6.9 C
Bratislava
štvrtok, 28 januára, 2021
-- Reklama --

Hyundai Motor využije skúsenosti z pretekov 24 hodín na Nürburgringu pre ďalší vývoj nového vysoko výkonného motora

Najnovšie

Volvo Cars má za cieľ transformovať predaj vozidiel viac na online

Spoločnosť Volvo Cars zásadne modernizuje a zdokonaľuje spôsob, akým si zákazníci kupujú, prenajímajú, predplácajú a servisujú svoje vozidlá, pričom...

Volkswagen bol dobre pripravený na zrušený ženevský autosalón 2020

Touareg R* s pohonom plug-in hybrid so systémovým výkonom 340 kW (462 k) ako najvýkonnejší model značky Modelový...

ŠKODA ENYAQ 𝗶V sa predstaví ako riaditeľské vozidlo na Tour de France

ŠKODA ENYAQ iV sa po prvý raz objaví ako “veliteľská centrála” riaditeľa pretekov Christiana Prudhomma a závodných komisárov Tour...
  • Hyundai Motor uskutočnil úspešný test modelu i30 2.0 Turbo v podmienkach automobilových pretekov na Nürburgringu
  • Skúsenosti z vytrvalostných pretekov budú uplatnené v sériovej výrobe budúcich vysoko výkonných modelov
  • Vývojový prototyp Hyundai i30 2.0 Turbo ako aj dve na preteky modifikované sériové vozidlá i30 1.6 Turbo a Veloster došli do cieľa.

Vývojový prototyp Hyundai i30 2.0 Turbo splnil všetky očakávania pri svojom prvom nasadení na vytrvalostných 24-hodinových pretekoch na legendárnom okruhu Nürburgring Nordschleife. Preteky na jednom z najnáročnejších okruhov na svete poslúžili ako intenzívny test nového, vysoko výkonného motora, ktorý bude použitý v prvom automobile športovej línie N.

„Vytrvalostné preteky na Nürburgringu sú najnáročnejšími pretekmi na svete. Predstavujú perfektné prostredie na testovanie pružnosti nášho nového turbokompresorom prepĺňaného motora s objemom dva litre s priamym vstrekovaním paliva pri extrémnom namáhaní,“ povedal Albert Biermann, šéf oddelenia testovania a vývoja vysoko výkonných modelov Hyundai Motor.

Novo konštruovaný štvorvalcový prepĺňaný motor, ktorý je srdcom vývojového prototypu, dobre zvládol namáhanie 24-hodinových pretekov. Je to dôležitý poznatok pre Hyundai Motor a vývoj budúcich vysoko výkonných motorov.

„Sme na veľmi dobrej ceste pri konštrukcii nášho prvého modelu N. V procese vývoja vysoko výkonného motora nie je hlavnou prioritou maximálny dosiahnuteľný výkon. Namiesto toho sa konštruktéri sústredili na dosiahnutie maximálneho pôžitku z jazdy bez negatívneho ovplyvnenia využiteľnosti v každodennej premávke,“ dodal Albert Biermann.

Pre štart na vytrvalostných pretekoch na okruhu Nürburgring Nordschleife boli zmenené mnohé komponenty prototypu Hyundai i30 2.0 Turbo. Vozidlo malo modifikovaný motor, podvozok, tlmiče pruženia, riadenie, ako aj kolesá, rozšírené blatníky a bezpečnostné prvky, ktoré požadujú predpisy pre automobilový šport.

Okrem získania dôležitých poznatkov, ktoré budú uplatnené pri konštrukcii budúcich motorov Hyundai, preteky počas uplynulého víkendu priniesli aj veľký úspech z hľadiska automobilového športu. Hyundai i30 2.0 Turbo dosiahnutým časom prekonal značný počet z ostatných 159 automobilov, ktoré štartovali na vytrvalostných pretekoch. Vývojový prototyp po 24 hodinách došiel do cieľa na 90. mieste v celkovej klasifikácii. Posádka Bruno Beulen (BE), Michael Bohrer (DE), Alexander Köppen (DE) a Rory Pentinnen (FI) na náročnej trati v extrémnych poveternostných podmienkach, kedy došlo aj k prerušeniu pretekov a opätovnému štartu kvôli krupobitiu a prívalovému dažďu, absolvovala 91 kôl. To predstavuje vzdialenosť 2.309,39 kilometra v pretekovom tempe, pričom najlepším časom kola 9:55.636 minúty vozidlo prelomilo 10-minútovú hranicu.

Vývojový prototyp, ktorý štartoval na 24-hodinových pretekoch na Nürburgringu, pripravil predajca značky Hyundai a konštruktér pretekových automobilov Peter Schumann. Aj obidva pretekové automobily odvodené od sériových modelov, ktoré nasadila spoločnosť Hyundai Motor Deutschland, sú dielom Schumann Motorsport.

Na preteky 24 hodín na Nürburgringu tohto roku prišlo vyše 185.000 divákov. Približne 12.000 ľudí navštívilo areál ‘Hyundai N Fan Arena’, kde podporilo automobily Hyundai. Všetky tri automobily Hyundai došli do cieľa vytrvalostných pretekov, pričom Veloster 1.6 Turbo zvíťazil v rámci svojej triedy.

Zdroj: Hyundai

- Reklama -

Odporúčame

ŠKODA ENYAQ 𝗶V

Prvý sériový model značky ŠKODA na báze modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) Dva druhy pohonu, dve kapacity batérie a...

Nový Mercedes-AMG GT Black Series

Najvýkonnejší sériovo vyrábaný motor V8 AMG všetkých čias, najexpresívnejší dizajn, najprepracovanejšia aerodynamika s aktívnymi prvkami vrátane špeciálnych vysúvacích krídiel vpredu aj vzadu a takmer kompletne zakrytej...

CUPRA Formentor – na cestách už túto jeseň

Prebiehajú posledné prípravy na spustenie predaja nového modelu CUPRA Formentor. Tento týždeň Wayne Griffiths, CEO značky CUPRA, testoval Formentor v skúšobnom areáli závodu Martorell....

BMW radu 8 Golden Thunder Edition

Fascinujúci dynamický výkon patrí medzi očarujúce vlastnosti modelov BMW radu 8. Výrobca prémiových športových automobilov teraz pripravil špeciálne verzie všetkých troch karosárskych verzií s...

Fiat Concept Centoventi získal v ankete Car Design News cenu „Najlepšie koncepčné vozidlo roka 2019“

Fiat Concept Centoventi zvíťazil v ankete Car Design News v kategórii „Najlepšie koncepčné vozidlo“. Podľa medzinárodnej poroty toto revolučné vozidlo vyniká inovatívnou modulárnou...
- Reklama -

Ďalšie správy