANDS FREE ACCESS – zadné výklopné dvere sa automaticky otvoria po pohybe nohou pod nárazníkom.

Energetická účinnosť: rozhodujúce parametre

Rozsiahlym balíkom opatrení Mercedes-Benz výrazne zvýšil tak energetickú účinnosť, ako aj jazdný výkon GLC. Za znížením spotreby sú prepracované alebo nové pohony, vynikajúca aerodynamika a inteligentná odľahčená konštrukcia. Na naftových a benzínových modeloch tak výrazne klesli spotreba, ako aj emisie CO2 v porovnaní s predchodcom až o 19 percent – pri rovnakom výkone motora a vyššom jazdnom výkone.

Všetky modely spĺňajú emisnú normu EU6 a ponúkajú funkciu štart – stop. Mercedes-Benz okrem toho s modelom GLC 350 e 4MATIC prvý raz ponúka v tomto segmente hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete, ktoré spája agilnú zábavu z pohonu všetkých kolies s najnižšími hodnotami spotreby a emisií: stredne veľké vozidlo kategórie SUV so systémovým výkonom 155 + 85 kW (211 + 116 k) s maximálnou rýchlosťou 235 km/h vypúšťa iba 60 g CO2/km* a je tak novým rekordérom tejto triedy. Toto hybridné vozidlo dokáže prejsť až 34* km na čisto elektrický pohon a teda úplne bez emisií a vďaka funkcii zvýšenia výkonu zrýchli v prípade potreby na 100 km/h už za 5,9 sekundy. Rovnako ako veľký modelový brat dobíjateľný zo siete, Trieda S, aj model GLC 350 e 4MATIC ponúka všetky typické systémy na zvýšenie komfortu a efektívnosti – od flexibilných, inteligentných stratégií prevádzky cez špecifické hybridné jazdné programy a haptický plynový pedál až po predklimatizovanie.
* predbežné hodnoty

Rovnako ako prechod dizajnu je plynulá aj aerodynamika nového GLC. Hodnotou cW 0,31 (GLK 0,34) a celkovým odporom vzduchu 0,794 (GLK 0,87) výrazne zlepšuje rekord v tomto segmente. Túto aerodynamickú životnú formu umožňujú okrem základného tvaru s podstatne lepším obtekaním vzduchu početné riešenia detailov ako utesnenie okolia chladiča a svetlometov, žalúzia chladiča, predĺžený strešný spojler alebo optimalizované obloženie spodku vozidla.

Napriek výrazne zväčšeným vonkajším rozmerom, dlhšiemu rázvoru kolies a širšej výbave sa podarilo znížiť hmotnosť vozidla o 80 kilogramov. Najväčší podiel na tom má úplne novovyvinutá karoséria, ktorá je vďaka inteligentnej kombinácii materiálov z hliníka a vysokopevnostných a ultravysokopevnostných ocelí až o 50 kilogramov ľahšia ako menší predchádzajúci model GLK. Hliníkové komponenty znižujú aj hmotnosť podvozku, čo okrem zníženia neodpruženej hmotnosti zvyšuje komfort jazdy. Plne zaťažiteľné viackomorové vzduchové pruženie AIR BODY CONTROL na želanie je vybavené pružiacimi prvkami v ľahkej, ako aj odolnej sklolaminátovej konštrukcii, ktoré znižujú hmotnosť systému v porovnaní s bežným vzduchovým pružením. Vďaka použitiu novej kompaktnej rozdeľovacej prevodovky ako prídavného modulu a 9G TRONIC s magnéziovou skriňou prevodovky sa podarilo znížiť hmotnosť v porovnaní s predchodcom o 12 kg.

