/
/
/
Svetová premiéra nového modelu Opel Astra

Svetová premiéra nového modelu Opel Astra

Reklama

  • Začiatok novej éry: Automobil skonštruovaný na čistom liste papiera podľa novej mantry Opel
  • Rýdza efektivita: Hmotnosť menšia až o 200 kilogramov a ultramoderné motory
  • Inteligentný atletický dizajn: Kompaktnejšie vonkajšie rozmery, viac miesta a väčší komfort v interiéri
  • Vynikajúca konektivita: Opel OnStar a systém IntelliLink novej generácie
  • Prvé vo svojej triede: Adaptívne reflektory IntelliLux LED®
  • Inteligentná podpora: Asistenčné systémy na úrovni premium
  • Wellness 2.0: Ergonomické sedadlo AGR s masážnou funkciou ventiláciou

Opel a kompaktná trieda – to je príbeh úspechu, ktorý sa začal už v roku 1936 modelom Kadett a teraz v jedenástej generácii pokračuje novým modelom Astra. Dodnes opustilo výrobné haly vyše 24 miliónov kompaktných automobilov Kadett a Astra. Svetová premiéra hviezdy Opel na frankfurtskom autosalóne (17. až 27. septembra 2015) otvára novú kapitolu bestsellera. Súčasne označuje začiatok novej kapitoly v histórii značky: Astra novej generácie je prvým modelom vyvinutým na základe nových priorít a cieľov, ktoré stanovili predseda predstavenstva Opel Group Dr. Karl-Thomas Neumann a stratégia DRIVE!2022. Astra novej generácii využíva úplne novú ľahkú architektúru vozidla, na pohon slúžia výlučne motory najnovšej generácie a poskytuje najmodernejšiu konektivitu vďaka integrácii smartfónu a revolučnému telematickému systému Opel OnStar. Nový model okrem toho pokračuje v tradícii značky Opel uvádzať prvky doteraz používané iba vo vyšších segmentoch do kompaktnej triedy.

Novinka svojimi modelovanými povrchmi a plynúcimi líniami zhmotňuje filozofiu dizajnu značky Opel. Okrem toho vyzerá dynamickejšie a štíhlejšie ako ktorýkoľvek generačný predchodca. Skrátka: Astra novej generácie kombinuje účinnosť s eleganciou a redefinuje kompaktnú triedu svojimi poprednými inováciami. – rovnako ako päťdverový hatchback aj ako kombi Sports Tourer, ktoré tiež bude mať premiéru na frankfurtskom autosalóne a o niekoľko mesiacov bude uvedené na trh.

Iba s účinnými, temperamentnými a tichými motormi novej generácie

Pod kapotou nového modelu Astra budú výlučne agregáty z kompletne nového portfólia motorov s výkonovým rozpätím od 70 kW (95 k) do 147 kW (200 k). Benzínové a naftové motory s objemom od 1,0 do 1,6 litra majú tri spoločné charakteristiky: Kombinujú najvyššiu účinnosť s najlepšou reakciou a vysokou kultúrou chodu – nie nadarmo si turbodiesle Opel najnovšej generácie vyslúžili prívlastok „šepkajúce“.

Základná verzia má celohliníkový benzínový motor 1,4 litra s výkonom 74 kW (100 k). Nasleduje trojvalec 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo s výkonom 77 kW (105 k). V kombinácii s 5-stupňovou automatizovanou prevodovkou Easytronic 3.0 umožňuje normovanú spotrebu iba 4,2 litra benzínu na 100 kilometrov v kombinovanom cykle a nízke emisie CO2, čím je Astra novej generácie jedným z najlepších automobilov kompaktnej triedy s benzínovým motorom z hľadiska spotreby paliva a šetrnosti k životnému prostrediu.

V novom modelovom rade Astra debutuje aj úplne nový motor 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo. Štvorvalec je na výber s výkonom 92 kW (125 k) alebo 110 kW (150 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 245 Nm. Konštrukčne patrí do rovnakého radu ako menší trojvalcový motor a vďaka celohliníkovej konštrukcii má menšiu hmotnosť ako predchádzajúci turbodúchadlom prepĺňaný motor s rovnakým objemom. Najúspornejšia verzia má spotrebu 4,9 litra na 100 kilometrov (emisie CO114 g/km).

