/
/
/
Spoločnosť Nissan odhalila, že nárast internetového vyhľadávania „najlepšej čističky vzduchu“ ide ruka v ruke s rastúcimi obavami o čistotu ovzdušia

Spoločnosť Nissan odhalila, že nárast internetového vyhľadávania „najlepšej čističky vzduchu“ ide ruka v ruke s rastúcimi obavami o čistotu ovzdušia

Reklama

Spoločnosť Nissan, firma, ktorá priviedla na svet svetovo najpredávanejší elektromobil s nulovými emisiami, Nissan LEAF, dnes odhalila údaje hovoriace o tom, že rastúca miera znečistenia vzduchu v európskych veľkomestách koreluje s novým záujmom európskych obyvateľov o zdravie. Dáta ukazujú, že spotrebitelia sú viac než kedykoľvek predtým naladení na otázky zdravia a čoraz viac hľadajú vlastné riešenia pre „čistejší vzduch“ v okolí.

Internetové vyhľadávanie pojmu „najlepšia čistička vzduchu“ v Spojenom kráľovstve vzrástlo o 450 percent, pričom špičku dosiahlo v júni 2016 a zaznamenalo najvyššiu hodnotu za posledných desať rokov. Ľudia sa zaujímajú aj o kvalitu ovzdušia v mestách, kde žijú – vyhľadávanie pojmu „index kvality ovzdušia“ zaznamenalo fenomenálny nárast o 450 percent.

So zhoršujúcou sa kvalitou ovzdušia v Európe nepoľavuje spoločnosť Nissan vo svojom úsilí o nulové emisie a skúma technológie, ktoré budú prispievať k zelenšiemu a udržateľnejšiemu životnému prostrediu. Okrem výroby plne elektrických vozidiel Nissan LEAF a e-NV200 spoločnosť Nissan oznámila uzavretie významného partnerstva s poskytovateľom energie, so spoločnosťou Enel, zameraným na zavádzanie pilotných projektov technológie vehicle-to-grid naprieč Európou, ktorá premieňa elektromobily na čisté mobilné zdroje energie schopné vracať elektrinu späť do siete, rovnako ako ju z nej odoberať.

Spoločnosť Nissan potvrdila aj plánovaný prechod na trh domáceho ukladania energie, keď na sklonku tohto roka predstaví v Európe v partnerstve s firmou Eaton jednotku „xStorage“ zameranú na správu energie. Okrem toho, že tento systém dáva „druhý život“ batériám elektromobilov Nissan, poskytuje tiež plne integrované riešenie ukladania energie, ktoré vráti zákazníkom plnú kontrolu nad riadením spotreby energie a jej distribúciou.

Vzhľadom na to, že Svetová zdravotnícka organizácia nedávno vyhlásila, že viac než 80 percent ľudí žijúcich v mestských oblastiach, kde sa monitoruje znečistenie ovzdušia, je vystavených zhoršenej kvalite ovzdušia prekračujúcej limity WHO, ide o globálny problém.[ii] To sa nedávno preukázalo na počte dní so zlou kvalitou ovzdušia vyhlasovanom v mnohých európskych veľkomestách vrátane Paríža, kde mali v jednotlivých dňoch povolenie jazdiť len vodiči s nepárnym alebo párnym číslom na registračnej značke.

Gareth Dunsmore, riaditeľ divízie elektromobilov v spoločnosti Nissan Europe, uvádza:„Veľmi dlho sme znečistenie ovzdušia pokladali za problém, ktorý sa dotýka len ľudí na opačnom konci sveta. Ide však o skreslený pohľad, lebo znečistenie ovzdušia zasahuje ľudí a mestá priamo tu v Európe. Každý vrátane nás musí hrať svoju rolu, ale veríme, že investovaním do technológií nulových emisií a aktívnym hľadaním spôsobov, ako ľuďom pomôcť žiť zdravšie, chytrejšie a ekologickejšie, ideme správnym smerom.“

Podľa nedávno zverejnených správ sa očakáva, že objem trhu s čističkami vzduchu do roku 2021 prekročí 59 miliárd dolárov, pričom k tomuto trendu prispieva rastúca miera znečistenia a väčší záujem spotrebiteľov o zdravie. V dôsledku toho spotrebitelia robia nové rozhodnutia o svojom životnom štýle, aby chránili svoje zdravie.

„Ako svetovo najpredávanejší stopercentný elektromobil s dojazdom až 250 km na jedno nabitie je Nissan LEAF skutočnou motoristickou voľbou pre dnešných zákazníkov. Zlá kvalita ovzdušia ovplyvňuje každého a s každým predaným vozidlom Nissan s nulovými emisiami sme o krok bližšie k čistejšiemu a zdravšiemu prostrediu v našich mestách,“ dodal Dunsmore.

V posledných dvoch rokoch už hrozilo, že zlá kvalita ovzdušia ochromí život v mestách, lebo obavy o zdravie začali silnieť. Spoločnosť Nissan je priekopníkom trhu čisto elektrických vozidiel už od uvedenia stopercentného elektromobilu s nulovými emisiami, vozidla Nissan LEAF v roku 2010. Vďaka sústredeniu sa na zámer prinášať riešenia Inteligentnej mobility širokému trhu už dnes po cestách celého sveta jazdí takmer 230 000 vozidiel Nissan LEAF a z toho takmer 60 000 v Európe.

Zdroj: Nissan

Prečítať celý text

Reklama