- Redakcia Bild am Sonntag a AutoBild ocenili šéfdizájnéra Hyundai Motors Group Petra Schreyera v ankete Zlatý Volant za významný prínos pre automobilový priemysel
- Schreyer sa tak stal v poradí druhým oceneným dizajnérom, ktorému sa podarilo takúto cenu získať
Ešte nikdy nebol dizajn v automobilovom priemysle taký dôležitý ako v dnešných dňoch. Peter Schreyer, prezident a hlavný dizajnér Hyundai Motors Group, získal ocenenie Zlatý Volant 2013 za významný prínos pre automobilový priemysel.
Rodák z nemeckého Bavorska Peter Schreyer sa stal šéfdizajnérom spoločnosti Kia Motors v roku 2006 a do funkcie prezidenta všetkých dizajnových centier Hyundai a Kia nastúpil začiatkom roka 2013. Schreyer je druhým oceneným dizajnérom počas 31-ročnej histórie odovzdávania cien Zlatý Volant – a to mu na ramenách leží zodpovednosť za piateho najväčšieho výrobcu automobilov na svete. Prvým oceneným dizajnérom bol v roku 1995 Giorgetto Giugiaro.
Za posledné roky toto ocenenie získal napríklad Ferdinand Piech, riaditeľ VW Supervisory Board v roku 2012, rok predtým finančný riaditeľ spoločnosti Ford Motor a v roku 2010 putovalo toto významné ocenenie finančnému riaditeľovi BMW. Túto prestížnu súťaž organizujú redakcie časopisov Bild am Sonntag a AutoBild. Slávnostné odovzdávanie cien sa uskutoční 12. novembra 2013 v Berlíne.
Úspech tigrieho nosa
Som neskutočne hrdý na to, že som získal toto prestížne ocenenie. Je to pre mňa veľký úspech a tiež je to odraz toho, akú skvelú prácu po celé roky odvádza náš dizajnérsky tím
, uviedol pri tejto príležitosti Peter Schreyer, ktorý zodpovedá za charakteristické črty značky Kia. 60-ročný dizajnér už má za sebou niekoľkonásobné úspechy pri uvádzaní nového dizajnu na trh, ako napr. takzvaný “Tiger Nose” – charakteristickú prednú mriežku na modeloch Kia. Vďaka nemu sa všetky tieto prvky stali pre značku príznačné.
Kia Motors mi ponúkla jedinečnú šancu začať od nuly a teda vystavať úplne novú značku s charakteristickými črtami. Zodpovednosť za značku Hyundai mi zase priniesla celkom novú dimenziu a výzvu, nakoľko bolo potrebné uchovať a rozlíšiť integritu týchto dvoch značiek
, dopĺňa Schreyer.
Peter Schreyer študoval na Mníchovskej univerzite aplikovaných vied a Londýnskej kráľovskej akadémii umenia, kde v roku 2007 získal doktorát. Pred nástupom do spoločnosti Kia Motors bol zodpovedný za dizajn priekopníckych modelov ako napr. Audi TT, Volkswagen new Beetle a Volkswagen Passat.
Počas pôsobenia v Kia Motors vyvinul Peter Schreyer úplne novú filozofiu dizajnu, ktorá spočíva v jednoduchosti a jasnosti a ktorá sa významne podieľa na úspechu značky. V posledných piatich rokoch Kia zdvojnásobila predaj a v roku 2012 predala viac ako 2,7 milióna vozidiel. Hyundai v poslednom roku taktiež zaznamenal silný nárast, čo sa odrazilo na zvýšenom predaji 7,1 milióna vozidiel za posledný rok. Z toho 155 000 áut bolo dovezených do Nemecka, čo spoločnosti prinieslo titul najväčšieho automobilového dovozcu na nemeckom trhu.
Pod vedením Schreyera dizajnérske štúdiá Kia Motors v Kórei, Spojených štátoch, a v nemeckom Frankfurte nad Mohanom vytvorili množstvo pozoruhodných automobilov, ako napr. kultovú Kia Soul, dynamické SUV Kia Sportage, model Kia Optima s jej športovou eleganciou, ale aj auto na elektrický pohon Kia POP, nekompromisne športovú štúdiu Kia GT a koncept Kia Provo s pohonom všetkých štyroch kolies.
Dizajnový rukopis Petra Schreyera momentálne nesú všetky modely značky Kia. Posledným modelom, ktorý bol kompletne preštylizovaný podľa Schreyera, je nová Kia Carens, na európskom trhu od mája 2013. Tento model predstavuje dynamiku na štyroch kolesách, pričom si zachováva atribúty spoľahlivého rodinného auta a oslovuje priaznivcov segmentu MPV.
Nezameniteľný a pritom citlivý prístup, s akým talentovaný dizajnér a jeho tím spracováva výzvy moderného automobilového dizajnu okrem globálneho úspechu značky Kia priniesol Petrovi Schreyerovi množstvo ocenení. Celosvetovo uznávané dizajnérske ocenenie Red Dot bolo udelené až desiatim modelom Kia, z toho Kia Optima a Kia pro_cee´d sa hrdia titulom The Best of Best. Experti oceňujú predovšetkým celkovú stratégiu automobilky Kia, ktorú zvolila pri budovaní povedomia o značke – preto niet divu, že spoločnosť Kia Motors získala v roku 2011 aj ocenenie za najlepší dizajn značky.
Odovzdávanie trofejí v ankete Zlatý volant sa považuje za najprestížnejšie ocenenia, aké môže niekto z automobilového priemyslu získať. Ocenenia sa automobilom udeľujú od roku 1976 a od roku 1983 ich môžu získať aj významní lídri automobilového priemyslu. Toto ocenenie dokonca získali aj dvaja pretekári a to Michael Schumacher v roku 1993 a Lewis Hamilton v roku 2007.
V jednotlivých kategóriách volia víťazov buď čitatelia časopisov Bild am Sonntag a AutoBild alebo porota, ktorú tvorí 40 vážených osobností z oblasti automobilizmu – konštruktéri, dizajnéri, motoristickí žurnalisti, ale napr. aj automobiloví pretekári. Čestného víťaza ankety Zlatý Volant vyberajú predstavitelia oboch redakcií a vydavateľstva Axel Springer.
Zdroj: Kia