/
/
/
Mercedes-Benz Trieda G v ešte lepšej kondícii

Mercedes-Benz Trieda G v ešte lepšej kondícii

Reklama

Značka Mercedes-Benz vyšle na cestu a do terénu všetky modely Triedy G s výkonom vyšším až o 16 percent a s nižšou spotrebou. Medzi nimi aj model G 500 s novým, výkonnejším osemvalcovým motorom V8 s dvomi turbodúchadlami a objemom 4 litre. Všetky motorizácie spĺňajú požiadavky najvyššej emisnej triedy Euro 6. Novonaladený podvozok, ako aj citlivejšia regulácia elektronického stabilizačného systému ESP® zvyšujú jazdnú stabilitu, bezpečnosť a komfort na ceste. Úpravy možno nájsť aj v exteriéri a interiéri. Zároveň sa na štartovú čiaru postaví exkluzívna špeciálna edícia AMG.

Terénny veterán od značky Mercedes-Benz píše ďalšie riadky svojho viac ako 35-ročného príbehu úspechu. Toto kultové terénne vozidlo spĺňa najvyššie nároky nadšencov osobných terénnych vozidiel vďaka zdokonalenej technike a vynikajúcej výbave. Nový osemvalcový motor V8 so zdvihovým objemom štyri litre, s priamym vstrekovaním a preplňovaním pomocou dvoch turbodúchadiel, verný tradícii, ktorý sa už predstavil v štúdii G 500 4×4², oslavuje svoju svetovú premiéru v Triede G.

Nový osemvalcový motor modelu G 500 sa môže zakladať na exkluzívnych génoch. Vychádza z novej generácie osemvalcových motorov V8 vyvinutých značkou Mercedes-AMG, ktorá k mimoriadnym jazdným výkonom ženie aj modely Mercedes-AMG GT a Mercedes-AMG C 63. Osemvalcový motor V8 bol upravený pre Triedu G a v tejto verzii dosahuje výkon 310 kW (422 k) s krútiacim momentom 610 Nm. Okrem toho sa vyznačuje spontánnymi reakciami a veľkou hnacou silou.

To zabezpečujú napríklad dve turbodúchadlá, ktoré nie sú usporiadané vo vonkajšej časti radov valcov, ale medzi týmito radmi v priestore v tvare V – v takzvanom „horúcom vnútornom V“. Toto umiestnenie zabezpečuje kompaktnú konštrukciu, optimálne reakcie motora a nízke emisie výfukových plynov. Značka Mercedes Benz využíva priame piezoelektrické vstrekovanie benzínu so spaľovaním s vedeným lúčom, čo zabezpečuje vysokú účinnosť. Najvyššiu pevnosť a zároveň čo najnižšiu hmotnosť zaručuje hliníková kľuková skriňa osemvalcového motora V8. Obežné plochy valcov s technológiou NANOSLIDE®, ktorú vyvinula spoločnosť Daimler, sú dvakrát tvrdšie ako bežné liatinové vložky. Minimalizujú vnútorné trenie, a tým aj spotrebu paliva.

Vyšší výkon, nižšia spotreba

Aj motory iných modelov Triedy G boli zdokonalené pre suverénnu hnaciu silu a optimalizovanú spotrebu:
• V modeli G 350 d sa výkon zvyšuje z 155 kW/211 k na 180 kW/245 k, krútiaci moment narastá z 540 na 600 Nm.
• Model AMG G 63 zase dosahuje výkon 420 kW/571 k (nárast výkonu o 20 kW/27 k) a ponúka krútiaci moment 760 Nm.
• Dvanásťvalec v modeli AMG G 65 dosahuje namiesto 450 kW/612 k výkon s hodnotou 463 kW/630 k s krútiacim momentom 1 000 Nm.

Modely G 350 d, G 500 a AMG G 63 sú sériovo vybavené funkciou ECO štart – stop, ktorá vypnutím motora v čase státia, napr. v dopravnej zápche alebo na svetelnej križovatke, znižuje spotrebu paliva a emisie.

