- Nové Sorento predstavuje centrum globálnej ponuky SUV modelov spoločnosti Kia.
- Štýlový a moderný dizajn exteriéru s mimoriadne kvalitnou a technicky prepracovanou kabínou.
- Vďaka novej platforme budú k dispozícii hybridné a plug-in hybridné pohonné jednotky.
- Väčší priestor, viac pohodlia a príjemnejšia jazda.
- Progresívne funkcie konektivity a asistenčné systémy.
- Nový terénny režim vylepšuje schopnosti pohonu všetkých kolies.
- Predaj sa v Európe začne v treťom štvrťroku 2020 so štandardnou zárukou na 7 rokov, resp. 150 000 km.
Štvrtá generácia vlajkového SUV značky Kia je výkonná, progresívna a univerzálna. Je navrhnutá a skonštruovaná tak, aby zvládla všetko, čo prináša život.
Zvyšuje latku štandardov pre SUV strednej veľkosti z pohľadu priestoru, efektivity ako aj kvality a zároveň tvorí základ oživeného SUV radu značky Kia, do ktorého patria aj modely Seltos, Stonic, Telluride a Sportage.
Emilio Herrera, prevádzkový riaditeľ spoločnosti Kia Motors Europe, komentuje: „Vývoj modelu Sorento za posledných 18 rokov odráža vývoj značky Kia. Pri prvom uvedení vozidla na trh v roku 2002 išlo o úžitkové terénne vozidlo. Dnes predstavené Sorento štvrtej generácie sa zmenilo na niečo oveľa žiaducejšie. Pre spoločnosť Kia ide o významné uvedenie, nakoľko reprezentuje aj prvé využitie elektrifikovaného pohonu v našom vlajkovom SUV modeli.“
Prepracovaný vonkajší dizajn modelu Sorento – s ostrejšími líniami, modernými detailmi a predĺženými proporciami – mu dodáva sebavedomejší a dospelejší vzhľad. V atraktívnej kabíne zasa nájdeme prvotriedne materiály, špičkové informačno-zábavné technológie a zaujímavý nový dizajn.
Nové Sorento je prvé vozidlo postavené na platforme Kia novej generácie pre stredne veľké SUV. Platforma je spárovaná s väčšou karosériou, aby sa čo najviac zväčšil priestor pre batožinu, takže Sorento bude jedným z najuniverzálnejších a najpriestrannejších SUV s tromi radmi sedadiel.
Model Sorento bude v ponuke s novými elektrifikovanými pohonnými jednotkami Kia „Smartstream“. Vôbec po prvýkrát sa objavují s hybridným pohonom. Nový model má preto nižšiu spotrebu paliva, emisií a vyšší výkon ako jeho predchodcovia.
Vďaka progresívnym funkciám konektivity, asistenčným systémom a informačným technológiám pôjde o najmodernejšie vozidlo značky Kia v histórii. Dvojité digitálne displeje poskytujú pokročilú grafiku, nové telematické funkcie a bezdrôtové funkcie pripojenia smartfónov.
Model Sorento je hlavným pilierom globálnej ponuky vozidiel značky Kia. Od uvedenia na trh v roku 2002 sa na celom svete predalo viac ako tri milióny kusov, v Európe pritom podiel tvoril asi 300 000 kusov.
Dizajn exteriéru
Sebavedomejší, zrelší a žiaducejší
Štýlový a moderný nový model Sorento je vlajkovou loďou oživenej globálnej ponuky modelov SUV značky Kia, do ktorej sa radia aj modely Stonic, Seltos a Sportage, ako aj Kia Telluride, určená len pre USA a Kóreu. Nový model predstavuje výsledok spoločného dizajnového úsilia všetkých troch štúdií z celosvetovej dizajnovej siete spoločnosti Kia v Kórei, Európe a Severnej Amerike.
Dizajnéri spoločnosti Kia sa inšpirovali koncepciou „rafinovanej odvahy“. Snažili sa zachovať robustný, odolne vyzerajúci vzhľad predchádzajúcich generácií, pričom uplatňovali vyššiu mieru kultivovanosti a elegancie, a dokonca aj určitú mieru športových vlastností. Karoséria obsahuje ostré línie a záhyby – výrazne vytvarovanejšie než mal jeho predchodca so zaoblenými hranami. Vďaka modernejším geometrickým detailom a predĺženým proporciám natiahnutým smerom dozadu je výsledkom sebavedomý, vyspelejší a žiaducejší dizajn než doteraz.
