/
/
/
Nastupujúca Trieda A definuje nové kritériá kompaktov

Nastupujúca Trieda A definuje nové kritériá kompaktov

Reklama

Mladý, dynamický, vyspelejší a komfortnejší Mercedes-Benz Triedy A štvrtej generácie nanovo definuje moderný luxus v triede kompaktných vozidiel a spôsobuje revolúciu v dizajne interiéru (aj vďaka jedinečnej architektúre avantgardne tvarovanej prístrojovej dosky bez klenutia).

Pri extrémnej redukcii prelisov či línií a puristickom zvýraznení plôch si naďalej zachováva športový charakter. Vo svojom segmente je s hodnotou cw od 0,25 lídrom v oblasti aerodynamiky. Vôbec ako prvý má úplne nový mutlimediálny systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience) schopný učiť sa vďaka umelej inteligencii, poskytujúci komplexnú koncepciu dotykového ovládania, inteligentné ovládanie hlasom aktivované slovami „Hey, Mercedes“, zobrazovanie navigácie s technológiou rozšírenej reality. Súčasne ponúka viaceré funkcie doteraz vyhradené len triede luxusných vozidiel (napríklad čiastočne automatizovaná jazda, svetlomety MULTIBEAM LED či balík viackrivkových sedadiel, prípadne systém PRE-SAFE® PLUS chrániaci aj posádku stojaceho vozidla pred nárazom zozadu jeho zabrzdením).

Trieda A, ktorá sa dá objednať od marca 2018, dostane úplne nové účinné štvorvalce benzínové i dieselový – všetky pripojené na novú dvojspojkovú automatickú prevodovkou 7G-DCT, na želanie so systémom náhonu na štyri kolesá 4MATIC s plne variabilným rozdeľovaním momentu. Následne ponuku rozšíria aj ďalšie agregáty.

Prvá novinka – benzínový motor 1,4-litra (120 kW/163 k; 250 Nm), určený pre modelový rad A 200, s povrchovou úpravou NANOSLIDE®, využívajúci odpájanie valcov, ktorých hlava má deltový tvar. Bude taktiež k dispozícii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Druhou je benzínový agregát 2,0-litra (165 kW/224 k; 350 Nm), montovaný do A 250, s technológiou CONICSHAPE® (trúbkové lapovanie plôch valca), ktorý získal okrem iného systém časovania vačkového hriadeľu CAMTRONIC. Oba zážihové motory sériovo disponujú filtrom pevných častíc. Treťou novinkou pohonu je dieselový motor 1,5 litra (85 kW/116 k; 260 Nm), inštalovaný v A 180 d, so systémom na čistenie spalín (s technológiou AdBlue®) a s turbodúchadlom s optimalizovanou odozvou a chladením plniaceho vzduchu vodou. Sériovo majú všetky modely nádrž s objemom 43 litrov, na želanie 51 litrov.

„So štvrtou generáciou Triedy A nanovo definujeme moderný luxus v triede kompaktných vozidiel. Spoliehame sa pritom na kombináciu nekompromisne dynamického dizajnu a intuitívnej koncepcie obsluhy,“ tvrdí Britta Seeger, členka predstavenstva Daimler AG, zodpovedná za odbyt divízie Mercedes-Benz Cars. „Nové technológie sa musia zameriavať na človeka a musia mu uľahčovať život. Nová Trieda A to v mnohých ohľadoch dokáže a stáva sa tak emocionálnym a inteligentným spoločníkom,“ dopĺňa Ola Källenius, člen predstavenstva Daimleru zodpovedný za koncernový výskum a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars. „Nová Trieda A predstavuje ďalší krok našej dizajnovej filozofie zmyselnej čistoty a má potenciál uviesť novú dizajnovú éru,“ uzatvára charakteristické vlastnosti novinky Gorden Wagener, šéf dizajnu spoločnosti Daimler.

Nová Trieda A je pri rozmeroch – dĺžka/šírka/výška/rázvor: 4 419/1 796/1 440/2 729 mm – oproti predchodcovi tiež priestrannejšia, poskytuje (vďaka o 10 percent nižšiemu prekrytiu stĺpikov) výrazne lepší výhľad, okrem iného má objem batožinového priestoru za zadnými sedadlami zväčšený o 29 na 370 litrov a otvor na nakladanie širší o 20 cm. Zadné operadlo možno v kombinácii s balíkom ložného priestoru nastaviť do vzpriamenejšej polohy, vďaka čomu možno uložiť napríklad aj neskladné kartóny.

Zdroj: Mercedes-Benz

Prečítať celý text

Reklama