- Model EV6 je stelesnením budúcnosti trvalo udržateľnej mobility Kia. Tento crossover je prvým elektromobilom značky skonštruovaným na špeciálnej E-GMP platforme.
- Model EV6 spája silu, výkon a dynamiku, aby prekonal obmedzenia, ktoré sa zvyčajne spájajú s ostatnými elektromobilmi.
- Model EV6 GT poháňajú pokročilé elektromotory, ktoré zabezpečujú skvelú dynamiku – vozidlo dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy.
- Modelový rad EV6 ponúka viacero konfigurácií pohonných jednotiek s nulovými emisiami a dojazd na jedno nabitie až 528 kilometrov.
- Svetovou novinkou je systém nabíjania na viacerých typoch nabíjačiek, ktorý umožňuje ultrarýchle nabíjanie napätím 800 V, takže nabitie z 10 na 80 percent trvá len 18 minút.
Kia EV6 prichádza na trh ako výrazný crossover s dlhým dojazdom, nulovými emisiami a špičkovým 800-voltovým ultrarýchlym nabíjaním. Model EV6 je prvá Kia, ktorá využíva mimoriadne pokročilú a špecializovanú platformu spoločnosti určenú špeciálne pre plne elektrické vozidlá (BEV= battery electric vehicle).
Tento priekopnícky crossover – prvý elektromobil uvedený v rámci novej dizajnovej filozofie Kia s názvom „Zjednotenie protikladov“ – je elektromobil zameraný na budúcnosť, ktorý charakterizujú špičkové detaily. Na pohon využíva výlučne elektrickú energiu, pričom na výber je viacero konfigurácií pohonných jednotiek s dlhým dojazdom a nulovými emisiami. Špičkový systém nabíjania napätím 800 V znamená, že model EV6 možno nabiť z 10 % na 80 % len za 18 minút. Verzia GT bola navrhnutá tak, aby zákazníkov prekvapila vzrušujúcim jazdným výkonom – z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 260 km/h.
Model EV6 je prvý elektromobil, ktorý spoločnosť Kia navrhla a vyvinula na úplne novej globálnej modulárnej platforme pre elektromobily (E-GMP). Tvorí prvú časť prechodu spoločnosti Kia do novej éry elektrifikácie pod novým sloganom značky: „Movement that inpsires / Pohyb, ktorý inšpiruje“.
Model EV6 stojí aj na začiatku strednodobej až dlhodobej stratégie pre elektrické vozidlá, plug-in hybridy (PHEV) a hybridné elektrické vozidlá (HEV), ktoré majú do roku 2030 tvoriť 40 percent z celkového predaja vozidiel značky Kia, pričom plán je ročne predávať 1,6 milióna kusov týchto ekologických modelov. V rámci tohto plánu si spoločnosť Kia dala za cieľ zvýšiť predaj elektromobilov na 920 000 kusov v roku 2030 a stať sa popredným svetovým predajcom. Spoločnosť Kia plánuje do roku 2026 posilniť svoj rad elektromobilov o 11 modelov čisto elektrických vozidiel, pričom prvým z nich je EV6. Z týchto 11 modelov bude sedem využívať architektúru E-GMP a štyri budú elektrickými derivátmi existujúcich modelov.
„Model EV6 je stelesnením nového vozidla Kia. Zrodil sa s cieľom inšpirovať na každej ceste výrazným dizajnom, progresívnou konštrukciou, inovatívnymi technológiami a vzrušujúcim elektrickým výkonom,“ povedal Ho Sung Song, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Kia. „EV6 stojí aj na začiatku dlhodobého záväzku spoločnosti Kia k trvalo udržateľnej mobilite, ktorý urýchľuje nielen prechod na čistú dopravu, ale aj produkty, materiály a výrobu.“
Model EV6 sa bude vyrábať v Južnej Kórei.
Špecializovaná architektúra znamená dynamický elektromobil
Pred niekoľkými rokmi sa tímy dizajnérov a konštruktérov spoločnosti Kia postavili pred výzvu: vytvoriť elektromobil, ktorý bude mať špičkový dojazd bez emisií, ultrarýchle nabíjanie, štýlové tvary a priestrannú, technicky vyspelú kabínu. To bola prvá časť výzvy. Druhou bolo integrovať všetky tieto podstatné vlastnosti do vozidla, ktoré bude silné, výkonné a dynamické, pričom zbúra mýty o tom, že elektromobily sú nudné a že znamenajú koniec radosti z jazdy.
