/
/
/
Nové kupé Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+

Nové kupé Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+

Reklama

Elegantné a elektrifikované kupé s mimoriadnou agilnosťou a jazdnou dynamikou, „štvorkolka“, ktorá dosahuje skvelú trakciu a ponúka vynikajúci komfort na každý deň: nové kupé Mercedes-AMG GLE 63 (S) 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva: 11,5 l/100 km; kombinované emisie CO₂: 263-262 g/km)¹ spája mnohé osobnosti vozidla v jednom modeli. Srdcom vysokovýkonného SUV kupé je 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo, ktorý je elektrifikovaný štartovacím generátorom EQ Boost a 48-voltovým elektrickým systémom, aby poskytoval mimoriadne spontánne vlastnosti pri rozbiehaní. Základný model poskytuje výkon 420 kW (571 k), variant S dokonca 450 kW (612 k). O impozantnú agilnosť sa stará podvozok so vzduchovým pružením AMG RIDE CONTROL+ spolu s aktívnou stabilizáciou nakláňania AMG ACTIVE RIDE CONTROL, ktorá pracuje na báze 48-voltového systému, plne variabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ a 9-stupňovou automatickou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT TCT 9G. Obloženie chladiča špecifické pre vozidlá AMG vizuálne zdôrazňuje príslušnosť k rodine modelov AMG. Všestranný atletický model okrem toho ponúka všetky výhody SUV značky Mercedes-Benz: rozsiahlu bezpečnostnú výbavu či suverénnu trakciu aj na vlhkom alebo pieskovom podklade alebo v zimných cestných podmienkach.

„Nové kupé GLE 63 dopĺňa naše atraktívne portfólio v tomto segmente. Spĺňa najvyššie nároky na dizajn a exkluzivitu, ako aj vynikajúcu jazdnú dynamiku a agilnosť. Naše najnovšie SUC je tým pádom skvelým príkladom výkonu a luxusu od AMG. Okrem toho disponuje GLE kupé 48-voltovým elektrickým systémom so štartovacím generátorom EQ-Boost, ktorý nám umožňuje neustále rozširovať elektrifikáciu našich konštrukčných radov,“ hovorí Tobias Moers, predseda obchodného vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

Expresívny, rázny a elegantný: dizajn exteriéru
Reč tvarov v rámci dizajnu exteriéru je stelesnením jazdného výkonu typického pre vozidlá AMG. Vďaka obloženiu chladiča špecifickému pre vozidlá AMG vo vysokolesklej chrómovej farbe je jeho príslušnosť k modelovej rodine z Affalterbachu zrejmá už na prvý pohľad. Štýlová a zároveň napínavá silueta kupé sa stará o sebavedomý prejav a vedením línií sa stará o zdôraznenie vášne pre výkon. Pre vysokovýkonné modely je typický spojler predného nárazníka s dynamickým dizajnom krídla prúdového lietadla vo farbe karosérie, ktorý sa kombinuje s čiernymi otvormi na prívod vzduchu. Dominantne tvarované charakteristické prelisy (powerdomes) na kapote motora a predný rozdeľovač prúdenia v striebornej chrómovej farbe napomáhajú kompletne zostrený kupé dizajn.

Bočné obloženia prahov, telesá vonkajších zrkadiel a rozšírenia podbehov kolies sú nalakované vo farbe karosérie a týmto spôsobom sa plynulo zapájajú do dynamického celkového vzhľadu. Pri základnom modeli sú sériovo namontované 21-palcové disky z ľahkej zliatiny s nápisom AMG, variant S sa od výroby dodáva na 22-palcových kolesách. Na želanie sú k dispozícii ďalšie varianty diskov s rozmermi od 21 do 22 palcov.

