6.9 C
Bratislava
utorok, 20 októbra, 2020
-- Reklama --

Spoločnosť Nissan uvádza nový, úsporný 1,3-litrový benzínový motor na zvýšenie príťažlivosti modelu Qashqai

Najnovšie

Volvo Cars má za cieľ transformovať predaj vozidiel viac na online

Spoločnosť Volvo Cars zásadne modernizuje a zdokonaľuje spôsob, akým si zákazníci kupujú, prenajímajú, predplácajú a servisujú svoje vozidlá, pričom...

Volkswagen bol dobre pripravený na zrušený ženevský autosalón 2020

Touareg R* s pohonom plug-in hybrid so systémovým výkonom 340 kW (462 k) ako najvýkonnejší model značky Modelový...

ŠKODA ENYAQ 𝗶V sa predstaví ako riaditeľské vozidlo na Tour de France

ŠKODA ENYAQ iV sa po prvý raz objaví ako “veliteľská centrála” riaditeľa pretekov Christiana Prudhomma a závodných komisárov Tour...
  • Qashqai – najpredávanejší crossover v Európe – je prvým modelom využívajúcim úplne nový benzínový motor
  • Motor s objemom 1,3 litra, ktorý je dostupný s výkonom 140 alebo 160 koní a ktorý nahradí motory s objemom 1,2 a 1,6 litra

  • Vodičom prináša zníženú spotrebu paliva a nižšie emisie CO2

  • Vyvinutý s využitím sily a zdrojov aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi

  • Premiéra úplne novej sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky (DCT) v ťažiskovom modeli spoločnosti Nissan

Nissan Qashqai je teraz na predaj s úplne novým benzínovým motorom s objemom 1,3 litra. Je to najnovšia kapitola úspešného príbehu modelu Qashqai – najpredávanejšieho crossoveru v Európe – ktorá ešte viac osloví zákazníkov tohto SUV.

Tento nový, vysoko úsporný zážihový motor dostupný s výkonom 140 alebo 160 koní prináša zníženú spotrebu paliva a nižšie emisie CO2. Využíva silu a zdroje aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi a bol vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Daimler.

Tento motor je prvýkrát použitý v rámci modelov Nissan v Qashqai. Je dostupný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a úplne novou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou (DCT), v oboch prípadoch s pohonom prednej nápravy. Je to prvýkrát, čo je prevodovka DCT použitá v ťažiskovom modeli spoločnosti Nissan. Zákazníkom poskytne športový a priamejší dynamický zážitok, zlepšený rozbeh z miesta a plynulé využitie krútiaceho momentu.

V ponuke sú tri verzie nového 1,3-litrového motora – verzia so 140 koňmi a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, verzia so 160 koňmi a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a verzia so 160 koňmi a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DCT. Maximálny krútiaci moment je 240 Nm pre manuálnu prevodovku (verzia 140k), 260 Nm pre manuálnu prevodovku (verzia 160k) a 270 Nm pre prevodovku DCT.

Jean-Philippe Roux, generálny riaditeľ pre segment crossoverov Nissan Europe, k tomu hovorí: „Spustenie predaja tohto úplne nového 1,3-litrového motora je správnou odpoveďou na meniace sa podmienky trhu, na ktorom zákazníci vyžadujú vysoko efektívny benzínový motor, ktorý prináša výnimočné jazdné vlastnosti a úsporu paliva.“

Tri nové 1,3-litrové pohonné ústrojenstvá priamo nahrádzajú tri staré motory pre model Qashqai – 1,2-litrový motor s výkonom 115 koní v prevedení s manuálnou prevodovkou a prevodovkou CVT a 1,6-litrový motor s výkonom 163 koní a manuálnou prevodovkou. Všetky nové pohonné ústrojenstvá spĺňajú najnovšie európske emisné normy Euro 6d-Temp.

