6.9 C
Bratislava
piatok, 30 októbra, 2020
-- Reklama --

Audi Q3 druhej generácie

Najnovšie

Volvo Cars má za cieľ transformovať predaj vozidiel viac na online

Spoločnosť Volvo Cars zásadne modernizuje a zdokonaľuje spôsob, akým si zákazníci kupujú, prenajímajú, predplácajú a servisujú svoje vozidlá, pričom...

Volkswagen bol dobre pripravený na zrušený ženevský autosalón 2020

Touareg R* s pohonom plug-in hybrid so systémovým výkonom 340 kW (462 k) ako najvýkonnejší model značky Modelový...

ŠKODA ENYAQ 𝗶V sa predstaví ako riaditeľské vozidlo na Tour de France

ŠKODA ENYAQ iV sa po prvý raz objaví ako “veliteľská centrála” riaditeľa pretekov Christiana Prudhomma a závodných komisárov Tour...

Úspešný model s novými silnými stránkami: Audi Q3 druhej generácie

Väčšie rozmery, väčší komfort: kompaktné SUV s vysokou úžitkovou hodnotou Nová koncepcia ovládania: digitálne zobrazovanie a displej MMI touch Digitálne prepojené ako luxusná trieda: inteligentný infotainment a asistenčné systémy

Ingolstadt, 9. júla 2018 – 25. júla 2018 – Nové Audi Q3 je rodinné SUV s mnohými talentami. Vo svojej druhej generácii je nielen vizuálne sebavedomejšie ale s veľkým vnútorným priestorom, rozsiahlou variabilitou a mnohými praktickými detailmi poskytuje aj výrazne zvýšenú úžitkovú hodnotu. Podobne ako špičkové modely Audi má štandardne digitálny kokpit a veľký dotykový displej MMI. Rozličné funkcie infotainmentu z luxusnej triedy digitálne prepájajú kompaktné SUV s okolím. Pri parkovaní, v meste a pri jazdách na dlhé trasy vodiča podporujú nové asistenčné systémy. Tie ďalej zvyšujú komfort, rovnako ako vylepšený podvozok.

Sila a charakter: vonkajší dizajn


Nové Audi Q3 je výrazne športovejšie ako jeho predchodca. Maska chladiča Singleframe osemuholníkového tvaru a veľké bočné otvory na vstup vzduchu v nárazníku determinujú energickú prednú časť karosérie. Osem vertikálnych lamiel člení masku chladiča s markantným rámom a symbolizuje charakter SUV. Reflektory majú lomenú spodnú hranu a smerom dovnútra sa klinovito zužujú. Audi ich montuje v troch vyhotoveniach, všetky s technológiou LED. Vrchol ponuky predstavujú reflektory Matrix LED, ktorých adaptívne diaľkové svetlá inteligentne osvetľujú cestu.

Charakteristickým prvkom dizajnu je symetrická grafika reflektorov a zadných skupinových svetiel. Bočná línia spája reflektory zadné svetlá a s výrazne modelovanými blatníkmi podporuje celkový atletický dojem. Kontúry citujú genetiku quattro a vizuálne rozširujú SUV; farebne odlíšené plastové lemy blatníkov zvýrazňujú vzhľad offroad. Dlhý spojler na zadnej hrane strechy, ktorý lemuje zadné okno aj z bokov, spolu s výrazne dopredu sklonenými zadnými stĺpikmi karosérie dodáva karosérii vizuálny impulz pohybu vpred.

Zákazníci nového Audi Q3 majú mnoho možností individualizácie svojho automobilu. Môžu si napríklad objednať kontrastné lakovanie plastových dielov v spodnej časti karosérie. Pri dizajnovom komplete S line Exterieurpaket majú nárazníky, lišty na prahoch karosérie a zadnýdifúzor zvlášť športové vyhotovenie. Na výber je 11 farieb karosérie. Do interiéru Audi ponúka tri línie vybavenia, ktoré sa dajú voľne kombinovať s dizajnovými kompletmi na karosériu.

