/
/
/
Úplne nový Forester e-BOXER

Úplne nový Forester e-BOXER

Reklama

• Poháňaný horizontálne uloženým hnacím ústrojenstvom, kombinujúcim elektromotor s technológiou BOXER a symetrickým pohonom všetkých kolies
• Vybavený zdokonalenými bezpečnostnými prvkami so systémom monitorovania vodiča, prvou technológiou rozpoznávania tváre od Subaru
• Štandardne vybavený asistenčnou technológiou EyeSight
• Funkcia Reverse Automatic Braking a Side View Monitor
• Tretí model postavený na globálnej platforme Subaru
• Vybavený vylepšeným X-Mode s dvojitým režimom, podporujúcim schopnosti v drsných podmienkach

Od svojho debutu v roku 1997 sa Forester stal celosvetovo najpredávanejším Subaru. Kým aktuálne najpredávanejším modelom v Európe je Subaru XV, Forester bol lídrom viac ako 20 rokov, pričom od jeho uvedenia v roku 1997 sa tu predalo viac ako 334 000 exemplárov. Celosvetovo sa kumulatívne vyrobilo 3,76 milióna Foresterov.

Piata generácia Forestera prináša hodnoty Subaru v úplne novom balení. Novinka je postavená na globálnej platforme Subaru (SGP) a ponúka dynamický výkon, ktorého výsledkom je vynikajúca ovládateľnosť a stabilita, zlepšená úroveň predchádzania nehodám, riadenie s lepšou odozvou, výnimočne nízke vibrácie a komfort jazdy.

Od základu nový Forester prichádza na európsky trh s úplne novým pohonným ústrojenstvom e-BOXER. Tento nový systém pohonu Subaru kombinuje elektromotor s dvoma kľúčovými technológiami značky: motorom BOXER a symetrickým pohonom všetkých kolies (S-AWD).
Najnovšia generácia Forestera je bezpečnejšia ako kedykoľvek predtým. K dispozícii je štandardne s technológiou EyeSight. V rozšírenom bezpečnostnom balíku dostal Forester aj detekciu vozidiel vzadu (SRVD), automatické brzdenie pri cúvaní, sledovanie situácie po stranách vozidla a monitorovací systém vodiča. Ide o novú technológiu rozpoznávania tváre, ktorá upozorňuje vodiča na únavu alebo rozptýlenie počas cesty. Zároveň automaticky nastavuje polohu sedadla, uhly spätných zrkadiel a predvoľby klimatizácie.
Úplne nový Forester (v špecifikácii pre japonský trh) získal cenu Grand Prix za najvyššie dosiahnuté skóre 96,5 bodu v testovaní bezpečnosti v Japonsku pre roky 2018-2019. Forester si tiež pripísal hodnotenie Advanced Safety Vehicle Triple Plus (ASV +++) so 122,3 bodmi (zo 126 možných), čo je najvyššie hodnotenie preventívnej bezpečnosti JNCAP 2018-2019. Najmodernejší a najschopnejší Forester ponúka vysoko kvalitný interiér, priestrannú kabínu pre cestujúcich a variabilný nákladný priestor. S 220-milimetrovou svetlou výškou je vhodný pre off-roadové dobrodružstvá, pričom systém X-Mode je teraz k dispozícii s dvojitou funkciou, ktorá je výborná pre rôznorodé poveternostné a cestné podmienky.

Najdôležitejšie vlastnosti nového Forestera e-BOXER

• Vylepšené jazdné výkony a efektívnosť pohonu e-BOXER
• Lineárne zrýchlenie s výbornou odozvou
• Viac výkonu a vysoko citlivé dávkovanie krútiaceho momentu
• Hladká jazda a prirodzený pocit pri brzdení
• Úspora paliva

Nový model zachováva kombináciu S-AWD, ku ktorému pridáva pohonné ústrojenstvo e-BOXER. Tvorí ho 2,0-litrový horizontálny štvorvalcový motor s priamym vstrekovaním, ktorý obsahuje 80 % nových komponentov, v kombinácii s elektromotorom v prispôsobenej prevodovke Lineartronic, čím sa dosahuje plynulejšie, o 30% lineárnejšie zrýchlenie a vysoko citlivé dávkovanie krútiaceho momentu.

