BMW radu 3 založilo segment moderných športových sedanov a už 40 rokov je jeho najvýraznejším predstaviteľom. Vďaka tomu už šesť generácií BMW radu 3 určuje štandardy dynamických jazdných vlastností, účinnosti motorov a dizajnu. Spája emócie, neopakovateľné zážitky a neprekonateľnú každodennú využiteľnosť. Približne každé štvrté BMW je rad 3 vo verzii Sedan alebo Touring. Ide tak o najúspešnejší modelový rad v ponuke značky BMW. S ostrejším dizajnom, vycibrenými vyspelými technológiami a najnovšími motormi je nové BMW radu 3 vo verziách Sedan a Touring ešte atraktívnejšie ako kedykoľvek predtým. Nový modelový rad BMW radu 3 bude už od začiatku v ponuke so širokým výberom motorov. Paleta bude obsahovať štyri benzínové a sedem naftových motorov s výkonovým spektrom od 85 kW/116 k do 240 kW/326 k (kombinovaná spotreba paliva: 7,9 – 3,8 l/100 km; kombinované emisie CO2: 185 – 99 g/km)*. Môžu byť spojené so 6-stupňovou manuálnou alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic (v základnej výbave modelov BMW 330d, BMW 335d a BMW 340i Touring). Nové BMW radu 3 je, v závislosti od modelu, k dispozícii s klasickým pohonom zadných kolies alebo s inteligentným pohonom všetkých kolies BMW xDrive.
Výrazné prvky exteriéru, premyslený a mimoriadne kvalitný interiér.
Dizajn nového BMW radu 3 prichádza s prepracovanými a vylepšenými detailmi. Šírku prednej časti zdôrazňujú nové nárazníky s upravenými otvormi na vstup chladiaceho vzduchu, zatiaľ čo snímač príplatkového tempomatu Active Cruise Control (ACC) je harmonickou súčasťou stredného otvoru na vstup vzduchu. Šírku vozidla a jeho športové ambície podčiarkuje aj tvar zadného nárazníka vrátane prvkov špecifických pre jednotlivé výbavy a sériovo montovaných zadných LED svetlometov. Športový a výrazný vzhľad automobilu dopĺňajú aj nové predné svetlomety obohatené o denné LED svetlomety. Za príplatok sú k dispozícii aj predné svetlomety s LED technológiou. Nové chrómované doplnky na ovládačoch, výduchoch a na stredovom paneli posúvajú kvalitu interiéru na vyššiu úroveň. Vďaka prepracovanej stredovej konzole so zaťahovacím krytom držiaka nápojov pred radiacou pákou sa výšila aj ergonómia interiéru a počet odkladacích priestorov. Rozšírili sa možnosti individuálneho výberu poťahov a obkladov, bohatšia je aj paleta kolies, exteriérových farieb a prvkov výbavy, čo zvyšuje atraktivitu nového BMW radu 3.
Nové štandardy – ešte športovejšie, ešte účinnejšie.
Všetky 3-, 4- a 6-valcové benzínové motory poháňajúce BMW radu 3 ako aj 4-valcové naftové motory modelov BMW 316d, BMW 318d a BMW 320d sú úplne nové a pochádzajú z modulárnej rodiny pohonných jednotiek BMW EfficientDynamics. Úpravy, vrátane prepracovaného turbodúchadla, zaručujú ostrejšie reakcie nových 4-valcových naftových motorov. Trojvalcové benzínové motory sú novinkou v ponuke BMW radu 3 aj v celom segmente. Debut v BMW radu 3 si pripisuje aj 4-valcový benzínový motor s označením BMW
* Hodnoty podľa európskeho testovacieho cyklu. Môžu sa líšiť v závislosti od použitých pneumatík.
320i Sedan/BMW 320i Touring (kombinovaná spotreba paliva: 5,9 – 5,3/6,3 – 5,5 l/100 km; kombinované emisie CO2: 138 – 124/147 – 129 g/km)*. Svetovou novinkou je aj benzínový 4-valcový motor v modeloch BMW 330i Sedan/BMW 330i Touring (kombinovaná spotreba paliva: 6,5 – 5,5/6,7 – 5,8 l/100 km; kombinované emisie CO2: 151 – 129/157 – 135 g/km)* ako aj benzínový 6-valec BMW 340i Sedan/ BMW 340i Touring (kombinovaná spotreba paliva: 7,7 – 6,5/7,0 – 6,8 l/100 km; kombinované emisie CO2: 179 – 152/164 – 158 g/km)*. Napriek ich vysokým výkonom sa podarilo udržať spotrebu a emisie CO2. Ich hodnoty sa znížili o 11 percent. Nový model 320d EfficientDynamics Edition Sedan (kombinovaná spotreba paliva: 4,3 – 3,8 l/100 km; kombinované emisie CO2: 113 – 99 g/km)* má výkon 120 kW/163 k, no vo výbave s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic a štandardnými pneumatikami vypúšťa iba 99 g CO2/km. K zníženiu spotreby všetkých pohonných jednotiek prispievajú aj nové prevodovky.
Automobily so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou sú napríklad vybavené funkciou automatického medziplynu pri podraďovaní. Osemstupňová prevodovka Steptronic umožňuje podraďovanie o viac rýchlostných stupňov, čo prispieva k jemnejšej a tichšej jazde. Účinnosť zvyšuje aj funkcia plachtenia. Pod zlepšenie dynamických jazdných vlastností nového BMW radu 3 oproti predchodcovi sa podpísali aj lepšie pruženie, tuhšie tlmiče a presnejšie riadenie.
* Hodnoty podľa európskeho testovacieho cyklu. Môžu sa líšiť v závislosti od použitých pneumatík.
Nový navigačný systém Professional a mobilná technológia LTE.
Značka BMW je priekopníkom v prepájaní vodiča s automobilom a okolitým svetom. Produkty a služby BMW ConnectedDrive založené na webovom rozhraní prispievajú k zvýšeniu komfortu a zároveň aj bezpečnosti vodiča a posádky. Napríklad plnofarebný head-up displej zobrazuje všetky podstatné informácie priamo do zorného poľa vodiča. Vďaka tomu sa môže plne sústrediť na cestu pred sebou. Navigačný systém Professional očarí v centrách miest napríklad rýchlym spustením, viditeľne rýchlejším výpočtom trasy a realistickým 3D zobrazovaním. Mapové podklady sa budú bezplatne aktualizovať po dobu troch rokov. Využije sa na to zabudovaná SIM karta, ktorá si stiahne nové dáta prostredníctvom LTE technológie v domácej sieti operátora majiteľa vozidla. Nové BMW radu 3 je prvým modelom (v závislosti od výbavy) medzi športovými automobilmi strednej triedy, ktoré využíva najrýchlejšie mobilné pripojenie súčasnosti (LTE). Parkovací asistent umožňuje paralelné parkovanie, zatiaľ čo Auto PDC pri parkovaní automaticky aktivuje predné parkovacie snímače.
Zdroj: BMW