- Nový seriál pretekov ako ďalší príspevok k zákazníckemu športu
- Šesť pretekových víkendov v šiestich európskych štátoch
- Nový SEAT Leon Cup Racer s výkonom 243 kW (330 k) a špičkovou profesionálnou technológiou
SEAT nadväzuje na svoju bohatú tradíciu v oblasti automobilového športu seriálom SEAT Leon Eurocup, ktorý od sezóny 2014 opäť ponúkne fascinujúci zákaznícky šport na okruhoch. Uskutoční sa počas šiestich pretekových víkendov v šiestich európskych štátoch a bude dotovaný atraktívnymi finančnými cenami. Jazdci budú pretekať na okruhových špeciáloch SEAT Leon Cup Racer s výkonom 243 kW (330 k), vybavených širokou škálou profesionálnych technológií.
Automobilový šport je hlboko zakorenený v našej značke. SEAT má v tejto oblasti vyše 40-ročnú tradíciu. Pohárom SEAT Leon Eurocup ponúkame zaujímavú príležitosť našim motivovaným zákazníckym tímom a entuziastickým fanúšikom v celej Európe,
povedal Dr. Matthias Rabe, viceprezident SEAT S.A. pre vývoj a výskum.
Leon Cup Racer je extrémne výkonný pretekársky automobil. Nová generácia modelu SEAT Leon vytvára preň vynikajúcu bázu, ktorá získala veľa chvály od zákazníkov i motoristických novinárov.
Už SEAT Leon predchádzajúcich generácií bol jedným z najúspešnejších pretekárskych cestných automobilov ostatných rokov. V rokoch 2008 a 2009 vybojoval pre SEAT Sport titul majstra sveta cestných automobilov WTCC, pričom SEAT Leon Supercopa a Eurocup patrili k najpopulárnejším značkovým pohárom. Šampionát Supercopa sa jazdil od roku 2003 do roku 2013 v celkovo 8 štátoch a Eurocup od roku 2008 do roku 2010 v 9 štátoch.
Pohárom SEAT Leon Eurocup španielska značka nadväzuje na svoju bohatú tradíciu. V rámci šampionátu sa uskutoční šesť podujatí v šiestich európskych štátoch. Presný kalendár pretekov bude definovaný v najbližších týždňoch. Každý víkend sa bude jazdiť od piatka do nedele. Program zahŕňa dva voľné tréningy, kvalifikáciu a dva preteky. Pre víťazov sú pripravené atraktívne finančné ceny.
Projektom SEAT Leon Eurocup ponúkame našim zákazníckym tímom atraktívny seriál pretekov pre sezónu 2014,
povedal Jaime Puig, šéf SEAT Sport zodpovedný za aktivity značky v oblasti automobilového športu.
SEAT Leon Cup Racer je vynikajúce vozidlo, ktoré nadchne našich fanúšikov fascinujúcimi súbojmi. Celý know-how SEAT Sport sme vložili do modelu SEAT Leon Cup Racer. Nadväzujeme ním na veľké športové úspechy predchádzajúcich rokov.
Nový SEAT Leon Cup Racer má veľmi pôsobivý vonkajší vzhľad – rozchod zväčšený o takmer 40 centimetrov oproti sériovému modelu mu spolu s 18-palcovými kolesami dodáva neobyčajne „svalnatý“ postoj ne ceste. Nová predná časť karosérie je koncipovaná pre optimálnu aerodynamickú účinnosť a maximálny prívod chladiaceho vzduchu do motorového priestoru a k predným brzdám. Mohutné blatníky s otvormi na zadnej strane ďalej podporujú chladenie kotúčových bŕzd so štvorpiestovými strmeňmi. Prahy karosérie sú vytiahnuté ďaleko do bokov, čím spolu s predným spojlerom, hladkou podlahou, difúzorom v zadnom nárazníku a dvojstupňovým prítlačným krídlom na zadnej hrane strechy vytvárajú maximálny prítlak, ktorý je potrebný pre dosahovanie veľkej rýchlosti v zákrutách.Napriek tomu zostáva dizajnová DNA modelu Leon aj pri verzii Cup Racer úplne zachovaná – markantné predné reflektory z diód LED s charakteristickými líniami denných svetiel sú prevzaté zo sériového modelu, rovnako ako zadné skupinové svetlá z LED. Kontúra strechy zodpovedá sériovému modelu rovnako ako typické línie a presné hrany na bokoch karosérie.
Systematicky odľahčenú kabínu posádky vystužuje ochranná klietka vysokej pevnosti. Optimálnu ochranu vodičovi poskytuje aj škrupinové sedadlo s integrovaným systémom HANS na ochranu hlavy. Základný tvar prístrojového panelu zostal zachovaný, informačné a ovládacie prvky pretekárskeho špeciálu sú sústredené do multifunkčného volantu a displeja TFT s vysokým rozlíšením nahrádzajúceho združený prístroj. Vďaka tomu má pilot vždy maximálnu kontrolu nad vozidlom.
Leon Cup Racer poháňa temperamentný turbokompresorom prepĺňaný štvorvalec s objemom 2,0 litra. Dosahuje maximálny výkon 243 kW (330 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Krútiaci moment motora sa prenáša na predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej prevodovky DSG s dvoma spojkami, vybavenej ovládačmi na volante a elektronicky ovládaného samosvorného diferenciálu.
Zdroj: Seat