Spoločnosť BMW Group počas prvých troch mesiacov roka dodala zákazníkom celkovo 636 606 vozidiel značiek BMW, MINI a Rolls-Royce, čím dosiahla historicky najlepší výsledok za prvý štvrťrok. Spoločnosť medzi januárom a marcom zvýšila medziročné predaje vo všetkých hlavných regiónoch sveta. Za toto obdobie vykázali celosvetový rast predajov všetky značky spoločnosti BMW Group.
„Aj v prvom štvrťroku tohto roka pokračujeme v našom tempe rastu a za toto obdobie sme predali viac vozidiel ako kedykoľvek predtým. Historicky rekordné predaje podčiarkujú naše ambiciózne rastové ciele, ktoré sme si stanovili na tento rok,” povedal Pieter Nota, člen predstavenstva spoločnosti BMW Group zodpovedný za zákazníka, značky a predaj. „Naše predajné výsledky podporil najmä výrazný záujem o elektrifikované vozidlá. Za uplynulé tri mesiace sme globálne predaje elektrifikovaných vozidiel oproti minulému roku zdvojnásobili. To znamená, že sme na dobrej ceste, aby sme tento rok dodali viac ako 100 000 plne elektrických vozidiel a do konca roka by sa malo na cesty dostať celkovo aj viac ako milión elektrifikovaných automobilov,” pokračoval Nota.
Vysoký záujem zákazníkov hovorí o silnom modelovom portfóliu a potvrdzuje dlhodobú produktovú stratégiu značky BMW
Značka BMW dodala za prvý štvrťrok zákazníkom 560 543 vozidiel (+ 36,2 percenta). Hlavným faktorom, ktorý prispel k predajnému úspechu za prvý štvrťrok, bola vysoká popularita modelov X medzi zákazníkmi (246 068 kusov, + 36,5 %) ako aj nárast predaja vozidiel BMW radu 5 o 43 % a úspešného BMW radu 3 o 43,6 %.
Predaje elektrifikovaných vozidiel sa za prvý štvrťrok viac ako zdvojnásobili
S predajom 70 207 vozidiel za prvý štvrťrok sa spoločnosti BMW Group podarilo viac ako zdvojnásobiť globálne predaje plug-in hybridných (PHEV) aj plne elektrických vozidiel, čím sa opäť potvrdila dôležitosť elektrickej mobility pre spoločnosť.
V podobe modelov BMW iX3*, ktorý sa len pred pár týždňami predstavil v Európe, BMW i3 a MINI Cooper SE*, ponúka spoločnosť BMW Group široké portfólio plne elektrických vozidiel, ktoré v priebehu roka doplnia dve kľúčové inovatívne vlajkové lode: modely BMW iX a BMW i4. „Naši zákazníci prejavujú o oba tieto modely veľký záujem. To vynikajúco podčiarkuje naše perfektné plánovanie: modely BMW iX a BMW i4 prichádzajú presne v pravý čas,” dodal Nota.
Spoločnosť BMW Group opäť výrazne zvyšuje tempo rozširovania elektromobility a do roku 2023 plánuje priniesť na cesty približne tucet plne elektrických modelov. V najbližších rokoch to bude znamenať vozidlá ako plne elektrické verzie vysoko objemových modelov BMW radu 5, BMW radu 7, BMW X1 a nástupcu modelu MINI Countryman. Spoločnosť BMW Group plánuje, že do roku 2023 bude mať v 90 % svojich aktuálnych trhových segmentov aspoň jeden plne elektrický model.
Spoločnosť BMW Group plánuje odteraz až do roku 2025 každoročne zvyšovať predaje plne elektrických modelov v priemere približne o viac ako 50 %. Oproti hodnotám z roku 2020 tak pôjde o desaťnásobný nárast.
Spoločnosť BMW Group očakáva, že do roku 2030 dosiahnu plne elektrické modely na celosvetových predajoch minimálne 50-percentný podiel. Značka MINI by mala tento míľnik dosiahnuť už v roku 2027. Začiatkom tridsiatych rokov bude MINI prvou značkou spoločnosti BMW Group s plne elektrickým modelovým portfóliom. Ako čisto elektrická globálna značka bude MINI pokračovať vo svojom pôsobení vo všetkých hlavných regiónoch sveta.
Spoločnosť BMW Group plánuje, že v priebehu najbližších desiatich rokov bude mať na cestách približne desať miliónov plne elektrických vozidiel.
Značka MINI dosiahla v prvom štvrťroku rast vo všetkých regiónoch sveta
Počas prvého štvrťroka 2021 dodala značka MINI zákazníkom 74 683 vozidiel. Napriek obmedzeným aktivitám značky na čínskom trhu to predstavuje medziročný nárast o 16,2 percenta. V porovnaní s prvým štvrťrokom 2020 rástla značka MINI vo všetkých regiónoch sveta. Medzi zákazníkmi bol mimoriadne populárny model MINI Countryman, ktorý zaznamenal rast o 36 percent. Predaje modelu MINI 3-dverové vzrástli o 23,4 percenta, zatiaľ čo oproti minulému roku sa predalo o 19,1 percenta viac modelov s označením John Cooper Works. Elektrifikované vozidlá MINI dosiahli za prvý štvrťrok 15-percentný podiel, čo je dvojnásobok oproti hodnotám z predchádzajúcemu roka.
