/
/
/
GT Concept, Mokka X a Astra: Vzrušujúca expozícia Opel v Ženeve

GT Concept, Mokka X a Astra: Vzrušujúca expozícia Opel v Ženeve

Reklama

  • Vzrušujúci a športový: GT Concept bude mať svetovú premiéru
  • Dobrodruh s konektivitou: Mokka X pred debutom
  • Účinnosť a všestrannosť: Astra a Astra Sports Tourer novej generácie
  • Výkon na okruhy: Astra TCR pripravená na štart

Opel bude demonštrovať svoje sebavedomie, nadšenie pre automobil a vlastnú víziu športového automobilu budúcnosti na 86. ženevskom autosalóne (návštevné dni pre verejnosť 3. – 13. marca 2016) premiérou štúdie GT Concept – priameho nástupcu modelu Experimental GT, ktorý bol v roku 1965 prvou štúdiou európskeho automobilového výrobcu v histórii. Okrem toho výrobca z Rüsselsheimu predstaví verejnosti nový model Mokka X. Subkompaktné SUV má ambície pokračovať v úspechu svojho predchodcu ešte atraktívnejším dizajnom karosérie a interiéru, ako aj najmodernejšou ponukou konektivity a infotainmentu. Astra novej generácie bude centrom expozície značky Opel v hale 2 výstaviska Palexpo (stánok číslo 2231). Hviezda kompaktnej triedy značky Opel bude nielen demonštrovať svoju vysokú úžitkovú hodnotu ale aj športové ambície medzinárodnou premiérou novej pretekovej verzie Astra TCR. Predseda predstavenstva Opel Group Dr. Karl-Thomas Neumann osobne predstaví médiám výstavné novinky Opel 1. marca o 11:00 h v expozícii značky.

„Náš highlight ženevskej expozície presne zvýrazňuje, aký je Opel dnes. GT Concept ukazuje, že sme inovatívni a máme jasnú víziu kam smerujeme. Nová Astra a nová Mokka X ukazujú, že načúvame našim zákazníkom a že ich staviame do stredobodu pri konštrukcii atraktívnych a dostupných automobilov. A Astra TCR ukazuje, že pokračujeme v našej tradícii automobilového športu so všetkými jej emocionálnymi konotáciami,“ povedal Dr. Karl-Thomas Neumann.

GT Concept: puristický športový automobil budúcnosti

Rok 2016 je dôležitým rokom v 154-ročnej histórii značky Opel, ktorá je na ceste k najväčšej revitalizácii v automobilovej histórii. Predaj rastie a spoločnosť demonštruje svoju víziu dostupného športového automobilu štúdiou GT Concept – ktorá bude určite jedným z magnetov ženevského autosalónu. GT Concept má všetko, čím osloví fanúšikov športových automobilov všetkých vekových kategórií. Čistokrvný atlét s motorom vpredu a pohonom zadných kolies je priamym nasledovníkom modelu Opel GT zo šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov dvadsiateho storočia a štúdie Monza Concept, predstavenej na frankfurtskom autosalóne v roku 2013. Posúva filozofiu skulpturálne modelovaného dizajnu Opel na novú úroveň. Tento športový automobil je avantgardný a puristický, odmieta čokoľvek, čo by rušilo čistý tvar. GT Concept nemá vonkajšie kľučky dverí, vonkajšie spätné zrkadlá ani nijaké nadbytočné dekoračné prvky. Je to dynamický jazdný stroj, ktorého charakter na prvý pohľad symbolizujú typické proporcie športového automobilu s dlhou kapotou motora a krátkymi prevismi karosérie, ako aj výrazná červená línia, horizontálne graficky deliaca karosériu. Absencia veka batožinového priestoru, nezvyčajný a inovatívny dizajn dverí, dvojitý výfuk v strede, vyhotovenie volantu a samozrejme, meno nadväzujú na pôvodný GT. No GT Concept iba jednoducho nenapodobňuje svojho predchodcu: nanovo interpretuje inovatívneho, odvážneho a vzrušujúceho ducha GT bez akejkoľvek nostalgie alebo známok retro-dizajnu.

