6.9 C
Bratislava
piatok, 23 októbra, 2020
-- Reklama --

Renegade 4xe a Compass 4xe: značka Jeep® vstupuje do sveta plug-in hybridných vozidiel

Najnovšie

Volvo Cars má za cieľ transformovať predaj vozidiel viac na online

Spoločnosť Volvo Cars zásadne modernizuje a zdokonaľuje spôsob, akým si zákazníci kupujú, prenajímajú, predplácajú a servisujú svoje vozidlá, pričom...

Volkswagen bol dobre pripravený na zrušený ženevský autosalón 2020

Touareg R* s pohonom plug-in hybrid so systémovým výkonom 340 kW (462 k) ako najvýkonnejší model značky Modelový...

ŠKODA ENYAQ 𝗶V sa predstaví ako riaditeľské vozidlo na Tour de France

ŠKODA ENYAQ iV sa po prvý raz objaví ako “veliteľská centrála” riaditeľa pretekov Christiana Prudhomma a závodných komisárov Tour...
  • Renegade 4xe a Compass 4xe sú prvými elektrifikovanými modelmi Jeep v regióne EMEA.
  • Plug-in hybridná technológia robí z nových modelov Jeep 4xe priekopníkov zelenej evolúcie značky Jeep.
  • Nové modely Jeep 4xe prinášajú väčšiu konektivitu, elektrifikáciu a potešenie z jazdy, a predovšetkým technológiu ohľaduplnú k životnému prostrediu.
  • Modely 4xe sú 100% elektrické a vhodné pre každodenné jazdy v mestskej premávke. Elektromotor s výkonom 60 k napájaný batériou s výkonom 11,4 kWh umožňuje v rýdzo elektrickom režime a s nulovými emisiami dojazd až 50 km*.
  • V oboch prípadoch sa jedná o 100percentné originálne štvorkolky Jeep. Dvojica elektromotorov ponúka funkciu Powerloop, čo znamená, že pohon všetkých kolies je vždy pripravený pre zvládnutie náročnejších podmienok s úplnou istotou.
  • Pod označením 4xe sa ukrýva väčší výkon (až 240 k), potešenie z jazdy (najvyššia rýchlosť v rýdzo elektrickom režime dosahuje 130 km/h a v hybridnom režime 200 km/h*), nízka spotreba paliva (približne 2 l/100 km v hybridnom režime) a ohľaduplnosť k životnému prostrediu (v hybridnom režime dosahujú emisie CO2menej ako 50 g/km*)
  • Modely Jeep 4xe sa v showroomoch Jeep v celej Európe predstavia počas septembra, a to v troch stupňoch výbavy – Limited, S a Trailhawk a v dvoch výkonových verziách – 190 a 240 k -, s radom najmodernejších technológií a prvkami bezpečnosti, exkluzívnymi funkciami elektrickej jazdy a riešeniami verejného a domáceho nabíjania s nabíjacou stanicou easyWallbox.
  • Pre nové modely vznikol nový komplexný systém, ktorý ponúka funkčnosť, konektivitu a rad praktických služieb. Systém ponúka veľmi jednoduché použitie a jeho cieľom je uviesť zákazníkov do sveta elektrifikovanej mobility. Jedná sa o veľmi hodnotný príspevok oddelenia e-Mobility, ktoré v rámci skupiny FCA koordinuje všetky aktivity spojené s elektrickou mobilitou. 

Evolúcia značky Jeep® odráža jej základné hodnoty slobody, dobrodružstva, autentickosti a vášne, teda piliere, na ktorých stojí jej celosvetový ohlas. Posledný krok evolúcie značky Jeep vedie do sveta elektrifikácie. Túto evolúciu sprevádzalo niekoľko fáz, ktoré viedli k plug-in hybridnému pohonu, ktorý posúva legendárne schopnosti všetkých modelov značky do ďalšej dimenzie.

Značka Jeep bola vždy priekopníkom nových segmentov a technológií. Jej legenda začala v roku 1941 s modelom Willys-Overland, prvým masovo vyrábaným vozidlom s pohonom všetkých kolies, a pokračovala v roku 1949 s modelom Willys Wagon, ktorý stvoril segment športovo úžitkových vozidiel (Sport Utility Vehicle), teda SUV.

Schopnosti vozidiel Jeep v teréne sú uznávané po celom svete. V priebehu rokov potom došlo k výraznému zlepšeniu komfortu, ovládateľnosti a konektivity vozidiel, a samozrejme aj k ďalšiemu vývoju schopností v teréne a na vozovke. Dnes podniká značka Jeep ďalší významný krok smerom k väčšej ohľaduplnosti k životnému prostrediu a k zníženiu celkových nákladov na vlastníctvo vozidla, a to uvedením nových plug-in hybridných elektrických vozidiel Renegade 4xe a Compass 4xe.

Úplne bezkonkurenčné hybridné riešenie dodáva modelom Jeep Renegade 4xe a Jeep Compass 4xe ďalšiu mieru slobody a ich schopnosti posúva do ďalšej dimenzie, čo je základná filozofia značky Jeep v zmysle elektrifikácie.

4xe

Každý plug-in hybridný model Jeep ponesie logo 4xe, ktoré demonštruje účinnosť, výkon a zodpovednosť. Tieto modely budú najúspornejšími vozidlami značky Jeep všetkých čias. Nová technológia ponúkne pohon s nulovými emisiami a nový rad plug-in hybridných elektrických modelov sa pochváli skvelým dojazdom aj jednoduchým nabíjaním.

Účinnosť tu ale nie je dosiahnutá na úkor výkonu. Každý model Jeep 4xe si zachováva všestrannosť a súčasne prináša lepší zážitok na vozovke s hladkou odozvou a zrýchlením.

Väčší krútiaci moment generovaný elektrickým systémom pohonu a možnosť jeho riadenia s extrémnou presnosťou zaisťujú ešte väčšie schopnosti v akomkoľvek teréne.

4xe znamená tiež zodpovednosť a ohľaduplnosť k životnému prostrediu. Vďaka technológii plug-in hybridného pohonu dosahujú emisie CO2 v hybridnom režime* menej ako 50 g/km a súčasne sa znižujú aj celkové náklady na vlastníctvo.

Zameranie značky Jeep na udržateľnosť však siaha oveľa hlbšie a začína vlastne ešte pred tým, než vozidlá vyrazia na vozovky. Výrobný proces bol navrhnutý tak, aby mal najnižší možný vplyv na životné prostredie. 

Terénna evolúcia

Svetová premiéra priekopníckych elektrifikovaných SUV značky Jeep prebehla na ženevskom autosalóne v roku 2019. Pre prezentáciu týchto mimoriadne dôležitých modelov nemohlo byť vybrané prestížnejšie miesto. Medzitým však prebiehali prípravy výrobných liniek. Modely Jeep Renegade 4xe a Jeep Compass 4xe sú vyrábané v továrni FCA Melfi v regióne Basilicata (Taliansko), kde sa od roku 2014 vyrába model Jeep Renegade. V tom istom roku bola v továrni vytvorená tzv. Akadémia, ktorá podporuje inovatívne nápady, vykonáva množstvo experimentov a rozvíja potenciál zamestnancov. Táto akadémia významnou mierou prispela k stratégii elektrifikácie skupiny FCA. Tento príklad následne inšpiroval rad ďalších tovární FCA. Priemyselné centrum Melfi bolo preto pre výrobu prvých plug-in hybridných vozidiel Jeep v regióne EMEA, ktoré budú písať novú kapitolu v novodobej histórii značky Jeep, prirodzenou voľbou.