NEDC-BT

140 k a 160 k MP

17″ kolesá

18″/19″ kolesá

Spotreba paliva

5,3 l/100 km

5,7 l/100 km

Emisie CO2 

121 g/km

130 g/km

 

NEDC-BT

160 k DCT*

17″ kolesá

18″/19″ kolesá

Spotreba paliva

5,5 l/100 km

5,8 l/100 km

Emisie CO2 

122 g/km

131 g/km

*Údaje pre DCT podliehajú finálnej homologácií

Všetky tri pohonné ústrojenstvá sú v porovnaní s pohonnými ústrojenstvami dostupnými od iných výrobcov mimoriadne konkurencieschopné a vo veľkom množstve prípadov je úroveň emisií CO2 podstatne nižšia.

Okrem toho, že nový motor ponúka zníženú spotrebu paliva a nižšie emisie CO2, poskytuje tiež plynulejšiu odozvu pri nízkych otáčkach, prudšie zrýchlenie a rýchlejšie/bezpečnejšie predbiehacie manévre.

Za zlepšenú spotrebu vďačíme zásadnému prepracovaniu dizajnu motora v porovnaní s predchádzajúcimi benzínovými jednotkami. Bol pridaný filter pevných častíc a inovované konštrukčné celky zahŕňajú systém vstrekovania paliva, tvar spaľovacieho priestoru, znížené trenie a optimalizáciu turbodúchadla. Vďaka vyššiemu krútiacemu momentu pri nízkych otáčkach sa tiež znížila hlučnosť, čo ocenia cestujúci.

V porovnaní s výbehovým 1,2-litrovým motorom s výkonom 115 koní a manuálnou prevodovkou má nový 1,3-litrový motor s výkonom 140 koní o 25 koní viac a o 50 Nm vyšší maximálny krútiaci moment. Emisie CO2 modelu Qashqai so 17-palcovými kolesami sú 121 g/km (NEDC-BT), čo je o 8 g/km nižšia hodnota ako v minulosti (NEDC).

Pri porovnaní týchto dvoch pohonných jednotiek sa zlepšilo aj zrýchlenie. Zatiaľ čo čas zrýchlenia z 0-100 km/h je takmer identický (10,6 sekúnd pri 1,2, oproti 10,5 sekúnd pri novej 1,3), zrýchlenie na 4. rýchlostnom stupni z 80-100 km/h kleslo z 5,7 na 4,5 sekundy – čo predstavuje 21% zlepšenie. Na 6. prevodovom stupni pri 100-120 km/h je to ešte výraznejšie zlepšenie – až 35%, čo prináša výrazné zlepšenie pružnosti motora pri bežnej jazde.

V porovnaní s výbehovým 1,6-litrovým motorom s výkonom 163 koní a manuálnou prevodovkou má nový 1,3-litrový motor s výkonom 160 koní o 3 kone menej, ale o 10 Nm vyšší krútiaci moment. Emisie CO2 modelu Qashqai so 17-palcovými kolesami sú 121 g/km (NEDC-BT), čo je o 13 g/km nižšia hodnota ako v minulosti (NEDC).

Úplne nová, dvojspojková automatická prevodovka DCT je vybavená mokrými spojkami, čo prináša zlepšený zážitok z jazdy. Za účelom zvýšenia účinnosti je vybavená elektricky ovládaným chladiacim okruhom a elektromechanickým radením prevodových stupňov. To následne prináša výhody pre zákazníkov – či už súkromných alebo fleetových. Vďaka rýchlym reakciám pri preraďovaní prevodových stupňov, plynulému priebehu výkonu a absencii hydrodynamického meniča je jazda oveľa zábavnejšia a plynulejšia.

