- Fínsky jazdec tímu formuly 1 Alfa Romeo Racing – ORLEN vykonal posledné testovanie finálnych verzií modelov Giulia GTA a GTAm.
- Testovanie nadväzovalo na jesenné jazdné testy Kimiho Räikkönena a Antonia Giovinazziho, ktorých cieľom bolo zdokonaliť nové aerodynamické riešenia vyvinuté spoločnosťami Alfa Romeo a Sauber Engineering.
- Testovanie – ktorého video si môžete pozrieť tu – prebehlo na skúšobnom polygóne v Baloccu, teda v mieste vývoja a testovania všetkých športových vozidiel Alfa Romeo od 60. rokov.
Po nedávnych testoch modelov Giulia GTA a GTAm sa fínsky majster sveta formuly 1 vrátil na skúšobný polygón v Baloccu, aby osobne posúdil záverečné práce na najvýkonnejšom športovom sedane, aký kedy talianska značka Alfa Romeo vyrobila. Jeho slová vo vás nezanechajú absolútne žiadne pochybnosti: „Veľmi sa mi páči. Pozeráme sa na auto, ktoré je možné používať na každodennej báze, ale ktoré je súčasne možné vziať na okruh, kde si ho náležite užijete.“
Kimi Räikkönen analyzoval zmeny vykonané na vozidle, najmä pokiaľ ide o aerodynamiku. Na tomto aspekte pracoval už pri prvých testoch, kedy poskytol neoceniteľné rady ohľadom novo pridaných prvkov, tak vpredu – nový nastaviteľný splitter zabudovaný v novom prednom nárazníku –, ako aj vzadu – nové ručne nastaviteľné krídlo. Všeobecnejšie zmeny boli vykonané aj v zmysle celkovej rovnováhy spojenia nových komponentov s difúzorom a kapotovaným podvozkom. Kimiho zhodnotenie? „Samozrejme, v zmysle vyváženosti vo vysokých rýchlostiach je to lepšie. Zdá sa, že predná časť vozidla je nižšia, vďaka čomu je riadenie rýchlejšie. Vozidlo je rýchle, ľahko ovládateľné a pohotové.“ Akonáhle zvlečie pretekársku kombinézu a bude mimo pozornosť, vráti sa Kimi Räikkönen do úlohy otca, ktorý vozí svoje deti do školy. Je presvedčený, že Giulia GTA predstavuje ideálnu kombináciu pre každodenné použitie aj jazdu na okruhu.
Proces vývoja, kedy obaja jazdci poskytli inžinierom Alfy Romeo svoje vedomosti a schopnosti je u konca. Tento proces sa začal vlani v októbri prvým testovaním zameraným na konkrétne riešenia v zmysle aerodynamiky a ovládateľnosti.
Alfa Romeo poverila spoločnosť Sauber Engineering výrobou väčšiny komponentov z uhlíkových vlákien pre modely GTA a GTAm, najmä tých, ktoré ovplyvňujú aerodynamiku. Patria medzi nich nový predný nárazník, bočné prahové nástavce, difúzor, spojler GTA a krídlo GTAm. Vďaka ručne nastaviteľným predným a zadným spojlerom je u Giulie GTAm možné prispôsobiť aerodynamický výkon akémukoľvek typu dráhy alebo vozovky, presne podľa požiadaviek a preferencií vodiča. Aerodynamický výskum v aerodynamickom tuneli sa neobmedzil iba na prídavné krídla, ale aj na spodnú časť vozidla, ktorá je kompletne kapotovaná, podobne ako u Giulie Quadrifoglio. Modely GTA a GTAm ťažia aj z nového difúzora, ktorý je schopný zvýšiť prítlak vozidla a zaistiť tak vynikajúcu priľnavosť vo vysokých rýchlostiach. Výsledkom je, že Giulia GTAm generuje v najintenzívnejšej aerodynamickej konfigurácii dvojnásobný prítlak modelu Giulia GTA a trojnásobný v porovnaní s Giuliou Quadrifoglio, ktorá bola sama o sebe v tomto smere meradlom svojho segmentu. To svedčí o mimoriadne plodnej spolupráci technikov Alfy Romeo a spoločnosti Sauber.
Zdroj: Alfa Romeo