V marci tohto roku predstavila spoločnosť Kia model EV6, ktorý zaznamenal veľký celosvetový ohlas. Najnovšia generácia supermoderného elektromobilu má špičkový dojazd v reálnych podmienkach s nulovými emisiami, technológiu ultrarýchleho nabíjania, nádherný dizajn a presvedčivú kabínu so špičkovými technológiami. Po usadení za volant modelu EV6 zistíte, že ide o auto pre vodiča, ktoré kombinuje silu a výkon s dynamickou a športovou jazdou.
Väčšina elektromobilov prichádza s kompromismi v tej či onej oblasti – môžu mať obmedzený dojazd a dlhé časy nabíjania, nevyhovujúci priestor v interiéri, vysokú hmotnosť alebo slabú dynamiku jazdy. Keď spoločnosť Kia začala pracovať na modeli EV6, konštruktéri boli odhodlaní nastaviť novú latku a priniesť zákazníkom vozidlo, ktoré v tomto ohľade predstavuje celkový balík – elektromobil bez kompromisov. S modelom EV6 spoločnosť Kia dokázala, že všetci vodiči môžu s elektromobilom jazdiť dlho a ďaleko a užiť si športovú, zábavnú a skutočne pútavú jazdu.
EV6 – žiadne výkonové kompromisy
Vďaka koncepcii úplne novej, najmodernejšej špecializovanej globálnej modulárnej platforme pre elektromobily (E-GMP) od spoločnosti Kia prináša model EV6 tie najlepšie charakteristiky a vlastnosti čisto elektrického automobilu bez kompromisov.
Zatiaľ čo mnoho iných elektromobilov na súčasnom trhu zápasí s nedostatkami, ktoré súvisia s tým, že sa pri ich vývoji použili architektúry pôvodne určené pre autá poháňané spaľovacími motormi (ICE), model EV6 bol od základov optimalizovaný ako čisto elektrické vozidlo a využíva výhody sofistikovaných technologických a konštrukčných základov platformy E-GMP.
Vďaka tomu je model EV6 stelesnením vzrušenia a efektivity, dynamických reakcií a rýchleho nabíjania, výkonu a rýchlosti spolu s jazdou bez emisií.
Model EV6 bol vyvinutý tak, aby aj naďalej prinášal športový zážitok z jazdy typický pre vozidlá značky Kia – priame reakcie riadenia, veľmi dynamickú jazdu, presný, lineárny výkon a priľnavosť k vozovke, čo sú parametre vozidla, s ktorým je radosť jazdiť. Počas posledných etáp programu vývoja modelu EV6 prebehlo množstvo testovacích a optimalizačných fáz na verejných komunikáciách, aby sa tím uistil, že konečný produkt úspešne spojí rôzne vlastnosti pohonu, jazdy a ovládania.
Špecializovaná platforma E-GMP je zárukou, že model EV6 má optimálne jazdné vlastnosti, čiastočne vďaka vyváženému rozdeleniu hmotnosti v pomere 53 : 47 – čo predstavuje najlepšiu hodnotu v kategórii elektromobilov. Prispieva k tomu umiestnenie špičkového plochého akumulátora do podlahy vozidla, rozloženie hmoty a optimalizácia jazdných vlastností. Model EV6 ako čisto elektrické vozidlo má aj nízko umiestnené ťažisko, takže vodič si užije skvelý výkon, a to najmä pri oduševnenej a dynamickej jazde.
Keďže vývoj modelu EV6 prebiehal od samého začiatku úplne od nuly, vyhol sa aj ďalším neodmysliteľným nevýhodám, ktoré sú spojené s jazdnými vlastnosťami a ovládaním mnohých súčasných elektromobilov, vrátane príliš agresívneho nakláňania pri zrýchľovaní a prudkých reakcií pri stlačení plynového pedála. Skutočne inovatívne hydraulické puzdrá, ktoré prepájajú zadný pomocný rám s hlavnou karosériou vozidla, pomáhajú ešte viac vylepšovať jazdné vlastnosti modelu EV6 a kompenzujú celkovú hmotnosť typickú pre čisto elektrické vozidlá.
Vďaka štyrom pokročilým režimom jazdy – Eco, Normal, Sport alebo Snow –, ktoré si vodič môže zvoliť jednoduchým stlačením tlačidla, bude model EV6 optimálne jazdiť v rôznych prostrediach a situáciách. Rôzne funkcie, napríklad smerovanie krútiaceho momentu, riadenie, ESC a systémy spotrebúvajúce energiu, riadi inteligentná technológia pohonu vozidla, aby prinášali vždy najvhodnejší zážitok z jazdy.