Zároveň dochádza k znižovaniu prevádzkových nákladov, a to vďaka nižším nákladom na údržbu počas celej životnosti vozidla. Napríklad servisné intervaly boli predĺžené z 20 000 km na 30 000 km. Okrem toho zníženie vyprodukovaných emisií CO2  o 8 g na 1km pri 2 modeloch s manuálnou prevodovkou znamená aj zníženie výšky cestnej dane, ktorá platí v niektorých krajinách západnej Európy. Podľa dnešných sadzobníkov to predstavuje úsporu £290 v Spojenom kráľovstve, 36€ v Nemecku a 163€ vo Francúzku.

Nový 1,3-litrový benzínový motor bol vyvinutý alianciou Renault-Nissan-Mitsubishi a podstúpil 40 000 hodín testov a simulácií. Ako súčasť testovania absolvoval motor 300 000 km overovacieho testovania v niektorých z najextrémnejších podmienok na svete.

Vďaka sile a zdrojom aliancie môže Nissan využiť synergie, ktoré posunuli hranice možného vo svete benzínového motora. Výsledné 1,3-litrové pohonné ústrojenstvo ponúka zákazníkom najvyššiu úroveň výkonu a prepracovanosti, spĺňa najprísnejšie štandardy spoľahlivosti a odolnosti a znižuje emisie CO2.

Motor bol vyvinutý v spolupráci so spoložnosťou Daimler, ktorý ho bude využívať vo svojich vozidlách Mercedes-Benz. Aliancia očakáva, že v priebehu budúceho fiškálneho roka sa vyrobí až jeden milión týchto motorov a namontuje sa do viac ako 50 % všetkých predaných vozidiel Qashqai.

Zákaznícke výhody nového 1,3-litrového benzínového motora

Celkové výhody (všetky kombinácie pohonného ústrojenstva)

  • Zlepšenie pružnosti motora a prenosu výkonu/krútiaceho momentu
  • Znížená hlučnosť v dôsledku vyššieho krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach, vďaka ktorému je možné jazdiť v nižšom spektre otáčok, čo ocenia cestujúci.
  • Znížená spotreba paliva a nižšie emisie CO2 a pevných častíc. Za zlepšenú spotrebu vďačíme zásadnému prepracovaniu konštrukcie motora v porovnaní s predchádzajúcimi benzínovými motormi.
  • Inovované konštrukčné celky zahŕňajú systém vstrekovania paliva, tvar spaľovacieho priestoru, znížené trenie a optimalizáciu turbodúchadla
  • Znížené prevádzkové náklady. Konštrukcia motora umožňuje nižšie náklady na údržbu počas jeho životnosti. Servisný interval výmeny motorového oleja bol predĺžený z 20 000 km na 30 000 km.

Zákaznícke výhody – 1,3-litrový motor s výkonom 140 k a manuálnou prevodovkou

(v porovnaní s 1,2-litrovým motorom s výkonom 115 k)

Zvýšený krútiaci moment              +50 Nm (teraz 240 Nm)

Zvýšený výkon                            +25 k (teraz 140 k)

Znížené emisie CO2 (NEDC-BT)       -8 g/km (teraz 121 g/km) so 17″ kolesami

Znížená spotreba paliva (NEDC-BT) -0,3 l/100 km (teraz 5,3 l/100 km) so 17″ kolesami

Zákaznícke výhody – 1,3-litrový motor s výkonom 160 k a manuálnou prevodovkou

(v porovnaní s výbehovým 1,6-litrovým motorom s výkonom 163 k)

Zvýšený krútiaci moment              +10 Nm (teraz 260 Nm)

Veľmi podobný výkon          -3 k (teraz 160 k)

Znížené emisie CO2 (NEDC-BT)       -13 g/km (teraz 121 g/km) so 17″ kolesami

Znížená spotreba paliva (NEDC-BT) -0,5 l/100 km (teraz 5,3 l/100 km) so 17″ kolesami