Výroba modelov Jeep 4xe prebieha v Melfi, avšak proces vývoja vrcholil na skúšobnom polygóne v Arjeplogu vo švédskom Laponsku. Vozidlá absolvovali v rámci vývoja cestné testy v dĺžke 3800 kilometrov. Cieľom bolo overiť, že vozidlá zvládnu všetky podmienky, ktorým ich majitelia môžu vystaviť. Pre zaistenie kvality, bezpečnosti, spoľahlivosti a pohodlia za všetkých podmienok bolo vykonané mnoho veľmi komplexných úkonov. Nová plug-in hybridná technológia zvyšuje schopnosti vozidiel v teréne. Jednak dochádza k zvýšeniu schopností v teréne a tiež k zlepšeniu výkonu na bežných vozovkách a v každodennej prevádzke. Tieto modely sa tak necítia ako doma iba v piesku, blate, na snehu, ľade či na kamenistom povrchu. Ich schopnosti a potešenie z jazdy sa dokonale prejavujú aj v mestských podmienkach.

Testy pokračovali v zime 2019 v Arjeplogu a počas dlho očakávaného podujatia Jeep Winter v Champoluc (Val d’Aosta, Taliansko), kde značka záujemcom ponúkla aj pohľad na funkčnosť systému 4xe. Začiatok roka 2020 sa niesol v znamení uvádzacej edície First Edition modelov Jeep Renegade 4xe a Jeep Compass 4xe. Zákazníci, ktorí si tieto modely predobjednali na internetových stránkach získali možnosť potvrdiť svoju objednávku a stať sa prvými, kto zasadnú za volant najnovších modelov Jeep 4xe. Na ôsmich trhoch bolo zhromaždených vyše tisíc objednávok a internetové stránky navštívilo vyše 100 000 záujemcov. Príjem objednávok na modely Renegade 4xe a Compass 4xe pre európskych (vybrané trhy) zákazníkov začal v júli.

Ide o dôležitý krok tohto procesu, ktorý je viac ako inokedy zameraný na udržateľnosť a elektrifikáciu. Táto evolúcia je v dokonalom súlade s históriu značky Jeep, ktorá je už od svojich počiatkov prepojená s prírodou. Každé SUV Jeep bolo vytvorené tak, aby zaviedlo svojho majiteľa na miesta, ktoré sú pre iných neprístupné. Od tejto chvíle tak môžu vodiči robiť s nulovými emisiami, úplne bez hluku a s pocitom zodpovednosti a udržateľnosti.

Líder v off-roadových a ekologických technológiách

Značka Jeep sa snaží zaujať vedúce postavenie v oblasti prémiových technológií ohľaduplných k životnému prostrediu. Tento záväzok začína v Taliansku a v Európe, kde sa rozbieha výroba hybridných modelov Renegade a Compass 4xe.

Vďaka plug-in hybridnej technológii ponúkajú nové modely 4xe najlepší výkon a jazdnú dynamiku v histórii značky Jeep. Sú schopné ísť kamkoľvek a robiť čokoľvek, a demonštrovať tak známy slogan značky Jeep vychádzajúci z viac než 80ročného vývoja.

Zároveň sú ideálnymi vozidlami pre každodenné jazdy v meste. Plug-in hybridná technológia umožňuje cestovať v rýdzo elektrickom režime, a teda s nulovými emisiami až 50 km*.

Na dlhších cestách, kedy je využívaný hybridný pohon so spaľovacím motorom, dosahujú emisie CO250 g/km. Počas jazdy v teréne potom dvojica elektromotorov využíva tzv. Powerloop, čo znamená, že trakcia 4×4 je vždy pripravená pre zvládnutie extrémnych podmienok úplne bez starostí. Elektrické vozidlá Jeep budú najúčinnejšími a najzodpovednejšími modelmi značky Jeep všetkých čias a budú demonštrovať modernú víziu schopností, ktoré poskytujú dokonalú rovnováhu medzi účinnosťou, potešením z jazdy, bezpečnosti a ohľaduplnosťou k životnému prostrediu.

Modré doplnky u modelov Renegade a Compass 4xe

Exteriér nových modelov Jeep 4xe si zachováva rovnaké štylistické prvky ako u modelov s tradičným spaľovacím motorom, ale vyznačuje sa modrým sfarbením loga „Jeep“ na prednej časti a log 4xe a Jeep na zadných výklopných dverách. Modrý odtieň zdobí tiež bočné štítky s označením Renegade a Compass. Nabíjacia zásuvka je potom umiestnená na ľavej zadnej strane vozidla.

Exkluzívna výbava robí z modelov Jeep 4xe technicky najvyspelejšie SUV značky Jeep. V kabíne nájdeme 7palcový TFT farebný displej a systém Uconnect NAV s 8.4“ dotykovou obrazovkou, funkciami Apple CarPlay a Android Auto** a digitálnym rádiom DAB (v závislosti na trhu). Oba displeje zobrazujú aj rad špecifických informácií súvisiacich s elektrickou jazdou.

Modely 4xe sú vybavené novou šesťstupňovou automatickou prevodovkou, prepracovaným otočným ovládačom systému Selec-Terrain s režimami 4WD Lock, 4WD Low, Hill Descent Control pre aktiváciu rôznych jazdných režimov – Auto, Snow, Mud & Sand, a Rock – vrátane nového režimu Sport. Ten je určený pre zlepšenie odozvy a presnosti riadenia a ponúkaný je exkluzívne u modelov Renegade a Compass 4xe. Výduchy ventilácie, reproduktory a rámček stredovej konzole zdobia u verzií Limited a S čierne doplnky, zatiaľ čo u výbavy Trailhawk sú tieto prvky vyvedené v rubínovo červenom odtieni.

Jeep Renegade a Jeep Compass 4xe, sila a výkon

Jeep Renegade 4xe a Compass 4xe využívajú zážihový preplňovaný motor 1.3 a elektromotor u zadnej nápravy, ktorý je napájaný batériou s výkonom 11,4 kWh. Batéria môže byť nabíjaná počas jazdy alebo prostredníctvom externej elektrickej zásuvky pomocou účinnej a praktickej nabíjacej stanice easyWallbox alebo ešte vyspelejšej stanice Connected Wallbox či u verejných nabíjacích staníc. Samotný spaľovací zážihový preplňovaný motor 1.3 poskytuje výkon 130 alebo 180 k, zatiaľ čo elektromotor dodáva 60 k. Celkový výkon tak dosahuje 190 k (verzia Limited) alebo 240 k (verzia Trailhawk a S). Pokiaľ ide o krútiaci moment, elektromotor generuje 250 Nm, zatiaľ čo spaľovací motor dodáva 270 Nm. Kombinácia spaľovacieho motora a elektromotora zaisťuje skvelý výkon a potešenie z jazdy: zrýchlenie z 0 na 100 km/h zaberie približne 7,5 sekundy a najvyššia rýchlosť dosahuje v rýdzo elektrickom režime 130 km/h, v hybridnom potom 200 km/h. 

