- Giulietta: motor 2,0 JTDM2 s výkonom 150 k a krútiacim momentom 380 Nm, nový infotelematický systém Uconnect s5- alebo 6,5palcovou dotykovou obrazovkou, nový interiér, nová maska chladiča a tri nové farby karosérie.
- MiTo: nový motor 0,9 Turbo TwinAir s výkonom 105 k, nová chrómovaná maska, nový interiér a nový systém Uconnect s 5palcovou dotykovou obrazovkou s navigáciou.
- MiTo a Giulietta prešli modernizáciou vzhľadu, výbavy aj ponuky pohonných jednotiek, vďaka čomu sú účinnejšie, komfortnejšie a ponúkajú dômyselnejšie technológie.
- Obidva modely vyžarujú rovnakú vášeň, aká sprevádza značku Alfa Romeo už viac ako jedno storočie a získala si srdcia miliónov fanúšikov.
Nová Giulietta a MiTo modelového roku 2014 sa vo svojich segmentoch presadzujú tradičnými hodnotami značky Alfa Romeo, ako sú taliansky štýl, výkon a technická dokonalosť pre maximálny pôžitok z jazdy pri úplnej bezpečnosti. Vozidlá Alfa Romeo boli odjakživa určené ľuďom, ktorí od svojho automobilu očakávajú viac než len prepravu z miesta A na miesto B a túžia po skutočných emóciách.
To všetko sa vo svete Alfa Romeo vyjadruje slovom „vášeň“. Práve vášeň je skutočným hnacím motorom konštruktérov a dizajnérov Alfy Romeo pri ich práci. Rovnaká vášeň, ktorá pohltila fanúšikov na celom svete od Južnej Afriky a Japonska po Srí Lanku či Argentínu. Na svete existuje vyše 350 klubov vozidiel Alfa Romeo a na oficiálnych facebookových stránkach Alfy Romeo je registrovaných vyše milión priaznivcov značky. To však nie je všetko. Ak do vyhľadávača Google zadáte slová Alfa Romeo, zaplaví vás cez 64 miliónov obrázkov.
Tieto čísla potvrdzujú vášeň, ktorú vozidlá značky Alfa Romeo vzbudzujú. Vášeň, ktorá má pôvod v mimoriadnom technologickom, ľudskom a historickom dedičstve, ktoré je reinterpretované v každom novom modeli. Giulietta modelového roku 2014 a MiTo modelového roku 2014 nie sú výnimkou. Tieto dve vozidlá sa vo svojich segmentoch presadili dokonalou kombináciou štýlu, kompaktných rozmerov, výkonných motorov, nízkej výkonovej hmotnosti a technológií, ktoré sú zamerané v prvom rade na maximálne potešenie z jazdy.
Modelom Giulietta sa Alfa Romeo presadila vo veľmi dôležitom segmente a dokázala, že výkonný automobil môže byť aj účinný, elegantný zase pohodlný a kompaktný môže byť súčasne aj zábavný. To je dôvod, prečo Giulietta získala od polovice roku 2010, kedy bola uvedená na trh, 22 ocenení a doteraz má na svojom konte cez 224 000 predaných vozidiel. V Taliansku bola v roku 2012 dokonca jedným z najpredávanejších modelov.
Verejnosť nadšene privítala tiež model MiTo, predovšetkým potom nová generácia mladých zákazníkov, ktorí si tak mohli splniť svoj sen a kúpiť si športový a bezpečný automobil s výrazným štýlom a technológiami za dostupnú cenu. Spotrebou paliva, emisiami, dynamickými vlastnosťami a kompaktnými rozmermi sa MiTo stalo veľmi atraktívnym modelom aj pre dospelejšiu klientelu, ktorá oceňuje koncept downsizingu.
Nové interpretácie Giulietty a MiTa potvrdzujú vášeň Alfy Romeo, ktorú jeden z najväčších dizajnérov Orazio Satta Puliga (1910-1974) vysvetlil takto: „Alfa Romeo je viac než obyčajná automobilka. Jej vozidlá sú viac než len obyčajné automobily. Je to druh choroby, nadšenia z dopravného prostriedku. Alfa Romeo predstavuje doslova spôsob života, celkom ojedinelé poňatie automobilu. Niečo, čo sa vzpiera definícii. Jej prvky sú ako iracionálne rysy ľudského ducha, ktoré nie je možné logicky vysvetliť“.