Novonavrhnutý spojler zadného nárazníka s prvkami špecifickými pre AMG, ako je výrazný difúzor v čiernej farbe a ozdobná lišta v striebornej chrómovej farbe, zintenzívňuje dojem zo šírky. Špeciálna výfuková sústava AMG s dvoma hranatými, vysokolesklými pochrómovanými dvojitými koncovkami výfuku završuje športovo dominantný vzhľad – variant S disponuje koncovkami výfukov s charakteristickým drážkovaním, ktoré slúžia ako rozlišovacie znaky medzi základným modelom a variantom S. Ďalšie možnosti individuálneho prispôsobenia poskytuje balík AMG Night, ktorý sa dodáva na želanie. Obsahuje tepelnoizolačné, tmavo tónované sklá, ako aj predný rozdeľovač prúdenia, ozdobné prvky v spojleri predného a zadného nárazníka, vložky v bočných obloženiach prahov, kryty zrkadiel a rámy okien v ušľachtilej čiernej farbe. K týmto prvkom sa pridávajú dvojité koncovky výfuku v ušľachtilej vysokolesklej čiernej farbe.

Progresívny, elegantný a estetický: dizajn interiéru
Vzhľad a dojem z vozidla typický pre túto značku pokračuje aj v hodnotnom interiéri kupé GLE 63, ktorý sa vyznačuje športovou atmosférou a dynamicko-exkluzívnym nádychom. Sedadlá AMG sú potiahnuté kožou napa, ponúkajú optimalizovanú bočnú oporu a disponujú grafickým stvárnením špecifickým pre AMG s plaketou AMG na operadlách predných sedadiel. Na želanie sú k dispozícii ďalšie varianty kože. Variant S sa okrem iného vyznačuje sivými bezpečnostnými pásmi a sivými kontrastnými ozdobnými švami na sedadlách. Sériovo je na palube individuálne nastaviteľné náladové osvetlenie.

Prvky výbavy interiéru a ovládacie prvky špecifické pre AMG prepožičiavajú kokpitu atmosféru typickú pre vozidlá AMG a starajú sa o precízne agilnú ovládateľnosť. Volant AMG Performance s 3-lúčovým dizajnom a hliníkovými radiacimi páčkami presviedča tvarom, ktorý je z pohľadu ergonómie optimálne prispôsobený vodičovi. V základnom modeli je veniec volantu potiahnutý čiernou kožou napa, vo variante S kožou napa/mikrovláknom DINAMICA, v každom prípade s čiernou značkou na 12. hodine. Ako prvok mimoriadnej výbavy sa dodávajú tlačidlá AMG na volante, ktoré umožňujú mimoriadne rýchle nastavenie parametrov relevantných pre dynamiku jazdy.

Na stredovej konzole sa nachádza ovládací prvok špecifický pre AMG s prídavnými prepínačmi, pomocou ktorých možno ovládať 3-stupňový systém ESP®, manuálny režim prevodovky, adaptívne nastaviteľné tlmenie, voliteľnú výfukovú sústavu AMG Performance a výšku vozidla. Okrem športových pedálov AMG z kefovanej ušľachtilej ocele s gumovými nopkami aj nástupné lišty a čierne podlahové rohože s nápisom AMG zdôrazňujú športový prejav. Ako ďalšia možnosť individuálneho prispôsobenia interiéru je okrem iného k dispozícii rozmanitá ponuka hodnotných ozdobných prvkov. Ozdobné prvky AMG z uhlíkových vlákien pritom dodávajú interiéru mimoriadne športový ráz.

Pokračovanie v elektrifikácii: štartovací generátor EQ Boost v 4,0-litrovom motore AMG V8 biturbo
Motor V8 biturbo s objemom 4,0-litre v novom vozidle GLE 63 kupé v oboch výkonových stupňoch (420 kW/571 k a 450 kW/612 k) je vybavený integrovaným štartovacím generátorom EQ Boost. Spája štartér a alternátor do výkonného elektromotora a je priestorovo úsporne uložený medzi motorom a prevodovkou. Na krátku dobu dodatočne vyvolateľný výkon 16 kW (22 k) a krútiaci moment 250 Nm umožňujú nielen spontánne vlastnosti pri rozbiehaní. Inovatívny konštrukčný diel totiž navyše napája 48-voltovú napäťovú sústavu, používa sa ako elektrický generátor a preberá aj hybridné funkcie. K týmto funkciám patrí efekt zvýšenia výkonu, rekuperácia, posunutie ťažiska a takmer nepozorovateľné opakované rozbehnutie motora pri funkcii štart – stop.