Kompletný modelový rad

Nové série Jeep Renegade 4xe a Jeep Compass 4xe zahŕňajú tri stupne výbavy – Limited, S a Trailhawk. Vo všetkých prípadoch sú vozidlá vybavené pohonom všetkých kolies eAWD, šesťstupňovou automatickou prevodovkou a k dispozícii sú dve výkonové úrovne: 190 k alebo 240 k.

K dispozícii sú aj široké možnosti personalizácie, ktoré zahŕňajú 18 rôznych odtieňov karosérie pre model Renegade a 22 odtieňov pre model Compass. Oba modely sa môžu pochváliť odtieňmi biela Alpine, Glacier, šedá Granite Crystal, modrá Jetset, modrá Shade, šedá Sting, červená Colorado, čierna Carbon a jednoduchá čierna. Model Renegade ponúka 3 špecifické odtiene: Bikini, oranžový Omaha (oba pre všetky stupne výbavy okrem výbavy S) a matne zelený (iba pre verziu Trailhawk). Trojicu exkluzívnych odtieňov ponúka aj model Compass. Jedná sa o trojvrstvovú slonovinovú farbu, modrý odtieň Italia a zelený odtieň Techno. U modelu Renegade 4xe je možné voliť zo šiestich rôznych kolies, v prípade modelu Compass 4xe zo siedmich.

Bezpečnosť

Pokiaľ ide o bezpečnosť, nové modely 4xe ponúkajú najvyspelejšie systémy ADAS na trhu vrátane full LED svetlometov (štandard alebo voliteľne u modelu Renegade v závislosti na verzii), bi-xenónových svetlometov (u modelu Compass), varovania pred čelným nárazom a sledovania jazdných pruhov Plus, inteligentného rýchlostného asistenta, rozpoznávania dopravného značenia (iba u modelu Renegade) a predných (voliteľne u modelu Compass) a zadných parkovacích senzorov. Voliteľné bezpečnostné prvky zahŕňajú monitoring mŕtveho uhla, zadnú parkovaciu kameru Parkview s dynamickým navádzaním, automatický parkovací asistent a bezkľúčový vstup a štartovanie. Jeep Renegade 4xe ponúka v štandarde tiež systém detekcie únavy vodiča, ktorý sa u modelu Jeep objavuje vôbec po prvýkrát.

KONŠTRUKCIA

Usporiadanie a prevádzka hybridného hnacieho ústrojenstva Jeep 4xe

Hnacie ústrojenstvo modelov Jeep Renegade 4xe a Jeep Compass 4xe pozostáva z dvoch elektromotorov, batériového paketu s výkonom 11,4 kWh, zážihového preplňovaného motora 1.3 l a šesťstupňovej automatickej prevodovky. Táto architektúra poskytuje v podstate dve vozidlá v jednom: batériové elektrické vozidlo využívajúce elektromotor a vysokonapäťovú lítium-ion batériu u zadnej nápravy a konvenčné vozidlo so spaľovacím motorom umiestneným nad prednou nápravou.

Kľúčovými prvkami hnacieho ústrojenstva modelov Renegade a Compass 4xe sú:

  • Zážihový preplňovaný štvorvalec 1.3 l poskytujúci 130 alebo 180 k a krútiaci moment 270 Nm.
  • Dvojica elektromotorov, z ktorých jeden je umiestnený u prednej nápravy a je spojený so spaľovacím motorom, a okrem synergie s motorom pôsobí tiež ako vysokonapäťový generátor. Druhý elektromotor je umiestnený u zadnej nápravy a využíva redukovaný prevodový pomer a integruje diferenciál (e-axle). Tento elektromotor poskytuje výkon 60 k, krútiaci moment 250 Nm a okrem generovania trakcie je schopný spätne získavať energiu počas brzdenia.
  • Lítium-ion (nikel-mangán-kobalt), 400voltový batériový paket s výkonom 11,4 kWh, ktorý poháňa zadné kolesá a je bezpečne umiestnený pod druhým radom sedadiel.
  • Integrovaný modul pre ovládanie nabíjania vysokonapäťovej a konvenčnej 12voltovej batérie, ktorý je veľmi kompaktný a je inštalovaný v batožinovom priestore.

Kombinovaný výkon oboch zdrojov energie (elektrického a s vnútorným spaľovaním) je 190 alebo 240 k.

AZážihový preplňovaný motor 1.3 l, ktorý poháňa modely Renegade a Compass 4xe patrí do novej rodiny pohonných jednotiek FCA Global Small Engine. Vychádza z modulárnej štruktúry a pre modely 4xe je ponúkaný vo štvorvalcovej konfigurácii a v dvoch výkonových verziách: 130 alebo 180 k. Základná koncepcia zaručuje účinnosť, modularitu a značnú úroveň štandardizácie s ohľadom na komponenty a výrobný proces, flexibilitu a potenciál budúceho vývoja. Motory sú celohliníkovej konštrukcie pre nízku hmotnosť (hmotnosť začína na 106 kilogramoch). Kľuková skriňa vyvinutá v spolupráci s firmou Teksid je vyrobená vysokotlakovým liatím hliníkovej zliatiny. Po preštudovaní rôznych návrhov kľukovej skrine bola vybraná architektúra so základnou doskou, pretože ponúka lepšiu rovnováhu medzi hmotnosťou, pevnosťou, hlukom a vibráciami. Tak ako všetky preplňované verzie motorov rodiny Global Small Engine aj táto jednotka využíva tretiu generáciu exkluzívnej technológie MultiAir, ktorá zlepšuje účinnosť spaľovania úpravou zdvihu a časovania ventilov a ďalej optimalizuje otváranie a zatváranie sacieho ventilu. Začlenením servomotora do systému rozvodu umožnilo navrhnúť logiku ovládania, ktorá optimalizuje dynamiku a účinnosť spaľovacieho motora. Výsledkom je pohonná jednotka, ktorá prekoná akékoľvek podobné motory a ktorá je schopná ponúknuť živé, hladké a účinné správanie.

Batériový paket zachovávajúci kapacitu batožinového priestoru a priestrannosť interiéru

Lítium-ion batériový paket s kapacitou 11,4 kWh a napätím 400 V je umiestnený pod druhým radom sedadiel, kde je dokonale chránený pred vonkajšími vplyvmi. Paket je uzavretý v oceľovom boxe a je vybavený vykurovacím a chladiacim okruhom, ktorý batériu udržuje v optimálnej teplote, čo zaručuje jej maximálnu účinnosť.

Tento batériový paket umožňuje modelom Renegade a Compass 4xe prejsť približne 50 kilometrov* v rýdzo elektrickom režime, čo znamená s nulovými emisiami. Hybridný systém zahŕňa aj striedač PIM umiestnený v batériovom pakete, kde je chránený pred poškodením.