AIR BODY CONTROL: inovatívne obtekanie vzduchu

Nový GLC sériovo ponúka podvozok AGILITY CONTROL s oceľovými pružením a variabilným systémom tlmenia. Ako jediný model v tomto trhovom segmente možno podvozok na želanie vybaviť plnozaťažiteľným viackomorovým vzduchovým pružením a elektronicky regulovaným, plynulým nastavovaním tlmičov. Systém AIR BODY CONTROL spája vynikajúcu jazdnú stabilitu a športovú agilnosť s najlepším možným komfortom a výnimočnými terénnymi vlastnosťami. V závislosti od nastavení programu dynamiky jazdy DYNAMIC SELECT sa predvolia špecifické charakteristiky. Vďaka tuhšiemu napojeniu a zníženiu podvozku o 15 milimetrov budú mať cestujúci GLC v športovom režime dojem, akoby sa nachádzali v športovom automobile s vysokou priečnou dynamikou. Diametrálne opačný je režim COMFORT. Tu je cieľom mimoriadne komfortná jazda s mäkkým napojením. Aby bolo možné zaručiť maximálnu možnú stabilitu jazdy aj v tomto režime, v prípade náhleho vyhýbacieho manévru napríklad dôjde v priebehu 60 milisekúnd k zodpovedajúcemu prispôsobeniu charakteristiky pruženia a tlmenia. Ak je GLC vybavené terénnym technickým balíkom, systém AIR BODY CONTROL vďaka zvýšeniu svetlej výšky až o 50 milimetrov a mimoriadne mäkkému základnému nastaveniu optimalizuje kontakt kolies so zemou, a tým priechodnosť vozidla v teréne. Medzi ďalšie výhody systému patria redukcia náklonov pri jazde v zákrutách, automatická regulácia výšky a zníženie hrany ložnej plochy na pohodlné nakladanie alebo vykladanie.

Hnací reťazec: agilnosť, dynamika a komfort à la carte

Nová Trieda GLC ponúka sériovo systém regulácie dynamiky jazdy DYNAMIC SELECT s piatimi jazdnými programami. Okrem nastavení ECO, COMFORT, SPORT, SPORT+ a INDIVIDUAL, ktoré sa osvedčili v iných modeloch, možno nový univerzálny talent vybaviť terénnym technickým balíkom. Ten obsahuje až päť programov. Úplnou novinkou sú popri jazdnom programe pre klzký povrch „Glätte‟ štyri špecifické terénne jazdné programy. Program „Offroad‟ je predurčený na ľahký terén, ako sú štrkové alebo piesočné cesty. Program „Stúpanie‟ zvyšuje stúpavosť vozidla na strmých rampách alebo dlhých, pomalých jazdách do kopca. V kombinácii so vzduchovým pružením AIR BODY CONTROL predstavuje program „Vyslobodzovanie‟ výkonný nástroj na vyslobodenie uviaznutého vozidla jeho rozkolísaním. V tomto prípade sa zvýši svetlá výška o 50 milimetrov a posunú sa hranice systému regulácie preklzávania kolies, s cieľom vyslobodiť GLC. Štvrtý terénny program „Príves‟ je optimalizovaný na prevádzku s prívesom v teréne a uľahčuje napríklad rozbeh na mokrej lúke. Súčasťou terénneho technického balíka sú aj stabilná ochrana spodku vozidla z gemtexu, ktorá už na predchádzajúcom modeli úspešne pohlcovala prudké nárazy do spodku, a systém regulácie rýchlosti zjazdu. Systém pokrstený skratkou DSR na strmých zjazdoch plnoautomaticky udržiava rýchlosť predvolenú páčkou tempomatu.

Všetky programy DYNAMIC SELECT sa individuálne zobrazujú na centrálnom multimediálnom displeji. Mimoriadne pôsobivé sú pritom terénne animácie: na centrálnom multimediálnom displeji sa v reálnom čase dynamicky zobrazujú rozličné parametre ako stúpanie, natočenie volantu alebo kurz podľa kompasu.

Z pohľadu pohonu všetky modely ponúkajú permanentný pohon všetkých kolies 4MATIC so základným rozložením hnacieho momentu medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 45 ku 55 percent. V spolupráci so systémami regulácie dynamiky jazdy ESP®, ASR a 4ETS to prináša suverénne a jednoznačne predvídateľné jazdné vlastnosti. Lamelová spojka v centrálnom diferenciáli pomáha systému pri obzvlášť nízkych hodnotách trenia medzi pneumatikami a vozovkou, napríklad na snehu alebo ľade. Základná uzávierka 50 newtonmetrov medzi prednou a zadnou nápravou spôsobuje zvýšenie trakcie pri rovnako vysokej stabilite jazdy.

