6.9 C
Bratislava
piatok, 23 októbra, 2020
-- Reklama --

Hyundai predstavil koncept elektromobilu Prophecy

Najnovšie

Volvo Cars má za cieľ transformovať predaj vozidiel viac na online

Spoločnosť Volvo Cars zásadne modernizuje a zdokonaľuje spôsob, akým si zákazníci kupujú, prenajímajú, predplácajú a servisujú svoje vozidlá, pričom...

Volkswagen bol dobre pripravený na zrušený ženevský autosalón 2020

Touareg R* s pohonom plug-in hybrid so systémovým výkonom 340 kW (462 k) ako najvýkonnejší model značky Modelový...

ŠKODA ENYAQ 𝗶V sa predstaví ako riaditeľské vozidlo na Tour de France

ŠKODA ENYAQ iV sa po prvý raz objaví ako “veliteľská centrála” riaditeľa pretekov Christiana Prudhomma a závodných komisárov Tour...
  • Nový koncept elektromobilu Prophecy posúva dizajnovú filozofiu Sensuous Sportiness na vyššiu úroveň
  • Štúdia elektromobilu rozširuje koncept automobilky Hyundai s názvom Optimistic Futurism o emotívne prepojenie medzi človekom a vozidlom

Hyundai Motor Company predstavila svoj nový koncept elektromobilu Prophecy (Proroctvo), ktorý odráža aktuálny dizajnový jazyk spoločnosti.  

Vizionárska štúdia vyjadruje aktuálnu dizajnovú filozofiu značky Hyundai s názvom Sensuous Sportiness (Zmyselná športovosť) a rozširuje pole pôsobnosti, ktoré definovala minuloročná štúdia s názvom 45 svojimi čistými líniami a minimalistickými štruktúrami.  

Prophecy ho nasleduje ikonickou siluetou s dokonalými proporciami, ktoré vychádzajú z aerodynamického dizajnu. Vďaka dlhému rázvoru a krátkym previsom sa dizajnérom automobilky Hyundai podarilo dosiahnuť výnimočné automobilové tvary, ktoré aj vplyvom elektrického pohonu definujú natiahnuté plochy a čisté tvary v spojení s estetickou harmóniou a funkčnosťou.  

Vdýchli sme život ďalšiemu ikonickému vozidlu, ktoré segmentu elektrických vozidiel stanoví nové merítka a štandardy a zároveň posunie dizajnovú víziu značky Hyundai do nových horizontov,” povedal SangYup Lee, riaditeľ oddelenia Hyundai Global Design Center. „Súčasťou tejto expanzie je prístup, ktorému hovoríme Optimistic Futurism (Optimistický futurizmus), dizajnový koncept stelesnený v štúdii Prophecy. Optimistic Futurism vyjadruje náš zámer o emotívne prepojenie medzi človekom a automobilom.”  

Sensuous Sportiness sa naplno prejavuje na exteriéri konceptu Prophecy

Použitie dizajnovej filozofie automobilky Hyundai s názvom Sensuous Sportiness sa prejavuje najmä na veľkej bočnej časti, ktorá pripomína dokonale zvetraný kameň. Narúša ju jasná a jednoduchá plynulá línia One Curve, ktorá sa minimalisticky tiahne z prednej časti až dozadu. Tým podčiarkuje nadčasovosť dizajnu. Dynamická a elegantná línia zadnej časti vytvorená zadnými panelmi vytvára dojem, akoby sa vozidlo neustále hýbalo vpred.  

Tvary poskytujú vozidlu vynikajúcu aerodynamiku, ktorú elektromobily nevyhnutne potrebujú. Lopatkový tvar kolies pripomína ich hlavnú funkciu a okrem toho usmerňuje prúdenie vzduchu smerom nadol, aby vzduch obtekal vozidlo ako voda okolo kameňa. Tento efekt umocňuje aj zadný spojler, ktorý zvyšuje prítlak a spolu s ním aj stabilitu vozidla vo vysokých rýchlostiach.  

Priehľadný akrylový materiál poskytuje pohľad na funkčné súčasti vo vnútri. Tento netradičný prvok sa nachádza v zadnom spojleri, vo svetlometoch ako aj v kamerovom monitorovacom systéme (CMS), čím priťahuje pozornosť na funkčnú krásu komponentov.   Pixelové svetlomety, ktoré sa prvý raz predstavili pri koncepte 45, výrazne pokročili vpred. Táto pokročilá svetelná technológia tvorí súčasť predných aj zadných svetlometov ako aj spojlera a využíva prebytočnú energiu z článkov batérií. Pixelové svetlomety vytvoria súčasť typických dizajnových prvkov modelov značky Hyundai, ktoré prídu v budúcnosti.  

