6.9 C
Bratislava
piatok, 30 októbra, 2020
-- Reklama --

Nový Jazz privedie pokrokové hybridné inovácie spoločnosti honda z pretekárskych okruhov na cesty

Najnovšie

Volvo Cars má za cieľ transformovať predaj vozidiel viac na online

Spoločnosť Volvo Cars zásadne modernizuje a zdokonaľuje spôsob, akým si zákazníci kupujú, prenajímajú, predplácajú a servisujú svoje vozidlá, pričom...

Volkswagen bol dobre pripravený na zrušený ženevský autosalón 2020

Touareg R* s pohonom plug-in hybrid so systémovým výkonom 340 kW (462 k) ako najvýkonnejší model značky Modelový...

ŠKODA ENYAQ 𝗶V sa predstaví ako riaditeľské vozidlo na Tour de France

ŠKODA ENYAQ iV sa po prvý raz objaví ako “veliteľská centrála” riaditeľa pretekov Christiana Prudhomma a závodných komisárov Tour...

Spoločnosť Honda, využívajúc odborné znalosti svojho tímu motoristického športu, čerpá znalosti zo svojho programu Hybridnej pohonnej jednotky Formula 1™, pomocou ktorých zlepšuje energetickú účinnosť hybridného systému značky e:HEV.

Najnovšia hybridná pohonná jednotka Honda Formula 1 s názvom RA620H používa vysoko efektívny šesťvalcový spaľovací motor s objemom 1600 cm3 v kombinácii so systémom rekuperácie energie. Vyspelé hybridné elektrické systémy dômyselne recyklujú energiu produkovanú brzdami a výfukovými plynmi, aby generovali ďalšiu energiu na zrýchlenie a redukciu oneskorenia činnosti turbokompresora. Minulú sezónu pomohla hybridná energetická jednotka spoločnosti Honda svojim partnerským tímom, Aston Martin Red Bull Racing a Scuderia Toro Rosso (teraz známy ako Scuderia AlphaTauri), dosiahnuť celkom tri víťazstvá a šesť popredných umiestnení.

Počas pretekov inžinieri spoločnosti Honda Formula 1 neustále posudzujú a upravujú pomer energie získanej a vynaloženej hybridným systémom, čím sa dosahuje optimálny výkon. Odbornosť, zvyšovaná pri prevádzkovaní hybridných pohonných jednotiek s optimálnou účinnosťou a výstupným výkonom, inšpiruje rad pokrokových pohonných jednotiek e:HEV v osobných automobiloch spoločnosti Honda.

Najnovším príjemcom tejto technológie v cestnej premávke je úplne nový model Jazz. Jeho hybridný systém e:HEV rekuperuje energiu a využíva ju na nabíjanie batérie a podporu výkonu motora, čím zaisťuje vysoký výkon, plynulé prepínanie medzi režimami jazdy a maximálnu účinnosť.

Yasuaki Asaki, vedúci oddelenia vývoja pohonných/energetických jednotiek, vysvetľuje: „Počas pretekov Formuly 1 si pretekárske tímy musia veľmi starostlivo strážiť, koľko paliva spotrebujú, aby neporušili športové predpisy a nariadenia. Počas pretekov celkové povolené množstvo pohonných hmôt možno rozdeliť na počet kôl, ale môžu nastať situácie, keď by tím mohol chcieť použiť viac paliva, aby dosiahol vyšší výkon, a v iných častiach pretekov, palivo zase ušetriť na neskôr, napríklad počas jazdy za bezpečnostným autom. V pretekoch je kľúčom k dosiahnutiu najlepšej rovnováhy komunikácia medzi pretekárskym technikom a vodičom. V našich cestných hybridoch e:HEV však využívame odborné znalosti, aby sme zaistili, že riadiace jednotky pohonných jednotiek poskytujú vodičovi najlepší možný pomer výkonu k účinnosti v akomkoľvek požadovanom režime jazdy.“

Systém e:HEV je novo vyvinutý pre model Jazz a je navrhnutý tak, aby dosahoval optimálnu spotrebu paliva a zabezpečoval príjemný zážitok z jazdy. Pozostáva z dvoch kompaktných elektrických motorov pripojených k 1,5-litrovému benzínovému motoru DOHC i-VTEC, lítium-iónového akumulátora a inovatívnej prevodovky s pevným pomerom, prepojených prostredníctvom inteligentnej riadiacej jednotky výkonu, ktoré harmonicky spolupracujú pri zabezpečovaní plynulej a priamej odozvy.

