6.9 C
Bratislava
nedeľa, 5 júla, 2020

Hyundai Motor Group ako prvý predstavil motor s technológiou CVVD s lepším výkonom a nižšími emisiami

Najnovšie

Nový Hyundai i30: elegantnejší, bezpečnejší a efektívnejší

S pokročilými bezpečnostnými systémami, špičkovou konektivitou, širokou paletou motorizácií a s novým elegantným dizajnom je nový Hyundai i30 ešte atraktívnejší. O hospodárnu...

Úplne nový Hyundai i20: emotívny dizajn sa spája s pokročilými technológiami

Úplne nový Hyundai je prvým európskym modelom značky i20 s kompletne novým vzhľadom, ktorý používa dizajnový jazyk automobilky...

Nová ŠKODA OCTAVIA vstupuje na slovenský trh s cenou od 17790 eur

Autorizovaní predajcovia značky ŠKODA po celom Slovensku počnúc dneškom prijímajú objednávky na nový model ŠKODA OCTAVIA vo verzii...
  • Prvá technológia na svete, ktorá riadi časovanie otvárania a zatvárania ventilov podľa jazdných podmienok, je určená pre sériovú výrobu
  • Technológia zvyšuje výkon o 4% a úsporu paliva o 5% a znižuje emisie o 12%.
  • Nová technológia motorov sa po prvý raz objaví v motore Smartstream G1.6 T-GDi

Skupina Hyundai Motor Group vyvinula ako prvá na svete technológiu CVVD (Continuous Variable Valve Duration), ktorá sa bude v budúcnosti využívať vo vozidlách Hyundai a Kia. Inovácia bola predstavená v Hyundai Motorstudio Goyang spolu so Smartstream G1.6 T-GDi – prvým motorom, ktorý túto technológiu využíva.  

CVVD optimalizuje výkon motora a úsporu paliva a zároveň je šetrný k životnému prostrediu. Technológia regulácie ventilov reguluje trvanie otvárania a zatvárania ventilov podľa jazdných podmienok, čím dosahuje zvýšenie výkonu o 4% a zlepšenie úspory paliva o 5%. Okrem toho táto technológia znižuje emisie až o 12%.  

Vývoj technológie CVVD je dobrým príkladom toho, ako skupina Hyundai Motor Group posilňuje technológie pohonnej sústavy,“ povedal Albert Biermann, prezident a riaditeľ divízie výskumu a vývoja v Hyundai Motor Group. „Budeme pokračovať v úsilí o inovácie, aby sme priniesli zmeny paradigiem a zabezpečili udržateľnosť nášho biznis modelu.“  

Inovácia: Nepretržítá variabilná doba trvania otvorenia ventilu
Výkon a účinnosť spaľovacieho motora sa doteraz riadili technológiou variabilného časovania ventilov, ktorá upravuje načasovanie otvárania a zatvárania ventilov a zdvih otvorenia ventilu, pričom výkon motora sa dosahuje počas cyklu nasávanie-kompresia-expanzia-výfuk. Typické technológie regulácie ventilov riadia načasovanie otvárania a zatvárania ventilov (ako pri variabilnom časovaní ventilov – CVVT) alebo regulujú objem privádzaného vzduchu nastavením zdvihu ventilov (variabilný zdvih ventilov – CVVL). Predchádzajúce technológie regulácie ventilov nemohli regulovať trvanie otvorenia ventilov, pretože časovanie ventilov bolo podriadené časovaniu ventilového rozvodu a nemohlo reagovať na rôzne jazdné situácie. CVVD berie technológiu novým smerom úpravou, ako dlho je ventil otvorený.  

Keď vozidlo udržuje konštantnú rýchlosť a vyžaduje nízky výkon motora, CVVD otvorí sací ventil od stredu po koniec kompresného zdvihu. To pomáha zlepšiť spotrebu paliva znížením odporu spôsobeného kompresiou. Na druhej strane, keď je požadovaný vysoký výkon motora, napríklad keď vozidlo jazdí vysokou rýchlosťou, je sací ventil zatvorený na začiatku kompresného zdvihu, aby sa maximalizovalo množstvo vzduchu použitého na expanziu, čím sa zvýši krútiaci moment na zlepšenie akcelerácie.  