Významným prvkom architektúry pohonu modelov Jeep 4xe je umiestnenie malého nabíjacieho modulu do batožinového priestoru a elektromotora pod podlahu, čo znamená, že kapacita batožinového priestoru nie je nijako narušená a je prakticky totožná s verziami so spaľovacím motorom (330 litrov u modelu Renegade a 420 litrov u modelu Compass – so sedadlami v vzpriamenej polohe). Súčasne bola zachovaná dvojitá funkcia batožinového priestoru so zvýšenou ložnou plochou a kapacita pod ňou. To znamená, že rezervné koleso môže byť umiestnené pod batožinovým priestorom u oboch modelov 4xe.

Režimy elektrickej jazdy

Zákazníci nových modelov Jeep Renegade a Compass 4xe môžu prispôsobiť svoju jazdu špecifickým potrebám a typu cesty, či už ide o každodenné dochádzanie v mestskej prevádzke, pre ktoré je ideálna rýdzo elektrická jazda alebo vzrušujúce dobrodružstvo v teréne na extrémnych chodníkoch v kontakte s prírodou v autentickom štýle Jeep.

Systém ponúka tri prevádzkové režimy – Hybrid, Electric a E-save. Požadovaný režim je možné aktivovať prostredníctvom prepínača pred radiacou pákou. Vo všetkých jazdných režimoch dochádza k rekuperácii energie počas pasívnych fáz jazdy (spomaľovania alebo ľahkého brzdenia). Renegade a Compass 4xe prechádza do hybridného režimu po dosiahnutí minimálnej úrovne nabitia batérie bez ohľadu na zvolený režim.

  • HYBRID predstavuje východiskový režim, ktorý sa zvolí po naštartovaní vozidla. Navrhnutý je pre bežnú jazdu a prináša dokonalú rovnováhu medzi výkonom a spotrebou paliva. Spaľovací motor a elektromotor pracujú súčasne v závislosti od typu vozovky a počas fáz brzdenia dochádza k rekuperácii energie. V počiatočnej fáze uprednostňuje systém elektrickú energiu. Keď batéria dosiahne minimálnej úrovne nabitia (nazývanej SOC – State Of Charge), použije sa pre pohon spaľovací motor. Systém riadi spustenie motora prostredníctvom špecifického algoritmu (Hybrid Control Processor – HCP), ktorý bol navrhnutý pre maximalizáciu účinnosti.
  • ELECTRIC je režim, ktorý poskytuje rýdzo elektrickú jazdu s dojazdom približne 50 kilometrov* a s nulovými emisiami. Navrhnutý bol tak, aby maximalizoval zážitok z jazdy pomocou iného nastavenia algoritmu HCP. Vozidlo ide v rýdzo elektrickom režime, kým sa batéria nevyčerpá. Systém sa prepne do režimu HYBRID akonáhle je batéria vybitá alebo vodič požaduje pomocou funkcie kick-down plný výkon. Najvyššia rýchlosť dosahuje 130 km/h. Jedná sa o ideálny režim pre jazdu v mestských centrách s obmedzenou dopravou a emisiami.
  • E-SAVE predstavuje režim pre udržiavanie batérie alebo pre jej dobíjanie počas jazdy pomocou spaľovacieho motora. Režim E-SAVE zahŕňa dva sekundárne režimy – Battery Save (pasívny E-SAVE) a Battery Charge (aktívny E-SAVE) -, pričom oba je možné aktivovať na obrazovke systému Uconnect.
    • Pasívny režim E-SAVE alebo Battery Save: udržuje stav nabitia batérie prostredníctvom prevládajúceho použitia spaľovacieho motora;
    • Aktívny režim E-SAVE alebo Battery Charge: nabíja batériu až do 80% kapacity prevádzkou spaľovacieho motora, ktorý pôsobí na predný generátor.

V režime HYBRID zabezpečuje algoritmus HCP účinnosť prostredníctvom spoločnej činnosti elektromotorov a spaľovacieho motora v závislosti na stave nabitia batérie. Algoritmus HCP automaticky riadi tok krútiaceho momentu medzi elektromotormi a spaľovacím motorom. Spaľovací motor zasahuje kedykoľvek požadovaný výkon presahuje výkon samotného elektromotora. Algoritmus bol navrhnutý tak, aby v režime HYBRID riadil toky energie najefektívnejším spôsobom, a to podľa nasledujúcich faktorov:

  • Úrovne energie (stavu nabitia) batériového paketu
  • Mapy účinnosti elektromotora a spaľovacieho motora
  • Požiadavky vodiča na výkon
  • Trasy a environmentálnych aspektov/situácie (stúpanie, teplota okolia a pod.)

Zásah spaľovacieho motora počas jazdy sa odvíja od rôznych kombinácií týchto faktorov. Keď je úroveň nabitia batérie nízka, spustí sa spaľovací motor, ktorý predným kolesám poskytne požadovaný krútiaci moment, čo kompenzuje nedostatok elektrického pohonu zadných kolies.

Regeneratívne brzdenie

Regeneratívne brzdenie je základným prvkom ekologickej povahy modelov Jeep 4xe. Táto funkcia umožňuje spätné získavanie kinetickej energie počas spomaľovania alebo brzdenia. Energia sa ukladá do akumulátora miesto zmarenia v podobe tepla v brzdových kotúčoch. Konvenčný brzdový systém slúži na zastavenie vozidla v prípade núdzového brzdenia alebo pri jazde v nízkych rýchlostiach.

eCoasting

Tento režim zasahuje miesto tradičného brzdenia motorom po uvoľnení plynového pedála. Keď je uvoľnený aj brzdový pedál, dochádza počas spomaľovania k rekuperácii energie. Funkciu je možné ďalej rozlíšiť prostredníctvom tlačidla na stredovom tuneli za radiacou pákou.

Režim eCoasting je aktívny vždy, bez ohľadu na režim jazdy (spaľovací motor alebo elektromotor), aby sa maximalizovalo využitie energie po uvoľnení plynového a brzdového pedála. Režim eCoastng je možné aktivovať u modelu Renegade a Compass 4xe za predpokladu, že volič prevodovky je v polohe D (Drive).

Po stlačení tlačidla eCoasting sa rozsvieti LED kontrolka, ktorá signalizuje aktiváciu funkcie. Kontrolka na displeji prístrojového panela signalizuje dvoma rôznymi farbami:

  • Biela (Normal) ak je zvolená funkcia Aggressive, ale nie je aktívna (pedál plynu nie jej uvoľnený);
  • Zelená, ak je funkcia Aggressive zvolená a je aktívna (plynový pedál je uvoľnený).

Potom, čo vodič aktivuje funkciu Aggressive, dôjde k výraznejšej kalibrácii regeneratívneho brzdenia, kým vodič nezošliapne plynový pedál. Táto funkcia znižuje rýchlosť výraznejšie než štandardné regeneratívne brzdenie a generuje tiež viac elektrickej energie, ktorá sa prenáša do batérie.

Počas prechodu z funkcie Aggressive na funkciu Normal sa vodičovi zobrazí oznámenie. 