Modely GLC 220 d 4MATIC, GLC 250 d 4MATIC a GLC 250 4MATIC majú sériovo aj deväťstupňovú automatickú prevodovku 9G-TRONIC. Automatická prevodovka s meničom v závislosti od predvoľby regulácie dynamiky jazdy DYNAMIC SELECT presvedčí vysokou agilnosťou a spontánnosťou alebo suverénnym pokojom. Pritom sa plne vyčerpá potenciál prevodovky. Presviedča tak vysokou rýchlosťou radenia prevodových stupňov a dokonalými zaradeniami pri razantnom šprinte, ako hladkými, takmer nevnímateľnými radeniami počas príjemných uvoľnených prejazdov krajinou. V GLC 350 e 4MATIC je rovnako ako vo všetkých hybridných modeloch značky Mercedes-Benz použitá najnovšia verzia prevodovky 7G-TRONIC PLUS, ktorá bola optimalizovaná špeciálne na potreby hybridného použitia a tiež presvedčí vysokou dynamikou jazdy pri vynikajúcom hnacom komforte a najlepšej možnej efektívnosti.

Mercedes-Benz Intelligent Drive: anjel strážny na palube

Pre nové GLC sa dodávajú takmer všetky asistenčné systémy pre vodiča známe z Tried C, E a S, ktoré v rámci koncepcie Intelligent Drive vyhodnocujú údaje rôznych technológií snímačov a dokážu tak výrazne zvýšiť komfort a bezpečnosť. Sériovo sú na palube asistent prevencie kolízií COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, asistent jazdy pri bočnom vetre, asistent osvetlenia vozidla alebo asistent sledovania pozornosti ATTENTION ASSIST. Ešte komplexnejšiu aktívnu bezpečnosť zaručí balík asistenčných jazdných systémov plus so systémami DISTRONIC PLUS s asistentom riadenia a Stop&Go Pilot, brzdou PRE-SAFE® s rozpoznávaním chodcov, asistentom brzdenia PLUS s asistentom prejazdu križovatkou, aktívnym asistentom sledovania mŕtveho uhla, aktívnym asistentom udržiavania v jazdnom pruhu a systémom PRE-SAFE® PLUS. Posledný uvedený systém zvyšuje potenciál ochrany aj v prípade nárazu zozadu. Pomocou radarových snímačov v zadnom nárazníku rozpoznáva PRE-SAFE® PLUS nárazy hroziace zozadu, upozorní vozidlá za sebou výstražnými smerovými svietidlami s nápadnou frekvenciou blikania, preventívne aktivuje opatrenia na ochranu cestujúcich a po náraze zozadu pribrzdí vozidlo na zníženie zaťaženia cestujúcich až do zastavenia. Viac bezpečnosti pre všetkých účastníkov cestnej premávky prináša asistent dopravných značiek s funkciou varovania pri jazde v protismere, ktorý okrem obmedzenia rýchlosti dokáže upozorniť aj na zákaz predbiehania a zákaz vjazdu. V prípade výbavy s Intelligent Light System s technikou svetelných diód adaptívny asistent diaľkového svetla PLUS umožňuje pri jazde medzi obcami nechať trvale zapnuté diaľkové svetlo a cielene prekrýva iné vozidlá v kuželi diaľkového svetla. Jednoduchšiu ovládateľnosť a lepší prehľad napríklad pri manévrovaní na malom priestore alebo v hustej vnútromestskej premávke garantuje 360-stupňová kamera, ktorá dokáže zobraziť vozidlo a jeho okolie v rôznych perspektívach alebo aktívny asistent parkovania s plnoautomatickou detekciou a zaparkovaním do pozdĺžnych a priečnych parkovacích miest.