V prednej časti modelu Sorento vidno novú interpretáciu mriežky chladiča v tvare „tigrieho nosa“. Má širší tvar, ktorý sa po oboch stranách organicky vinie okolo integrovaných svetlometov. Samotné svetlomety obsahujú nové LED denné svetlá v tvare „tigrieho oka“, ktoré zvýrazňujú intenzívny dojem z línií okolo tigrích očí a dodávajú dizajnu niečo navyše. Tento ostrejší, asertívnejší vzhľad je doplnený širokým, pravouhlým prívodom vzduchu v spodnej časti, ktorý má po bokoch vzduchové clony v tvare krídla kvôli usmerňovaniu prúdenia vzduchu okolo vozidla. Ostrá lišta na nárazníku je rovnako osadená spodným ochranným krytom, ktorý zdokonaľuje robustný vzhľad. Nový model má šírku 1 900 mm a je o 10 mm širší ako Sorento tretej generácie.
Z profilu sú proporcie modelu Sorento jemne upravené tak, aby vyzeral dlhší. Nový model je o 10 mm dlhší ako jeho predchodca (teraz 4 810 mm), má však kratšie predné a zadné previsy. Dodatočné predĺženie sa prejavilo v rázvore kolies (ako dôsledok novej platformy pre Sorento), ktorý narástol o 35 mm na 2 815 mm. Týmto spôsobom sa jemne prispôsobuje vizuálny charakter vozidla, vďaka čomu vyzerá byť Sorento dlhšie a „rýchlejšie“, napriek tomu, že je o 10 mm vyššie. Predĺžila sa aj kapota, takže predný stĺpik je posunutý o 30 mm ďalej dozadu od prednej nápravy. Odtrhová hrana kapoty sa vinie okolo predných blatníkov a premieňa sa na jedinú, mohutnú a charakteristickú líniu, ktorá sa tiahne pozdĺž bočnej strany modelu Sorento k zadným svetlám.
Je stále rozpoznateľný ako Sorento, zachováva si charakteristický široký zadný stĺpik D, podstatné časti karosérie a oblúky kolies s ochrannými prvkami, ktorými sa doteraz vyznačovali všetky tri generácie. Využíva aj niektoré ďalšie dizajnové prvky z novších modelov Kia, vrátane nového dynamického tvaru stĺpika C a vytvarovaných povrchov karosérie s ostrými záhybmi.
Sorento sa inšpirovalo modelom Telluride a získalo nové vertikálne koncové svetlá, ktoré sa obopínajú okolo karosérie. Ostrejšie línie karosérie odrážajú jasný, technický vzhľad prednej časti vozidla. Vďaka horizontálnym tvarom pôsobí vozidlo na ceste širšie a impozantnejšie. Ozdobný prvok v spodnej časti športového zadného nárazníka napodobňuje vzhľad dvojitých koncoviek výfuku a, podobne ako vpredu, obsahuje spodný ochranný kryt, ktorý mu dodáva estetický vzhľad SUV. Štvrtá generácia modelu nasleduje iné, aktuálne modely Kia, napríklad Telluride a ProCeed, takže označenie modelu Sorento je uvedené naprieč stredom dverí batožinového priestoru. Integrovaný spojler zakrýva zadný stierač, aby bol dizajn menej komplikovaný a vodič mal lepší výhľad dozadu.
Nové Sorento bude v Európe k dispozícii s 10 farbami karosérie. Na výber budú 17-, 18-, 19- a po prvýkrát pre tento modelový rad aj 20-palcové zliatinové disky kolies.
Dizajn interiéru
Atraktívna, luxusná kabína s materiálmi prvotriednej kvality a progresívnou technikou
Interiér štvrtej generácie modelu Sorento predstavuje o stupeň vyššiu zmenu v kvalite a dizajne kabíny vozidiel značky Kia. V porovnaní s prvou generáciou Kia Sorento z roku 2002, v ktorej si cestujúci užili praktický, robustný a užitočný priestor, dnešné Sorento vsak poskytuje majiteľom niečo pozoruhodnejšie, žiaducejšie a pohodlnejšie.
