/
/
/
Dynamika v novej dimenzii. BMW radu 2 Coupé

Dynamika v novej dimenzii. BMW radu 2 Coupé

Reklama

• Najvyššia jazdná dynamika v prémiovom segmente kompaktných vozidiel.

• Emocionálna estetika v typickom štýle kupé BMW.

• Športové vlastnosti s tradíciou aj pre BMW radu 2.

BMW prenáša typickú radosť z jazdy aj do segmentu kompaktných vozidiel. To platí už skoro desať rokov, odkedy prišli modely BMW radu 1 so svojím výnimočným postavením v tejto triede vďaka pohonu zadných kolies, silným motorom s technológiou BMW TwinPower Turbo a presvedčivým prémiovým charakterom. BMW radu 2 Coupé dosahuje teraz ešte vyššiu úroveň radosti z jazdy medzi kompaktnými automobilmi. Nový dvojdverový model prichádza na scénu obzvlášť pôsobivo so samostatným dizajnom karosérie, širokým portfóliom výkonných motorov a špecifickým podvozkom.

Individuálny charakter BMW radu 2 Coupé je výsledkom výrazného odčlenenia sa od BMW radu 1, ktoré je zjavné nielen v dizajne, ale aj pri jazdných výkonoch. Výrazne sa odlišuje aj od svojho predchodcu, ktorým je nadmieru úspešné BMW radu 1 Coupé s vyše 150 000 predanými exemplármi na celom svete. V porovnaní s ním ukazuje BMW radu 2 Coupé obzvlášť samostatný vzhľad, urastenejšie rozmery a výrazne rozšírené technologické prvky a sériovú výbavu. Tak vzniká nová dimenzia jazdnej dynamiky, estetiky a prémiového vyžarovania v segmente kompaktných vozidiel, ktorá oddnes nosí označenie s číslom 2. Štart BMW radu 2 Coupé vychádza z histórie športových kompaktných dvojdverových modelov, ktorá je dlhá vyše 45 rokov.

BMW radu 2 Coupé
BMW radu 2 Coupé

Charakteristické vlastnosti kupé BMW.

Individuálna, v konkurenčnom prostredí jedinečná koncepcia BMW radu 2 Coupé odráža vo svojom dizajne autentickosť. Dvojdverový model je predovšetkým kupé značky BMW. Z toho vychádzajú dizajnové vlastnosti ako trojpriestorová karoséria s čisto nasadeným batožinovým priestorom, plochá silueta, dlhá predná kapota, dvere s bezrámovými oknami a dynamicky natiahnutá, plynulo dozadu vedúca strešná línia, ktorá pôsobí intenzívnejšie, lebo je premietnutá na kompaktný model. Exteriérové stvárnenie ladí so športovými vlastnosťami BMW radu 2 Coupé rovnako ako špecifické portfólio motorov a vhodne vyladený podvozok. Napríklad štvorvalec BMW 220i Coupé s výkonom 135 kW/184 koní je prvýkrát v ponuke kompaktných vozidiel. A BMW M235i Coupé so svojím radovým šesťvalcom s výkonom 240 kW/326 koní je najvýkonnejšou benzínovou verziou BMW M Performance.

Individuálne proporcie BMW radu 2 Coupé dosahujú v dĺžke karosérie hodnotu 4 432 milimetrov, takže prerástli dvojdverové BMW radu 1 o 108 milimetrov. Oproti svojmu predchodcovi BMW radu 1 Coupé je novinka dlhšia o 72 milimetrov. Šírka sa zväčšila o 32 na 1 774 milimetrov, rázvor náprav o 30 na 2 690 milimetrov, rozchod predných kolies o 41 na 1 521 a zadných o 43 na 1 556 milimetrov. Súčasne sa zmenšila výška vozidla o 5 na 1 418 milimetrov. Z toho vyplýva veľkorysá priestorová ponuka v interiéri ako aj o 20 litrov zväčšený batožinový priestor, ktorý má teraz 390 litrov. Okrem toho dosahuje BMW radu 2 Coupé v porovnaní s BMW radu 1 ako aj v porovnaní so svojím predchodcom vylepšené aerodynamické vlastnosti. BMW 220i Coupé dosahuje hodnotu súčiniteľa aerodynamického odporu cw 0,29.

Tradičné športové vlastnosti v kompaktnom formáte.

BMW radu 2 Coupé nadviazalo na tradíciu obzvlášť aktívnych kompaktných modelov značky, ktoré sú tesne spojené s číslom 2. Zavedením BMW 1600-2 v roku 1966 bol do života uvedený nový segment automobilov. Dvojdverové modely s tvarmi kupé mali starostlivo vzájomne zladené pohonné agregáty a podvozky, čo prinieslo športové jazdné vlastnosti a intenzívnu radosť z jazdy do triedy kompaktných vozidiel. Doplňujúce varianty motorov zvyšovali atraktívnosť nového konštrukčného radu. Najväčšiu popularitu dosiahlo BMW 2002, ktoré bolo v premiére uvedené v roku 1968 a slogan „Radosť z jazdy“ rozšírilo pre ďalšiu cieľovú skupinu. Najvýkonnejším variantom bolo BMW 2002 turbo s výkonom 125 kW/170 koní, ktoré bolo prvým vozidlom európskeho výrobcu s turbodúchadlom.

Zdroj: BMW

Prečítať celý text

Reklama