6.9 C
Bratislava
streda, 3 júna, 2020

Predaju vozidiel na Slovensku kraľuje značka ŠKODA

Najnovšie

Nový Hyundai i30: elegantnejší, bezpečnejší a efektívnejší

S pokročilými bezpečnostnými systémami, špičkovou konektivitou, širokou paletou motorizácií a s novým elegantným dizajnom je nový Hyundai i30 ešte atraktívnejší. O hospodárnu...

Úplne nový Hyundai i20: emotívny dizajn sa spája s pokročilými technológiami

Úplne nový Hyundai je prvým európskym modelom značky i20 s kompletne novým vzhľadom, ktorý používa dizajnový jazyk automobilky...

Nová ŠKODA OCTAVIA vstupuje na slovenský trh s cenou od 17790 eur

Autorizovaní predajcovia značky ŠKODA po celom Slovensku počnúc dneškom prijímajú objednávky na nový model ŠKODA OCTAVIA vo verzii...
  • Najpredávanejšou automobilovou značkou na Slovensku v roku 2019 bola ŠKODA
  • Napredávanejšie auto za rok 2019 bol model FABIA
  • Značka ŠKODA ovládla SUV segment
  • Rok 2019 bol prelomový, ŠKODA spustila predaj elektrických modelov a priniesla nové technológie

V roku 2019 sa na Slovensku predalo celkovo 101 568, čo je o takmer 3 500 vozidiel viac, ako tomu bolo rok predtým. V predaji vedie suverénne značka ŠKODA, ktorá zákazníkom dodala 20 211 vozidiel. Tržný podiel značky ŠKODA vzrástol a dosiahol až 19,9 %. Najžiadanejšie boli modely FABIA a OCTAVIA. Veľký úspech zaznamenal aj nový model SCALA, ktorý značka ŠKODA uviedla na slovenský trh len v polovici apríla minulého roka.

Značka ŠKODA sa na Slovenskom trhu už dlhodobo teší veľkej obľube zákazníkov. Potvrdzujú to aj predajné výsledky za rok 2019. V porovnaní s rokom 2018 dodala svojim zákazníkom až o 856 vozidiel viac, čím dosiahla tržný podiel 19,9 %. To znamená, že každé piate vozidlo predané na Slovensku v minulom roku malo na kapote okrídlený šíp.

„Sme skutočne hrdí na to, že sme pre Slovákov jednoznačne voľbou číslo jeden a chcel by som sa našim zákazníkom poďakovať za prejavenú dôveru. Robíme maximum preto, aby sme prinášali tie najnovšie technológie v kombinácii s vysokou kvalitou. Minulý rok bol naozaj bohatý. Uviedli sme na trh nový model SCALA, modernizovali vlajkovú loď – model SUPERB a obohatili sme našu SUV ponuku o mestský crossover KAMIQ. Momentálne portfólio našej značky tak dokáže naplniť požiadavky naozaj širokej skupiny zákazníkov,“ hovorí Marek Ružička, konateľ spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko. „Navyše sme vstúpili do éry elektromobility a veľmi úspešne sme naštartovali predaj elektrických vozidiel.“

Najobľúbenejším modelom minulého roka je FABIA

Prvenstvo značky ŠKODA potvrdzuje aj poradie najpredávanejších modelov na Slovensku. Prvú priečku obhájil model FABIA (5 474 ks). V tesnom závese skončil ikonický model OCTAVIA (5 218 ks). V prvej desiatke najpredávanejších modelov figuruje aj ŠKODA KAROQ a KODIAQ. Svoj prím si v kategórii strednej triedy opäť obhájil aj model SUPERB s 1 484 predanými kusmi.

Aj segment SUV ovládla značka ŠKODA, spolu si ich v minulom roku vybralo až 4 681 zákazníkov. Suverénne najpredávanejším SUV z portfólia ŠKODA je model KAROQ, ktorý je zároveň druhým najpredávanejším SUV modelom na Slovensku. Predalo sa ho totiž až 2 344 kusov. Z modelového radu KODIAQ si predalo celkovo 1 949 kusov. K vynikajúcemu výsledku prispel aj predaj modelu KAMIQ (338 ks), ktorého predaj sa spustil až koncom roka.