Intuitívna, technologicky zameraná kabína nového modelu Sorento predstavuje jeden z najkvalitnejších interiérových priestorov, aké sa doteraz nachádzali vo všetkých modeloch Kia. Obsahuje prvotriedne materiály a špičkový informačno-zábavný systém. Zároveň si zachováva priestrannosť a univerzálnosť, ktoré charakterizovali Sorento počas celej jeho 18-ročnej existencie.
Atraktívna, luxusná kabína prináša sofistikovaný dizajn novej generácie vychádzajúci z dvoch digitálnych displejov na prístrojovej doske. 12,3-palcový displej digitálneho prístrojového panela je prepojený s 10,25-palcovým dotykovým displejom informačno-navigačného systému v strede prístrojovej dosky. Na týchto displejoch sa zreteľne zobrazujú informácie v zornom poli vodiča a sú zárukou inovatívneho zážitku používateľa v podobe širokouhlého zobrazenia. Mnoho funkcií vozidla je možné ovládať aj pomocou nových tlačidiel s dotykovou odozvou po oboch stranách obrazovky, ktoré sa nachádzajú aj na spodnej strane palubnej dosky a ovládajú klimatizačný systém. Ústredným bodom palubnej dosky je nápadný vertikálny rad vetracích otvorov s chrómovým lemom, ktorý siaha až k stredovej konzole pod ňou.
Do kabíny nového modelu Sorento je decentne integrovaných niekoľko ďalších technológií, vrátane voliteľného systému náladového osvetlenia, ktorý vyžaruje mäkké náladové osvetlenie pod palubnú dosku a obloženie dverí, čím sa vytvára pocit ako v salóniku a dojem väčšieho priestoru. Bezdrôtová nabíjačka pre smartfóny sa nachádza v spodnej časti stredovej konzoly. K dispozícii je aj výkonný audiosystém BOSE s priestorovým zvukom, ktorý zaisťuje dokonalejší zážitok z prehrávania zvuku v aute.
Kvalita materiálov sa zvýšila. V kabíne sa mieša metalické obloženie, kožené čalúnenie a reliéfne povrchy so saténovým efektom. V celom interiéri a na palubnej doske preto vidno prepracovanejší vzhľad a atmosféru. V Európe je Sorento v ponuke s čiernou látkou, kožou (sivá alebo jednofarebná čierna) alebo s čiernou prešívanou kožou Nappa.
Univerzálnosť
Snaha o praktickosť: nová platforma maximalizuje priestor a univerzálnosť
Nové Sorento je postavené na novej platforme „N3“ tretej generácie pre SUV strednej veľkosti, ktorá vďaka inteligentnejšiemu usporiadaniu poskytuje skvelý priestor pre ľudí aj batožinu. Výsledkom je jedno z najuniverzálnejších a najpriestrannejších vozidiel vo svojej triede.
Nová platforma je postavená využitím konštrukcie kompaktného motorového priestoru a kratších predných a zadných previsov, pričom o 35 mm dlhší rázvor kolies sa postaral o väčší priestor v kabíne medzi nápravami. Umožní to využiť nielen štýlový, pretiahnutejší dizajn nového modelu – štruktúra a usporiadanie novej platformy majú zásluhu na tom, že do modelu Sorento je po prvýkrát možné umiestniť elektrifikované pohonné jednotky.
Akumulátor pre Sorento Hybrid sa nachádza pod podlahou kabíny, nie pod podlahou batožinového priestoru. Výsledkom je, že toto SUV ponúka veľkorysý priestor až pre sedem cestujúcich, a okrem toho aj jeden z najväčších batožinových priestorov vo svojej triede – až 821 litrov (pre sedemmiestne modely) alebo 910 litrov (pre päťmiestne modely), v závislosti od výbavy. To znamená, že v aute sa môže pohodlne usadiť päť osôb spolu s veľkým množstvom batožiny. V sedemmiestnych modeloch s namontovanými všetkými siedmimi sedadlami sa batožinový priestor zvýšil v porovnaní s predchodcom o 32 % na 187 litrov (metodika VDA, vznetové modely, 179 litrov pre hybridné modely). Ovládacie prvky na bočnej strane batožinového priestoru umožňujú používateľom jediným stlačením tlačidla na diaľku sklopiť operadlá sedadiel v druhom rade.