Motor Smartstream G1.6 T-GDi
Spolu s novou technológiou CVVD Hyundai predstavil aj nový motor Smartstream G1.6 T-GDi, 16 ventilový turbo-benzínový motor s výkonom 180 koní a krútiacim momentom 265 Nm. Nové pohonné ústrojenstvo je prvé, ktoré využíva novú technológiu CVVD v skupine Hyundai a tiež je vybavené recirkuláciou výfukových plynov s nízkym tlakom (LP EGR) na ďalšiu optimalizáciu palivovej účinnosti.  

Systém recirkulácie výfukových plynov vracia časť výfukových plynov produkovaných  motorom do spaľovacej komory, čím vzniká chladiaci účinok a znižujú sa emisie oxidov dusíka. G1.6 T-GDi má tiež nízkotlakový systém, ktorý presmeruje výfukové plyny na prednú časť kompresora turbodúchadla namiesto nasávacieho systému, aby sa zvýšila účinnosť pri vysokom zaťažení.  

Okrem toho má nová jednotka integrovaný systém tepelného manažmentu, ktorý rýchlo zahrieva alebo ochladzuje motor na optimálnu teplotu, a vysoko výkonný systém priameho vstrekovania paliva, ktorý dosahuje 350 barov a prekonáva 250 barov predchádzajúceho motora T-GDi. Ďalej sa vďaka použitiu pohyblivých častí motora s nízkym trením dosiahlo zníženie trenia až o 34%.  

Nový motor Smartstream G1.6 T-GDi bude použitý v modeli Hyundai Sonata Turbo, ktorý bude uvedený na trh v druhej polovici tohto roka. Pôjde tak o prvý zo série vozidiel Hyundai a Kia s novou technológiou a motorom. Informácie o prvom vozidle Kia, ktoré majú byť vybavené týmto motorom, budú zverejnené neskôr v čase uvedenia vozidla na trh.  

Pozrite si video o novej technológii motorov:

Zdroj: Hyundai

 

- Reklama -

Odporúčame

Nový Hyundai i30: elegantnejší, bezpečnejší a efektívnejší

S pokročilými bezpečnostnými systémami, špičkovou konektivitou, širokou paletou motorizácií a s novým elegantným dizajnom je nový Hyundai i30 ešte atraktívnejší. O hospodárnu...

Nová ŠKODA OCTAVIA vstupuje na slovenský trh s cenou od 17790 eur

Autorizovaní predajcovia značky ŠKODA po celom Slovensku počnúc dneškom prijímajú objednávky na nový model ŠKODA OCTAVIA vo verzii combi, verzia liftback bude dostupná...

Volvo a China Unicom spolupracujú na vývoji technológie 5G

Spoločnosť Volvo Cars a popredný poskytovateľ telekomunikačných služieb China Unicom spojili sily s cieľom použiť budúcu generáciu technológie mobilných sietí 5G na komunikáciu medzi...

CES 2020: Mercedes-Benz vyvíja v spolupráci s filmami AVATAR víziu budúcej mobility: koncepčné vozidlo VISION AVTR

Vynálezca automobilu ponúkol na výstave CES 2020 s koncepčným vozidlom inšpirovaným filmom AVATAR Mercedes-Benz VISION AVTR náhľad na trvalo udržateľnú mobilitu budúcnosti. Koncepčné vozidlo...

Nový model Subaru Forester e-BOXER Ocenený Euro NCAP ako najlepšie auto triedy za rok 2019

• Organizácia Euro NCAP vyhlásila model Subaru Forester e-BOXER za najlepšie auto triedy malých terénnych vozidiel/MPV. • Ide už o druhý titul „Najlepšie auto triedy“, ktorý...
- Reklama -

Ďalšie správy