Bodovali aj novinky

Záujmu Slovákov sa však netešia len stálice z portfólia značky ŠKODA. V apríli 2019 značka uviedla na trh úplne nový model – plnohodnotný rodinný hatchback SCALA. Tá, aj napriek tomu, že sa predávala len necelých 9 mesiacov, dosiahla skvelé predajné čísla – 1 664 ks. Na záver roka ŠKODA uviedla do predaja aj svoj prvý mestský crossover – model KAMIQ. Ten si v roku 2019 odviezlo domov až 338 zákazníkov. Nové modely neočarili zákazníkov len novým dizajnom, ale predovšetkým inovatívnymi technológiami, ktoré priniesli. V tomto segmente totiž nie je bežné, aby vozidlo disponovalo systémom sledovania mŕtveho uhla až do 70 m, parkovacím asistentom, asistentom rozpoznávania únavy, adaptívnym tempomatom až do 210 km/h, či elektricky otváraným vekom batožinového priestoru. Navyše, v oblasti infotainmentu a konektivity patria vo svojej kategórii ku priekopníkom.  Po prvýkrát u vozidiel ŠKODA bola použitá tretia generácia modulárnej stavebnice infotainmentu MIB. Displej Virtuálneho Kokpitu patrí u modelov SCALA a KAMIQ k najväčším v segmente. Vďaka zabudovanej eSIM karte dokáže byť vozidlo neustále online.

Prelomový rok pre značku ŠKODA

Rok 2019 bol pre značku ŠKODA významný ešte z jedného dôvodu. Tým je vstup do éry elektromobility. Na trh boli uvedené dve novinky. Prvým je plne elektrický model CITIGOe iV, ktorý ponúka lokálne bezemisné riešenie s dojazdom až 253 km. Pohon zaisťuje elektromotor s výkonom 61 kW, ktorý poháňa predné kolesá. Maximálny točivý moment 212 Nm je k dispozícii hneď po štarte. Pružné zrýchlenie zo 60 na 100 km/h tak zvláda za 7,3 s, zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 12,3 s. Maximálna rýchlosť je 130 km/h.

Tým druhým je plug-in hybrid vlajkovej lode značky, model SUPERB iV. Prvý sériovo vyrábaný model značky ŠKODA s takouto technológiou kombinuje spaľovací motor 1,4 TSI a elektromotor. Batéria má kapacitu 13 kWh a emisie CO2 pri kombinovanej doprave tvoria menej ako 35 g/km. Celkový dojazd v kombinovanom režime je až 930 km, v čisto elektrickom režime to môže byť až 56 km.

Zdroj: Škoda

- Reklama -

Odporúčame

Nový Hyundai i30: elegantnejší, bezpečnejší a efektívnejší

S pokročilými bezpečnostnými systémami, špičkovou konektivitou, širokou paletou motorizácií a s novým elegantným dizajnom je nový Hyundai i30 ešte atraktívnejší. O hospodárnu...

Nová ŠKODA OCTAVIA vstupuje na slovenský trh s cenou od 17790 eur

Autorizovaní predajcovia značky ŠKODA po celom Slovensku počnúc dneškom prijímajú objednávky na nový model ŠKODA OCTAVIA vo verzii combi, verzia liftback bude dostupná...

Volvo a China Unicom spolupracujú na vývoji technológie 5G

Spoločnosť Volvo Cars a popredný poskytovateľ telekomunikačných služieb China Unicom spojili sily s cieľom použiť budúcu generáciu technológie mobilných sietí 5G na komunikáciu medzi...

CES 2020: Mercedes-Benz vyvíja v spolupráci s filmami AVATAR víziu budúcej mobility: koncepčné vozidlo VISION AVTR

Vynálezca automobilu ponúkol na výstave CES 2020 s koncepčným vozidlom inšpirovaným filmom AVATAR Mercedes-Benz VISION AVTR náhľad na trvalo udržateľnú mobilitu budúcnosti. Koncepčné vozidlo...

Nový model Subaru Forester e-BOXER Ocenený Euro NCAP ako najlepšie auto triedy za rok 2019

• Organizácia Euro NCAP vyhlásila model Subaru Forester e-BOXER za najlepšie auto triedy malých terénnych vozidiel/MPV. • Ide už o druhý titul „Najlepšie auto triedy“, ktorý...
- Reklama -

Ďalšie správy