/
/
/
Nové BMW M4 GTS

Nové BMW M4 GTS

Reklama

Nové BMW M4 GTS predstavuje pre spoločnosť BMW M GmbH novú úroveň exkluzívneho a technologicky vyspelého modelu, ktorý posúva potenciál modelového radu BMW M4 Coupé na ešte vyššiu úroveň ako doteraz. BMW M4 GTS jednoznačne patrí na pretekárske okruhy. Potvrdzujú to vzhľad inšpirovaný motoršportom aj technológie zamerané na vysoký výkon. Jednoznačným dôkazom jedinečných schopností vozidla je aj čas 7,28 minúty dosiahnutý na Severnej slučke legendárneho okruhu Nürburgring, ktorý patrí medzi najvzrušujúcejšie okruhy na svete. Najostrejšie BMW M4 všetkých čias sa môže pokojne vydať aj na bežné cesty. Tak, ako všetci predchodcovia a súrodenci, ktorí sa zrodili pod označením BMW M. BMW M GmbH predstavuje špeciálnu limitovanú edíciu 700 kusov modelu BMW M4 GTS, ktorá oslávi 30. narodeniny modelového radu BMW M3, vyrábaného od roku 1986. Podčiarkuje tým schopnosť spoločnosti BMW M prinášať stále nové a príťažlivé produkty pod značkou BMW M, pričom sa zameriava na pohon, podvozok a dôsledné odľahčovanie vozidla. Prvá limitovaná edícia modelu M3/M4 sa po prvý raz dostane aj na dôležitý severoamerický trh.

„Špeciálne edície modelov ako BMW M3 GT, BMW M3 CSL, BMW M3 GTS a BMW M3 CRT majú v strednej triede desaťročia trvajúcu tradíciu. Dnes na túto tradíciu nadväzuje model BMW M4,” povedal Frank van Meel, výkonný riaditeľ spoločnosti BMW M GmbH. „Zostrujú charakter značky BMW M a zosobňujú emotívnu a nefalšovanú radosť z jazdy. Pri tvorbe modelu BMW M4 GTS sme sa vybrali na radikálnu cestu a vytvorili sme športový stroj, ktorý zo seba vydá neopakovateľný dynamický potenciál a výkon, ktorý bude ešte dlho inšpirovať. Toto vozidlo nám umožňuje ukázať, čo dnes pokojne môžeme predstaviť a k tomu pridávame maximálny výkon, ktorý možno dodať reálnemu vozidlu BMW M4 GTS. Je to vozidlo, ktoré sa môže postaviť na štart pretekov, no zároveň jazdiť aj po bežných cestách. Vďaka nemu vieme ukázať, kam siahajú schopnosti vozidiel, ktoré získali povolenie jazdiť po bežných cestách. Majitelia sa so svojimi vozidlami BMW M4 GTS môžu pokojne vydať na okruhy ako Spa-Francorchamps, Nürburgring alebo Laguna Seca a napríklad počas klubových športových súbojov posunúť latku časov na kolo do výšin, ku ktorým sa doteraz vozidlá, schopné jazdy na bežných cestách, nedostali.”

Zvýšenie výkonu pomocou vstrekovania vody.

Srdcom každého modelu BMW M je jeho motor. BMW M4 GTS poháňa viacnásobne ocenený prepĺňaný radový 6-valcový motor z modelov BMW M3/M4. Pridaním inovatívnej technológie vstrekovania vody sa podarilo výrazne zvýšiť výkon 3-litrového motora na 368 kW (500 k). Krútiaci moment poskočil na 600 Nm. Spotreba a emisie CO2 pritom zostali na úrovni BMW M4 Coupé (8,5 l/100 km*, 199 g/km*). Vďaka tomu je BMW M4 GTS najvýkonnejším, najobratnejším a zároveň aj najdynamickejším vozidlom zo svojho modelového radu. Z 0 na 100 km/h sa dostane za 3,8 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 305 km/h.

Odľahčovanie dotiahnuté do detailov.

Premyslené a dôsledné odľahčovanie umožnilo konštruktérom BMW M znížiť hmotnosť vozidla na 1 510 kg (podľa normy DIN), respektíve na 1 585 kg (podľa normy ECE). Vynikajúci pomer hmotnosti k výkonu 3,0 kg/k poskytol dokonalý základ pre jedinečný zážitok z dynamickej jazdy. Dôsledné znižovanie hmotnosti sa odrazilo na interiéri aj exteriéri vozidla. V interiéri sa odľahčovanie prejavilo na karbónových škrupinových sedadlách, odľahčenej stredovej konzole, na čalúnení zadných sedadiel a na deliacej priečke batožinového priestoru s minimálnou hmotnosťou, na špeciálne odľahčených výplniach dverí vrátane remeňov namiesto klasických rukovätí, ktoré slúžia na ich zatváranie. Znižovanie hmotnosti sa prejavilo aj na detailoch, ktoré na prvý pohľad nevidno. Napríklad nosník palubnej dosky je vyrobený z karbónu. Z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP) sú vyrobené aj vonkajšie dielce ako nastaviteľný predný spojler, upravená kapota či strecha. Z tohto ľahkého, no zároveň výnimočne odolného a technologicky vyspelého materiálu, je vyrobené aj nastaviteľné zadné krídlo. To drží na hliníkových podperách, ktoré sú namontované na karbónovom kryte batožinového priestoru. Aj to je dôkaz, že pri znižovaní hmotnosti sa myslelo na každý detail. Z karbónu je vyrobený aj difúzor umiestnený pod zadným nárazníkom. Okrem toho, že upravuje prúdenie vzduchu za vozidlom, znižuje vztlak zadnej nápravy. Súčasťou výfukového potrubia je aj titánový tlmič, ktorý znižuje hmotnosť o 20 percent. Jeho emotívne bohatý zvuk dokonale dopĺňa osobnosť s označením M a vnútri vozidla aj v jeho okolí dotvára pocit pretekárskeho okruhu.