Motor V8 biturbo s objemom 4,0-litre pracuje s osvedčeným preplňovaním biturbo, pri ktorom sú obe turbodúchadlá usporiadané nie zvonka, ale medzi radmi valcov. Výhody horúceho vnútorného priestoru v tvare V spočívajú v kompaktnej konštrukcii motora a spontánnej odozvy turbodúchadiel. Tie sú technicky vyhotovené ako dvojprúdové (twinscroll) turbodúchadlá, vďaka čomu sa prúd spalín využíva optimálne a odozva sa ešte viac zlepšuje.

Inteligentný manažment odpájania valcov AMG
Na dosiahnutie vyššej úspornosti inžinieri z Mercedes-AMG vybavili motory V8 odpájaním valcov. V oblasti čiastočnej záťaže sú vypnuté valce dva, tri, päť a osem, čo výrazne znižuje spotrebu paliva. Ak vodič zvolil jazdný program Komfort, odpájanie valcov je k dispozícii v širokom rozsahu otáčok od 1 000 do 3 250 1/min. Špeciálna indikácia v združenom prístroji informuje o tom, či je odpojenie valcov aktívne a či je motor aktuálne v režime štyroch alebo ôsmich valcov. Prechod medzi týmito dvomi prevádzkovými stavmi sa uskutočňuje spontánne, rýchle a z pohľadu momentu neutrálne, takže cestujúci nepocítia žiadne zníženie komfortu.

Vo výkonnejšom variante S disponuje osemvalec aktívnymi ložiskami zavesenia motora. Tie zmierňujú konflikt medzi čo najmäkším napojením hnacieho ústrojenstva na dosiahnutie vysokého komfortu a čo najtuhším napojením na dosiahnutie optimálnej dynamiky jazdy tým, že svoju tuhosť prispôsobujú aktuálnym jazdným podmienkam na dvoch stupňoch.

Agilná a presná: stabilizácia nakláňania AMG ACTIVE RIDE CONTROL
K nastaveniu pre vysokú jazdnú dynamiku, ktoré je špecifické pre AMG, rozhodujúcim spôsobom prispieva aktívna stabilizácia nakláňania ACTIVE RIDE CONTROL na základe 48 voltov. Táto funkcia precízne vyrovnáva pohyby karosérie. Následok: vozidlo sa ovláda presne, kontrolovateľne a mimoriadne priamo aj v hraničnej oblasti športových možností vozidla. Systém koná prostredníctvom dvoch elektromechanických aktuátorov na prednej a zadnej náprave, ktoré pracujú nezávisle od seba. V každej náprave je integrovaná jedna planétová prevodovka. Stabilizácia tým nielen znižuje nakláňanie pri jazdení v zákrutách, ale umožňuje aj presnejšie nastavenie správania riadenia a zmeny zaťaženia. Okrem toho zvyšuje komfort jazdy pri jazde v priamom smere, lebo napríklad vyrovnáva reakcie na nerovnosti vozovky na jednej strane. Pohyby karosérie možno aktívne a optimálne prispôsobiť jazdnému stavu, čo zintenzívňuje jazdný zážitok.

Ďalšou výhodou v porovnaní so systémami na báze hydrauliky je výrazne rýchlejšia odozva. Regulácia AMG dokáže prispôsobiť jazdnú situáciu podmienkam v priebehu niekoľkých milisekúnd. K tomu sa pridáva nižšia hmotnosť konštrukčných dielov v porovnaní s hydraulickými riešeniami.

Pôžitok z jazdy na siedmu: AMG DYNAMIC SELECT a DYNAMIKA AMG
Až sedem jazdných programov DYNAMIC SELECT Komfort, Šport, Šport+, Individuálny, PRETEK (exkluzívne len pre variant S modelu GLE 63 kupé), Cestička (Trail) a Piesok (Sand) umožňuje veľmi rozdielny jazdný zážitok s veľkým rozpätím od vysokého komfortu po agilnú športovosť. Pritom sa prispôsobujú dôležité parametre, ako odozva motora, prevodovky, podvozka a riadenia.

