/
/
/
Rodinu Triedy C doplní kombi

Rodinu Triedy C doplní kombi

Reklama

Mercedes-Benz rozšíri v septembri 2014 rodinu Triedy C o nové kombi. Tento model očaruje jasným a súčasne emocionálne-športovým dizajnom, inovatívnou technikou, variabilitou a v porovnaní s predchodcom ešte väčším batožinovým priestorom. Jeho vysokoklasický, kultivovaný interiér umožňuje vďaka štylistickým prvkom prežívať moderný luxus. S týmito kvalitami posilňuje kombi svoju povesť všestranného lifestylového vozidla s vynikajúcimi vlastnosťami pre každodennú prevádzku. Okrem toho s množstvom asistenčných systémov ponúka nielen bezpečnosť na najvyššej úrovni, ale v svojom segmente stanovuje nové kritéria aj v oblasti hospodárnosti vďaka inteligentnej ľahkej konštrukcii, vynikajúcej aerodynamike a novým, hospodárnym motorom. Svetovú premiéru v kombi oslavujú aj služby Mercedes connect me, ktoré napríklad umožňujú spojiť sa kedykoľvek z akéhokoľvek miesta s vozidlom a online zistiť stav paliva v nádrži.

Nové kombi Triedy C kombinuje výrazný, dynamický dizajn a bohatú výbavu s vynikajúcou variabilitou a vysokou úžitkovou hodnotou. Svojím všestranným využitím sa prispôsobí najrozličnejším požiadavkám. Ako štýlové, športové vozidlo sprevádza aktívnych, moderných ľudí pri nákupoch, na dovolenke, pri športe a v každom ohľade spĺňa požiadavky na rodinný automobil. Štvrtá generácia tak pokračuje na novej, vyššej úrovni v tradícii kombi Triedy C, ktoré vo svojej dobe vždy spájali nároky na životný štýl, športový charakter a praktickú využiteľnosť vo vozidle kombi.

Prof. Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva Daimler AG, zodpovedný za výskum koncernu a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars: „Nové kombi Triedy C je vďaka svojmu veľkému variabilnému batožinovému priestoru nielen mimoriadne praktické. Vďaka najmodernejšej technike určuje nové smerovanie v oblasti bezpečnosti, efektívnosti a komfortu vo svojom segmente. A vodiči si citeľne vychutnávajú viac radosti z jazdy.“

Variabilný a praktický

Nové kombi Triedy C výrazne narástlo vo svojich rozmeroch. Pri rázvore 2840 mm, ktorý je o 80 milimetrov dlhší ako predchodca, vzrástla dĺžka vozidla o 96 milimetrov na 4702 milimetrov a šírka vozidla o 40 milimetrov na 1810 milimetrov. Z toho vyplývajúce zväčšenie priestoru, napr. o 45 milimetrov zväčšený priestor pre nohy, ocenia hlavne cestujúci na zadných sedadlách. Aj šírka interiéru v oblasti ramien a lakťov, ako aj výška v oblasti hlavy prekračuje rozmery predchodcu.

Mierne narástol aj batožinový priestor.  Športová zadná časť nového kombi Triedy C skrýva maximálnu kapacitu úložného priestoru 1510 litrov (podľa ISO 3832). V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je to nárast o desať litrov. Objem úložného priestoru za zadnými sedadlami vzrástol o päť litrov na 490 litrov.

Výrazne sa zvýšila aj variabilita, a tým aj funkčnosť.  Zadné sedadlá sú teraz delené v pomere 40 : 20 : 40 namiesto 60 : 40 ako to bolo pri predchádzajúcej generácii. Ponúkajú sa tým rozmanité možnosti využívať vnútorný priestor ako päťmiestny, štvormiestny, trojmiestny alebo dvojmiestny variant.

Praktické detaily umožňujú ešte všestrannejšie a ľahšie využívanie veľkého batožinového priestoru, a tým pohodlné prispôsobenie individuálnym požiadavkám na prepravu. Operadlá zadných sedadiel sa môžu stlačením tlačidla elektricky odblokovať a automaticky sklopiť, aby v prípade potreby vznikol väčší batožinový priestor s rovnou podlahou.

