6.9 C
Bratislava
štvrtok, 29 októbra, 2020
-- Reklama --

Skupina Renault uvádza vodíkový pohon do svojej ponuky ľahkých úžitkových vozidiel

Najnovšie

Volvo Cars má za cieľ transformovať predaj vozidiel viac na online

Spoločnosť Volvo Cars zásadne modernizuje a zdokonaľuje spôsob, akým si zákazníci kupujú, prenajímajú, predplácajú a servisujú svoje vozidlá, pričom...

Volkswagen bol dobre pripravený na zrušený ženevský autosalón 2020

Touareg R* s pohonom plug-in hybrid so systémovým výkonom 340 kW (462 k) ako najvýkonnejší model značky Modelový...

ŠKODA ENYAQ 𝗶V sa predstaví ako riaditeľské vozidlo na Tour de France

ŠKODA ENYAQ iV sa po prvý raz objaví ako “veliteľská centrála” riaditeľa pretekov Christiana Prudhomma a závodných komisárov Tour...
  • Skupina Renault, so svojimi skúsenosťami vo výrobe ľahkých úžitkových vozidiel a ako priekopník a líder v oblasti elektrických ľahkých úžitkových vozidiel v Európe, rozširuje svoju ponuku o vodíkové modely Renault KANGOO Z.E. Hydrogen, ktorý príde na trh na konci roku 2019 a Renault MASTER Z.E. Hydrogen uvedený v roku 2020.
  • Vodíkový palivový článok poskytuje až 3-krát viac dodatočnej energie ako 100% elektrické vozidilá, s dobou plnenia iba 5 až 10 minút.
  • Pohon na báze vodíka uvádza na trh Skupina Renault ako doplnkové riešenie k svojej elektrickej a hybridnej stratégii, aby ponúkla profesionálom nové riešenie v prístupe do centier miest, s určitým stupňom autonómie na rôzne účely

Renault rozširuje vďaka vodíku používanie svojich elektrických ľahkých úžitkových vozidiel. Vodíková technológia Skupiny Renault bola testovaná od roku 2014 a vyvinutá v spolupráci so spoločnosťou Symbio, dcérskou spoločnosťou Skupiny Michelin. Vozidlá sú vybavené palivovým článkom s predĺženým dojazdom, ktorý poskytuje elektrický a tepelný výkon 10 kW, čím sa zvyšuje dojazd Renault MASTER Z.E. Hydrogen a Renault KANGOO Z.E. Hydrogen na viac ako 350 km. Ďalšou výhodou vodíka je, že plnenie trvá iba päť až desať minút. Vodíkový pohon pružne reaguje na požiadavky profesionálov, ktoré elektrické vozidlá ešte nespĺňajú, najmä na ich potreby v oblasti prepravy na väčšie vzdialenosti.

Renault MASTER Z.E. Hydrogen, ktorý bude uvedený na trh v prvej polovici roku 2020, strojnásobí dojazd z 120 km na 350 * km a bude k dispozícii ako dodávka (dve verzie) a podvozok (dve verzie).

Vozidlo bude vybavené dvoma vodíkovými nádržami umiestnenými pod karosériou vďaka čomu získa univerzálnosť bez kompromisov v objeme zaťaženia od 10,8 m3 do 20 m3 s primeranou dodatočnou hmotnosťou 200 kg.

Od konca roku 2019 sa môže Renault KANGOO Z.E. Hydrogen pochváliť najlepším dojazdom elektrických dodávok na trhu a to až do vzdialenosti 370 * km (oproti 230 km WLTP s Kangoo Z.E.). S objemom nákladu 3,9 m3, napriek primeranej dodatočnej hmotnosti 110 kg, bude toto vozidlo dostupné vo Francúzsku za 48 300 EUR bez DPH (bezštátnej podpory).

 “Skupina Renault rozširuje svoj sortiment elektrických ľahkých úžitkových vozidiel uvedením modelov Renault MASTER Z.E. Hydrogen a Renault KANGOO Z.E. Hydrogen. Tieto vozidlá poskytujú profesionálom rôznorodé využitie, ktoré požadujú pre prepravy na dlhé vzdialenosti, ako aj rekordné časy nabíjania. Výhody tu nekončia, keďže Renault MASTER Z.E. Hydrogen a Renault KANGOO Z.E. Hydrogen jazdia na báze vodíka, ktorý rešpektuje životné prostredie a zároveň ponúka pohodlie elektrickej jazdy. “

Denis Le Vot, Alliance SVP, Renault-Nissan LCV Business Unit

Vodíkové elektrické vozidlá pracujú s palivovým článkom, ktorý kombinuje vodík zo svojich nádrží s kyslíkom zo vzduchu na výrobu elektrickej energie (na pohon elektromotora). Prvá výhoda: vozidlá s týmto pohonom sú odpoveďou na nové environmentálne výzvy mestskej mobility. Okrem toho ponúkajú zvýšenú autonómiu, rýchle plnenie vodíka (od 5 do 10 minút) a ľahkú údržbu. Vďaka tomu vodíkové elektrické ľahké úžitkové vozidlá spĺňajú aj tie náročnejšie požiadavky a nároky profesionálov vo veľkých mestských oblastiach až po periférie miest: doprava a logistika, mestské dodávky a multi-technické služby, služby mestských a miestnych orgánov, expresné a špeciálne služby pošty.

Skupina Renault, ktorá vždy pružne reagujúc na požiadavky trhu, chce svojim zákazníkom Renault Pro+ poskytnúť doplnkové riešenie šité na mieru s Renault MASTER Z.E. Hydrogen a Renault KANGOO Z.E. Hydrogen.

Zdroj: Renault

- Reklama -

Odporúčame

ŠKODA ENYAQ 𝗶V

Prvý sériový model značky ŠKODA na báze modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) Dva druhy pohonu, dve kapacity batérie a...

Nový Mercedes-AMG GT Black Series

Najvýkonnejší sériovo vyrábaný motor V8 AMG všetkých čias, najexpresívnejší dizajn, najprepracovanejšia aerodynamika s aktívnymi prvkami vrátane špeciálnych vysúvacích krídiel vpredu aj vzadu a takmer kompletne zakrytej...

CUPRA Formentor – na cestách už túto jeseň

Prebiehajú posledné prípravy na spustenie predaja nového modelu CUPRA Formentor. Tento týždeň Wayne Griffiths, CEO značky CUPRA, testoval Formentor v skúšobnom areáli závodu Martorell....

BMW radu 8 Golden Thunder Edition

Fascinujúci dynamický výkon patrí medzi očarujúce vlastnosti modelov BMW radu 8. Výrobca prémiových športových automobilov teraz pripravil špeciálne verzie všetkých troch karosárskych verzií s...

Fiat Concept Centoventi získal v ankete Car Design News cenu „Najlepšie koncepčné vozidlo roka 2019“

Fiat Concept Centoventi zvíťazil v ankete Car Design News v kategórii „Najlepšie koncepčné vozidlo“. Podľa medzinárodnej poroty toto revolučné vozidlo vyniká inovatívnou modulárnou...
- Reklama -

Ďalšie správy