Opel GT Concept, ktorý je koncipovaný ako masovo dostupný športový automobil, poháňa výkonný turbodúchadlom prepĺňaný benzínový trojvalec s objemom 1,0 litra, uložený za prednou nápravou. Extrémne účinný agregát s priamym vstrekovaním paliva je odvodený od motora poháňajúceho modely ADAM, Corsa a Astra novej generácie. Vo svojej športovej verzii dosahuje výkon 107 kW (145 k) a maximálny krútiaci moment 205 Nm (hodnoty spotreby paliva pre Opel GT Concept ešte nie sú k dispozícii). Krútiaci moment motora sa prenáša na zadnú nápravu s mechanickým samosvorným diferenciálom prostredníctvom sekvenčnej 6-stupňovej prevodovky, ovládanej páčkami na volante. Dvojmiestne kupé s pohotovostnou hmotnosťou menej ako 1000 kilogramov akceleruje z 0 na 100 km/h za menej ako 8 sekúnd a dosahuje maximálnu rýchlosť 215 km/h.

Dobrodružný a výrazný vzhľad s vynikajúcou konektivitou: Mokka X

Okrem štúdie GT Concept predstaví Opel v Ženeve ďalšiu svetovú premiéru – nový model  Mokka X, ktorý sa začne predávať na jeseň tohto roka. Opel Mokka zaznamenal veľký úspech od svojho uvedenia na trh pred troma rokmi a doteraz si ho objednalo vyše 500 000 zákazníkov. Aby tento úspech trval ďalej, Opel svoje subkompaktné SUV podrobil komplexnej modernizácii a dal mu nové meno, v ktorom písmeno X symbolizuje jeho dobrodružný charakter. V budúcnosti sa budú dodatkom X označovať všetky nové SUV a CUV.

Nový dizajn karosérie modelu Mokka X je výraznejší. Modifikovaná predná časť karosérie je štylisticky zladená s novým vzhľadom automobilov Opel, zahŕňajúcim horizontálnu prednú masku v profile krídla a ostro rezaný charakteristický profil dvojitého krídla denných svetiel z LED v reflektoroch. Predná časť karosérie má precíznejšie a elegantnejšie modelované povrchy s menšími plastovými prvkami. To dáva novému modelu Mokka X širší a robustnejší vzhľad. Na zadnej časti sa opakuje svetelný profil dvojitého krídla v zadných skupinových svetlách, ktorý je viditeľný aj pri svetlách z diód LED. Bočné plochy karosérie si zachovali svoj elegantne modelovaný tvar, akcentovaný typickou ‘čepeľou’ Opel, ktorá sa zdvíha smerom dozadu.

Interiér modelu Mokka X bol celý zmenený vďaka úplne novému prístrojovému panelu. Nový prístrojový panel má výrazné horizontálne členenie, vyzerá nielen jednoduchšie a čistejšie ale pôsobí aj oveľa precíznejšie vypracovaný. Úplne novo vyvinutá stredová konzola je koncipovaná okolo dotykového monitora systému infotainmentu novej generácie s uhlopriečkou 7 alebo 8 palcov (17,8 alebo 20,3 cm). Celý interiér sa vyznačuje vycibrenou eleganciou a čistým dizajnom s malým počtom tlačidiel – mnohé funkcie sa teraz dajú ovládať prostredníctvom kapacitného dotykového monitora.

Samozrejme, Mokka X bude jedným z najlepšie vybavených automobilov vo svoje triede z hľadiska konektivity. Dve verzie systému infotainmentu IntelliLink novej generácie budú umožňovať dokonalú integráciu smartfónu prostredníctvom funkcií Apple CarPlay a Android Auto. Okrem toho od uvedenia na trh bude pre model Mokka X k dispozícii telematický systém Opel OnStar – doteraz zavedený v 13 európskych štátoch a v roku 2016 rozšírený do ďalších 16 štátov. OnStar bude digitálnym strážnym anjelom a servisným asistentom v každom vozidle a premení automobil na výkonný hotspot Wi-Fi s vysokorýchlostným mobilným pripojením k internetu 4G LTE (v súčasnosti k dispozícii v Nemecku, Veľkej Británii, Holandsku a Španielsku, ďalšie štáty budú nasledovať v priebehu roka).

Pod kapotou je novinkou benzínový štvorvalec 1.4 Direct Injection Turbo novej generácie s výkonom 112 kW (152 k), ktorý bude k dispozícii v kombinácii so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, systémom Štart/Stop a adaptívnym pohonom všetkých kolies (podľa predbežných údajov emisie CO2 154 g/km a kombinovaná spotreba 6,6 l/100 km).