Výnimočný komfort batožinového priestoru sa môže na želanie ešte zvýšiť vďaka elektricky ovládanej zadnej kapote EASY-PACK alebo systému HANDS-FREE ACCESS dodávanému ako špeciálna výbava. Zadná kapota sa tak môže otvárať a zatvárať bezdotykovo, bez použitia rúk. Na otvorenie postačuje pohyb nohy v oblasti zadného nárazníka.

Dynamika a vysoká kvalita

Optické novinky udáva nová Trieda C moderným, dynamickým dizajnom, ktorý súčasne vyžaruje zmyselnú čírosť, a tým prebúdza emócie a okrem toho perfektne inscenuje high-tech. Na výber sú dva rozdielne varianty prednej časti – so športovou maskou chladiča alebo – výnimočne vyhradené pre líniu výbavy EXCLUSIVE – s luxusnou maskou chladiča s hviezdou Mercedes na kapote motora.

Neobvyklý pre vozidlo zamerané na vysokú úžitkovú hodnou a funkčnosť je vysokokvalitný interiér modelu kombi, ktorý bol prevzatý zo sedanu. S priamočiarou športovosťou, atraktívnymi plynulými tvarmi a veľmi kvalitnými materiálmi na úrovni vyššej triedy predstavuje moderný, luxusný a súčasne športový dizajn. Okrem základného vyhotovenia sú na výber vždy tri rôzne línie dizajnu a výbavy pre exteriér a interiér.

Kombi nesie okrem toho pečať kvality Európskej nadácie pre výskum alergií (ECARF – European Centre for Allergy Research Foundation) za vedecky testovanú vysokú vhodnosť pre alergikov. Mercedes-Benz je jediný výrobca automobilov s pečaťou ECARF.

Dotykové pole a projekčný displej

Ďalším evolučným krokom je dotykové pole v novom kombi Triedy C, vyvinuté značkou Mercedes-Benz. Ako na smartfóne sa na ňom môžu prstami ovládať všetky funkcie informačného a zábavného systému. Ovládacia plocha dotykového poľa veľkosti 65 x 45 milimetrov je integrovaná do opierky ruky centrálnej ovládacej jednotky a uložená vo veľmi kvalitnom kovovom nosiči – dizajnérsky kúsok zo sveta high-tech, ktorý je súčasne vyjadrením luxusu.

Novinkou v kombi Triedy C je aj projekčný displej. Ako v prúdovom lietadle premieta dôležité informácie priamo do zorného poľa vodiča, čím zabezpečí nižšie odvádzanie pozornosti od diania na vozovke. Systém informuje o rýchlosti jazdy, obmedzeniach rýchlosti, pokynoch navigačného systému a pokynoch systému DISTRONIC.

Nižšia hmotnosť, vyšší komfort

Vďaka inovatívnym riešeniam váži hrubá konštrukcia nového kombi Triedy C menej, vďaka vynikajúcej tuhosti je základom pre vynikajúce jazdné vlastnosti a najlepší akustický a vibračný komfort a ponúka vysokú bezpečnosť proti nárazom. S podielom hliníka 49 percent a celkovou hmotnosťou vozidla nižšou až o 65 kilogramov je kombi z hľadiska ľahkej konštrukcie lídrom vo svojom segmente.

Hospodárne a výkonné motory

Výkonné a hospodárne benzínové a dieselové motory s funkciou ECO štart – stop spĺňajú emisnú normu Euro 6 a zabezpečujú športové jazdné výkony a radosť z jazdy. Oproti predchodcovi znižujú spotrebu paliva až o 20 percent.

Dieselové motory novej Triedy C sú vybavené ďalej vyvíjaným štvorvalcom alebo novým malým štvorvalcom, ktoré ako modely BlueTEC disponujú technológiou selektívnej katalytickej redukcie SCR (Selective Catalytic Reduction). Rozpätie výkonu začína od 85 kW (115 k) a dosahuje až 150 kW (204 k).

Mercedes-Benz ponúka navyše dieselový motor kombinovaný s hybridným modulom. C 300 BlueTEC HYBRID so štvorvalcovým dieselovým motorom a kompaktným elektromotorom dosahuje výkon 150 + 20 kW (204 + 27 k) a vystačí si napriek vysokému výkonu s 3,8 litrami motorovej nafty v kombinovanej prevádzke podľa NEFZ (tomu zodpovedajú emisie CO2 vo výške 99 gramov na kilometer).