Nová platforma maximalizuje priestor pre cestujúcich vo všetkých troch radoch a ponúka viac priestoru pre hlavu, nohy a plecia než mnoho konkurentov. Nová platforma sa postarala najmä o značné množstvo priestoru pre nohy cestujúcich v prvom a druhom rade, ako aj o väčší priestor pre hlavy cestujúcich v treťom rade.
Sorento bolo vždy obľúbené u zákazníkov, ktorí hľadajú praktické sedenie v treťom rade, a nový model ešte viac uľahčuje život cestujúcim vzadu. Sedadlá v druhom rade sú teraz vďaka dlhšiemu rázvoru platformy posunuté až o 45 mm ďalej, takže bolo možné vytvoriť širší otvor pre nastupovanie do tretieho radu s väčším priestorom pre chodidlá a nohy. Do vnútorného obloženia zadného stĺpika C je zabudovaná nová rukoväť, aby sa cestujúci v treťom rade mohli niečoho chytiť pri nastupovaní. Po usadení ocenia o 100 mm predĺženú lakťovú opierku v treťom rade, ktorá viac podopiera lakeť. Okrem toho obsahuje aj držiak na poháre a priehradku na smartfóny.
Pohonné jednotky
Sorento je prvýkrát elektrifikované s efektívnymi novými hybridnými pohonnými jednotkami
Najnovšie SUV značky Kia bude po prvýkrát k dispozícii s hybridným pohonom a zákazníci si budú môcť vybrať z hybridných alebo plug-in hybridných variantov.
O pohon modelu Sorento Hybrid sa stará nová elektrifikovaná pohonná jednotka „Smartstream“, ktorá kombinuje 1,6-litrový motor T-GDi (zážihový motor s priamym vstrekovaním benzínu s prepĺňaním turbodúchadlom) s lítiovo-iónovo polymérovým akumulátorom s kapacitou 1,49 kWh a elektromotorom s výkonom 44,2 kW. Inteligentné usporiadanie novej platformy pre Sorento znamená, že akumulátor bolo možné umiestniť pod podlahu predného spolujazdca s minimálnym vplyvom na priestor v kabíne alebo batožinový priestor.
Táto elektrifikovaná pohonná jednotka má výkon 230 koní a krútiaci moment 350 Nm. Kombinuje nízke emisie CO2 s vysokým výkonom. Nový 1,6-litrový motor T-GDi je vybavený novou technológiou CVVD (Continuously Variable Valve Duration) od spoločnosti Kia, ktorá reguluje čas otvorenia ventilov podľa jazdných podmienok, nie podľa pevne stanoveného času otvorenia. Tento spôsob zvyšuje výkon pri nízkych až stredných otáčkach motora o 2 až 3 %, pričom spotreba paliva sa znižuje až o 3 %.
Výkon sa prenáša cez šesťstupňovú automatickú prevodovku prostredníctvom elektrického zariadenia namontovaného na prevodovke, aby bol možný paralelný prenos celého výkonu motora a elektromotora s minimálnymi stratami energie. Výsledkom je bezprostredná reakcia pri zrýchľovaní pri akejkoľvek rýchlosti a priamy prístup k energii dostupnej v akumulátore aj pri vyšších rýchlostiach.
Sorento Hybrid sa začne vo vybraných európskych krajinách predávať hneď od uvedenia na trh, ďalšie krajiny budú nasledovať neskôr v roku 2020. Nové Sorento bude od konca roka 2020 k dispozícii aj ako plug-in hybridný variant.