  • Komfort: komfortné jazdenie so zreteľom na spotrebu, okrem iného vďaka skorému preradeniu na vyšší stupeň. Podvozok a riadenie sú nastavené s dôrazom na komfort.
  • Program Šport: športová charakteristika vďaka agilnejšej odozve na pohyby plynového pedálu, skráteným časom preradenia, skoršiemu a precíznejšiemu podradeniu na nižší stupeň prostredníctvom funkcie medziplynu. Dynamickejšie nastavenie podvozka.
  • Program Šport+: extrémne športová charakteristika vďaka ešte agilnejšej odozve na plynový pedál, funkcii medziplynu pri podradení, ako aj cieleným zásahom momentu pri preradení na vyšší prevodový stupeň s odpájaním valcov pre optimálne časy preradenia. Zvýšené voľnobežné otáčky na rýchlejší rozjazd. Podvozok, riadenie aj hnacie ústrojenstvo sú nastavené ešte dynamickejšie.
  • Individuálny: individuálne prispôsobenie náhonu, prevodovky, DYNAMIKY AMG, podvozka a výfukovej sústavy. V nastaveniach pohonu Redukovaný a Mierny je okrem toho k dispozícii aj funkcia kĺzania.
  • Program PRETEK (exkluzívne vo variante S): jazdný program PRETEK je navrhnutý na jazdy s vysokou dynamikou na uzavretých pretekárskych tratiach. Všetky parametre sú nastavené na maximálnu výkonnosť.
  • Cestička: bezpečné jazdenie s maximálnym výkonom na mäkkom, bahnitom alebo šmykľavom podklade prispôsobením odozvy na pridávanie plynu, rozdelenia sily a podvozka. Vozidlo sa nastaví na zvýšenú výšku. Pri rýchlosti nad 70 km/h sa výška vozidla znovu automaticky zníži.
  • Piesok : nastavenia podvozka a náhonu na všetky kolesá 4MATIC+ sa prispôsobia na športové použitie na sypkom piesočnom povrchu. Vozidlo sa nastaví na zvýšenú výšku. Pri rýchlosti nad 70 km/h sa výška vozidla znovu automaticky zníži.

Programy sú prepojené s riadením agilnosti Dynamiky AMG, vďaka čomu možno jazdné vlastnosti prispôsobiť ešte diferencovanejšie odlišným nárokom a jazdným podmienkam. Pod nadradeným pojmom DYNAMIKA AMG sa ukrývajú funkcie agilnosti Základné, Rozšírené, Profesionálne a Majstrovské, ktorých spôsoby fungovania sú automaticky navolené príslušným jazdným programom. V rámci terénnych jazdných programov Cestička a Piesok sú v prípade vypnutého systému ESP® k dispozícii ešte stupne Trakcia (Traction) a Šmýkanie (Slide).

Jazdné parametre ako odozva motora a podvozka, stratégia regulácie systému náhonu na všetky kolesá a aktívnej stabilizácie nakláňania alebo prahové hodnoty regulácie ESP® sa inteligentne prispôsobujú podľa zvoleného jazdného programu. Rozpätie pritom siaha od orientácie na bezpečnosť až po vysokú dynamiku. Režim Majstrovské uložený v jazdnom programe PRETEKY zaručuje optimálnu agilnosť a umožňuje optimálny prejav vysokého dynamického jazdného potenciálu ‒ napríklad vyššou mierou zatáčania a rýchlejšou odozvou plynového pedála, radením, elektronicky riadeným zverným diferenciálom zadnej nápravy alebo rozdeľovaním sily náhonu na všetky kolesá.

Nezávisle od jazdných programov môže vodič tlačidlami na stredovej konzole alebo na volante priamo prepnúť do jazdného programu s ručným radením, navoliť preferovaný stupeň nastavenia podvozka alebo napríklad aj výfukovú sústavu.