Off-roadové schopnosti a hybridný systém Jeep e-AWD

Legendárne schopnosti Jeep zaisťuje systém Jeep Active Drive Low, ktorý je súčasťou všetkých výbav modelov Renegade a Compass 4xe. Nová plug-in hybridná technológia ďalej zlepšuje terénne schopnosti oboch modelov a kombinácia oboch motorov vedie k väčšiemu krútiacemu momentu. Napríklad, model Trailhawk 4xe, teda špeciálna offroadová výbava s celkovým výkonom 240 k sa môže proti dieselovej verzii Trailhawk s motorom s výkonom 170 k pochváliť o 50% väčším krútiacim momentom. Vďaka technológii 4xe nie je pohon zabezpečovaný hnacím hriadeľom, ale špecifickým elektromotorom, čo umožňuje riadiť krútiaci moment na oboch nápravách úplne nezávisle a účinnejšie ako u mechanického systému. Trakcia je na zadnej náprave poskytovaná v prípade potreby okamžite.

Jeep Selec-Terrain

Pohon Jeep Active Drive Low sa aktivuje prostredníctvom kontroly trakcie Jeep Selec-Terrain s až piatimi režimami. Systém Selec-Terrain zahŕňa aj funkciu Hill Descent Control pre špičkové offroadové schopnosti. Prostredníctvom systému Selec-Terrain môže vodič zvoliť ideálny režim pre zvládnutie akéhokoľvek terénu:

  • Auto: štandardný režim zaisťujúci nepretržité riadenie trakcie, ktorý je zvlášť vhodný pre jazdu na vozovke aj v teréne.
  • Sport: využíva elektromotor a spaľovací motor s cieľom poskytnúť športové jazdné vlastnosti. Tento nový dynamický jazdný režim ponúka modelom Renegade a Compass nové možnosti a spríjemňuje každodenný zážitok z jazdy v meste. Robí tak prostredníctvom presnejšieho riadenia, ostrejšej odozvy a nastavenia prevodovky pre radenie vo vyšších otáčkach, čo vedie k plnému výkonu a krútiacemu momentu.
  • Snow: poskytuje väčšiu priľnavosť v extrémnych podmienkach. Tento režim bol navrhnutý pre použitie na vozovke aj v teréne v prípade horšej priľnavosti, napríklad na povrchoch pokrytých snehom.
  • Sand/Mud: Off-roadový režim jazdy pre zdolávanie povrchov s nízkou priľnavosťou, ako sú bahnité alebo piesčité povrchy.
  • Rock (iba pre verzie Trailhawk): Tento režim je k dispozícii len pri zapojenom pohone 4WD. Systém nastavuje vozidlo tak, aby poskytovalo maximálnu trakciu a schopnosti v teréne aj na vozovkách s nízkou priľnavosťou. Okrem toho poskytuje bezkonkurenčný výkon v teréne. Využitie nájde pri šplhaní cez prekážky, akými sú napríklad veľké kamene.

Systém kontroly trakcie Jeep Selec-Terrain umožňuje riadiť pohon všetkých kolies modelov Renegade a Compass 4xe kombinovaním piatich dynamických režimov – Auto, Sport, Mud/Sand, Snow a Rock (posledný iba pre verziu Trailhawk) a dvoch rôznych režimov 4×4, v závislosti od situácie, ktorú musí vodič riešiť:

  • 4WD Lock: Táto funkcia trvalo zapája pohon všetkých kolies v rýchlostiach do 15 km/h prostredníctvom nepretržitej činnosti zadného elektromotora (P4). Vďaka tomu poskytuje trakciu 4×4 v nízkych rýchlostiach s nepretržitým rozdeľovaním krútiaceho momentu medzi nápravami (pomer krútiaceho momentu na nápravy závisí na zvolenom režime jazdy). V rýchlostiach nad 15 km/h sa pohon všetkých kolies mení na aktívny. V porovnaní s mechanickým pohonom AWD je odozva zadného elektromotora (P4) veľmi rýchla, takže zapojenie pohonu všetkých kolies je okamžité. Plná funkčnosť pohonu všetkých kolies 4xe je zaručená funkciou Powerloop, a to aj za situácie, že úroveň nabitia batérie je nízka. Predný elektromotor, ktorý je mechanicky prepojený so spaľovacím motorom totiž nepretržite generuje energiu pre pohon zadného elektromotora a poskytuje tak maximálnu trakciu bez ohľadu na stav nabitia batérie.
  • 4WD Low: tento režim je určený pre najlepšie možné využitie výkonu v ťažkom teréne, ako je napríklad piesok či kamene. U stupňa výbavy Trailhawk je možné na systéme Selec-Terrain zvoliť režim Rock len pri zapojenom pohone 4WD Low.

Výsledkom je, že modely Jeep 4xe sú schopné zvládnuť každú situáciu maximálne efektívne a bezpečne.

Zážitok z jazdy 4xe

Zážitok z modelov Jeep 4xe začína vo chvíli, kedy zákazník zaparkuje svoje auto v garáži a pripojí ho k domácej elektrickej zásuvke pomocou dodaného kábla alebo k praktickej nabíjacej stanici easyWallbox. Pomocou funkcie E-Control môže nastaviť preferovaný čas spustenia nabíjania, napríklad v rámci najvýhodnejšieho tarifu za elektrinu. Môže tiež naprogramovať nabíjanie z domova prostredníctvom svojho chytrého telefónu.

Energia zo siete je prenášaná pomocou riadiaceho modulu umiestneného v batožinovom priestore do batériového paketu, ktorý sa nachádza pod druhým radom sedadiel a zasahuje až k palubnej doske. Táto architektúra poskytuje v podstate dve vozidlá v jednom, elektromobil s vysokonapäťovú lítium-ion batériou u zadnej nápravy a konvenčné vozidlo so spaľovacím motorom umiestneným nad prednou nápravou.

Stav nabitia batérie je možné skontrolovať ešte pred príchodom k vozidlu pomocou špeciálnej aplikácie. V horúcich dňoch je možné z domova spustiť aj navigáciu. Po odpojení nabíjacieho kábla začína ďalšia fáza zážitku. Východiskovým jazdným režimom po naštartovaní je Hybrid, ktorý riadi tok energie úplne automaticky. Akonáhle sa vodič dostane na palubu svojho vozidla, jeho chytrý telefón sa automaticky pripojí k palubnému systému Uconnect, čo mu umožní používať obľúbené aplikácie na palubnej 8,4palcovej dotykovej obrazovke.

Pri jazde v meste môže vodič zvoliť rýdzo elektrický pohon (Electric). Ten umožňuje vjazd do zón s obmedzenou dopravou, pretože vozidlo pre pohon využíva iba elektromotor poháňajúci zadné kolesá a vozidlo tak neprodukuje žiadne emisie. Dojazd modelu Renegade a Compass 4xe v rýdzo elektrickom režime je približne 50 km* a maximálna rýchlosť dosahuje 130 km/h. Spaľovací motor sa spustí iba v prípade požiadavky na vyšší výkon alebo ak sa stav nabitia batérie zníži na kritickú úroveň.