Pre európskych zákazníkov je tiež k dispozícii nový štvorvalcový 2,2-litrový vznetový motor „Smartstream“ s výkonom 202 koní a krútiacim momentom 440 Nm. Vďaka novému hliníkovému bloku motora, ktorý nahradil liatinový blok použitý v prípade predchodcu, je nový motor o 19,5 kg ľahší v porovnaní s motorom v tretej generácii modelu Sorento. Okrem toho je spárovaný s novou osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou Kia (8DCT) s mokrými spojkami. Prevodovka 8DCT bola navrhnutá tak, aby radila plynulo ako konvenčné automatické prevodovky. Oproti konvenčným osemstupňovým automatickým prevodovkám sa spotreba paliva znížila približne o 2 až 3 %, v závislosti od použitia.
Údaje o spotrebe paliva a emisiách nových pohonných jednotiek dostupných pre model Sorento budú známe bližšie k dátumu predaja v Európe neskôr v roku 2020.
Jazda a jazdné vlastnosti
Príjemnejšia, uspokojujúcejšia jazda a zdokonalené schopnosti v teréne
Prvá generácia modelu Sorento (2002 – 2009) bola postavená na podvozku s rebrinovým rámom. Model druhej generácie (2009 – 2015) – prvý model Sorento so škrupinovou karosériou – znamenal postupnú zmenu v správaní vozidla na ceste. Nová platforma „N3“ dnes reprezentuje podobný posun vpred. Je skonštruovaná tak, aby maximalizovala stabilitu počas jazdy vo všetkých prostrediach.
Jazda vo vozidle je teraz ešte istejšia, pohodlnejšia a uspokojivejšia. V porovnaní s predchodcom je charakter jazdy príjemnejší a zábavnejší, čomu pomáha značne prepracované plne nezávislé zavesenie kolies. Konštruktéri sa snažili zmierniť vplyv prenosu nedokonalostí z povrchu vozovky do karosérie, prostredníctvom zavesenia kolies znížili hlučnosť a vibrácie a zároveň zlepšili ovládanie karosérie a reakcie riadenia pri prejazde zákrutami. To sa im podarilo pomocou série zmien geometrie a nových komponentov, ako aj zdokonalením konštrukcie systému zavesenia kolies. O 35 mm dlhší rázvor kolies taktiež prispieva k celkovému zlepšeniu jazdného komfortu. Nová karoséria – so 4 % priemerným zvýšením pevnosti v ťahu naprieč celou konštrukciou – rovnako prispieva k nižším vibráciám.
Najnovší model Sorento ponúka oproti svojim predchodcom lepšie schopnosti v teréne vďaka novému terénnemu režimu, ktorý je novinkou pre štvrtú generáciu. V spojení s voliteľným systémom pohonu všetkých kolies má Sorento s terénnym režimom lepšie vlastnosti pri jazde cez blato, sneh a piesok. Jednotlivé režimy je možné voliť pomocou ovládača na stredovej konzole. V terénnom režime vozidlo precízne reguluje štandardný elektronický stabilizačný systém vozidla (ESC) a rovnako aj rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi všetky štyri kolesá. Systém prispôsobuje aj časy radenia prevodových stupňov, aby sa zaistila a zachovala priľnavosť vozidla v rôznych jazdných prostrediach.
Technológia
Najmodernejšia Kia v histórii: nové funkcie pripojenia a informačno-zábavného systému
Sorento je najmodernejšie vozidlo značky Kia v histórii – vďaka balíku technológií, ktoré zdokonaľujú funkcie bezpečnosti, pripojenia a informačno-zábavného systému. Škála dostupných funkcií je navrhnutá tak, aby bola jazda bezpečnejšia, menej stresujúca a obsluha dokonale jednoduchá.
V závislosti od výbavy sa v kabíne nachádza najnovší informačno-zábavný systém s 10,25-palcovou dotykovou obrazovkou s funkciami navigácie, a nový 12,3-palcový digitálny prístrojový panel s vysokým rozlíšením. Kombinácia týchto dvoch dvojitých digitálnych displejov zaisťuje bezproblémové zobrazovanie informácií pre vodiča.
Štandardný audiosystém s 8,0-palcovým displejom, novinka pre modely značky Kia v Európe, umožňuje vodičom po prvýkrát bezdrôtovo pripojiť svoj smartfón a prináša úplnú, bezproblémovú integráciu smartfónov prostredníctvom funkcií Apple CarPlay™ a Android Auto™.
