PEUGEOT 308 R HYbrid – kompaktný hatchback s výkonom superauta
PEUGEOT Sport vyvinul novú hybridnú benzínovú pohonnú jednotku plug-in. Výkon 500 koní a pohon štyroch kolies posúvajú hranice športového ducha v segmente a prinášajú skutočne mimoriadny výkon. PEUGEOT 308 R HYbrid odhaľuje jedinečný výraz svojho interiéru so štyrmi samostatnými sedadlami, ako aj jasné ohraničenie modrej a čiernej.
Vyvážený a výrazný štýl
PEUGEOT 308 R HYbrid má ideálne miery pre absolútny výkon: pozoruhodná kompaktnosť, kolesá v „štyroch rohoch“ dokonalá vyváženosť.
Výhodou, k dosiahnutiu tohto cieľa je, že vychádza z hatchbacku a je postavený na platforme EMP2. Elegancia a športový charakter 308 sú dokonale identifikovateľné. Prepožičali si štylistické kódy z konceptu Quartz a vyjadrujú ich svojím radikálnym spôsobom.
PEUGEOT 308 R Hybrid spočíva na pneumatikách 235/35 R19, rozchod kolies je rozšírený o 80 mm a požiera asfalt na ceste svojou hrozivou prednou časťou pokrytou kapotou s expresívnymi otvormi na nasávanie vzduchu a minerálnym nárazníkom s ostrými hranami a hladkým povrchom.
Mriežka chladiča so šachovnicovým vzorom dodáva vzduch do inovatívnej pohonnej jednotky vyvíjajúcej 500 konských síl. V bočných prídavných otvoroch sania sú integrované smerovky s LED diódami a na centrálnom prídavnom otvore sania je umiestnený svetelný podpis auta – vytepaný znak 308 R Hybrid.
Presne vymodelované línie, čo najbližšie k mechanike, zachytávajú svetlo a vedú pohľad pri spoznávaní auta. PEUGEOT 308 R HYbrid je zahalený do obzvlášť intenzívnej modrej farby, ktorá obsahuje fluorescenčné pigmenty a sklenené častice. Táto farba evokuje hybridnú pohonnú jednotku a farbu, ktorá je historicky vyhradená pre francúzske pretekárske autá. Na zadných dverách sa spája s matnou čiernou a vzniká nový výraz pre jasné ohraničenie, ktoré je identifikačným znakom najextrémnejších áut značky PEUGEOT.
Zadná časť modelu PEUGEOT 308 R Hybrid je výrazná a pokojná zároveň. Vyjadruje jazdné vlastnosti auta. Úzky spojler na hornej časti výklopných dverí zlepšuje aerodynamiku. Na nárazníku sú dva prídavné výduchy, ktoré pomáhajú udržať teplotu batérie odvádzaním horúceho vzduchu.
Ozdobné kryty prídavných výduchov a podbehov sú ozdobené bielym keramickým materiálom a zvýrazňujú dynamický charakter vozidla.
https://youtu.be/57w_yHwR98E
PEUGEOT i-Cockpit – efektívne riadenie
Po otvorení dverí sa odhalí pôsobivý interiér sústredený okolo centrálnej konzoly s ponukou štyroch sedadiel. Použité materiály a farby jasne definujú cieľ modelu PEUGEOT 308 R HYbrid: a to je výkon.
Obklad hornej časti okenných stĺpikov a vnútorné čalúnenie strechy sú v antracitovej farbe. Sedadlá sú potiahnuté svetlou patinovanou kožou. V duchu športovej tradície sa červené prešívanie objavuje v celom interiéri. Zvýrazňuje palubnú dosku, označenie stredu volantu a centrálnu konzolu.
Po prvýkrát boli na modeli PEUGEOT 308 R Hybrid použité materiály, ktoré boli doteraz vyhradené výlučne pre koncept autá. Palubná doska je potiahnutá látkou vyrobenou digitálnym tkaním. Tento inovatívny materiál umožňuje vyrábať veľké zložité kusy, jemné na dotyk. Nepoužíva sa pena, čo má vplyv na zníženie hmotnosti auta. Tento digitálny materiál je použitý na paneloch dverí v kombinácii s čiernou a svetlou patinovanou kožou.
Vďaka inovatívnej architektúre miesta vodiča PEUGEOT i-Cockpit môže vodič úplne pokojne ovládať 500 koní, ktoré vyvíja pohonná jednotka. Kompaktný volant je potiahnutý perforovanou kožou a je na ňom umiestnené logo 308 R Hybrid. Umožňuje presné a ostré riadenie v zákrutách. Páčky na volante sú umiestnené tak, aby boli blízko rúk a umožnili ovládať prevodovku so šiestimi stupňami končekom prstov. Head-up displej poskytuje vodičovi všetky informácie bez toho, aby spustil oči z vozovky.