Pre novú Triedu C budú najprv k dispozícii tri štvorvalcové benzínové motory BlueDIRECT, ako aj šesťvalcový benzínový motor BlueDIRECT s výkonom 115 až 245 kW (156 až 333 k). Neskôr bude nasledovať štvorvalec C 350 HYBRID s technikou Plug-In a výkonom 155 + 50 kW.

Agilná a komfortná jazda

Príkladný komfort odpruženia a jazdy pri vynikajúcej jazdnej dynamike – to sú znaky nanovo koncipovaného podvozku nového kombi Triedy C. Vďaka novej 4-prvkovej prednej náprave ponúka radosť a súčasne jazdný komfort.

Záujemcovia o kombi budú mať v budúcnosti možnosť výberu medzi dvoma variantmi sériového podvozku s oceľovým pružením, vrátane športového usporiadania. Mercedes-Benz okrem toho ponúka, po prvýkrát v tomto segmente, vzduchové odpruženie. AIRMATIC vytvára spojenie medzi vysokým komfortom jazdy a dynamicko-agilnými jazdnými vlastnosťami. AIRMATIC ponúka navyše obvodovú reguláciu úrovne pre najlepší jazdný komfort aj pri naloženom vozidle.

Vlastný výber zážitku z jazdy

Pri novom kombi Triedy C môže vodič pomocou spínača určiť svoj individuálny jazdný program. V závislosti od rozsahu výbavy má na výber rôzne vopred nastavené jazdné programy a jednu voľbu, ktorú si môže nakonfigurovať sám. K dispozícii sú nasledujúce režimy: „Komfort“, „ECO“, „Sport“ a „Sport +“. S dodatočným nastavením „Individual“ si môže vodič nakonfigurovať svoje vozidlo podľa vlastných predstáv.

Okrem toho má kombi Triedy C, rovnako ako sedan, sériovo elektrickú parkovaciu brzdu. Uvoľňuje sa automaticky, ak vodič ukončil parkovanie a chce vyštartovať.

Nová Trieda C je ako zvyčajne k dispozícii aj s pohonom všetkých kolies 4MATIC.

Riadenie so športovým charakterom

Všetky modely Triedy C budú v budúcnosti štandardne vybavené elektromechanickým priamym riadením. Toto riadenie kombinuje posilňovač parametrického riadenia, závislý na rýchlosti jazdy, s variabilným prevodom v závislosti od uhla natočenia volantu. Účinok posilňovača hrebeňového riadenia sa reguluje podľa potreby, čo tiež prispieva k zvýšeniu hospodárnosti.

Mercedes-Benz Intelligent Drive: auto sa učí myslieť

Vyhlasovaným cieľom značky Mercedes-Benz je poskytovať všetkým účastníkom cestnej premávky bezpečnosť na najvyššej úrovni. Preto aj kombi preberá takmer všetky nové a o podstatné funkcie rozšírené asistenčné systémy z Triedy S a Triedy E. Tieto asistenčné systémy zvyšujú súčasne komfort a bezpečnosť. Mercedes-Benz to nazýva inteligentnou jazdou „Intelligent Drive“.
Kombi Triedy C je štandardne vybavené systémom ATTENTION ASSIST, ktorá dokáže varovať pred nepozornosťou a únavou.
Ponúka nastaviteľnú citlivosť a môže vodiča informovať o jeho stave únavy a trvaní jazdy od poslednej prestávky.

Rovnako štandardne sa dodáva asistent prevencie kolízií COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Tento asistent disponuje, okrem adaptívneho brzdového asistenta, ktorý ponúka už od rýchlosti 7 km/h ochranu pred kolíziami, aj dodatočnou funkciou: pri pretrvávajúcom riziku kolízie a chýbajúcej reakcii vodiča môže systém aktivovať až do rýchlosti 105 km/h (v spojení so systémom DISTRONIC PLUS do 200 km/h) autonómne brzdenie, a tým znižovať závažnosť nehody po zrážke s pomalšie jazdiacimi a zastavujúcimi vozidlami. Až do rýchlosti 50 km/h brzdí systém aj pred stojacimi vozidlami a do rýchlosti 40 km/h dokáže zabrániť čelným nárazom.