Systém Subaru e-BOXER prispôsobuje rozdelenie výkonu medzi benzínovým motorom a elektromotorom tak, aby zodpovedalo podmienkam jazdy, pričom si volí medzi tromi režimami: jazdou na benzínový motor (Engine driving), jazdou na elektrinu (EV driving) a jazdou na benzín s podporou elektromotora (Motor Assist driving).

Pri rozbehu alebo pri nízkych rýchlostiach poháňa vozidlo iba elektromotor, ide o tichú jazdu s nulovými emisiami. V závislosti od stavu vozidla a batérie môže čisto na elektrickú energiu prejsť vzdialenosť do približne 1,6 km a dosahovať rýchlosť až 40 km/h. Pri stredných rýchlostiach sa výkon elektrického a spaľovacieho motora kombinuje tak, aby poskytoval lineárne a úsporné zrýchlenie s dobrou odozvou na plyn, zatiaľ čo pri vysokých rýchlostiach poháňa vozidlo motor 2,0 DI BOXER a súčasne nabíja batériu.

e-BOXER prináša lepšiu spotrebu paliva v mestskej premávke typu stop-and-go, kde je v závislosti od štýlu jazdy vodiča možné zníženie spotreby až o 11 % v porovnaní s doterajšou verziou s benzínovým motorom 2.0L.

e-BOXER eliminuje neprirodzený pocit pri brzdení, známy z hybridných a elektrických vozidiel. Naopak, pri brzdení poskytuje vysoko citlivý a prirodzený pocit. Brzdy sa ľahko ovládajú a reagujú rýchlo a lineárne na pokyny cez pedál, čo dáva vodičovi pocit bezpečia. Obzvlášť užitočné je to v mestskej premávke typu stop-and-go, kde umožňuje príjemný zážitok z jazdy bez stresu.

Pomocný elektromotor a batéria sú uložené v pozdĺžnej osi vozidla. Ťažší motor je umiestnený v blízkosti ťažiska vozidla, zatiaľ čo batéria a ďalšie komponenty sú usporiadané nad zadnou nápravou, čím sa dosahuje ešte nižšie ťažisko a lepšie rozloženie hmotnosti medzi prednou a zadnou časťou vozidla.

Súčasťou štandardnej výbavy je systém riadenia výkonu pohonného reťazca. Možnosť výberu medzi režimami Intelligent a Sport zvyšuje flexibilitu pre pohodlnejšiu a príjemnejšiu jazdu.

Najbezpečnejší vo svojej triede

• Všestranná bezpečnosť
• Zlepšená ochrana pred kolíziou
• Pokročilé bezpečnostné technológie

Nový model ponúka bezpečnostné prvky, ktoré ho zaraďujú na špičku svojej triedy, na základe filozofie všestrannej bezpečnosti Subaru.

Vynikajúci výhľad s tenkými stĺpikmi, veľkými oknami a umiestnením spätných zrkadiel optimalizovaným tak, aby sa minimalizovali slepé uhly.

Nový Forester e-BOXER je vďaka novým vyspelým bezpečnostným prvkom technologicky najmodernejším Subaru v súčasnej európskej ponuke značky.

Globálna platforma Subaru zabezpečuje najlepšiu ochranu cestujúcich v segmente. Zvýšenie množstva prvkov z ocele s vysokou pevnosťou v ťahu zaručuje vyššiu bezpečnosť pri kolízii a nižšiu hmotnosť. Poskytuje vynikajúcu ochranu, s o 40% zvýšenou účinnosťou absorpcie energie a prenosom energie nárazu. Vysoko pevný rám platformy a zosilnený ochranný rám batérie chránia vysokonapäťové elektrické komponenty ako je batéria, menič DC-DC a invertor.