Orientovaný na vodiča a športový: interiér


Športový charakter, napnuté línie, trojrozmerné prvky – interiér nadväzuje na dizajn karosérie a prináša mnohé dizajnové prvky z luxusných modelov značky. Prístrojový panel je členený do dvoch úrovní: v hornej časti integruje mriežky ventilácie, v spodnej časti veľkú osemuholníkovú plochu s vyhotovením Black Panel. Táto plocha je variáciou motívu masky chladiča Singleframe a rámuje ju široká chrómovaná lišta. Čierny vysoko lesklý obklad obsahuje ústredný prvok novej koncepcie ovládania: displej MMI touch. Je spolu s nižšie položeným ovládacím panelom klimatizácie natočený v uhle 10 stupňov smerom k vodičovi. Aj modul tlačidiel osvetlenia, ktorýnahrádza kombinovaný otočný spínač predchodcu je zapustený do panelu vľavo od volantu. Všetky zobrazovacie prvky, tlačidlá a ovládače sú ergonomicky rozmiestnené.

Aj pri farbách a materiáloch Audi vyvinulo novú koncepciu. Zákazníci Q3 majú na výber tri verzie – základnú, Audi design selection a S line Interieurpaket. Obidva dizajnové komplety obsahujúšportové sedadlá, ktoré môžu byť na želanie potiahnuté kombináciou kože/koženky a alcantary. Úplne novým prvkom vybavenia na želanie sú plochy z alcantary na prístrojovom paneli

a lakťových opierkach na dverách. Tieto plochy môžu byť v troch rozličných farbách, medzi nimi aj v intenzívnej oranžovej.

V tme voliteľné kontúrové/náladové osvetlenie – sériovo pri Audi design selection – vytvára cielené svetelné akcenty na stredovej konzole a dverách. Dá sa prepínať v 30 farbách a osvetľuje aj odkladací priestor pod prístrojovým panelom a nápis quattro na odkladacej schránke pred spolujazdcom, resp. kruhy Audi pri modeloch s pohonom predných kolies. Ďalšími atraktívnymi prvkami vybavenia na želanie sú dvojzónová automatická klimatizácia, nezávislé kúrenie, vyhrievaný volant a panoramatické strešné okno.

Veľkorysý a variabilný: vnútorný priestor

Nové Audi Q3, ktoré je skonštruované s využitím modulárnej stavebnice komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen, oproti predchodcovi narástlo takmer vo všetkých smeroch a svojimi rozmermi sa zaraďuje do hornej časti segmentu kompaktných SUV. Má dĺžku 4.485 milimetrov, čím prekonáva svojho predchodcu o 97 milimetrov. Šírka narástla o 25 milimetrov na 1.856 milimetrov, no s výškou 1.585 milimetrov je o 5 milimetrov nižšie ako Q3 prvej generácie. Rázvor predĺžený o 77 milimetrov na 2.680 milimetrov umožnil výrazne zväčšiť vnútorný priestor kabíny – priestor na nohy, vnútorná šírka a výška stropu nad sedadlami majú veľkorysé hodnoty v rámci segmentu.

Ako je pre SUV typické, aj Audi Q3 umožňuje pohodlné nastupovanie a poskytuje vodičovi dobrývýhľad pri športovej polohe za volantom. Sedadlá – na želanie s elektrickým nastavovaním – poskytujú rovnaký komfort ako v najbližšej vyššej triede vozidiel.

Prednosťou je štandardná vysoká variabilita interiéru. Zadné sedadlo sa dá pozdĺžne posúvať v rozpätí 150 milimetrov. Sklopné operadlo je delené na tri časti v pomere 40:20:40 a jeho sklon sa dá nastavovať v siedmich stupňoch. Na želanie sa dodáva stredová lakťová opierka vzadu, sériovo vybavená dvoma držiakmi na nápoje.

Podľa polohy zadného sedadla a operadla má batožinový priestor objem od 530 do 675 litrov. Pri úplnom sklopení zadného operadla a naložení po strop je k dispozícii využiteľný objem až1.525 litrov. Podlaha batožinového priestoru sa dá nastavovať do troch úrovní, pričom nízka nakladacia hrana vo výške 748 milimetrov nad zemou uľahčuje nakladanie batožiny. Keď nie je potrebný, kryt batožinového priestoru dá sa uložiť do priestoru pod podlahou. Na zvýšenie pohodlia pri cestovaní Audi na želanie dodáva komplet odkladacích priestorov. Okrem sieťok na zadnej strane operadiel predných sedadiel a odkladacej schránky pod sedadlom spolujazdca obsahuje napríklad sieť na upevnenie batožiny a LED svetlá vo dverách batožinového priestoru na osvetlenie batožinového priestoru bez ohľadu na jeho naloženie. Elektricky ovládané piate dvere umožňujú pohodlný prístup do batožinového priestoru. V kombinácii s komfortným elektronickým kľúčom sa dvere batožinového priestoru dajú otvoriť a zatvoriť pohybom nohy pod zadným nárazníkom.