Najvýkonnejšou benzínovou pohonnou jednotkou v modelovom rade Astra bude motor 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo s výkonom 147 kW (200 k) a pôsobivým maximálnym krútiacim momentom 300 Nm (s funkciou overboost) . Zrýchlenie z 80 na 120 km/h na piaty prevodový stupeň s ním trvá 7,5 sekundy a maximálna rýchlosť je 235 km/h (predbežné údaje).

Turbodiesel 1.6 CDTI je k dispozícii v troch výkonových stupňoch od 70 kW (95 k) do 100 kW (136 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 320 Nm. V kombinácii so štandardnou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou ležia emisie CO2 pri každej verzii pod hranicou 100 gramov na kilometer. Aktuálnym šampiónom v účinnosti v rámci nového modelového radu Astra je verzia 1.6 CDTI s výkonom 81 kW (110 k), ktorá má spotrebu iba 3,4 litra nafty na 100 kilometrov a emisie CO90 gramov na kilometer.

Pre nový model Astra sú na výber tri typy prevodoviek: 5-stupňová a 6-stupňová manuálna prevodovka, automatizovaná 5-stupňová manuálna prevodovka Easytronic 3.0 a

6-stupňová automatická prevodovka so zvlášť nízkymi trecími stratami. Automatická prevodovka sa dá objednať v kombinácii s 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo s výkonom 110 kW (150 k) a 1.6 CDTI s výkonom 100 kW (136 k).

Nižšia hmotnosť, menšia spotreba, vyššia agilita: Nová architektúra vozidla

Ako vzor pre jedenástu generáciu kompaktného modelového radu Opel slúžila vizionárska štúdia Monza Concept, predstavená na frankfurtskom autosalóne v roku 2013. Poskytla predstavu, čo je možné očakávať od budúcich modelov Opel a reflektuje účinnosť v každom komponente a každom prvku dizajnu. Nový model Astra túto víziu dôsledne aplikuje. Podľa modelu a vybavenia je až o 200 kilogramov – v každom prípade však najmenej o 120 kilogramov – ľahší ako predchodca. Rozhodujúcu rolu pri tom zohráva úplne nová architektúra vozidla. Pri každom komponente sa osobitne dbalo na kompaktné rozmery a ľahké materiály. Hmotnosť samotnej karosérie je nižšia o 77 kilogramov (vyše 20 percent). Konštrukčné opatrenia na podvozku priniesli úsporu ďalších 50 kilogramov.

K tomuto výsledku prispelo použitie komponentov z ocele ultra vysokej pevnosti, kompaktnejšie pomocné rámy, ako aj zníženie hmotnosti prvkov prednej a zadnej nápravy. Okrem toho sa konštruktéri rozhodli nepoužiť úplný kryt podlahy vozidla na ďalšiu optimalizáciu aerodynamiky a namiesto toho aerodynamicky optimalizovali komponenty podvozka a prvky pohonného ústrojenstva. Ďalším príkladom optimalizácie rozmerov a hmotnosti je kratší predný a zadný previs karosérie, ako aj o 25 percent ľahšia výfuková sústava. Výsledkom tejto odtučňovacej kúry je zvýšenie agility a komfortu jazdy. Skrátka Astra teraz poskytuje viac radosti z jazdy ako kedykoľvek predtým.

Inteligentný dizajn: Kompaktnejšie rozmery ale väčší vnútorný priestor

Dizajn nového modelu Astra jasne dokumentuje, že hlavným atribútom automobilu je vysoká účinnosť. Vďaka evolúcii filozofie dizajnu značky Opel ‘sochárske umenie v spojení s nemeckou presnosťou’ má štíhlejší a atletickejší vzhľad. Inšpiráciou bola opäť vizionárska štúdia Monza Concept. Účinnosť vyjadruje štíhla a atletická interpretácia modelovaného tvaru, typického pre Opel. Aj priestrannosť interiéru štúdie Monza Concept našla uplatnenie v novom modelovom rade Astra, kde majú pasažieri k dispozícii väčší priestor na nohy a väčšiu vnútornú výšku napriek zmenšeniu vonkajších rozmerov oproti predchodcovi. S celkovou dĺžkou 4,37 metra je o takmer 50 milimetrov kratší ako predchodca, šírka sa zmenšila o 5 milimetrov na 1,81 metra (bez vonkajších spätných zrkadiel), s výškou 1,48 metra je o 2,5 cm nižší ako predchodca. Rázvor sa skrátil o 2 centimetre, no vnútorný priestor kabíny vzrástol. V kombinácii s novo tvarovanými sedadlami majú pasažieri v zadnej časti kabíny teraz o 35 milimetrov väčší priestor na nohy, čo zlepšuje pohodlie pri jazde aj pocit vnútorného priestoru. A na predných sedadlách je vnútorná výška väčšia o 22 milimetrov.