Alfa Romeo Giulietta modelového roku 2014
Aby si udržala svoje vynikajúce postavenie v segmente, prichádza Alfa Romeo Giulietta modelového roku 2014 s radom významných inovácií vrátane nového motora 2,0 JTDM2 s druhou generáciou vstrekovania MultiJet a výkonom 150 k. Motor je vybavený malým turbodúchadlom s nízkou zotrvačnosťou, ktorého účinnosť a okamžitá reakcia umožňujú dosiahnutie najvyššieho krútiaceho momentu v danom segmente, navyše pri veľmi nízkych otáčkach (380 Nm pri 1750 ot./min). Giulietta vybavená týmto motorom dosahuje špičkových výkonových parametrov v podobe najvyššej rýchlosti 210 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy. To všetko pri veľmi nízkej spotrebe paliva a emisiách. V kombinovanej prevádzke sa môže pochváliť spotrebou 4,2 l/100 km a emisiami 110 g CO2/km.
Modernizáciou prešiel aj štýl vozidla. Zmienku si zaslúžia nová maska chladiča, chrómovaný rámik hmlových svetiel a rad 16-, 17- a 18palcových kolies. Navyše bola rozšírená aj ponuka odtieňov karosérie, a to hneď o tri nové varianty: Moonlight Pearl, modrá Anodizzato a bronzová. Nové prvky sa objavujú aj v interiéri, jedná sa napríklad o volant, sedadlá, doplnky na prístrojovom paneli, obloženie a kľučky dverí. Giulietta modelového roku 2014 ponúka zároveň bohatšiu paletu technológií, vrátane multimediálneho systému Uconnect s 5- alebo 6,5 palcovou dotykovou obrazovkou v prístrojovom paneli. Obe verzie prichádzajú s rozhraním Bluetooth, zásuvkou AUX a USB a hlasovým ovládaním. Verzia s 6,5palcovou obrazovkou dopĺňa satelitnú navigáciu s 3D pohľadom, progresívnym navádzaním k cieľu a funkciou One Step Voice Entry Destination, ktorá umožňuje zadanie cieľovej destinácie hlasom. Obe zariadenia boli vyvinuté v spolupráci s poprednými spoločnosťami v odbore: Harman a Here Auto (UConnect 6,5″) a Continental (UConnect 5″).
Rad Giulietta modelového roku 2014 tvorí tri stupně výbavy – Progression, Distinctive a Quadrifoglio Verde – a šesť motorizácií: zážihové 1,4 TB 105 k, 1,4 TB 120 k, 1750 TBi 235 k a 1,4 TB 170 k (takisto s automatickou prevodovkou Alfa TCT) a dieselové 1,6 JTDM 105 k a 2,0 JTDM2 150 k.
Alfa Romeo MiTo modelového roku 2014
MiTo modelového roku 2014 posilnilo svoju imidž technologicky vyspelého vozidla, naďalej si však zachováva charakter športového kompaktu, ktorý oslovuje zákazníkov oceňujúcich taliansky štýl a technologickú výnimočnosť vedúce k maximálnemu pôžitku z jazdy pri úplnej bezpečnosti. Exteriér sa môže pochváliť novou chrómovanou mriežkou chladiča, odtieňom Anthracite Grey a leštenými rámčekmi predných svetlometov. Interiér je oveľa dômyselnejší a v závislosti na verzii ponúka štyri nové možnosti čalúnenia a tri celkom nové prístrojové panely so špecifickými doplnkami.
Inovácie sa samozrejme nevyhli ani motorom. Ponuku doplnil nový zážihový motor 0,9 Turbo TwinAir s výkonom 105 k, veľmi temperamentná pohonná jednotka s výkonom 105 k pri 5500 ot./min, najvyšším krútiacim momentom 145 Nm pri 2000 ot./min a nízkou spotrebou paliva aj emisiami CO2. MiTo vybavené týmto motorom sa môže pochváliť najvyššou rýchlosťou 184 km/h a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 11,4 sekundy. Nehovoriac potom o špecifickom výkone 120 k/liter, čo je hodnota zodpovedajúca vyslovene športovým motorom.
Premiéru v modeli MiTo modelového roku 2014 má tiež systém Uconnect s 5palcovou farebnou dotykovou obrazovkou vyvinutý v spolupráci s firmou Continental. Systém je ponúkaný tiež s navigáciou od spoločnosti TomTom. Stačí sa dotknúť obrazovky a môžete streamovať a počúvať hudbu. Nie je náhodou, že od roku 2008 tento model hrá dôležitú úlohu v komunikácii značky Alfa Romeo, a to prostredníctvom koncertov, DJ setov či výstav.
V závislosti na trhu rad MiTo modelového roku 2014 tvorí tri stupně výbavy (Impression, Distinctive a Quadrifoglio Verde), desať farieb karosérie a desať rôznych verzií zliatinových kolies. V závislosti na verzii môžu zákazníci vyberať z niekoľkých motorov, všetkých veľmi účinných a ohľaduplných k životnému prostrediu.
Zdroj: Alfa Romeo