Digitálny svet: ovládanie a zobrazovanie

Koncepcia ovládania a zobrazovania rodinného SUV je od základu nová – Audi odstránilo analógové prístroje. Už pri sériovom vybavení so systémom MMI rádio má Q3 digitálny združenýprístroj s uhlopriečkou 26,0 cm (10,25 palca), ktorý vodič ovláda tlačidlami na multifunkčnom volante. V prvom príplatkovom stupni MMI rádio plus si zákazník na želanie môže združenýprístroj rozšíriť na Audi virtual cockpit s ďalšími funkciami. Integruje napríklad funkcie MMI a okrem rýchlosti jazdy a otáčok motora zobrazuje aj informácie o hudobných skladbách a službách Audi connect. Ak si zákazník objedná navigáciu, zobrazuje sa aj mapa. Vodič môže zobrazenie konfigurovať podľa svojich potrieb a všetky dáta má v bezprostrednom zornom poli. Okrem toho je v strede prístrojového panelu umiestnený dotykový displej MMI touch s uhlopriečkou 22,4 cm (8,8 palca). Pri špičkovom systéme MMI navigácia plus má dotykovýdisplej uhlopriečku 25,7 cm (10,1 palca) a na zobrazovanie slúži Audi virtual cockpit, s uhlopriečkou 26,0 cm (10,25 palca), miesto ktorého si zákazník môže objednať verziu „full size“ s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca) ako majú luxusné modely Audi. Vodič môže na displeji prepínať tri rozličné zobrazenia, z ktorých jedno – s veľkým otáčkomerom v strede, je zvlášť športové.

Okrem toho má Audi Q3 so systémom MMI navigácia plus nové hlasové ovládanie prirodzenou rečou, ktoré rozumie aj voľným formuláciám. V prípade potreby inteligentný manažér dialógu generuje upresňujúce otázky, umožňuje korektúry, ponúka možnosti výberu a akceptuje aj keďmu vodič skáče do reči.

Inteligentne digitálne prepojené: infotainment a Audi connect


Systém MMI navigácia plus v Audi Q3 technicky poskytuje rovnaké funkcie ako v najvyšších segmentoch – aj tu SUV vytvára nový štandard v kompaktnej triede. Napríklad navigácia na základe predchádzajúcich jázd rozozná preferencie vodiča a robí mu vhodné návrhy trás. Výpočet sa uskutočňuje – paralelne k plánovaniu v automobile – na serveroch poskytovateľa digitálnych máp a navigačných služieb HERE, ktoré na to využívajú dáta z celej premávky v reálnom čase.

Portfólio online služieb Audi connect – sériovo zahrnuté v špičkovom systéme infotainmentu – ideálnym spôsobom dopĺňa navigáciu. Modul na prenos dát podporuje štandard LTE Advanced a pomocou pevne vo vozidle inštalovanej SIM-karty prináša do vozidla takmer vo všetkých európskych štátoch služby Audi connect. Patria k nim napríklad online dopravné informácie, vyhľadávanie bodov záujmu POI (Point-of-Interest), ako aj informácie o parkoviskách a čerpacích staniciach paliva, ktoré sa zobrazujú priamo na mape navigácie – podľa potreby aj s dynamickými dodatkovými informáciami ako ceny a obsadenosť. Na to Audi Q3 využíva kolektívnu (kŕdľovú) inteligenciu flotily vozidiel Audi: vozidlá s príslušným vybavením hlásia procesy parkovania a vyparkovania, takže vo vybraných mestách sa zobrazujú prognózy o obsadenosti parkovacích miest na uliciach. Okrem toho sa vozidlá z tohto kŕdľa navzájom upozorňujú na nebezpečenstvo ako je hmla a poľadovica, ako aj hlásia aktuálne obmedzenia rýchlosti. Audi connect zahŕňa aj media-streaming, správy online, prístup na Twitter a prístup k e-mailovej schránke. Systém infotainmentu pri Audi connect obsahuje hotspot WLAN pre mobilné koncové zariadenia v kabíne. Na želanie si zákazník môže na to pohodlne priamo z automobilu objednať rozličné dátové balíky.

