6.9 C
Bratislava
sobota, 23 januára, 2021
-- Reklama --

Subaru triumfovalo na 24-hodinovke na Nürburgringu

Najnovšie

Volvo Cars má za cieľ transformovať predaj vozidiel viac na online

Spoločnosť Volvo Cars zásadne modernizuje a zdokonaľuje spôsob, akým si zákazníci kupujú, prenajímajú, predplácajú a servisujú svoje vozidlá, pričom...

Volkswagen bol dobre pripravený na zrušený ženevský autosalón 2020

Touareg R* s pohonom plug-in hybrid so systémovým výkonom 340 kW (462 k) ako najvýkonnejší model značky Modelový...

ŠKODA ENYAQ 𝗶V sa predstaví ako riaditeľské vozidlo na Tour de France

ŠKODA ENYAQ iV sa po prvý raz objaví ako “veliteľská centrála” riaditeľa pretekov Christiana Prudhomma a závodných komisárov Tour...

Posledný májový víkend na Nürburgringu počas 24 hodín súperilo viac ako 200 tímov, aby si vo vytrvalostných pretekoch zmeralo nielen schopnosti jazdcov, ale aj výdrž techniky.

A Subaru opäť dominovalo: s autom WRX STI NBR Challenge 2016 vyhralo triedu SP3T, určenú pre autá s turbomotormi s objemom do dvoch litrov.

Subaru do pretekov štartovalo z druhej pozície, ktorú získalo v kvalifikácii. Vďaka skvelému výkonu celého tímu sa prepracovalo na prvú priečku, ktorú si udržalo až do cieľa. Za 24 hodín zvládlo WRX STI 121 kôl, čo predstavuje vzdialenosť 3070 kilometrov. Za volantom sa striedalo kvarteto pilotov. Medzinárodnú posádku tvorili Holanďan Carlo van Dam, Nemci Marcel Lasée a Tim Schrick a Japonec Hideki Yamauchi.

Preteky však neboli ani zďaleka jednoduché. Hoci sa štartovalo za sucha, búrka s krúpami premenila už vo štvrtom kole trať na ľadový tobogan a autá z neho začali vyletovať jedno po druhom. Von z trate išlo aj Subaru, no Carlo van Dam ho geniálnym ťahom dostal späť na okruh, pričom sa mu zázračne podarilo vyhnúť hroziacej kolízii s havarovaným automobilom, ktorá by znamenala koniec. Prišla červená vlajka, preteky boli prerušené, niektoré autá vrátane WRX STI sa dostali do boxov po vlastnej osi, s inými mali plné ruky práce odťahovky.

Víťazstvo po reštarte je o to cennejšie, že súťažné vozidlo bolo postavené na základoch bežného produkčného WRX STI, aké si môže kúpiť zákazník Subaru. Úpravy, zamerané na aerodynamiku, nastavenie podvozku a manažment motora, ho prispôsobili pre potreby špecifického nemeckého okruhu.

Súťažná 24-hodinovka sa jazdí na trati dlhej 25,378 km, zloženej z kombinácie Severnej slučky (celá má 20,832 km) a okruhu pre Veľké ceny (5,148 km). Severná slučka, známa aj pod prezývkou Zelené peklo, je so svojimi 170 zákrutami, množstvom úzkych sekcií, stúpaní i slepých horizontov považovaná za jednu z najťažších automobilových tratí.Subaru sa na 24-hodinovke na Nürburgringu po prvý raz zúčastnilo v roku 2008. Odvtedy si pripísalo štyri víťazstvá.

Zdroj: Subaru

- Reklama -

Odporúčame

ŠKODA ENYAQ 𝗶V

Prvý sériový model značky ŠKODA na báze modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) Dva druhy pohonu, dve kapacity batérie a...

Nový Mercedes-AMG GT Black Series

Najvýkonnejší sériovo vyrábaný motor V8 AMG všetkých čias, najexpresívnejší dizajn, najprepracovanejšia aerodynamika s aktívnymi prvkami vrátane špeciálnych vysúvacích krídiel vpredu aj vzadu a takmer kompletne zakrytej...

CUPRA Formentor – na cestách už túto jeseň

Prebiehajú posledné prípravy na spustenie predaja nového modelu CUPRA Formentor. Tento týždeň Wayne Griffiths, CEO značky CUPRA, testoval Formentor v skúšobnom areáli závodu Martorell....

BMW radu 8 Golden Thunder Edition

Fascinujúci dynamický výkon patrí medzi očarujúce vlastnosti modelov BMW radu 8. Výrobca prémiových športových automobilov teraz pripravil špeciálne verzie všetkých troch karosárskych verzií s...

Fiat Concept Centoventi získal v ankete Car Design News cenu „Najlepšie koncepčné vozidlo roka 2019“

Fiat Concept Centoventi zvíťazil v ankete Car Design News v kategórii „Najlepšie koncepčné vozidlo“. Podľa medzinárodnej poroty toto revolučné vozidlo vyniká inovatívnou modulárnou...
- Reklama -

Ďalšie správy