Štíhlejšie vonkajšie rozmery majú pozitívny vplyv aj na aerodynamiku a celkovú účinnosť. Astra novej generácie má priemerný koeficient aerodynamického odporu pod hranicou 0,30. Aerodynamicky najlepšia verzia exceluje hodnotou 0,285, čo je o 0,040 bodu pod najaerodynamickejším predchodcom a vynikajúca hodnota pre kompaktný automobil s karosériou typu hatchback.

Na prednej časti karosérie sa tím dizajnérov Opel usiloval dodať novému modelu Astra maximálne dynamický vzhľad so zvýraznením bočnej šírky a nízkym celkovým postojom. Logo blesku v strede chrómovanej lišty na maske chladiča a charakteristická ‘čepeľ’ na boku, zdvíhajúca sa smerom dozadu dohora nový model Astra okamžite identifikujú ako člena rodiny Opel. Predné reflektory sú veľmi úzke, majú dynamický športový vzhľad a plynulo prechádzajú do otvoru masky chladiča, vytvárajúc charakteristickú grafiku. Najnápadnejším prvkom dizajnu karosérie je vizuálne prerušený zadný stĺpik karosérie, vytvárajúci efekt vznášajúcej sa strechy a súčasne vizuálne predlžujúci vozidlo. Precízne modelovaná hrana na dverách batožinového priestoru graficky spájajú zadné skupinové svetlá, čím vytvárajú štíhly, široký a nízky tvar zadnej časti karosérie.

Aj interiér nového modelu Astra demonštruje filozofiu dizajnu Opel ‘sochárske umenie v spojení s nemeckou presnosťou’. Elegantne modelované povrchy sú skombinované s materiálmi premium a funkčnou čistotou: všetky spínače a ovládacie prvky sú zredukované na absolútne minimum, podporujúc efektivitu a jednoduché ovládanie ako základné atribúty modelu Astra. Stredobodom kokpitu je ocenený systém infotainmentu  IntelliLink. Jeho poloha bola starostlivo zvolená tak, aby mal vodič ideálny výhľad na monitor a mohol celý systém ľahko ovládať.

Najlepšia konektivita a moderný infotainment: Opel OnStar a IntelliLink

Všetky nové modely zodpovedajú princípu: Opel demokratizuje technológie a inovácie z vyšších segmentov, Opel robí inovácie dostupnými. Príkladom môže byť konektivita. Astra novej generácie je prvým modelom Opel, ktorý bude od začiatku k dispozícii so systémom Opel OnStar. Osobný servisný asistenčný systém je strážny anjel, ktorý je 365 dní v roku dostupný stlačením gombíka. Ak sa nafúknu airbagy, Opel OnStar dostane automaticky informáciu o polohe vozidla a dispečing vyšle k havarovanému vozidlu záchranné služby. Okrem toho OnStar zmení nový Opel Astra na mobilný Wi-Fi hotspot 4G LTE. Súčasne k nemu môže byť pripojených až 7 mobilných koncových zariadení od smartfónov cez tablety až po laptopy.

V modelovom rade Astra bude debutovať aj systém infotainmentu IntelliLink novej generácie v dvoch rozličných verziách. Po prvý raz IntelliLink umožní pripojenie smartfónov prostredníctvom Apple CarPlay a Android Auto. Každý systém optimálne nadväzuje na funkcie najčastejšie používaných operačných systémov pre smartfóny.