Voliteľný komplet online služieb Audi connect Navigation & Infotainment plus obsahuje navyšeďalšie inovatívne služby, medzi nimi Google Earth. Pomocou družicových snímok s vysokým rozlíšením umožňuje zobrazenie približujúce sa k realite a uľahčuje orientáciu. To isté platí pre nové, detailné trojrozmerné (3D) modely mnohých európskych veľkomiest.

Súčasťou kompletu služieb je aj hybridné rádio. Podľa sily signálu konkrétneho vysielača automaticky prepína medzi FM, DAB+ a internetovým príjmom aby bola neustále zabezpečená čo najlepšia kvalita príjmu. V kombinácii s voliteľným kompletom služieb Audi connect Navigation & Infotainment plus je hlasové ovládanie prirodzenou rečou schopné odpovedať na dopyty nielen s využitím informácií uložených onboard ale aj pomocou detailných vedomostí z cloudu – rovnako ako pri novom Audi A8. Online porovnávanie zlepšuje ako pravdepodobnosť rozoznania, tak aj výsledky. Preto je pre Audi Q3 ľahkou úlohou nájsť zvláštne ciele ako talianska reštaurácia, hala na indoor športy alebo nákupné centrum. K tomu sa zobrazujú vhodné doplnkové informácie ako fotografie, otváracie časy a hodnotenia návštevníkov.

Mnohé funkcie Audi connect sú združené v aplikácii myAudi App. Prepája smartfón majiteľa
s novým Q3 – tak sa dajú napríklad priamo preniesť trasy pre navigáciu. Keď používateľ nastúpi do automobilu, navádzanie do cieľa pokračuje na palubnom monitore. Keď na konci jazdy vystúpi z Q3, smartfón ho naviguje peši k jeho ďalšiemu cieľu. Okrem toho aplikácia umožňuje streaming hudby a prenáša kalendár zo smartfónu do MMI. Navyše môže používateľ cez myAudi App svoje vozidlo pomocou smartfónu na diaľku zamknúť a odomknúť, zobraziť aktuálny stav vozidla, lokalizovať polohu Audi Q3 alebo ovládať voliteľné nezávislé kúrenie.

Ponuku infotainmentu dopĺňajú rozličné hardvérové moduly. Audi phone box pripája smartfón vodiča na vonkajšiu anténu a induktívne ho nabíja. Na reprodukciu hudby z prehrávača MP3, kľúča USB alebo smartfónu cez audiosystém vozidla má Audi Q3 dva vstupy USB – jeden z nich zodpovedá novej špecifikácii Typ C. Tá umožňuje vyššiu prenosovú rýchlosť a vďaka symetrickému konektoru jednoduchšie pripojenie. V zadnej časti kabíny sú dva konektory USB a zásuvka 12 V na nabíjanie prístrojov pasažierov. Audi smartphone interface umožňuje cez Apple Car Play alebo Android Auto pripojenie smartfónov využívajúcich operačné systémy iOS a Android k systému infotainmentu a ovládanie ich funkcií na displeji MMI.

Ozvučovací systém Bang & Olufsen Premium Sound System vytvára v kabíne trojrozmerné (3D) priestorové ozvučenie pomocou štyroch prídavných reproduktorov v prístrojovom paneli a dvochďalších v zadných stĺpikoch. Špeciálny algoritmus, ktorý Audi vyvinulo v spolupráci s inštitútom Fraunhofer v Erlangene, vytvára priestorovú zložku výšky, vďaka čomu interiér Audi Q3 zvukovo pôsobí ako veľká sála. Ozvučovací systém má multikanálový zosilňovač s celkovým výkonom 680 W, ktorý napája sústavu 15 reproduktorov.

Komfort a bezpečnosť: asistenčné systémy

Aj v oblasti asistenčných systémov je nové Audi Q3 na špičke svojej triedy. Osobitnú zmienku si zaslúži adaptívny asistent pre jazdu, ktorý je dostupný na želanie v kombinácii s prevodovkou S tronic. Integruje funkciu adaptívneho tempomatu, asistenta pre jazdu v dopravnej zápche a asistenta na vedenie v jazdnom pruhu. Tým podporuje vodiča pri vedení vozidla v priečnom a pozdĺžnom smere – čo zvlášť pri jazdách na dlhé trasy výrazne zvyšuje komfort. To isté platí pre asistenčný systém na zmenu jazdného pruhu. Keď dva radarové senzory v zadnom nárazníku zaregistrujú vozidlo v mŕtvom uhle alebo vozidlo rýchlo sa približujúce zozadu, rozsvieti sa výstražná LED v príslušnom vonkajšom spätnom zrkadle.