Podrobný pohľad na technológie motora

Hlava valcov

  • Kompaktný tvar nového motora znamená viac miesta pod kapotou a tiež zníženie celkovej hmotnosti vozidla.
  • Obsahuje novú hlavu valcov „delta“ v tvare trojuholníka. V záujme lepšieho spaľovania sú vstrekovače paliva montované v osi valcov.
  • Zvody výfukového potrubia sú čiastočne integrované do hlavy valcov, čo prináša efektívnejšie chladenie výfukových plynov a zlepšené spaľovanie, najmä pri nízkych otáčkach motora a vysokom zaťažení.
  • Bol pridaný benzínový filter pevných častíc. Filter redukuje pevné častice vo výfukových plynoch ich zachytávaním v mikroporéznej štruktúre filtra, ktorá sa v pravidelných intervaloch automaticky regeneruje.

Povlakovanie stien valcov

  • Toto je prvý prípad, kedy aliancia používa túto technologickú inováciu na motor ťažiskového modelu.
  • Pomocou plazmovej technológie sú steny valcov jemne povlakované materiálom s vysokou povrchovou tvrdosťou a tepelnou vodivosťou.
  • Okrem toho, že táto technológia prináša významné úspory hmotnosti, výrazne tiež znižuje riziko detonačného spaľovania (klepania) motora.
  • Výsledkom použitia tejto technológie je zníženie spotreby a emisií o 1 %.

Turbodúchadlo

  • Turbodúchadlo je teraz vybavené elektronicky ovládaným obtokovým ventilom, čo nahrádza tradičné podtlakové ovládanie turbodpchadla.
  • Znamená to, že turbodúchadlo má rýchlejšiu odozvu, najmä pri nízkych otáčkach motora.
  • Tento spôsob ovládania umožňuje optimálny chod motora bez ovplyvnenia jazdných vlastností.

Vstrekovače

  • Dýzy vstrekovača sú vybavené šiestimi otvormi pre lepšiu atomizáciu paliva.
  • Je použitý rozvod paliva typu Common-rail a vstrekovací tlak 250 barov. Pri výbehovom 1,2-litrovom motore to bola hodnota 200 barov.

Variabilné časovanie ventilov

  • Ventilový rozvod je miesto tradičných zdvíhadiel vybavený vahadlami s hydraulickým nastavením ventilovej vôle.
  • Hlavným prínosom je zníženie vnútorného trenia a predpoklad vyššej životnosti.
  • Motor je úspornejší vďaka nezávisle ovládanému časovaniu vačkových hriadeľov na sacej aj výfukovej strane. 

Zdroj: Nissan

- Reklama -

Odporúčame

ŠKODA ENYAQ 𝗶V

Prvý sériový model značky ŠKODA na báze modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) Dva druhy pohonu, dve kapacity batérie a...

Nový Mercedes-AMG GT Black Series

Najvýkonnejší sériovo vyrábaný motor V8 AMG všetkých čias, najexpresívnejší dizajn, najprepracovanejšia aerodynamika s aktívnymi prvkami vrátane špeciálnych vysúvacích krídiel vpredu aj vzadu a takmer kompletne zakrytej...

CUPRA Formentor – na cestách už túto jeseň

Prebiehajú posledné prípravy na spustenie predaja nového modelu CUPRA Formentor. Tento týždeň Wayne Griffiths, CEO značky CUPRA, testoval Formentor v skúšobnom areáli závodu Martorell....

BMW radu 8 Golden Thunder Edition

Fascinujúci dynamický výkon patrí medzi očarujúce vlastnosti modelov BMW radu 8. Výrobca prémiových športových automobilov teraz pripravil špeciálne verzie všetkých troch karosárskych verzií s...

Fiat Concept Centoventi získal v ankete Car Design News cenu „Najlepšie koncepčné vozidlo roka 2019“

Fiat Concept Centoventi zvíťazil v ankete Car Design News v kategórii „Najlepšie koncepčné vozidlo“. Podľa medzinárodnej poroty toto revolučné vozidlo vyniká inovatívnou modulárnou...
- Reklama -

Ďalšie správy