Precízna a rýchla: prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
Prevodovka SPEEDSHIFT TCT 9G je špeciálne prispôsobená požiadavkám osemvalcového motora v modeli GLE 63 kupé. Vďaka dôslednému zdokonaleniu hardvéru aj softvéru sa podarilo optimalizovať reakčné časy. Automatické a ručné povely radenia sa tak realizujú rýchlejšie než kedykoľvek predtým. Rôzne opatrenia na zosilnenie zabezpečujú dlhú životnosť a výkonnosť aj pri vysokých krútiacich momentoch motora V8.

Náročným spôsobom vyladený softvér zabezpečuje extrémne krátke časy preradenia, rýchle viacnásobné podradenie a vďaka funkcii medziplynu prináša emocionálne silný zážitok z radenia. Radenie prebieha bez prerušenia prenosu ťažnej sily. Vďaka tomu možno dosiahnuť dynamické zrýchľovacie manévre a najkratšie časy preradenia, ako aj úsporný spôsob jazdenia – podľa zvoleného jazdného programu.

Kľúčové vlastnosti prevodovky:

  • prispôsobenie charakteristickej krivky radenia zvolenému jazdnému programu AMG DYNAMIC SELECT
  • v režime ručného radenia M prevodovka reaguje na príkazy radenia vodiča okamžite – hnacie ústrojenstvo reaguje precízne a bleskovo plní príkazy
  • krátkodobý program M umožňuje spontánny prechod do režimu manuálneho radenia M – stačí jednoducho použiť radiace páčky
  • automatická funkcia medziplynu pri radení nižších prevodových stupňov: tento efekt je automaticky aktívny v jazdných programoch Šport, Šport+ a PRETEK (exkluzívne vo variante S)
  • funkcia ECO štart – stop je v jazdnom programe Komfort aktívna automaticky
  • aktivovateľná funkcia kĺzania v jazdnom programe Individuálny

Ešte viac športovosti: vzduchové pruženie s kontinuálne nastaviteľným tlmením
Sériový podvozok so vzduchovým pružením AMG RIDE CONTROL+ v kombinácii s nastavením, ktoré je špeciálne naladené na vlastnosti vozidla SUV, a adaptívne nastaviteľným tlmením ADS+ (Adaptive Damping System) poskytuje agilnosť a vynikajúcu dynamiku jazdy s maximálnou trakciou a vysokým komfortom pri každodennom jazdení. Predvoliť možno tri úrovne charakteristiky tlmenia Komfort, Šport a Šport+, čo umožňuje výrazné a citeľné rozlíšenie medzi vysokým komfortom na dlhých trasách a športovou dynamikou jazdy.

Vďaka pneumatickej regulácii výšky bude výška nového kupé GLE 63 4MATIC+ konštantná bez ohľadu na zaťaženie. Výška vozidla sa mení v závislosti od jazdného programu, prípadne ju možno zmeniť ručne pomocou kolískového prepínača na stredovej konzole. V rámci jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT Šport, Šport+ a PRETEK (len pri variante S) sa výška vozidla zníži. V jazdnom programe Komfort sa pri rýchlosti nad 120 km/h výška taktiež zníži a do normálnej výšky sa vráti, keď rýchlosť klesne pod 70 km/h. Po znížení sa odpor vzduchu pri vyšších rýchlostiach znižuje, čím sa znižuje aj spotreba paliva. Ťažisko je naviac uložené nižšie, a tým sa zlepšuje jazdná stabilita. V jazdnom programe Cestička a Piesok sa výška vozidla zvýši, aby sa zväčšila svetlá výška na zlých cestách, a od rýchlosti 70 km/h sa znovu automaticky zníži na normálnu úroveň. Túto funkciu možno ovládať aj ručne pomocou kolískového prepínača.

Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu
Tento náhon na všetky kolesá orientovaný na výkon sa vždy postará o najlepší možný pomer dynamiky, trakcie a efektívnosti. Elektromechanicky regulovaná spojka variabilne spája stály náhon na zadnú nápravu s náhonom na prednú nápravu. Najlepšie možné rozdelenie krútiaceho momentu sa vypočítava priebežne – podľa jazdnej situácie a požiadavky vodiča. Prepínanie z náhonu na zadné kolesá na náhon na všetky kolesá a naopak sa uskutočňuje plynule, pretože inteligentné riadenie je začlenené do celkovej architektúry systému vozidla. Okrem trakcie a priečnej dynamiky zlepšuje náhon na všetky kolesá aj pozdĺžnu dynamiku pre ešte výraznejšie zrýchlenie. Na rozdeľovanie momentu má vplyv nielen rýchlosť jazdy, priečne a pozdĺžne zrýchlenie a uhol natočenia kolies, ale aj rozdiel otáčok medzi jednotlivými kolesami a výber prevodového stupňa.