Divízia BMW M GmbH pokračuje v prvom štvrťroku v úspechu z rekordného roka 2020
S medziročným nárastom o 21 percent (37 896 vozidiel) má divízia BMW M GmbH za sebou úspešný prvý štvrťrok. Medzi vysoko výkonnými vozidlami zaznamenali najväčší rast modely BMW X5 M a BMW X6 M. Vo výkonnom segmente ťahal rast najmä model BMW M440i Coupé. Divízia BMW M GmbH pokračovala v modelovej ofenzíve aj v marci, keď predstavila štyri významné produkty BMW M3/M4, BMW M440i Cabrio* a BMW M5 CS*.
Rolls-Royce Motor Cars s najlepším výsledkom za prvý štvrťrok v 116-ročnej histórii
Automobilka Rolls-Royce Motor Cars zaznamenala najlepší výsledok za prvý štvrťrok v histórii, keď zákazníkom dodala 1 380 vozidiel (+ 61,8 %). Tento štvrťročný výsledok prekonáva predchádzajúci rekord z roku 2019 a je najvyšší v 116-ročnej histórii značky. Nárast predaja zaznamenali všetky trhy, pričom najviac si pripísali Čína, USA a región Ázie a Pacifiku. Vysoký záujem bol o všetky modely, najmä o nový model Rolls-Royce Ghost a o model Rolls-Royce Cullinan, pričom objednávkové knihy sú naplnené až do druhej polovice roka 2021. Spoločnosť sa do zvyšku roka pozerá s optimizmom.
BMW Motorrad: predajné výkony potvrdzujú úspešnú rastovú stratégiu
Divízia BMW Motorrad dodala zákazníkom za prvé tri mesiace tohto roka 42 592 motocyklov a skútrov (+ 22,5 %), čo je historicky najlepší výsledok za prvý štvrťrok. Tento nárast predaja podčiarkuje úspešnú rastovú stratégiu divízie BMW Motorrad. Kľúčovými prvkami úspešného rastu BMW Motorrad sú široká ponuka s rôznorodými modelmi a predstavenie mnohých nových produktov.
Predaje značiek BMW a MINI podľa regiónov/ trhov
Spoločnosť BMW Group zaznamenala v Číne najlepší prvý štvrťrok. Predaje za prvé tri mesiace roka presiahli predkrízové dodávky za prvý štvrťrok roka 2019. Na dôležitom ázijskom trhu v Južnej Kórei sa medzi januárom a marcom predalo 20 321 vozidiel, čo oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka predstavuje skok o 42,8 %.
V USA mohla spoločnosť BMW Group stavať na základoch, ktoré položil silný štvrtý štvrťrok 2020: predaje za prvé tri mesiace tohto roka vzrástli o 20,1 percenta, čo znamená, že k zákazníkom sa dostalo 77 718 vozidiel značiek BMW a MINI.
V Európe sa napriek dopadom pandémie koronavírusu na maloobchod podarilo navýšiť predaje automobilov značiek BMW a MINI o 8,3 percenta na 238 761 vozidiel.
Stručný prehľad predaja spoločnosti BMW Group v 1. štvrťroku 2021
1st Quarter 2021 | Compared with previous year % | |
BMW Group Automotive | 636,606 | +33.5% |
BMW | 560,543 | +36.2% |
– BMW M GmbH | 37,896 | +21.0% |
MINI | 74,683 | +16.2% |
BMW Group electrified* | 70,207 | +129.8% |
Rolls-Royce | 1,380 | +61.8% |
BMW Motorrad | 42,592 | +22.5% |
* BEVs and PHEVs
Predaj BMW a MINI v regiónoch / trhoch
1st Quarter 2021 | Compared with previous year % | |
Europe | 238,761 | +8.3% |
|
67,804 | -0.3% |
Asia | 286,968 | +76.4% |
|
229,748 | +97.3% |
Americas | 95,961 | +17.3% |
|
77,718 | +20.1% |
* Predbežné údaje o registrácii
Údaje uvedené v tejto tlačovej správe sú predbežné a môžu sa meniť až do zverejnenia prvého štvrťročného výkazu z roku 2021. Informácie o príprave údajov sú v BMW Group Report 2020 od s. 128.
* Údaje o spotrebe / emisiách. Hodnoty spotreby paliva, emisií CO2, spotreby elektrickej energie a zobrazené rozsahy sú stanovené podľa európskeho nariadenia (EC) 715/2007 v znení uplatniteľnom v čase typového schválenia. Namerané hodnoty sú na základe cyklu WLTP podľa smernice (EC) 1151/2017 a môžu sa líšiť v závislosti od zvolenej výbavy. Uvedený rozsah hodnôt zohľadňuje rôzne konfigurácie zvoleného modelu a nie je súčasťou akejkoľvek ponuky, je určený výlučne na porovnanie. Príručka o spotrebe paliva a emisiách CO2, ktorá obsahuje údaje o všetkých modeloch nových osobných automobilov, je bezplatne k dispozícii v každom predajnom mieste.
Zdroj: BMW