Mimo mesto môže vodič zvoliť režim e-Save, vďaka čomu môže maximalizovať energetickú účinnosť prostredníctvom úspory energie. Táto funkcia udržuje stav nabitia batérie. Ak je úroveň nabitia batérie 70%, udržuje ju na 70%. V tomto prípade spaľovací motor nabíja batériu pomocou generátora u prednej nápravy a udržuje jej nabitie na nastavenej úrovni. Druhá možnosť nazvaná Battery Charge (nabíjanie batérie) využíva spaľovací motor pre nabitie batérie až na 80%. Táto funkcia je obzvlášť užitočná, keď sa vodič blíži k mestu. Do centra mesta sa tak dostane s nabitou batériou a je schopný jazdiť v rýdzo elektrickom režime, a teda aj s nulovými emisiami.

V prípade, že vodič zatúži po väčšej rýchlosti a výkone, alebo požaduje väčšiu trakciu, napríklad na zasneženej vozovke alebo v prudkom stúpaní, menia sa Jeep Renegade a Compass 4xe na autentické vozidlá s pohonom všetkých kolies. To prináša všetky obvyklé výhody pohonu 4×4 v zmysle ovládateľnosti, aktívnej bezpečnosti a výkonu.

Systém automaticky spúšťa spaľovací motor, ktorý poháňa predné kolesá a vozidlo sa transformuje na aktívnu štvorkolku eAWD s hybridným pohonom.

V tejto hybridnej konfigurácii – spaľovací motor poháňajúci predné kolesá a elektromotor poháňajúci zadné kolesá – dokážu vrcholné modely S a Trailhawk poskytnúť výkon až 240 k a dosiahnuť najvyššej rýchlosti 200 km/h. Ide o najvýkonnejšie modely Renegade a Compass, aké kedy značka Jeep vyrobila. Sú tiež mimoriadne schopné v teréne a poskytujú skvelé potešenie z jazdy. To všetko bez toho, aby bola ignorovaná bezpečnosť zabezpečovaná pohonom 4×4. Hybridný režim maximalizuje účinnosť do tej miery, že spotreba sa pohybuje okolo 2 litrov na 100 km* (s nabitou batériou).

Po úspešnom vystúpení do kopca pomocou trakcie a výkonu tradičného spaľovacieho motora a elektromotora je čas zísť z kopca a kinetickú energiu využiť na nabíjanie batérie. V tejto fáze funkcia eCoasting generuje pohybom kolies energiu, ktorá sa následne akumuluje v batérii.

To prináša niekoľko zásadných výhod: šetrí sa tým energia v prospech účinnosti a ekológie, ale aj zvyšuje celkový elektrický dojazd vozidla. Vďaka rekuperácii energie sa tiež zvyšuje brzdná sila. Režim eCoasting je možné nastaviť v dvoch úrovniach: menej a viac agresívne. Výsledkom agresívnejšej rekuperácie je väčšie využitie energie a väčší dojazd.

Modely Jeep sa od konkurencie vždy líšili legendárnymi schopnosťami a hybridné modely Renegade a Compass 4xe nie sú výnimkou. Plug-in hybridný systém pohonu bol navrhnutý priamo pre modely 4xe a dokonale tak integruje systém pohonu 4×4, čo ďalej zvyšuje schopnosti v teréne. Plug-in hybridný systém pohonu je z hľadiska schopností 4WD ešte výkonnejší ako vozidlá s konvenčným spaľovacím motorom.

Pre jazdu v teréne si zákazníci môžu zvoliť režim HYBRID 4×4, kedy systém automaticky riadi činnosť oboch systémov pohonu. Môžu zvoliť aj režim 4WD Low, ktorý optimalizuje odozvu a trakciu v piesčitom alebo skalnatom teréne prípadne 4WD Lock pre udržanie trvalej trakcie 4×4 až do rýchlosti 15 km/h. K dispozícii sú štyri režimy systému kontroly trakcie Selec-Terrain (verzia Trailhawk ponúka navyše režim Rock), ktoré sú charakteristické pre všetky modely značky Jeep s výnimkou modelu Wrangler.

Výsledkom je vysoký krútiaci moment – až 2500 Nm – a schopnosť jeho presného riadenia počas fázy zrýchľovania alebo jazdy v náročnom teréne, kde je vyžadovaný veľmi nízky prevodový pomer. Lepšej ovládateľnosti a rýchlosti je dosiahnuté aj bez zvyšovania otáčok a pretáčania kolies. Trakciu eAWD zaisťuje miesto tradičného hnacieho hriadeľa elektromotor. Krútiaci moment na oboch nápravách je tak možné riadiť úplne nezávisle, a teda aj lepšie ako u mechanického systému.

Všetky vysokonapäťové súčasti vrátane riadiaceho modulu a kabeláže medzi batériovou sadou a elektromotormi sú plne vodotesne. Všetky verzie modelov Renegade a Compass 4xe sa tak môžu pochváliť brodivosťou až 40 cm, špecifická verzia Trailhawk s logom Trail Rated potom dokonca 50 cm (iba u modelu Compass). Verzie Trailhawk sú tiež vybavené oceľovými ochrannými krytmi, ktoré chránia dôležité komponenty podvozku pri jazde v náročnom teréne. K dispozícii je rovnako špecifická výbava, ktorá vedie k bezkonkurenčným offroadovým parametrom v kategórii. V prípade modelu Renegade Trailhawk je nájazdový uhol 28 stupňov, uhol zjazdu 18 stupňov a svetlá výška 20,1 cm. Compass Trailhawk sa môže pochváliť nájazdovým uhlom 30,4 stupňov, uhlom zjazdu 33,3 stupňov, prechodovým uhlom 20,9 stupňov a svetlou výškou 21,3 cm. Modely Trailhawk využívajú tiež väčšie kolesá, v prípade modelu Compass sa jedná o rozmer 235/60R17 M+S w/Snow Flake, u modelu Renegade potom 235/55R17 M+S w/Snow Flake.

Renegade a Compass 4xe sú autentickými SUV značky Jeep. Sú ohľaduplné k životnému prostrediu, a napriek tomu extrémne schopné a zábavné, a to tak na vozovke, ako aj v teréne.

SLUŽBY A KONEKTIVITA PRE ELEKTRICKÚ JAZDU

Jednoduchý a užívateľsky ústretový systém, ktorý uvádza zákazníkov do sveta elektrických vozidiel počnúc voľbou samotného vozidla.

Aplikácia GO 4xe LIVE

Pre uvedenie nových modelov 4xe vytvorila skupina FCA systém služieb, ktorých cieľom je preniesť zákazníkov do sveta elektrifikovaných vozidiel a podporiť ich pri výbere samotného modelu. Prvým príkladom užívateľskej ústretovosti a jednoduchosti je nová aplikácia Jeep GO 4xe LIVE, ktorá poskytuje digitálny dojem z plug-in hybridného vozidla. Aplikácia umožňuje nadviazať prvý kontakt s novými technológiami elektrifikácie a objaviť výhody prechodu na hybridný pohon. GO 4xe simuluje použitie SUV Jeep 4xe, aj keď je vodič za volantom konvenčného vozidla. Na základe štýlu jazdy a vodičských návykov vypočítava spotrebu energie v reálnom čase, prejdenú vzdialenosť a vplyv na životné prostredie, aby demonštroval úsporu dosiahnuteľnú hybridným vozidlom.