A nakoniec, dve tlačidlá umiestnené na stredovej konzole mu umožňujú dohliadať na mechaniku. Prvé tlačidlo aktivuje výkonnú pohonnú jednotku a druhé poskytuje prístup k štyrom jazdným režimom.
Benzínový hybrid plug-in s výrazným výkonom
Vývoj modelu PEUGEOT 308 R HYbrid bol zverený tímu PEUGEOT Sport. Išlo o skutočnú výzvu: vytvoriť hyper-výkonnú benzínovú hybridnú pohonnú jednotku plug-in, integrovať ju na platformu EMP2 a stanoviť nové hranice výkonu.
Výsledok zodpovedá výzve: je ohromujúci. S výkonom 500 k a pohonom štyroch kolies PEUGEOT 308 R Hybrid má elektronicky obmedzenú rýchlosť na 250 km/h, z 0 na 100 km/h zrýchli len za 4 sekundy a 1 000 m s pevným štartom zvládne za 22 sekúnd. Napriek tomu sú emisie CO2 len 70 g/km.
PEUGEOT 308 R Hybrid je dokonale vyvážené auto, 60% vpredu a 40% vzadu. Má ohnivého ducha s neuveriteľným pomerom hmotnosť/výkon, sotva 3,1 kg/k.
Len vďaka našej vášni pre výzvy a dokonalosť 308 sme mohli dosiahnuť túto úroveň výkonu na vozidle v segmente C. PEUGEOT 308 R HYbrid je súčasťou veľmi malého klubu áut, ktoré dosahujú zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 4 sekundy.
Jean-Philippe Delaire, PEUGEOT Sport, riaditeľ pre vývoj pohonnej jednotky PEUGEOT 308 R HYbrid
PEUGEOT Sport systematicky preveruje svoju technickú odbornosť a svoje umiestnenia v pretekoch, aby správne stanovil vlastnosti súčiastok ako aj ich ideálne umiestnenie. Pohonná jednotka tak združuje tri nezávislé zdroje energie, ktoré poháňajú vozidlo:
- Benzínový 4-valec 1,6 L THP 270 S&S je motor s najvyšším špecifickým výkonom na svete pre tento objem valcov,
- Elektromotor s výkonom 85 kW / 115 k, spojený so 6-stupňovou prevodovkou,
- Rovnaký elektromotor na zadnej náprave.
V záujme zabezpečenia vynikajúcich dynamických vlastností je hmotnosť maximálne znížená. Lítium-iónová batéria 3 kWh s vynikajúcim pomerom výkon/kompaktnosť je umiestnená pod zadnými sedadlami na mieste palivovej nádrže. Tá má objem 50 litrov a nachádza sa v batožinovom priestore vedľa zadného elektromotora a dvoch transformátorov. Pri hľadaní dokonalosti inžinieri PEUGEOT Sport prehodnotili návrh spodnej časti nádrže tak, že sa nachádza v tesnej blízkosti technických prvkov. Takto získané milimetre na výške vozidla prispievajú k výkonu.
Ovládačom umiestneným na centrálnej konzole sa vyberá jeden zo štyroch jazdných režimov:
- Režim Hot Lap, ktorý je najvýkonnejší, umožňuje využitie celého potenciálu zo všetkých troch zdrojov energie na dosiahnutie celkového výkonu 500 k a maximálneho krútiaceho momentu 730 Nm.
- Režim Track poskytuje 400 k a 530 Nm, najmä z benzínového motora a zadného elektromotora. Predný elektromotor slúži ako doplnkový booster pri akcelerácii.
- Režim Road je obzvlášť určený pre cestné použitie s výkonom 300 k a krútiacim momentom 400 Nm. Benzínový motor dodáva celý svoj potenciál, zadný elektromotor mu pomáha počas akcelerácie a predný elektromotor sa nezapája.
- Režim ZEV prioritne používa zadný elektromotor pre pohon PEUGEOT 308 R HYbrid. Predný elektromotor sa zapája podľa tlaku vodiča na pedál akcelerátora.
Vďaka pohonu všetkých kolies sú dynamické vlastnosti auta PEUGEOT 308 R Hybrid mimoriadne, najmä pri výjazde zo zákruty. Brzdový systém je na úrovni výkonu vozidla. Vpredu sú 380 mm vetrané brzdové kotúče zvierané pomocou štyroch piestov a vzadu sú 290 mm kotúče. Avšak nepoužívajú sa počas každého brzdenia.
PEUGEOT Sport vyvinul pohonnú jednotku, ktorá pomocou elektromotorov spomaľuje na celom rozsahu rýchlosti, t. j. od 250 km/h. Tento systém rekuperačného brzdenia je jedna z troch možností nabíjania batérie.
Ďalšia možnosť spočíva v používaní predného elektromotora ako generátora, ktorý je poháňaný benzínovým motorom. A napokon, treťou variantou je rýchle a úplné nabíjanie batérie na termináli a to len za 45 minút.
Zdroj: Peugeot