Nové Sorento má vo výbave aj inovatívny telematický systém Kia UVO Connect, ktorý spája vodičov s okolím. Prostredníctvom dotykovej obrazovky vo vozidle a na smartfóne poskytuje dôležité informácie. Vďaka službám Kia Live, ktoré sú dostupné prostredníctvom voliteľného 10,25-palcového širokouhlého LCD displeja, systém zobrazuje aktuálne dopravné informácie, predpoveď počasia, body záujmu a podrobnosti o dostupných parkovacích miestach na ulici aj mimo (vrátane ceny, polohy a dostupnosti parkovania). Systém UVO Connect okrem toho umožňuje vodičom odoslať pokyny navigácie do svojho vozidla ešte pred cestou a kedykoľvek skontrolovať polohu vozidla.
Informačno-zábavný systém poskytuje tiež možnosť súčasného spárovania dvoch telefónov s technológiou Bluetooth, čo umožňuje použitie samostatných telefónov napríklad na telefonovanie a prehrávanie hudby. Cestujúci vpredu si môžu okrem toho pripojiť svoje mobilné zariadenia do dvoch USB nabíjačiek. Cestujúci v druhom rade môžu používať dva nabíjacie USB konektory integrované do operadiel predných sedadiel. Tretia sa nachádza v zadnej časti stredovej konzoly v prednom rade. Obaja cestujúci v treťom rade majú aj svoje vlastné nabíjacie konektory. Znamená to, že všetkých sedem cestujúcich si môže nabíjať svoje mobilné zariadenia – ideálna situácia na zachovanie porozumenia v plnom aute na dlhých cestách.
Sorento je k dispozícii aj s head-up displejom, ktorý premieta informácie o jazde na spodnú časť čelného skla v zornom poli vodiča. Systém zobrazuje výstrahy z mnohých asistenčných systémoch vodiča, informácie o rýchlosti vozidla a podrobné pokyny navigácie.
K dispozícii je tiež výkonný audiosystém BOSE® s priestorovým zvukom a 12 reproduktormi, ktorý prináša podmanivejší zvuk do všetkých troch radov. V niektorých krajinách je dostupná nová funkcia prehrávania náladového zvuku. Funkcia „Zvuky prírody“ umožňuje cestujúcim vybrať si z množstva relaxačných prírodných zvukových motívov. Systém náladového osvetlenia v kabíne umožňuje používateľom ešte viac si prispôsobiť kabínu a osvetliť interiér jednou zo siedmich predvolených „základných“ farieb, ktoré sú vybrané konkrétne podľa interiéru daného modelu Kia, prípadne z celej škály 64 farieb.
Bezpečnosť
Zdokonalené asistenčné systémy vodiča s novým, na diaľku ovládaným inteligentným parkovacím asistentom
Sorento ponúka vďaka rozšírenej ponuke asistenčných systémov vodiča vyššiu úroveň aktívnej a pasívnej bezpečnosti než mnohí konkurenti. Pokročilé asistenčné systémy vodiča (ADAS) od spoločnosti Kia pomáhajú znižovať množstvo základných nebezpečenstiev z jazdy a chránia cestujúcich a ostatných účastníkov cestnej premávky na každej ceste.
V závislosti od výbavy obsahuje balík ADAS v novom modeli Sorento najnovšiu technológiu asistenta na predchádzanie čelným zrážkam (FCA) s detekciou chodcov, cyklistov a vozidiel od spoločnosti Kia. Zaznamenáva aj protiidúcu premávku počas odbočovania na križovatke. Vo výbave môže byť systém monitorovania mŕtveho uhla (BVM), systém monitorovania okolia (SVM) a asistent na predchádzanie zrážke s vozidlom v mŕtvom uhle (BCA), inteligentný obmedzovač rýchlosti (ISLA), inteligentný tempomat so systémom Stop & Go (SCC) a systém SCC fungujúci podľa navigácie (NSCC), asistent sledovania vozidiel v jazdnom pruhu (LFA), systém sledovania pozornosti vodiča (DAW) a asistent pre jazdu po diaľnici (HDA).