Identita konceptu Prophecy ako elektrického vozidla sa prejavuje aj na spodnej časti. Široký otvor na nasávanie vzduchu v spodnej časti pod nárazníkom privádza čerstvý studený vzduch na účinnejšie chladenie batérií. Vďaka tomu dostanú zákazníci ešte ekologickejšie zamerané elektrické vozidlo.  

Interiér štúdie Prophecy využíva výhody elektrickej platformy

Interiér konceptu Prophecy podčiarkuje výhody použitia natiahnutej karosérie platformy určenej pre elektromobily. Namiesto konvenčného automobilového interiéru víta posádku útulný a premyslený obývací priestor poskytujúci maximálny komfort.  

Prophecy využíva aj technológiu autonómnej jazdy. Namiesto volantu sprostredkuje známy a intuitívny zážitok z jazdy úplne nový joystick. S dvoma joystickmi, umiestnenými na stredovej konzole a v obložení dverí, môže vodič ovládať vozidlo smerom doprava aj doľava z mimoriadne komfortnej pozície. Navyše prostredníctvom tlačidiel zabudovaných priamo do joystickov má vodič priamy prístup k viacerým doplnkovým funkciám. Treba dodať, že toto rozhranie medzi vozidlom a vodičom prispieva aj k vyššej bezpečnosti posádky.  

Dizajnové zmeny, ktoré umožnilo použitie dvoch joystickov, prinieslo cestujúcim viac vizuálnej slobody. V režime Relax už cestujúci nemajú žiadne vizuálne prekážky. V komfortne sklopenej polohe sa všetci pasažieri pozerajú na horizontálny displej, ktorý sa tiahne od jedného stĺpika čelného skla k druhému a taktiež aj na palubnú dosku v tvare krídla. V tomto režime všetky ovládače tvoria priestranný interiér a vzniká pozícia sedenia, v ktorej si posádka môže naplno užívať obsah premietaný na obrazovke.  

V koncepte Prophecy vytvorila automobilka Hyundai také prostredie interiéru, v ktorom sa ekologický dizajn a výber materiálov spojil tak, aby predstavili víziu, ako sa spoločnosť pozerá na elektromobil budúcnosti. Externé otvory na vstup vzduchu umiestnené na bokoch dverí umožňujú, aby vzduch prúdil cez technológiu Clean Air a do vozidla tak neustále dodával prúd čerstvého vzduchu. Okrem toho sa takto spracovaný vzduch vypúšťa naspäť do atmosféry ako čistý vzduch.  

Prúdenie čerstvého vzduchu cez plstené vlnené koberce čerpal inšpiráciu z prúdenia vody v prírode. Farby a materiály interiéru privádzajú pasažierov k tomu, aby si vytvorili čas na uvoľnenie. K tomu prispieva aj jemné náladové osvetlenie, zatiaľ čo pokojné farby navodzujú pocit oddychu a relaxu.  

Názov Prophecy (Proroctvo) odráža zameranie štúdie. Predznamenáva žiarivú budúcnosť, ktorú zákazníkom prinášajú dizajn a inovatívne riešenia elektrickej mobility zajtrajška v podaní značky Hyundai.

Zdroj: Hyundai

Predchádzajúci článokBMW Concept i4
Ďalší článokNová Kia Sorento
- Reklama -

Odporúčame

ŠKODA ENYAQ 𝗶V

Prvý sériový model značky ŠKODA na báze modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) Dva druhy pohonu, dve kapacity batérie a...

Nový Mercedes-AMG GT Black Series

Najvýkonnejší sériovo vyrábaný motor V8 AMG všetkých čias, najexpresívnejší dizajn, najprepracovanejšia aerodynamika s aktívnymi prvkami vrátane špeciálnych vysúvacích krídiel vpredu aj vzadu a takmer kompletne zakrytej...

CUPRA Formentor – na cestách už túto jeseň

Prebiehajú posledné prípravy na spustenie predaja nového modelu CUPRA Formentor. Tento týždeň Wayne Griffiths, CEO značky CUPRA, testoval Formentor v skúšobnom areáli závodu Martorell....

BMW radu 8 Golden Thunder Edition

Fascinujúci dynamický výkon patrí medzi očarujúce vlastnosti modelov BMW radu 8. Výrobca prémiových športových automobilov teraz pripravil špeciálne verzie všetkých troch karosárskych verzií s...

Fiat Concept Centoventi získal v ankete Car Design News cenu „Najlepšie koncepčné vozidlo roka 2019“

Fiat Concept Centoventi zvíťazil v ankete Car Design News v kategórii „Najlepšie koncepčné vozidlo“. Podľa medzinárodnej poroty toto revolučné vozidlo vyniká inovatívnou modulárnou...
- Reklama -

Ďalšie správy