Na uľahčenie parkovania si majiteľ Audi Q3 môže objednať okrem iných podporných systémov aj parkovací asistent, ktorý ovládaním riadenia samočinne zavedie vozidlo na parkovacie miesto aj ho vyvedie von z parkovacieho miesta. Vodič musí iba ovládať akcelerátor, brzdu a radiť podľa inštrukcií asistenčného systému. Pri cúvaní z parkovacieho miesta alebo úzkeho výjazdu kolmo na cestu prichádza k slovu asistent pre priečnu premávku. Pomocou dvoch radarových senzorov monitoruje priestor za vozidlom v širokom uhle a upozorňuje na vozidlá približujúce sa zboku.Ďalšou užitočnou funkciou sú štyri priestorové kamery. Pri jazde rýchlosťou do 10 km/h a cúvaní zobrazujú bezprostredné okolie Audi Q3 na veľkej obrazovke infotainmentu. Dotykovým ovládaním môže vodič prepínať medzi rozličnými pohľadmi. Okrem virtuálneho pohľadu na vozidlo zhora, obrazu cúvacej kamery a panoramatického pohľadu v uhle 180° vpredu a vzadu kamerový systém poskytuje aj detailný pohľad na predné a zadné kolesá. Vďaka tomu môže vodičpresne zaparkovať pri obrubníku bez poškodenia kolies.

Štandardne má Audi Q3 bezpečnostný systém Audi pre sense front. Rozoznáva kritické situácie s chodcami, cyklistami a inými vozidlami pomocou radaru a upozorňuje vodiča, vizuálne, akusticky a hapticky. Keď je to potrebné, automaticky zabrzdí vozidlo plnou intenzitou.

K sériovému vybaveniu takisto patrí aj upozornenie na opustenie jazdného pruhu. Je aktívne od rýchlosti cca 60 km/h a pomáha zabrániť neúmyselnému vybočeniu z jazdného pruhu. Ak vodičnezapol smerové svetlá a hrozí, že automobil prejde cez čiaru vodorovného značenia jazdného pruhu na ceste, systém korekciou riadením vráti Q3 do správneho smeru. Vodič si môže nastaviťaj upozornenie vibráciami vo volante.

Agilita na ceste a v teréne: pohon a podvozok

Na začiatku predaja bude nové Audi Q3 k dispozícii so štyrmi motormi – troma benzínovými TFSI a jedným naftovým TDI v kombinácii s pohonom predných kolies alebo pohonom všetkých kolies quattro. Všetky motory sú štvorvalce s priamym vstrekovaním paliva a prepĺňaním turbokompresorom. Ich výkonové rozpätie siaha od 110 kW (150 k) do 169 kW (230 k), všetky sú energické, kultivované a úsporné. Prevodové ústrojenstvo tvorí 6-stupňová manuálna prevodovka alebo rýchlo a komfortne radiaca 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic. Mimo spevnených ciest permanentný pohon všetkých kolies quattro zaručuje optimálnu trakciou a suverénnu stabilitu, čo prispieva k vysokej miere pôžitku z jazdy. Voliteľný asistent pre zjazd zo svahu, ktorý sa aktivuje tlačidlom, automaticky udržiava nastavenú rýchlosť na strmom klesaní.

Obratné v meste, agilné na vidieckych cestách, vyvážené na diaľnici – Audi Q3 vďačí za túto širokúškálu vlastností svojmu podvozku. Zachovaný zostal športový charakter predchádzajúceho modelu, doplnený zvýšením komfortu. Nové SUV tak s prehľadom zvláda nerovnosti na ceste – aj zásluhou dlhšieho rázvoru. Na želanie môže vodič meniť charakteristiku svojho Audi Q3 podľa jazdnej situácie, stavu cesty alebo osobných preferencií prostredníctvom systému Audi drive select. Poskytuje 6 profilov – od výrazne komfortného cez zvlášť efektívny až po výraznešportový. Systém okrem reakcie motora na pedál akcelerátora, riadenia a charakteristiky radenia prevodovky S tronic ovplyvňuje aj voliteľný podvozok s reguláciou charakteristiky tlmičov. Pri tomto systéme senzory merajú pohyby všetkých štyroch kolies, ako aj zrýchlenie v pozdĺžnej a priečnej osi. Na základe týchto informácií sa charakteristika tlmičov prispôsobuje povrchu cesty a jazdnej situácii. Výsledkom je zvýšená dynamika pri ešte vyššom komforte. Okrem toho majú zákazníci na výber aj športový podvozok – sériovo pri S line Exterieurpaket – s tvrdším vyladením pružín a tlmičov, ako aj progresívne riadenie. Jeho prevodový pomer sa so zväčšujúcim uhlom natočenia volantu stáva bezprostrednejším, čím výrazne prispieva k ľahkej ovládateľnosti nového Audi Q3.