Aby sa dosiahol výnimočný zážitok z jazdy a mimoriadna účinnosť, pokročilé nastavenie hybridného systému e:HEV plynulo vyberá z troch vzájomne zameniteľných režimov jazdy:

  • Pohon EV: lítium-iónová batéria priamo napája elektrický hnací motor
  • Hybridný pohon: spaľovací motor dodáva energiu do elektromotorového generátora, ktorý ho následne dodáva hnaciemu elektromotoru
  • Motorový pohon: spaľovací motor je spojený priamo s kolesami pomocou blokovacej spojky a hnacia sila sa prenáša priamo z motora na kolesá

Vo väčšine mestských jazdných situácií sa optimálna účinnosť dosiahne plynulými prechodmi medzi elektrickým a hybridným pohonom. Pri jazde vysokou rýchlosťou na diaľnici sa používa motorový pohon, a pri potrebe rýchlej akcelerácie sa môže doplniť o „podporný“ špičkový výkon na požiadanie z elektrického motora.  V režime Hybrid Drive sa nadbytočný výkon z benzínového motora môže cez motor-generátor využiť na dobíjanie akumulátora. Elektrický pohon je zapojený aj vtedy, keď auto spomaľuje a získava energiu pomocou regeneratívneho brzdenia, aby sa dobila batéria.

Namiesto použitia konvenčnej prevodovky je model Jazz vybavený novo vyvinutou elektronicky riadenou prevodovkou s plynulou zmenou prevodového pomeru (eCVT) s jediným pevným prevodovým pomerom, ktorý vytvára priame spojenie medzi pohybujúcimi sa komponentmi. Výsledkom je plynulý a upokojujúci prenos krútiaceho momentu s lineárnym pocitom pri zrýchľovaní vo všetkých režimoch jazdy.

Pretekárske dedičstvo spoločnosti Honda siaha až do roku 1958, pričom v roku 1965 značka zaznamenala svoje prvé víťazstvo v pretekoch Formule 1. Za dobu účasti vo Formule 1 získala spoločnosť Honda celkom 74 titulov Grand Prix a šesť konštruktérskych titulov. Táto účasť na najvyššej úrovni motoristického športu umožnila spoločnosti Honda zachovať si vysoko pokročilé technické schopnosti a uplatniť svoje odborné znalosti aj na cestách.

Zdroj: Honda

- Reklama -

Odporúčame

ŠKODA ENYAQ 𝗶V

Prvý sériový model značky ŠKODA na báze modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) Dva druhy pohonu, dve kapacity batérie a...

Nový Mercedes-AMG GT Black Series

Najvýkonnejší sériovo vyrábaný motor V8 AMG všetkých čias, najexpresívnejší dizajn, najprepracovanejšia aerodynamika s aktívnymi prvkami vrátane špeciálnych vysúvacích krídiel vpredu aj vzadu a takmer kompletne zakrytej...

CUPRA Formentor – na cestách už túto jeseň

Prebiehajú posledné prípravy na spustenie predaja nového modelu CUPRA Formentor. Tento týždeň Wayne Griffiths, CEO značky CUPRA, testoval Formentor v skúšobnom areáli závodu Martorell....

BMW radu 8 Golden Thunder Edition

Fascinujúci dynamický výkon patrí medzi očarujúce vlastnosti modelov BMW radu 8. Výrobca prémiových športových automobilov teraz pripravil špeciálne verzie všetkých troch karosárskych verzií s...

Fiat Concept Centoventi získal v ankete Car Design News cenu „Najlepšie koncepčné vozidlo roka 2019“

Fiat Concept Centoventi zvíťazil v ankete Car Design News v kategórii „Najlepšie koncepčné vozidlo“. Podľa medzinárodnej poroty toto revolučné vozidlo vyniká inovatívnou modulárnou...
- Reklama -

Ďalšie správy