Ako je zvykom pre Triedu G, zachoval sa pevný základ karosérie a podvozka, ktorý ponúka ešte veľkorysejšie rezervy pre zvýšenú výkonnosť. Zachoval sa aj bezkonkurenčný výkon v teréne so stálym pohonom všetkých kolies, redukciou pre jazdu v teréne a tri uzávierky diferenciálu, ktoré sa prepínajú počas jazdy.

Sériový podvozok bol nanovo zosúladený s optimalizovanými tlmičmi. Vďaka tomu poskytne lepšiu kontrolu pohybu karosérie a ešte vyšší jazdný komfort na vozovke. Prispôsobené vyladenie ESP® zabezpečuje vyššiu jazdnú dynamiku a zvyšuje jazdnú stabilitu a bezpečnosť. Optimalizáciou regulácie preklzávania hnacích kolies ASR a protiblokovacieho systému ABS sa zároveň dosiahla lepšia trakcia a kratšie brzdné dráhy.

Okrem toho je model G 500 na želanie dostupný aj s novým nastaviteľným tlmením so športovým a komfortným stupňom tlmenia. To prináša výrazne agilnejší výkon v teréne v športovom režime bez obmedzenia terénnych schopností vozidla a znižuje nakláňanie do strany v zákrutách, čo je typický prejav terénnych vozidiel.

Úpravy interiéru a exteriéru

Čo sa týka vzhľadu, nové modely G 350 d a G 500 sú ľahko rozpoznateľné najmä vďaka novému dizajnu nárazníkov a rozšíreným blatníkom AMG vo farbe karosérie, ktoré sú teraz súčasťou sériovej výbavy. Model G 350 d okrem toho v sériovej výbave obsahuje disky z ľahkej zliatiny s priemerom 45,7 cm (18 palcov) s 5-lúčovým dizajnom.

V interiéri modelov G 350 d a G 500 púta pozornosť združený prístroj so vzhľadom dvoch tubusov s multifunkčným displejom s uhlopriečkou 11,4 cm, ako aj ručičkami a ciferníkmi s novým vzhľadom. Združený prístroj s novým dizajnom sa nachádza aj v obidvoch modeloch AMG.

S farbou von

Ten, kto si svojmu modelu AMG Triedy G praje dodať ešte individuálnejší charakter, môže využiť niektorý z nových balíkov farieb. K dispozícii sú exkluzívne laky exteriéru vo farbe solarbeam (slnečný lúč), tomatored (paradajková červená), aliengreen (mimozemská zelená), sunsetbeam (lúč zapadajúceho slnka) alebo galacticgreen (galaktický lúč). Časti ako zrkadlá, nárazníky vpredu a vzadu, rozšírenia podbehov kolies, kruh krytu náhradného kolesa, ako aj strecha sú lakované v obsidiánovej čiernej farbe. Ozdobné švy v interiéri ladia s lakom.

Nový špeciálny model AMG EDITION 463: viditeľná dynamika

Mercedes-AMG prináša novým špeciálnym modelom EDITION 463 do Triedy G pôsobivé športové prvky. K vyberaným prvkom výbavy interiéru patria okrem iného dvojfarebná prístrojová doska, dvojfarebné sedadlá v ušľachtilej koži designo s bočnicami sedadla v koži so vzhľadom uhlíkového vlákna a kontrastnými ozdobnými švami, stredovými výplňami dverí a sedadiel s kosoštvorcovým dizajnom, ozdobné prvky z uhlíkových vlákien, ako aj držadlá na zatváranie dverí v koži napa.

Dynamiku a exkluzivitu športového modelu v exteriéri zvýrazňujú ochrana spodku vozidla z ušľachtilej ocele, bočné športové pruhy AMG, ochranná lišta so vzhľadom čierneho hliníka, ako aj exkluzívne kované disky s priemerom 53,3 cm (21 palcov).

Špeciálny model EDITION 463 sa dodáva na základe modelov Mercedes-AMG G 63 a Mercedes-AMG G 65.

Objednávky modelov Triedy G so zvýšeným výkonom sa začali už prijímať.

Zdroj: Mercedes-Benz

Prečítať celý text

Reklama