V štandardnej výbave je k dispozícii technológia EyeSight, vybavená dvojicou digitálnych kamier, ktoré monitorujú premávku. EyeSight obsahuje predkolízne brzdenie, podporu pri udržiavaní jazdného pruhu a ďalšie funkcie.

Nový Forester e-BOXER k bezpečnostnému balíku pridáva systém monitorovania vodiča. Nová technológia rozpoznávania tváre upozorňuje vodiča na únavu alebo rozptýlenie počas cesty. Zároveň automaticky pre daného vodiča nastavuje polohu sedadla, spätných zrkadiel a predvolieb klimatizácie.

Automatické brzdenie pri cúvaní pomáha predchádzať kolíziám alebo znížiť poškodenie v prípade nárazu.

Detekcia vozidiel vzadu (SRVD) ponúka tri hlavné funkcie, ktoré pomáhajú minimalizovať bežné príčiny nehôd: detekciu vozidiel v slepom uhle, pomoc pri zmene jazdného pruhu a výstrahu pred autami, križujúcimi priestor za vozidlom.

Monitor bočného pohľadu (SVM) zobrazuje na multifunkčnom displeji (MFD) oblasti, ktoré sú v slepom uhle. Pomáha pri kontrole okolia alebo pri vyhýbaní sa prekážkam.

V sériovej výbave je sedem airbagov vrátane kolenného airbagu vodiča.

Lepšia dynamika a zlepšené SUV-schopnosti

• Stabilita v priamom smere a kontrolovaná ovládateľnosť
• Potlačenie hluku a vibrácií
• Komfort jazdy
• Odolnosť SUV a vylepšený X-MODE

Nový Forester už tradične ponúka ovládateľnosť osobného auta v kombinácii so schopnosťami SUV. Štandardom je stály symetrický pohon všetkých kolies, ktorý poskytuje spoľahlivosť a schopnosti v každom počasí, kým sériové vektorovanie krútiaceho momentu ponúka zlepšenú ovládateľnosť v zákrutách.

Globálna platforma Subaru poskytuje vyššiu úroveň bezpečnosti, radosti z jazdy a jazdného komfortu. SGP prináša výrazné zlepšenie tuhosti karosérie a podvozku (tuhosť v ohybe +90 %, torzná tuhosť +70 %, tuhosť predného odpruženia +70 %, tuhosť zadného pomocného rámu +100 %)

Významnými vylepšeniami prešlo pruženie a ostatné pridružené systémy, čím sa odstránili vibrácie z riadenia, podlahy a sedadiel.

Výnimočne citlivý a stabilný handling umožňuje autu presne plniť pokyny vodiča. Výsledkom je menej korekcií riadenia a zníženie únavy na dlhých cestách.

Minimálna svetlá výška je 220 mm, čo spolu s najširším možným nájazdovým, odjazdovým a prejazdovým uhlom ponúka vynikajúce schopnosti pre širokú škálu aktivít.

Nový Forester je štandardne vybavený systémom X-Mode, ktorý ovláda motor, prevodovku, pohon všetkých kolies a brzdy pre optimálnu trakciu na klzkom povrchu a strmých svahoch. Novinkou pre rok 2019 je verzia s dvoma režimami Snow/Dirt (sneh/ hlina) a Deep Snow/Mud (hlboký sneh/ bahno) pre zlepšené schopnosti v ťažkých podmienkach.

Udržiavanie rýchlosti pri zjazde zo svahu automaticky pribrzďuje vozidlo, ak je zapnutý režim X-MODE. Udržiava konštantnú rýchlosť aj vtedy, keď vodič nemá nohu na pedáli, takže sa môže plne sústrediť na riadenie pri jazde z kopca na kľukatých cestách.

Zlepšené dávkovanie krútiaceho momentu a univerzálnejšie schopnosti v teréne bolo možné dosiahnuť vďaka tomu, že X-Mode teraz využíva aj elektromotor. Do dlhých a hrboľatých svahov auto ľahko vystúpa bez toho, aby ste museli príliš tvrdo šliapať na plyn. Toto ľahko ovládateľné zrýchlenie umožňuje vodičovi sústrediť sa na riadenie, čím podporuje bezpečnú jazdu. Pri zapnutom X-Mode sa režim Motor Assist aktivuje skôr, už pri 0 km/h (pri normálnej jazde a v režimoch I a S sú to 4 km/h), čím zlepšuje jeho účinnosť už od rozjazdu.

