/
/
/
Jaguar XE zajazdil rekordné kolo na zabudnutom okruhu veľkej ceny

Jaguar XE zajazdil rekordné kolo na zabudnutom okruhu veľkej ceny

Reklama

Po vysokovýkonnej limuzíne SV Project 8 vyšiel na trať Jaguar XE a dosiahol jedinečný rekordný čas na kolo, tentoraz na dávno zabudnutom okruhu veľkej ceny Francúzska.

Osemkilometrový okruh Circuit de Charade pri meste Clermont Ferrand, ktorý čiastočne vedie aj po verejných komunikáciách, sa v rokoch 1965, 1969, 1970 a 1972 stal dejiskom veľkej ceny Francúzska. Dostal sa však do nemilosti, keď si sypká vulkanická hornina a nedostatok naozaj zábavných úsekov začali vyberať svoju daň na autách aj samotných jazdcoch. celý, dlhší okruh sa naposledy použil v roku 1988. Automobilka Jaguar sa vrátila na túto historickú trať pri príležitosti výročia jej zatvorenia, aby odjazdila prvý Flying Lap na tomto okruhu za tridsať rokov. Po tom, čo jazdec Vincent Radermecker zajazdil historicky najrýchlejšie kolo na severnej slučke okruhu Nürburgring na sériovo vyrábanej limuzíne, konkrétne za volantom stajňového kolegu modelu XE upraveného na pretekárske trate, SV Project 8, pokúsil sa vytvoriť rekord na kolo so sériovo vyrábanou limuzínou XE 300 sport. A hoci sa Vincent musel popasovať s kruhovým objazdom a dvoma úzkymi bránami, ktoré neboli súčasťou pôvodného okruhu, zvládol jedno kolo tejto náročnej trate už za 4 minúty a 9 sekúnd pri priemernej rýchlosti 116 km/h.

„Minulý rok som vytvoril rekord so sériovo vyrábanou limuzínou na okruhu Nürburgring vo vozidle XE SV Project 8 a toto kolo bolo z každej stránky rovnako náročné. Obratnosť, jazdná dynamika a priľnavosť vďaka pohonu všetkých kolies modelu XE 300 SPORT sa na tejto náročnej trati predviedli v tom najlepšom svetle. Najdlhšia rovinka má sotva 600 metrov, preto chápem, prečo to tu jazdci zvykli nazývať francúzsky Nürburgring. Už len samotná jazda na tejto trati je privilégium, takže jazdiť tu s Jaguarom je naozaj výnimočné,“ povedal Vincent Radermecker.

Karoséria s vysokým podielom hliníka

XE 300 SPORT poháňa 2,0-litrový zážihový motor Ingenium s výkonom 300 koní a dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Vďaka krútiacemu momentu 400 Nm mohol Vincent naplno uplatniť výnimočné jazdné vlastnosti modelu XE a využiť aj tú najmenšiu príležitosť, ktorá sa mu ponúkala na tejto kľukatej, zvlnenej trati. Tá sa tiahne pozdĺž vyhasnutej sopky, ktorá tróni v strede pôvodnej trasy.

„Model XE sa môže pochváliť ľahkou a tuhou architektúrou s vysokým podielom hliníka a dôkladne prepracovanou viacprvkovou zadnou nápravou Integral-link, čo z neho robí najlepšie auto pre vodiča v tejto triede. To, že po rekordnom kole vozidla XE SV Project 8 na Nürbugringu sa s modelom 300 SPORT podarilo vytvoriť rekord aj na tomto rýchlom, plynulom a náročnom okruhu, dokazuje, že tieto dve autá majú rovnakú DNA ,“ uviedol Mike Cross, hlavný konštruktér spoločnosti Jaguar Land Rover.

Model XE tvorí vďaka svojmu dynamickému dizajnu a karosérii s vysokým podielom hliníka dokonalý základ pre vysoký výkon vozidla SV Project 8. Keď si vezmeme už i tak skvelé jazdné vlastnosti a citlivé riadenie štandardného modelu, SV Project 8 posúva tieto schopnosti pomocou celého radu konštrukčných vylepšení na ešte vyššiu úroveň.

Všetky modely 300 SPORT , dostupné výlučne s 2,0-litrovým zážihovým motorom s výkonom 300 koní, majú jedinečné lesklé tmavosivé ozdobné prvky na krytoch vonkajších spätných zrkadiel, zadnom spojleri a lemovaní mriežky chladiča spolu s nápisom 300 SPORT na prednej maske a veku batožinového priestoru.

Výrazné 19- alebo 20-palcové disky kolies s lesklou sivou úpravou Satin Technical Grey sú dostupné výlučne pre špeciálnu edíciu spolu s brzdovými strmeňmi s nápisom 300 SPORT .

Zákazníci majú na výber štyri farby laku karosérie: bielu Yulong White, striebornú Indus Silver, čiernu Santorini Black a červenú Caldera Red. Cena modelu Jaguar XE sa vo Veľkej Británii začína na sume 31 505 libier. V ponuke je rad ekologických a úsporných vznetových a zážihových motorov. 

O okruhu Circuit de Charade

Circuit de Charade je motoristická pretekárska trať v Saint-Genès-Champanelle neďaleko Clermont-Ferrandu vo Francúzsku. Pôvodný osemkilometrový okruh so 48 zákrutami, postavený na úpätí vyhasnutej sopky, zahŕňal neúprosné ostré zákruty a prevýšenia s takmer nepostrehnuteľnými rovinkami. V rokoch 1965, 1969, 1970 a 1972 sa tu konala Veľká cena Francúzska. Nový okruh s dĺžkou 3,9 km otvorili v roku 1989. V súčasnosti sa tu konajú rôzne podujatia, ako napríklad otvorené preteky, jazdecké kurzy či historické motoristické akcie.

Zdroj: Jaguar

Prečítať celý text

Reklama