Medzi funkcie aplikácie GO 4xe patrí:

  • Simulácia používania elektrifikovaného vozidla počas riadenia konvenčného vozidla za účelom zistenia skutočných ekonomických a environmentálnych výhod, ktorých môže zákazník dosiahnuť jazdou v plug-in hybridnom vozidle;
  • Simulácia použitia elektrifikovaného vozidla z pohodlia domova, nastavenie požadovanej trasy a získanie odhadu ekonomických a environmentálnych výhod, ktorých by mohol zákazník dosiahnuť;
  • Absolvovanie testu zodpovedaním ôsmich jednoduchých otázok pre overenie, či je zákazník pripravený na prechod na elektrickú mobilitu s možnosťou získania štyroch medailí potvrdzujúcich úroveň pripravenosti na elektrifikované vozidlo; prístup k najčastejšie kladeným otázkam a odpovediam týkajúcich sa elektrickej mobility;
  • Nahliadnutie do služby vyhľadávania nabíjacích staníc na mape navigácie vrátane užitočných informácií o poskytovateľovi služieb a výkone nabíjacej stanice;
  • Zoznámenie sa s výhodami nákupu elektrifikovaného modelu, predovšetkým stimulmi (národnými aj regionálnymi) a výhodami používania (parkovanie zdarma, vjazd do zón s obmedzenou dopravou);
  • Otestovanie vlastných schopností pre zisk odznakov, ktoré sú aplikáciou odporúčané každý deň.

Po zakúpení vozidla pokračuje skúsenosť zákazníka balíčkom služieb Uconnect™ Services, ktorý FCA vyvinula pre značku Jeep vrátane aplikácie My Uconnect.

Inými slovami, nákup modelov Jeep 4xe nie je len o vlastníctve automobilu, ale aj o ponuke kompletnej sady nástrojov pre potešenie z jazdy, správu a zlepšenie zážitku z mobility na zábavnejšiu a komplexnejšiu úroveň.

Chytrá palubná konektivita – užívateľsky ústretová a jednoduchá

Jeep Renegade a Compass 4xe boli vyvinuté tak, aby ponúkali najmodernejšie technológie a konektivitu pre naplnenie stále sa zvyšujúcich potrieb zákazníkov. Vozidlá sú vybavené novými službami Uconnect™ so špecifickými funkciami pre elektrifikovanú jazdu a pokročilou palubnou aj mimopalubnou konektivitou (niektoré budú aktívne až v čase nákupu) – My Assistant, My Car, My Remote, My Navigation a My eCharge.

Nové služby Uconnect™ Services poskytujú prístup k radu funkcií prostredníctvom rôznych kontaktných bodov, vrátane mobilnej aplikácie My Uconnect, chytrých hodiniek, internetových stránok, tlačidiel na stropnej konzole vozidla a rádia. K dispozícii sú v čase uvedenia vozidla na trh, a to u všetkých stupňov výbavy v kombinácii s 8,4palcovou dotykovou obrazovkou.

Tieto služby sú rozdelené do niekoľkých skupín. Základné zahŕňajú napríklad funkciu My Assistance a sú aktívne v čase nákupu vozidla. Ďalšou skupinou sú štandardné služby, ktoré sú poskytované zadarmo, ale vyžadujú aktiváciu zákazníkom. Jedná sa napríklad o služby My eCharge, My Car, My Remote a My Navigation (k dispozícii u modelov so systémom Uconnect 8.4“ NAV).

My Assistant je systém, ktorý spája zákazníka s operačným strediskom v prípade núdze a súčasne odosiela aj pozíciu vozidla pre rýchle vyriešenie problému. Zákazníci dostanú každý mesiac email so správou sumarizujúcou stav vozidla.

My Car umožňuje vodičovi sledovať kondíciu vozidla, kontrolovať dôležité informácie, ako sú stav nabitia batérie, hladina paliva, tlak v pneumatikách či servisné prehliadky.

My Remote je možné použiť pre naplánovanie nabíjania z mobilnej aplikácie podľa najvýhodnejšieho tarifu, preferovaných časov a dní, ďalej pre nájdenie polohy vozidla, zamknutie a odomknutie dverí, zapnutie svetiel, naprogramovanie klimatizácie, kontrolu kľúčových parametrov, ako sú rýchlosť a rozsah výskytu vozidla (ak nie sú dodržané predvolené parametre obdrží majiteľ vozidla upozornenie).

My Navigation (k dispozícii len pre systém Uconnect 8.4“ NAV) je možné použiť pre kontrolu dopravnej situácie, počasia a rýchlostných radarov na trase. Službu je možné využiť aj pre vyhľadávanie zaujímavých miest a prezeranie nabíjacích staníc v blízkosti vozidla v mobilnej aplikácii My Uconnect a v systéme Uconnect 8,4“ NAV vrátane grafickej identifikácie tých, ktorých je možné dosiahnuť s aktuálnym stavom batérie (služba dynamického mapovania dojazdu). A nakoniec je tu funkcia Send & Go ktorú je možné využiť pre odoslanie cieľovej destinácie do navigačného systému vozidla z chytrého telefónu pomocou mobilnej aplikácie.

Službu My eCharge je možné využiť k rýchlej identifikácii najbližšej verejnej nabíjacej stanice, ku kontrole jej dostupnosti, začatie procesu nabíjania a na zaplatenie. Môže byť využitá tiež na nastavenie a ovládanie súkromných nabíjacích staníc.

Ponuku služieb My Uconnect dopĺňa balík služieb na želanie. Medzi tieto služby patrí My Wi-Fi, My Theft Assistance a My Fleet Manager.

My Wi-Fi predstavuje skutočný prístupový bod Wi-Fi, ku ktorému sa môže pripojiť súčasne až osem elektronických zariadení.

My Theft Assistance bezodkladne upozorní zákazníka v prípade odcudzenia vozidla. Akonáhle je krádež potvrdená policajnou správou, operačné stredisko poskytne podporu pre nájdenie vozidla.

My Fleet Manager je kompletný a inovatívny internetový portál venovaný správe malých flotíl s jednoduchým a užívateľsky ústretovým rozhraním s plnými funkciami vzdialeného prístupu.

Tým ale výhody služieb Uconnect™ Services nekončia. Zákazníci získajú exkluzívne výhody plynúce z partnerstva s poprednými spoločnosťami v odbore, ako sú promoakcie súvisiace s najnovším poistením vozidiel Pay-As-You-Drive a Pay-How-You-Drive a telematickými údajmi vozidla.

To všetko potvrdzuje, že modely Renegade a Compass 4xe ponúkajú väčšiu konektivitu ako kedykoľvek predtým: komunikujú s vodičom v kabíne vozidla aj mimo nej, čo mu umožňuje dopredu nastaviť navigačnú trasu a pred cestou vopred vychladiť interiér vozidla.