Regulácia náhonu na všetky kolesá sa rozdeľuje v závislosti od zvoleného stupňa 3-stupňového elektronického systému stabilizácie ESP® – od športového so zameraním na bezpečnosť až po vysokodynamický. Systém na reguláciu dynamiky jazdy 4ETS dodatočne zvyšuje bezpečnosť jazdy a agilnosť najmä na klzkom povrchu alebo na povrchu s rôznou trakciou. Zásahmi bŕzd zabraňuje jednostrannému pretáčaniu hnacích kolies pri rozjazde a zrýchľovaní. Zároveň tým dosahuje účinok zverného diferenciálu, čím sa hnací moment presúva na kolesá, ktoré sa nepretáčajú.

Elektronický zverný diferenciál zadnej nápravy – pre ešte viac dynamiky
Na ďalšie zlepšenie trakcie a dynamiky jazdy majú modely GLE 63 kupé a GLE 63 S kupé sériovo elektronicky riadený zverný diferenciál zadnej nápravy. Tým sa zabráni preklzávaniu vnútorného kolesa v zákrute, čo zabezpečí optimálnu trakciu a najlepšiu bezpečnosť jazdy. Vodič tak vďaka lepšej trakcii môže skôr a výraznejšie začať zrýchľovať pri výjazde zo zákruty. Pri brzdných manévroch z vysokej rýchlosti ostáva vozidlo stabilnejšie, a zverný diferenciál zlepšuje trakciu pri zrýchľovaní zo stoja.

Pre okamžité zastavenie: vysokovýkonné brzdové sústavy AMG
So zreteľom na vysoké hodnoty výkonu a s nimi spojenú výkonnosť sú nové modely GLE 63 kupé vybavené veľkoryso dimenzovanou vysokovýkonnou kompozitnou brzdovou sústavou so 6-piestikovými pevnými strmeňmi a brzdovými kotúčmi s rozmermi 400 x 38 mm na prednej náprave a 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi a brzdovými kotúčmi s rozmermi 370 x 32 mm na zadnej náprave. Variant S sa vyznačuje červenými strmeňmi brzdy, zatiaľ čo základný variant nosí sivé strmene.

Na želanie je dostupná vysokovýkonná keramická kompozitná brzdová sústava s bronzovo sfarbenými 6-piestikovými pevnými strmeňmi na prednej náprave a 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi na zadnej náprave, ktorá na rozdiel od kompozitných kotúčov znižuje hmotnosť vozidla, a tým aj neodpružené hmotnosti. Jej ďalšími výhodami sú vysoká stabilita a odolnosť voči takzvanému vädnutiu brzdy počas silného namáhania. Brzdová sústava boduje aj vysokou životnosťou a mimoriadne spontánnou odozvou.

Priame a bezprostredné: športové parametrické riadenie AMG
Elektromechanické športové parametrické riadenie má variabilný prevodový pomer. Vďaka špecifickému prevodovému pomeru vyniká svojou presnou odozvou. Posilňovanie riadenia je priradené stupňom systému DYNAMIKA AMG. Nastavenie v režimoch Základný a Rozšírený je zamerané na komfort. V režime Profesionálne a Majstrovské je uložené nastavenie, ktoré podporuje športový spôsob jazdenia a sprostredkuje lepšiu odozvu na vozovku.