Okrem toho konštruktéri Opel pokračovali v stratégii sprístupňovania inovatívnych technológií širokému okruhu zákazníkov aj zavedením adaptívnych reflektorov z LED. Nový systém AFL LED automaticky prispôsobuje dĺžku a rozloženie svetelného lúča momentálnej situácii, takže vodič má vždy pred sebou optimálne osvetlenú cestu bez oslňovania iných účastníkov premávky. Reflektory umožňujú deväť rozličných funkcií/rozložení svetla.

Ľahký, účinný, praktický a vzrušujúci: Nový Opel Astra

Ľahší, úspornejší, agilnejší spolu s ešte vyšším komfortom – zákazníci už ocenili atribúty nových modelov Astra a Astra Sports Tourer objednávkami, ktorých počet už prekročil hranicu 100 000 kusov. Astra novej generácie reflektuje efektivitu v každom jednom komponente. Základný päťdverový hatchback je oproti predchádzajúcej generácii ľahší až o 200 kilogramov a kombi  Sports Tourer o 190 kilogramov. Toto významné zníženie hmotnosti prispelo k výraznému zvýšeniu agility a zníženiu spotreby paliva.

Pri zlepšení jazdných výkonov hrá významnú rolu aj ponuka motorov: každá verzia modelu Astra má pod kapotou agregát z úplne nového portfólia motorov Opel. Benzínové a naftové motory s objemom do 1,6 litra kombinujú najvyššiu účinnosť s vynikajúcou charakteristikou. V Ženeve bude mať premiéru špičkový turbodiesel s dvojstupňovým sekvenčným prepĺňaním. Štvorvalec 1.6 BiTurbo CDTI s výkonom 118 kW (160 k) poskytuje maximálny krútiaci moment 350 Nm. V kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, systémom Štart/Stop a pneumatikami s nízkym valivým odporom v priestrannom kombi Astra Sports Tourer spotrebuje iba 4,1 litra nafty na 100 kilometrov (emisie CO2 109 gramov na kilometer – 108 g/km pri päťdverovej verzii).

Obidve verzie karosérie, päťdverový hatchback aj kombi Sports Tourer majú väčší vnútorný priestor kabíny napriek zmenšeniu (hatchback), resp. zachovaniu (Sports Tourer) vonkajších rozmerov. Predovšetkým cestujúci na zadných sedadlách majú k dispozícii väčší priestor na nohy o 35, resp. 28 milimetrov. Okrem toho má Astra Sports Tourer väčší batožinový priestor ako predchodca – teraz s maximálnym objemom až 1630 litrov, čo je nárast o 80 litrov.  Priestranný batožinový priestor je ľahko prístupný vďaka elektricky ovládaným dverám batožinového priestoru, ovládaných senzorom – jednoduchým naznačeným pohybom kopnutia nohou pod zadným nárazníkom.

Okrem sériových modelov Astra a Astra Sports Tourer predstaví Opel na ženevskom autosalóne po prvý raz medzinárodnému publiku aj novú pretekovú verziu Astra TCR. Špeciál pre preteky cestovných automobilov na okruhoch z Rüsselsheimu poháňa turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec 2,0 litra s výkonom 243 kW (330 k) a maximálnym krútiacim momentom 420 Nm. Krútiaci moment motora sa prenáša na predné kolesá prostredníctvom dvojlamelovej spojky s obložením zo spekaného kovu a sekvenčnej

6-stupňovej prevodovky, ovládanej páčkami na volante. Automatizovaný systém pri radení smerom dolu dvakrát rozopne spojku a pridá medziplyn na zvýšenie stability. Kotúčové brzdy s ventilovanými kotúčmi priemeru 378 mm a 6-piestovými brzdičmi vpredu a kotúčové brzdy priemeru 265 mm s 2-piestovými brzdičmi zabezpečujú potrebné spomalenie. Vodič môže regulovať rozdelenie brzdnej sily na jednotlivé nápravy z kokpitu. Automobil v roku 2016 absolvuje svoj pretekový debut v rozličných majstrovstvách TCR v súkromných zákazníckych tímoch.

Zdroj: Opel
Prečítať celý text

Reklama