/
/
/
Nová Toyota Corolla získala maximálne päťhviezdičkové hodnotenie v testoch bezpečnosti Euro NCAP

Nová Toyota Corolla získala maximálne päťhviezdičkové hodnotenie v testoch bezpečnosti Euro NCAP

Reklama

  • Maximálne päťhviezdičkové ohodnotenie, 94 % za ochranu dospelých cestujúcich
  • Štandardne 7 airbagov SRS; vrátane kolenného airbagu pre vodiča, dvojkomorových bočných airbagov vpredu a hlavových airbagov po celej dĺžke interiéru

Nová Toyota Corolla získala prestížne päťhviezdičkové ohodnotenie v bezpečnostných testoch organizácie Euro NCAP

Nová Toyota Corolla získala 94 % za ochranu dospelých cestujúcich, 82 % za ochranu detských pasažierov, 67 % za ochranu chodcov a 66 % za bezpečnostné asistenčné systémy.

Dospelí cestujúci Deti Chodci Bezpečnostné asistenčné systémy
Normalizované skóre (%) 94 82 67 66
Požiadavky na päťhviezdičkové ohodnotení (%) 80 60 60 65

Tohto presvedčivého výsledku dosiahla nová Corolla vzhľadom k vysokým štandardom automobilky Toyota v oblasti aktívnej aj pasívnej bezpečnosti.

V predných partiách a na bokoch vozidla sa uplatnila konštrukcia s viacnásobnou distribúciou záťaže, ktorá minimalizuje deformáciu kabíny vďaka účinnému rozptýleniu energie nárazu v prípade kolízie. Okrem toho sa zlepšila aj ochrana chodcov vďaka použitiu radov komponentov na pohlcovanie energie.

Nová Corolla je vybavená 7 airbagmi SRS; kolenným airbagom pre vodiča, dvojkomorovými bočnými airbagmi vpredu a hlavovými airbagmi po celej dĺžke interiéru.

Na všetkých sedadlách sú použité trojbodové bezpečnostné pásy ELR s automatickým blokovaním v prípade nadmernej záťaže. Bezpečnostné pásy u vodiča a predného spolujazdca okrem toho spolupracujú s predpínačmi a obmedzovačmi záťaže.

Corolla používa predné sedadlá konštrukcie WIL (skr. Whiplash Injury Lessening) zamedzujúce prípadné poranenie krčnej chrbtice v prípade nárazu do vozidla zozadu. Pokiaľ dôjde k zadnému nárazu určitou rýchlosťou, konštrukcia sedadla umožňuje zanorenie hornej polovice tela smerom vzad, v súlade s pohybom spodnej partie vozidla, čím sa obmedzuje hyperflexia krku vedúca k poraneniu krčnej chrbtice.

Vozidlo je štandardne vybavené systémami ABS s EBD (elektronické rozdeľovanie brzdnej sily), brzdovým asistentom, systémom riadenia stability vozidla (VSC), systémom riadenia trakcie (TRC) a signalizáciu núdzového brzdenia.

Zdroj: Toyota

Prečítať celý text

Reklama