Kompaktné SUV má prednú nápravu s tlmičovými vzperami McPherson, zadná náprava máštvorprvkovú konštrukciu. Rozchod kolies je vpredu 1.584 milimetrov a vzadu 1.576 milimetrov. Podľa vybavenia majú štandardné disky kolies z ľahkej zliatiny formát 17 alebo 18 palcov, naželanie Audi montuje disky až do formátu 20 palcov (od Audi Sport GmbH) s pneumatikami rozmeru 255/40 R 20.

Štart predaja: od jesene na trhu

Nové Audi Q3 sa bude vyrábať v maďarskom závode Győr. V novembri 2018 sa začne predávaťv Nemecku a ďalších európskych štátoch. Sériovo je kompaktné SUV vybavené digitálnym združeným prístrojom, MMI rádiom s modulom Bluetooth, multifunkčným koženým volantom, klimatizáciou a reflektormi z LED. Variabilitu zvyšuje pozdĺžne posuvné zadné sedadlo s nastaviteľným sklonom operadla, výškovo nastaviteľná podlaha batožinového priestoru a množstvo odkladacích priestorov. Sériové vybavenie asistenčnými systémami zahŕňa výstrahu pri opustení jazdného pruhu, Audi pre sense front, svetelný/dažďový senzor a nastaviteľnýobmedzovač rýchlosti.

Pri štarte predaja bude Audi ponúkať zákazníkom aj zvláštny model Edition, štandardne vybavenýmnohými prvkami na želanie. Zvlášť športový vzhľad mu dodáva dizajnový komplet S line Exterieurpaket so špecifickými detailmi na karosérii. Súčasťou vybavenia je aj športový podvozok, 20-palcové kolesá a reflektory Matrix LED. Model Q3 Edition má okrem toho kruhy loga Audičiernej farby na maske chladiča a dverách batožinového priestoru. Na výber sú dve farby karosérie Pulse Orange a Chronos Gray. V interiéri sú športové sedadlá so špecifickým kontrastným prešívaním, športový kožený volant so splošteným vencom v spodnej časti, kontúrové/náladové osvetlenie a dekoračné obklady v hliníkovom vyhotovení. Niektoré časti prístrojového panelu a lakťové opierky na dverách sú potiahnuté alcantarou.

Zdroj: Audi

- Reklama -

Odporúčame

ŠKODA ENYAQ 𝗶V

Prvý sériový model značky ŠKODA na báze modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) Dva druhy pohonu, dve kapacity batérie a...

Nový Mercedes-AMG GT Black Series

Najvýkonnejší sériovo vyrábaný motor V8 AMG všetkých čias, najexpresívnejší dizajn, najprepracovanejšia aerodynamika s aktívnymi prvkami vrátane špeciálnych vysúvacích krídiel vpredu aj vzadu a takmer kompletne zakrytej...

CUPRA Formentor – na cestách už túto jeseň

Prebiehajú posledné prípravy na spustenie predaja nového modelu CUPRA Formentor. Tento týždeň Wayne Griffiths, CEO značky CUPRA, testoval Formentor v skúšobnom areáli závodu Martorell....

BMW radu 8 Golden Thunder Edition

Fascinujúci dynamický výkon patrí medzi očarujúce vlastnosti modelov BMW radu 8. Výrobca prémiových športových automobilov teraz pripravil špeciálne verzie všetkých troch karosárskych verzií s...

Fiat Concept Centoventi získal v ankete Car Design News cenu „Najlepšie koncepčné vozidlo roka 2019“

Fiat Concept Centoventi zvíťazil v ankete Car Design News v kategórii „Najlepšie koncepčné vozidlo“. Podľa medzinárodnej poroty toto revolučné vozidlo vyniká inovatívnou modulárnou...
- Reklama -

Ďalšie správy