„My Uconnect“, chytrá aplikácia pre všestranný zážitok 4xe

Modely 4xe Jeep boli navrhnuté tak, aby naplnili potreby rôznych typov zákazníkov a zjednodušovali ich zážitok 4xe vo všetkých situáciách. Sada aplikácií umožňuje pohodlné a vzdialené ovládanie radu funkcií vozidla. Vďaka mobilnej aplikácii My Uconnect majú zákazníci prístup k radu služieb pre jednoduchú a rýchlu správu stavu, údržby, navigácie, nabíjanie a vyriešenie akýchkoľvek problémov alebo mimoriadnych udalostí vrátane krádeže. Pomocou funkcie My Navigation môžu vodiči naplánovať svoju cestu večer pred jazdou a odoslať ju do modelu Renegade a Compass 4xe, čo znamená, že ich vozidlo je na cestu už vopred pripravené. Zvoliť môžu takisto preferovaný čas a deň nabíjania, napríklad na základe najvhodnejšej sadzby za elektrinu, prípadne vyhľadať verejnú nabíjaciu stanicu a zaplatiť za službu nabíjania.

Možnosti nabíjania

Nabíjanie nových modelov Renegade a Compass 4xe je jednoduché a užívateľsky prívetivé. Oba modely ponúkajú bezproblémovú integráciu chytrých telefónov a dotykovej obrazovky Uconnect 8,4“ pre správu nabíjania podľa špecifických požiadaviek alebo životného štýlu zákazníkov priamo z vozidla alebo vzdialene pomocou mobilnej aplikácie.

Elektromotor na zadnej náprave je poháňaný batériou, ktorú je možné nabíjať počas jazdy (v režime e-coasting, ktorý pre nabíjanie využíva negatívny krútiaci moment motora) alebo prostredníctvom externej zásuvky, a to buď doma, pomocou zástrčky a dodaného kábla, alebo verejného nabíjania s káblom (kábel Mode 3, štandardný alebo voliteľný v závislosti na trhu). Pre optimalizáciu doby nabíjania a zvýšenie pohodlia procesu nabíjania je k dispozícii nabíjacia stanica easyWallbox, ktorá je pripojená k bežnej domácej zásuvke a umožňuje úplne bezpečné nabíjanie.

Tento systém bol vyvinutý spoločnosťou ENGIE EPS výhradne pre skupinu FCA a je ponúkaný v celej Európe prostredníctvom siete Mopar. Jedná sa o jednoduché a dostupné riešenie typu plug&play, ktoré je možné ľahko spravovať cez rozhranie Bluetooth a ktoré umožňuje nabíjanie v domácich podmienkach s nabíjacím výkonom až 2,3 kW za menej ako 5 hodín (čas sa môže líšiť podľa existujúcej elektrickej siete užívateľa). To všetko bez nutnosti zásahu odborného technika. Okrem toho je možné easyWallbox ľahko upgradovať na výkon až 7,4 kW, čo poskytne plné nabitie batérie za menej ako 2 hodiny (100 minút). 

Pripravenosť na novú éru e-mobility

Plán FCA je založený na čoraz udržateľnejšej mobilite, ktorá zladí požiadavky zákazníkov a starostlivosť o životné prostredie. Spoločnosť FCA preto vytvorila systém ohľaduplný k Zemi, ktorý je však ekonomicky konkurencieschopný a združuje partnerov, produkty a služby z rôznych trhov, aby zjednodušila život všetkým majiteľom elektrických a elektrifikovaných vozidiel.

Vyspelé technológie v službách elektrifikácie

Prostredníctvom spolupráce s partnermi, ktorí sú lídrami vo svojich odboroch sa skupina FCA v posledných rokoch zamerala na návrh a vývoj technológií pre elektrifikáciu vrátane hybridných vozidiel, plug-in hybridov a plne elektrických vozidiel, ktorých cieľom je obmedziť spotrebu a znížiť emisie CO2. Tieto technológie a motory už boli zavedené do modelov skupiny FCA v mnohých krajinách. Proces elektrifikácie sa teraz sústredí na modely pre európske trhy, ktorých priekopníkmi sú práve Renegade a Compass 4xe.

Jednoduché nabíjanie

Prechod na udržateľnú elektrickú a elektrifikovanú mobilitu vyžaduje rozvoj siete verejných a súkromných nabíjacích staníc pre elektrické a plug-in hybridné vozidlá. Zároveň vyžaduje prehodnotenie výroby a distribúcie elektriny. FCA vyvíja riešenia, ktoré spĺňajú všetky požiadavky počnúc nabíjacími bodmi. Ide o približne 3600 nabíjacích staníc inštalovaných v obchodných zastúpeniach po celej Európe a na parkoviskách. Spolupráca so spoločnosťami ENEL X a ENGIE, vedúcimi hráčmi v oblasti energetiky viedla k ponuke praktických domácich nabíjacích staníc, akou je easyWallbox. Partnerstvo so spoločnosťou Digital Charging Solutions (DCS) umožní zákazníkom modelov Renegade a Compass 4xe prístup k My easy Charge, digitálnej službe poskytujúcej prístup k najväčšej sieti verejných nabíjacích staníc na svete, ktorú spravuje DCS. Prostredníctvom špeciálnej aplikácie a jedinej karty ponúkne toto riešenie prístup k viac ako 130 000 nabíjacím staniciam v 21 európskych krajinách. V spolupráci so spoločnosťami ENGIE EPS a Terna vyvinula skupina FCA inovatívne technológie, ako napríklad Vehicle-to-Grid (V2G): jedná sa o systém, ktorý elektrické vozidlá zapája do distribučnej siete s cieľom vrátenia alebo ukladania energie.

*Podľa cyklu NEDC2 – konkrétna hodnota sa môže líšiť v závislosti na výbave a verzii.

**Aplikácie Apple CarPlay a Android Auto nie sú na slovenskom trhu podporované.

Zdroj: Jeep

- Reklama -

Odporúčame

ŠKODA ENYAQ 𝗶V

Prvý sériový model značky ŠKODA na báze modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) Dva druhy pohonu, dve kapacity batérie a...

Nový Mercedes-AMG GT Black Series

Najvýkonnejší sériovo vyrábaný motor V8 AMG všetkých čias, najexpresívnejší dizajn, najprepracovanejšia aerodynamika s aktívnymi prvkami vrátane špeciálnych vysúvacích krídiel vpredu aj vzadu a takmer kompletne zakrytej...

CUPRA Formentor – na cestách už túto jeseň

Prebiehajú posledné prípravy na spustenie predaja nového modelu CUPRA Formentor. Tento týždeň Wayne Griffiths, CEO značky CUPRA, testoval Formentor v skúšobnom areáli závodu Martorell....

BMW radu 8 Golden Thunder Edition

Fascinujúci dynamický výkon patrí medzi očarujúce vlastnosti modelov BMW radu 8. Výrobca prémiových športových automobilov teraz pripravil špeciálne verzie všetkých troch karosárskych verzií s...

Fiat Concept Centoventi získal v ankete Car Design News cenu „Najlepšie koncepčné vozidlo roka 2019“

Fiat Concept Centoventi zvíťazil v ankete Car Design News v kategórii „Najlepšie koncepčné vozidlo“. Podľa medzinárodnej poroty toto revolučné vozidlo vyniká inovatívnou modulárnou...
- Reklama -

Ďalšie správy