Po prvý raz v kompaktnej triede: adaptívne reflektory IntelliLux LED® matrix

Absolútnu novinku a významný bezpečnostný prvok v novom modelovom rade Astra predstavuje inteligentný osvetľovací systém na báze svietiacich diód IntelliLux LED®. Inovatívny systém reflektorov LED matrix novej generácie umožňuje jazdu s trvalo zapnutými diaľkovými svetlami bez oslňovania iných účastníkov cestnej premávky a Astra ho po prvý raz prináša v kompaktnej triede. Systém tvorí 16 segmentov zo svietiacich diód  LED – po 8 na každej strane vozidla – ktoré automaticky a kontinuálne adaptujú dosah a rozdelenie svetelného lúča podľa momentálnej situácie v premávke. Keď kamera zaregistruje reflektory protiidúcich vozidiel alebo koncové svetlá vozidiel idúcich vpredu, individuálne LED osvetľujúcu relevantnú zónu sa deaktivujú. Pri tom zvyšná oblasť cesty a krajnice zostávajú jasne osvetlené. Svojou presnosťou a adaptabilitou reflektory LED matrix posúvajú osvetľovaciu technológiu na novú úroveň.

Okrem systému Opel OnStar a reflektorov IntelliLux LED® – obidva nové prvky v kompaktnej triede – sa majitelia modelu Astra môžu tešiť na širokú škálu bezpečnostných, asistenčných a komfortných systémov, ktoré boli doteraz bežné iba vo vyšších segmentoch. Kamera Opel Eye novej generácie, ktorá má premiéru v novom modelovom rade Astra, prináša výrazné vylepšenia. Systém rozoznávania dopravných značiek Traffic Sign Assist teraz kombinuje obrazy kamery a informácie z navigačného systému pre presnejšie odporúčania. Asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu Lane Departure Warning je doplnený funkciou Lane Keep Assist s automatickou korekciou riadením v prípade ak vozidlo neúmyselne opúšťa jazdný pruh. Zdokonalené boli aj funkcie na udržiavanie bezpečného odstupu od vozidla idúceho vpredu. Forward Collision Alert teraz upozorňuje vodiča na potenciálne nebezpečenstvo aj pomocou svetla LED odrážaného čelným sklom ako doplnkom k akustickému signálu a vyskakovacej (pop-up) ikony v združenom prístroji. Ak reakcia vodiča na výstrahu nie je dostatočná, systém teraz podporí brzdenie (Integrated Brake Assist) alebo automaticky zabrzdí vozidlo (Autonomous Emergency Braking), čím pomáha predchádzať kolíziám alebo znižovať intenzitu nárazu pri nízkych rýchlostiach (od 8 km/h do 80 km/h). Pri rýchlosti do 40 km/h systém dokáže autonómne zabrzdiť vozidlo plnou intenzitou. Ďalší výstražný systém zvyšujúci bezpečnosť Side Blind Spot Alert pomocou ultrazvukových senzorov monitoruje priestor za vozidlom a na obidvoch stranách vedľa neho vo vzdialenosti 3 metre a zachytáva vozidlá, ktoré vodič nemôže vidieť v spätných zrkadlách. Na rozoznané vozidlo upozorňuje vodiča ikonami LED a akustickým signálom.

Správnu rýchlosť stráži tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Komfort jazdy zvyšuje parkovací asistentAdvanced Park Assist, ktorý sa dá aktivovať stlačením gombíka a ovládaním riadenia automaticky zaparkuje vozidlo na vhodné miesto. Pri zaradení spiatočky sa aktivuje cúvacia kamera, prenášajúca obraz na monitor systému infotainmentu.

Nové predné sedadlá s certifikátom AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) predstavujú špičkovú triedu. Nadväzujú na tradíciu ocenených ergonomických sedadiel Opel a prinášajú nové komfortné prvky. Sedadlo vodiča sa dá nastavovať v 18 smeroch, obidve sedadlá AGR majú masážnu funkciu, ventiláciu a elektropneumatické nastavovanie bočných častí sedáka a operadla – čo je jedinečná kombinácia v kompaktnej triede. Aj pasažieri vzadu sa môžu tešiť z väčšieho pohodlia – okrem väčšieho priestoru môžu byť na želanie obidve vonkajšie miesta vzadu vyhrievané.

Nový Opel Astra je teda nielen ľahší, aerodynamickejší, agilnejší a účinnejší ako jeho predchodca ale je aj bezpečnejší, komfortnejší a modernejší. To je cesta značky Opel do budúcnosti.

Zdroj: Opel

Prečítať celý text

Reklama