Bezpečnosť v GLC zvyšuje aj vylepšená ergonómia a jednoduchšia obsluha. Všetky dôležité funkcie a nastavenia vozidla môže vodič intuitívne ovládať pomocou centrálneho otočného ovládača alebo dotykového poľa. Požadované nastavenia alebo informácie sú vizualizované na veľkom čiastočne integrovanom farebnom multimediálnom displeji v strede prístrojovej dosky. A tlačidlá priamej voľby vedľa modulu spínača svetiel naľavo od volantu umožňujú priame aktivovanie najdôležitejších asistenčných systémov.

Novinkou v ponuke je aj projekčný displej, známy pod skratkou HUD. Dôležité informácie premieta priamo do zorného poľa vodiča na čelnom skle, zlepšuje tak ich čitateľnosť a znižuje mieru odpútania pozornosti vodiča od diania na vozovke. Systém informuje o rýchlosti, obmedzeniach rýchlosti, navigačných pokynoch a zobrazuje upozornenia systému DISTRONIC.

Airbag a spol.: ochrana cestujúcich skrytá v úzadí

Karoséria tvorí základ príkladnej bezpečnosti pri náraze, v súlade s tradíciou značky Mercedes-Benz. Jadrom je vysokostabilný bezpečnostný rám priestoru pre cestujúcich. Obklopujú ho presne vypočítané a v praxi osvedčené deformačné zóny, ktoré vďaka optimalizovaným miestam prenosu síl a kombinácii
odlievaných hliníkových dielcov a materiálov s ultravysokou pevnosťou zabezpečujú maximálnu bezpečnosť cestujúcich.

Okrem 3-bodových bezpečnostných pásov s pyrotechnickým a reverzibilným napínaním pásov a obmedzením sily pásov pre vodiča a spolujazdca, ako aj cestujúcich na oboch zadných vonkajších sedadlách sa o bezpečnosť cestujúcich pri nehode stará množstvo airbagov. Medzi ne patria okrem iných kombinovaný bočný airbag pre vodiča a spolujazdca na ochranu hrudníka/panvy, novovyvinutý okenný airbag nad oboma radmi sedadiel, bočné airbagy pre vonkajšie zadné sedadlá na želanie a airbag na ochranu kolien vodiča.

Sedadlo spolujazdca možno okrem toho vybaviť automatickým rozpoznávaním detskej sedačky, ktoré už nepoužíva doterajší transponder, namiesto toho pracuje s rohožou snímajúcou hmotnosť. Umožňuje použiť ľubovoľnú detskú sedačku. Airbag sa vždy automaticky deaktivuje a pri demontáži detskej sedačky sa opäť aktivuje.

Zdroj: Mercedes-Benz

- Reklama -

Odporúčame

ŠKODA ENYAQ 𝗶V

Prvý sériový model značky ŠKODA na báze modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) Dva druhy pohonu, dve kapacity batérie a...

Nový Mercedes-AMG GT Black Series

Najvýkonnejší sériovo vyrábaný motor V8 AMG všetkých čias, najexpresívnejší dizajn, najprepracovanejšia aerodynamika s aktívnymi prvkami vrátane špeciálnych vysúvacích krídiel vpredu aj vzadu a takmer kompletne zakrytej...

CUPRA Formentor – na cestách už túto jeseň

Prebiehajú posledné prípravy na spustenie predaja nového modelu CUPRA Formentor. Tento týždeň Wayne Griffiths, CEO značky CUPRA, testoval Formentor v skúšobnom areáli závodu Martorell....

BMW radu 8 Golden Thunder Edition

Fascinujúci dynamický výkon patrí medzi očarujúce vlastnosti modelov BMW radu 8. Výrobca prémiových športových automobilov teraz pripravil špeciálne verzie všetkých troch karosárskych verzií s...

Fiat Concept Centoventi získal v ankete Car Design News cenu „Najlepšie koncepčné vozidlo roka 2019“

Fiat Concept Centoventi zvíťazil v ankete Car Design News v kategórii „Najlepšie koncepčné vozidlo“. Podľa medzinárodnej poroty toto revolučné vozidlo vyniká inovatívnou modulárnou...
- Reklama -

Ďalšie správy