Dodatočne sú na želanie k dispozícii nové a vo svojich funkciách podstatne rozšírené asistenčné systémy, ktoré v rámci konceptu Intelligent Drive spájajú údaje rôznych technológií snímačov, a môžu tak zvyšovať komfort a bezpečnosť:

  • DISTRONIC PLUS – odoberá prácu vodičovi pri regulácii odstupu
  • DISTRONIC PLUS s asistentom riadenia a systémom Stop&Go – uľahčuje vodičovi udržovanie bezpečnej vzdialenosti, a to dokonca aj počas jazdy v kolóne v premávke Stop & Go. Novinkou je asistent riadenia, ktorý vodiča podporuje pri priečnom vedení vozidla, a to dokonca aj v miernych zákrutách, a ponúka funkciu nasledovania dopravnej kolóny.
  • Brzdový asistent BAS PLUS s asistentom prejazdu križovatkou – posilňuje v závislosti od situácie brzdenie vodiča, v prípade potreby až do úplného zabrzdenia. Po prvýkrát reaguje aj na priečnu premávku a na chodcov.
  • Aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu – upozorňuje na neúmyselné opustenie jazdného pruhu pomocou impulzovej vibrácie volantu a jednostranným brzdením koriguje smer jazdy v pruhu, vymedzenom neprerušovanou čiarou. Systém teraz zasahuje aj pri prerušenej čiare jednostranným brzdením, ak je susedný jazdný pruh obsadený napríklad protiidúcimi vozidlami, rýchlymi predchádzajúcimi vozidlami alebo predchádzanými vozidlami.

K množstvu na želanie dodávaných asistenčných systémov patria napríklad aj

  • aktívny asistent parkovania, ktorý umožňuje automatické zaparkovanie vozidla s aktívnym riadením a brzdením na pozdĺžnych a priečnych parkovacích miestach.
  • asistent sledovania dopravných značiek s upozornením na jazdu v protismere, ktorý okrem rýchlostných obmedzení dokáže upozorňovať aj na zákazy predchádzania a zákazy vjazdu.
  • adaptívny asistent diaľkového svetla Plus, ktorý umožňuje ich trvalé zapnutie cieleným zatemnením ostatných vozidiel v kuželi diaľkových svetiel.

Airbagy pre bezpečnosť

V prípade nehody sa o bezpečnosť cestujúcich postará okrem 3-bodových bezpečnostných pásov s pyrotechnickými napínačmi a obmedzovačmi sily bezpečnostných pásov vodiča a spolujazdca, ako aj cestujúcich na vonkajších sedadlách vzadu, aj veľký počet airbagov. K tomu patria okrem iných:

  • kombinované bočné airbagy pre vodiča a spolujazdca na ochranu panvy a hrudníka
  • optimalizovaný okenný airbag
  • bočné airbagy pre vonkajšie sedadlá vzadu (na želanie)
  • kolenný airbag pre vodiča

Sedadlo spolujazdca sa môže navyše vybaviť automatickou identifikáciou detskej sedačky. Mercedes-Benz po prvýkrát zaviedol automatické odpojenie airbagu spolujazdca, ktoré rozpozná pomocou snímača tlaku v sedacej ploche, či je na sedadle spolujazdca umiestnená detská autosedačka a automaticky deaktivuje airbag spolujazdca. Na rozdiel od systémov, ktoré si vyžadujú vypnutie airbagu kľúčom, sa tým zamedzí chybnej obsluhe. Systém funguje so všetkým detskými zádržnými systémami, montovanými proti smeru jazdy, pretože nie je potrebný žiaden špeciálny transpondér.

Klimatizácia: signály z vesmíru

Zdokonalený klimatizačný systém zabezpečí lepšiu kvalitu ovládania, vyšší výkon, účinnosť, ako aj kvalitu vzduchu. Ako jediné vozidlo v segmente ponúka nové kombi funkciu rozpoznania tunela prostredníctvom satelitnej navigácie. Využíva informácie z máp navigačného systému a údajov GPS o polohe vozidla, aby sa pri vjazde do tunela automaticky uzatvorila klapka cirkulujúceho vzduchu. Keď vozidlo opustí tunel, klapka sa znova otvorí.