S ukazovateľmi špecifickými pre AMG: infotainment MBUX
Do modelu GLE 63 kupé sa sériovo dodáva inovatívna koncepcia ovládania a zobrazovania MBUX, ktorá vytvára ešte užšie prepojenie medzi vozidlom, vodičom a cestujúcimi. Najnovšia verzia infotainmentu zároveň prispieva k vysokej praktickosti pri každodennom používaní. Emocionálne stvárnenia ako mimoriadne výrazný vzhľad Superšport s centrálnym otáčkomerom a trojrozmerne pôsobiacimi stupnicovými ukazovateľmi, ktoré združenému prístroju prepožičiavajú vizuálny dojem z hĺbky, zvýrazňujú exkluzivitu.

Vo vzhľade Superšport existuje množstvo ďalších informácií špecifických pre AMG, napríklad výzva na preradenie v režime manuálneho radenia, prevzatá z motoristického športu, takzvaná Shiftlight. Prostredníctvom ponuky AMG môže vodič okrem toho vyvolať ďalšie špeciálne ukazovatele:

  • indikácia prevodového stupňa – so žltým symbolom M v manuálnom režime
  • ponuka Warm-up – teplota motora a prevodového oleja
  • ponuka Nastavenia – nastavenia systému AMG DYNAMIC SELECT
  • G-meter – pozdĺžne a priečne sily zrýchlenia
  • Race-Timer – stopky, časy v jednotlivých kolách a sektoroch
  • údaje o motore – výkon a krútiaci moment, teplota motorového a prevodového oleja

S novonavrhnutými vizualizáciami na multimediálnom displeji je zážitok z ďalších funkcií vozidla ešte lepší. Okrem iného k tomu prispievajú aj animované zobrazenia asistenčných jazdných systémov, systémov vozidla a komunikačných systémov či jazdných programov. V prípade aktivácie jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT Cestička a Piesok možno na združenom prístroji zvoliť nastavenia špecifické pre jazdu v teréne, ako stúpanie, náklon a uzávierka diferenciálu, a zobraziť ich na multimediálnom displeji.

Zvýšený komfort ponúka balík ENERGIZING plus (na želanie). Spája množstvo prémiových prvkov výbavy a obsahuje viackrivkové sedadlo pre vodiča a spolujazdca, klimatizáciu sedadiel pre vodiča a spolujazdca (vrátane vyhrievania sedadla a ventilácie sedadla), balík tepelného komfortu, balík AIR-BALANCE (aromatizácia vrátane vône #63 typickej pre vozidlá AMG, ionizácia a vyčistenie vzduchu) a šesť komfortných programov ENERGIZING, ako aj KOUČ ENERGIZING pre inteligentnú predvoľbu komfortných programov ENERGIZING, ktoré sa prispôsobujú jazdnej situácii a kondícii vodiča.

Prehľad údajov

  Mercedes‑AMG GLE 63 4MATIC+ kupé Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ kupé
Motor 4,0-litrový V8 s preplňovaním dvoma turbodúchadlami a integrovaným štartovacím generátorom EQ Boost 4,0-litrový V8 s preplňovaním dvoma turbodúchadlami a integrovaným štartovacím generátorom EQ Boost
Zdvihový objem 3 982 cm³ 3 982 cm³
Výkon 420 kW (571 k) pri 5 750 – 6 500 ot./min 450 kW (612 k) pri 5 750 – 6 500 ot./min
  + 16 kW (22 k) zo štartovacieho generátora EQ Boost + 16 kW (22 k) zo štartovacieho generátora EQ Boost
Max. krútiaci moment 750 Nm pri 2 250 – 5 000 ot./min 850 Nm pri 2 500 – 4 500 ot./min
Náhon Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu
Prevodovka Prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G Prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
Kombinovaná spotreba paliva 11,5 l/100 km¹ 11,5 l/100 km¹
Kombinované emisie CO₂ 262 g/km¹ 263 g/km¹
Trieda efektívnosti E E
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 4,0 s 3,8 s
Maximálna rýchlosť 250 km/h² 280 km/h³

1 Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania. Ide o hodnoty CO2 podľa NEDC v zmysle čl. 2 bodu 1 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.
2 elektronicky obmedzená, s voliteľným balíkom AMG Driver‘s Package 280 km/h
3 elektronicky obmedzená

Zdroj: Mercedes-Benz

Prečítať celý text

Reklama