Technológia autonómneho riadenia 2. úrovne – asistent sledovania vozidiel v jazdnom pruhu (LFA) – ovláda zrýchlenie, brzdenie a riadenie podľa vozidiel vpredu. Systém LFA funguje v rozmedzí od 0 do 180 km/h. Na udržiavanie bezpečnej vzdialenosti od vozidla vpredu používa kamery a radarové snímače, pričom monitoruje aj značenie na ceste, aby Sorento jazdilo v strede jazdného pruhu.
Nové Sorento má aj systém monitorovania priestoru za vozidlom (RVM) s asistentom na predchádzanie zrážkam pri parkovaní cúvaním (PCA) a asistentom na predchádzanie zrážkam s križujúcimi vozidlami vzadu (RCCA). Okrem toho je to tiež prvý model Kia, ktorý je v Európe k dispozícii s novým, na diaľku ovládaným inteligentným parkovacím asistentom (RSPA), ktorý umožňuje vodičom na diaľku pomocou kľúča ovládať svoje vozidlo pri výjazde z parkovacieho miesta. Je navrhnutý tak, aby cestujúcim uľahčil nastupovanie a vystupovanie z vozidla na stiesnených parkovacích miestach, prípadne ak iný vodič zaparkoval príliš blízko a nie je možný prístup k niektorým dverám. Ak systém RSPA zaznamená iné vozidlo, cyklistu alebo chodca za vozidlom, prípadne križujúce vozidlo vzadu, Sorento automaticky zabrzdí. Asistent bezpečného vystupovania taktiež zabráni otvoreniu zadných dverí, ak vozidlo zistí nebezpečenstvo blížiace sa zozadu, napríklad cyklistu alebo iné vozidlo.
Sorento je vybavené až siedmimi airbagmi (dva predné airbagy, dva bočné airbagy namontované v predných sedadlách, bočné stropné airbagy so snímačom prevrátenia a stredný airbag vpredu). Stredný airbag v prednej časti je inovatívny prvok, ktorý poskytuje cestujúcim na predných sedadlách dodatočnú ochranu hlavy, pretože zabraňuje vzájomnému kontaktu hláv počas kolízie. Všetky modely Sorento sú štandardne vybavené stabilizačným systémom vozidla (VSM) a elektronickým stabilizačným systémom, ktoré vodičovi pomáhajú udržiavať kontrolu nad vozidlom pri brzdením a zatáčaní.
Nové Sorento je vybavené aj prvým brzdovým systémom typu Multi-collision, vďaka ktorému Sorento dokáže zmierniť závažnosť sekundárnych zrážok. Po aktivácii airbagov po prvotnej zrážke systém automaticky zabrzdí vozidlo, aby ochránil cestujúcich pred sekundárnymi čelnými alebo bočnými nárazmi.
Karoséria modelu Sorento je vyrobená zo zmesi ocele a hliníka, čím sa maximalizuje torzná tuhosť pri zachovaní nízkej hmotnosti. Konštrukcia karosérie obsahuje v porovnaní s predchodcom vyšší podiel modernej, vysokopevnej ocele a oceľových komponentov lisovaných za tepla. Zmes vysokopevnej ocele zvyšuje bezpečnosť cestujúcich. Torzná tuhosť je v porovnaní s „lídrom v oblasti bezpečnosti“ v segmente vyššia o 12,5 % – vďaka posilneniu konštrukcie karosérie je však Sorento o 5,6 % (54 kg) ľahšie ako predchodca. Pevnejšia karoséria navyše znižuje vibrácie prenášané z vozovky pri každodennom používaní.
Výroba a kvalita
Vyrobené v Kórei
Rovnako ako jeho predchodca, aj nové Sorento sa bude pre Európu a mnoho ďalších krajín vyrábať v kórejskom výrobnom závode Hwasung spoločnosti Kia. Vozidlá pre Severnú Ameriku sa budú vyrábať vo výrobnom závode Kia West Point v štáte Georgia v USA.
Predaj v Európe sa začne v treťom štvrťroku 2020. Do konca roka bude vozidlo k dispozícii na objednávku na väčšine globálnych trhov spoločnosti Kia. V Európe sa bude štandardne predávať s jedinečnou zárukou Kia na sedem rokov, resp. 150 000 kilometrov.
Zdroj: Kia