Ďalšou novinkou na vytvorenie zdravého prostredia je balík AIR BALANCE s aktívnou aromatizáciou, ionizáciou a v porovnaní so základným vozidlom ešte výkonnejším filtrovaním.

Informačné a zábavné systémy pre nezabudnuteľné zážitky

Rovnako ako sedan ponúka aj nové kombi úplne novú generáciu multimediálnych systémov s intuitívnym ovládaním, náročnými vizuálnymi animáciami a efektmi, ktoré jasne, prehľadne a atraktívne znázorňujú všetky funkcie. Okrem toho je aj kombi vybavené systémom Frontbass. Tento avantgardný akustický systém využíva objem priečneho a pozdĺžneho nosníka skeletu karosérie ako rezonančný priestor pre basové reproduktory. Výsledkom je zážitok z počúvania takmer na úrovni koncertnej sály. Na želanie sa dodáva ozvučovací systém Burmester® s priestorovým zvukom.

Navigačný systém podáva informácie interaktívne. Ponúka okrem iného animovaný kompas, „Drive Show“ s informáciami pre cestujúcich ako v lietadle a zobrazenie Google Maps na hlavnom displeji. Okrem toho COMAND Online teraz dokáže ešte lepšie a v reálnom čase informovať o stave dopravy, ak získava dopravné spravodajstvo prostredníctvom služby „Live Traffic Information“.

Internet a rozmanité zdroje údajov

Už audiosystém Audio 20 je schopný pripojenia na internet prostredníctvom mobilného telefónu kompatibilného s Bluetooth®. Tým sa umožní surfovanie po internete pri odstavení vozidla. Počas jazdy sa môžu v spojení s COMAND Online využívať aplikácie Mercedes Benz Apps ako Počasie, Lokálne vyhľadávanie GoogleTM s funkciami StreetView a Panoramio, sťahovanie cieľa aj trasy a Facebook. Reprodukcia zvuku a videa je možná z rôznych zdrojov. Napríklad prostredníctvom Bluetooth®, prístrojov Apple iPod® a iPhone®, z pamäťovej karty SD, USB kľúča alebo CD/DVD (od systému Audio 20 CD a pri systéme COMAND Online).

COMAND Online s funkciou prístupového bodu

COMAND Online ponúka nielen väčší displej s rozlíšením 960 x 540 pixelov a špeciálnym krycím sklom, známym z prístrojov ako iPhone® alebo iPad. Tento systém umožňuje okrem iného príjem digitálneho rozhlasového a televízneho vysielania a ponúka rýchlu navigáciu na pevnom disku, automatické zohľadnenie dopravnej zápchy na základe aktuálneho a presného dopravného spravodajstva „Live Traffic Information“, integrovanú funkciu prístupového bodu WLAN, ako aj systém ovládania hlasom LINGUATRONIC.

Telefonovanie prostredníctvom Bluetooth® sériovo

Sériový systém Audio 20 USB, ako aj Audio 20 CD a COMAND Online sú sériovo vybavené základným telefónnym systémom, ktorý spája mobilný telefón s vozidlom prostredníctvom štandardizovaného rozhrania Bluetooth®.

Vozidlo online so službami Mercedes connect me

S novým kombi Triedy C zavádza značka Mercedes-Benz v Európe nový balík servisných služieb s označením „Mercedes connect me“. Služby„Mercedes connect me“ sa môžu používať prostredníctvom modulu KOM s vlastnou kartou SIM, ktorý je integrovaný vo vozidle. K dostupným servisným službám patrí napríklad nehodový manažment, manažment údržby a manažment technickej poruchy. Zákazníci sa môžu rovnako kdekoľvek a kedykoľvek spojiť so svojím vozidlom prostredníctvom „connect.mercedes.me“ a zistiť napríklad, aká plná je palivová nádrž alebo môžu z akéhokoľvek miesta zapnúť, vypnúť alebo naprogramovať nezávislé kúrenie.

Zdroj: Mercedes-Benz

Prečítať celý text

Reklama