Ťažná kapacita nového Forestera je 1870 kg.

Pohodlie a funkčnosť

• Všestrannosť
• Funkčný dizajn
• Funkcie pre vaše pohodlie

Nový Forester disponuje vysoko kvalitným interiérom, priestrannou kabínou pre cestujúcich a variabilným nákladným priestorom. Kompaktná batéria má minimálny dopad na kabínu a nákladný priestor.

Celková šírka nového modelu sa zväčšila o 20 mm, čo znamená lepší komfort na predných sedadlách. Rázvor sa natiahol o 30 mm, čo viedlo k predĺženiu vzdialenosti (+33 mm) medzi predným a zadným sedadlom pre zlepšenie komfortu zadných pasažierov. Nárast v priestore nad hlavou a miestach pre bedrá a ramená ešte zvyšujú pohodlie cestujúcich a pocit priestrannosti v kabíne.

Napriek predĺženému rázvoru je polomer otáčania len 5,4 m, čo zaručuje vynikajúcu ovládateľnosť.

Rázvor Forestera má teraz 2670 milimetrov, čo má za následok zvýšenie priestoru pre cestujúcich v druhom rade, zatiaľ čo integrácia SGP umožňuje maximálnu šírku otvárania batožinového priestoru 1300 milimetrov. To je viac ako priemer pre SUV strednej veľkosti. Spolu so štvorcovým pôdorysom kufra to znamená výrazný nárast prepravnej kapacity.

Mechanizmus elektrického otvárania bol integrovaný do veka kufra, čím sa tiež zväčšil úložný priestor. Je výkonnejší a rýchlejší ako doteraz. Nový Forester má ako prvé Subaru uzamykací systém, ktorý umožňuje zatvoriť veko kufra a zamknúť všetky dvere stlačením tlačidla.

Nastupovanie na zadné sedadlá je teraz pohodlnejšie vďaka optimalizácii uhla otvárania zadných dverí, úprave nástupného priestoru a tvaru C-stĺpika.

Forester dostal umývačku zadnej kamery, takže jej objektív je vždy bez nečistôt, blata a špiny.

Nový model debutuje v drsnejšom štýle, založenom na dizajnovej filozofii Dynamic x Solid, pričom si zachováva previazanosť so zvyškom portfólia značky. Línie exteriéru zdôrazňujú výšku a silu, výrazné blatníky kolies upozorňujú na schopnosti systému S-AWD.

Výrazné farby, čierne prvky s vysokým leskom a exkluzívne zliatinové disky zvýrazňujú robustnosť a eleganciu nového modelu. Nové LED svetlomety sú štandardom pri všetkých modeloch, nová paleta farieb zahŕňa Jasper Green Metallic.

V niektorých modeloch zvýrazňujú farby na stredovej konzole a prešívaní sedadiel dynamiku interiéru.

Nový dizajn predných sedadiel zvyšuje komfort na dlhých trasách, kým druhý rad ponúka väčší priestor pre cestujúcich, ako aj širší nášľap, ktorý umožňuje ľahší prístup k nákladu a príslušenstvu namontovanému na streche.

Tri oddelené vrecká na operadlách sedadiel poslúžia na pohodlné ukladanie časopisov, smartfónov atď.

Nabíjacie USB porty (max. 2,1 A) sú k dispozícii pre cestujúcich na predných aj zadných sedadlách.

Nové rozhranie klimatizácie Human Machine Interface (HMI) umožňuje presné nastavenie teploty podľa počtu cestujúcich.

V novom modeli je dostupná 8-palcová navigácia a najnovší informačný systém.

Zlepšila sa konektivita pre Apple CarPlay a Android Auto.

Zdroj: Subaru

Prečítať celý text

Reklama