Výbava na zvýšenie výkonu.

Štandardne dodávaná 7-stupňová dvojspojková prevodovka M DCT v každom momente zabezpečuje dokonalý prenos sily na zadné kolesá bez prerušenia ťahu. Vodič môže radiť rýchlosti aj manuálne – páčkami na volante, alebo posúvaním voliča prevodovky. Radiaci softvér Drivelogic a systém na maximálne zrýchlenie Launch Control podstúpili úpravy, ktoré si vyžiadal zvýšený výkon motora. Odľahčené kované a leštené zliatinové disky v oranžovej farbe Acid Orange so znakom M a dizajnom Star-spoke style 666 obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 (vpredu: 265/35 R19, vzadu: 285/30 R20). Dokonale zodpovedajú vysokým nárokom modelu BMW M4 GTS a zohrávajú podstatnú úlohu pri vytváraní jedinečnej mechanickej trakcie a spätnej väzby pri prejazde zákrut.

BMW M4 GTS dostalo špeciálne nastaviteľné vinuté pružiny, vďaka ktorým sa vozidlo dá nastaviť podľa presných požiadaviek konkrétnych okruhov. Ľahké karbónovo-keramické M brzdy zaručujú presne dávkovateľnú brzdnú silu a vynikajúci brzdný účinok aj pri vysokom zaťažení. Napríklad počas ostrej jazdy na okruhu.

Svetovo unikátna OLED technológia, brilantné LED svetlomety.
Osvetlenie vozovky zabezpečujú známe dva páry predných svetlometov so štyrmi svetelnými prstencami. Spájajú prevratnú LED technológiu, systém BMW Selective Beam (asistent diaľkových svetiel proti oslneniu) a Adaptívne predné svetlomety.

Zadné svetlá v tvare L sú rovnako príťažlivé ako predné. V modeli BMW M4 GTS sa v sériovej výrobe po prvý raz predstavujú inovatívne zadné svetlá s technológiou OLED. OLED (Organic Light-Emitting Diodes – organické svetlo vyžarujúce diódy) sú novým druhom zdroja svetla, ktorý svieti po celom povrchu a vytvára veľmi homogénne svetlo – na rozdiel od LED jednotiek, ktoré vytvárajú svetlo v podobe bodiek. Nízka stavba OLED svetiel (konštrukčná výška iba 1,4 milimetra) a možnosť presného dávkovania energie do každého modulu otvárajú nové obzory v ďalšom vývoji osvetlenia. Samotné zadné svetlá podčiarkujú šírku zadnej časti, zvyšujú vizuálnu príťažlivosť vozidla a vo dne aj v noci zdôrazňujú jeho vzrušujúce línie.

Interiér – exkluzívny, zameraný na vodiča a spätý s motoršportom.

Karbónové škrupinové M sedadlá vodiča a spolujazdca spĺňajú vysoké nároky na nízku hmotnosť a dokonale dotvárajú čistokrvnú exkluzivitu športovo zameraného interiéru. Oproti konvenčným športovým sedadlám v BMW M4 Coupé sú o polovicu ľahšie, poskytujú ideálnu pozíciu sedenia a aj pri dlhých cestách zaručujú komfort a vynikajúcu oporu tela. Jedinečný charakter vozidla BMW M4 GTS podčiarkujú exkluzívne čalúnenie sedadiel Alcantarou a kožou Merino, M-pruhy na operadlách, 3-bodové bezpečnostné pásy a remene na dverách namiesto rukovätí. Modely BMW M4 GTS pre severoamerický trh dostali špeciálne škrupinové športové M sedadlá (vrátane operadiel s odľahčujúcimi výrezmi), ktoré zodpovedajú miestnym predpisom.

Exkluzívnou Alcantarou je čalúnený aj športový M volant. Športový charakter modelu BMW M4 GTS podčiarkuje označenie stredovej polohy na jeho venci. Namiesto zadných sedadiel sa nachádza iba karbónová lavica potiahnutá Alcantarou, z karbónovej sendvičovej platne je vyrobená aj deliaca stena batožinového priestoru. Toto riešenie prispelo k úspore 40 percent hmotnosti.

Príslušnosť modelu BMW M4 GTS k svetu pretekárskych tratí môže zvýrazniť aj príplatkový balík Clubsport. Jeho súčasťou je bezpečnostný rám za prednými sedadlami v oranžovej farbe Acid Orange, 6-bodové pretekárske bezpečnostné pásy a hasiaci prístroj.

Zdroj: BMW

Prečítať celý text

Reklama