/
/
/
Hyundai Motor využije skúsenosti z pretekov 24 hodín na Nürburgringu pre ďalší vývoj nového vysoko výkonného motora

Hyundai Motor využije skúsenosti z pretekov 24 hodín na Nürburgringu pre ďalší vývoj nového vysoko výkonného motora

Reklama

  • Hyundai Motor uskutočnil úspešný test modelu i30 2.0 Turbo v podmienkach automobilových pretekov na Nürburgringu
  • Skúsenosti z vytrvalostných pretekov budú uplatnené v sériovej výrobe budúcich vysoko výkonných modelov
  • Vývojový prototyp Hyundai i30 2.0 Turbo ako aj dve na preteky modifikované sériové vozidlá i30 1.6 Turbo a Veloster došli do cieľa.

Vývojový prototyp Hyundai i30 2.0 Turbo splnil všetky očakávania pri svojom prvom nasadení na vytrvalostných 24-hodinových pretekoch na legendárnom okruhu Nürburgring Nordschleife. Preteky na jednom z najnáročnejších okruhov na svete poslúžili ako intenzívny test nového, vysoko výkonného motora, ktorý bude použitý v prvom automobile športovej línie N.

„Vytrvalostné preteky na Nürburgringu sú najnáročnejšími pretekmi na svete. Predstavujú perfektné prostredie na testovanie pružnosti nášho nového turbokompresorom prepĺňaného motora s objemom dva litre s priamym vstrekovaním paliva pri extrémnom namáhaní,“ povedal Albert Biermann, šéf oddelenia testovania a vývoja vysoko výkonných modelov Hyundai Motor.

Novo konštruovaný štvorvalcový prepĺňaný motor, ktorý je srdcom vývojového prototypu, dobre zvládol namáhanie 24-hodinových pretekov. Je to dôležitý poznatok pre Hyundai Motor a vývoj budúcich vysoko výkonných motorov.

„Sme na veľmi dobrej ceste pri konštrukcii nášho prvého modelu N. V procese vývoja vysoko výkonného motora nie je hlavnou prioritou maximálny dosiahnuteľný výkon. Namiesto toho sa konštruktéri sústredili na dosiahnutie maximálneho pôžitku z jazdy bez negatívneho ovplyvnenia využiteľnosti v každodennej premávke,“ dodal Albert Biermann.

Pre štart na vytrvalostných pretekoch na okruhu Nürburgring Nordschleife boli zmenené mnohé komponenty prototypu Hyundai i30 2.0 Turbo. Vozidlo malo modifikovaný motor, podvozok, tlmiče pruženia, riadenie, ako aj kolesá, rozšírené blatníky a bezpečnostné prvky, ktoré požadujú predpisy pre automobilový šport.

Okrem získania dôležitých poznatkov, ktoré budú uplatnené pri konštrukcii budúcich motorov Hyundai, preteky počas uplynulého víkendu priniesli aj veľký úspech z hľadiska automobilového športu. Hyundai i30 2.0 Turbo dosiahnutým časom prekonal značný počet z ostatných 159 automobilov, ktoré štartovali na vytrvalostných pretekoch. Vývojový prototyp po 24 hodinách došiel do cieľa na 90. mieste v celkovej klasifikácii. Posádka Bruno Beulen (BE), Michael Bohrer (DE), Alexander Köppen (DE) a Rory Pentinnen (FI) na náročnej trati v extrémnych poveternostných podmienkach, kedy došlo aj k prerušeniu pretekov a opätovnému štartu kvôli krupobitiu a prívalovému dažďu, absolvovala 91 kôl. To predstavuje vzdialenosť 2.309,39 kilometra v pretekovom tempe, pričom najlepším časom kola 9:55.636 minúty vozidlo prelomilo 10-minútovú hranicu.

Vývojový prototyp, ktorý štartoval na 24-hodinových pretekoch na Nürburgringu, pripravil predajca značky Hyundai a konštruktér pretekových automobilov Peter Schumann. Aj obidva pretekové automobily odvodené od sériových modelov, ktoré nasadila spoločnosť Hyundai Motor Deutschland, sú dielom Schumann Motorsport.

Na preteky 24 hodín na Nürburgringu tohto roku prišlo vyše 185.000 divákov. Približne 12.000 ľudí navštívilo areál ‘Hyundai N Fan Arena’, kde podporilo automobily Hyundai. Všetky tri automobily Hyundai došli do cieľa vytrvalostných pretekov, pričom Veloster 1.6 Turbo zvíťazil v rámci svojej triedy.

Zdroj: Hyundai

Prečítať celý text

Reklama