V prípade modelov EV6 s pohonom AWD je k dispozícii systém odpojovača (DAS), ktorý za každých okolností plynulo prepína medzi režimami RWD a AWD bez potreby manuálneho zásahu. Zadné kolesá slúžia ako hlavné hnacie ústrojenstvo a predné sa pripájajú v prípade potreby. Systém sa automaticky prispôsobuje v závislosti od jazdných podmienok a zásahov vodiča.
V režime AWD je systém DAS pripojený, aby sa zabezpečil vyšší výkon vozidla a stabilita počas jazdy. Pripojenie pohonu predných kolies je možné zapnúť alebo vypnúť v priebehu 0,4 sekundy pomocou spojky na hnacej náprave, ktorá sa ovláda elektrickým akčným členom. Po prepnutí do režimu RWD technológia DAS zaistí úsporu paliva, pretože systém PE predných kolies nekladie odpor a súčasne možno jazdiť dynamickejšie a športovejšie. Dojazd možno pomocou tohto systému predĺžiť asi o 8 %.
Skvelé jazdné vlastnosti modelu EV6 ešte viac zvýrazňuje špičkové nastavenie tlmičov, ktoré umožňuje športovú jazdu s takou úrovňou komfortu a kultivovanosti akú zvyčajne nemožno očakávať od takýchto dynamických vozidiel.
Nová technológia využíva obvyklé komponenty tlmičov a pruženia, ale pridáva aj ďalší piest na úpravu úrovne tlaku pôsobiaceho na zostavu krúžkov v tlmiči, čo umožňuje regulovať silu tlmenia pri spätnom odskoku podľa vstupnej frekvencie. To umožňuje dynamickú reguláciu sily tlmenia pri spätnom odskoku podľa vstupnej frekvencie, ktorá pôsobí na tlmič od nerovností na vozovke. Táto inovácia zaisťuje stabilnú a športovú jazdu pri nižších vstupných frekvenciách a hladkú, komfortnú jazdu pri vyšších frekvenciách. Táto technológia je užitočná najmä pri dynamickej jazde na kľukatých cestách a na opačnom konci spektra pri prejazde cez výmole a nepohodlné dlažobné kocky.
V modeli EV6 sa ako svetová novinka využíva sériovo vyrábaná integrovaná hnacia náprava (IDA), ktorá integruje ložisko kolesa a hnací hriadeľ do jednej časti prenášajúcej výkon elektromotora na koleso. Vďaka integrácii nevznikajú chyby v spojoch hnacieho hriadeľa a ložiska, pričom vďaka zvýšeniu tuhosti nápravy sa zlepšili jazdné vlastnosti a ovládateľnosť vozidla.
Bleskový výkon a dynamická jazda
Verzia EV6 GT je vybavená dvomi špičkovými elektromotormi s výkonom 430 kW a posúva elektrický výkon na ďalšiu úroveň. EV6 GT je k dispozícii výhradne ako verzia s dlhým dojazdom a akumulátorom s kapacitou 77,4 kWh. EV6 GT má maximálny krútiaci moment 740 Nm, z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,5 sekundy a dokáže dosiahnuť predpokladanú maximálnu rýchlosť 260 km/h. K vyššej atraktivite modelu EV6 GT prispieva aj dodatočný elektronický samosvorný diferenciál.
Športovú jazdu zameranú na výkon si možno užiť v celej rodine vozidiel EV6.
Modelový rad EV6 ponúka kupujúcim niekoľko čisto elektrických konfigurácií pohonných jednotiek s nulovými emisiami vrátane vysokonapäťových akumulátorov vo verzii s dlhým dojazdom (77,4 kWh) a štandardným dojazdom (58,0 kWh).
Model s pohonom 2WD a kapacitou 77,4 kWh dokáže podľa kombinovaného cyklu WLTP prejsť na jedno nabitie až 528 kilometrov. S maximálnym krútiacim momentom 605 Nm, ktorý je k dispozícii vo verzii AWD, dokáže tento variant modelu EV6 zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 5,2 sekundy. Akumulátor s kapacitou 77,4 kWh je spárovaný s elektromotorom s výkonom 168 kW (229 koní), ktorý poháňa zadné kolesá. V prípade modelov EV6 s pohonom AWD dva elektromotory poháňajúce prednú a zadnú nápravu produkujú spolu výkon 239 kW (325 koní).
S maximálnym krútiacim momentom 605 Nm, ktorý je k dispozícii vo verzii AWD, dokáže model EV6 s kapacitou 58,0 kWh zrýchliť z 0 na 100 km/h za úžasných 6,2 sekundy. Akumulátor s kapacitou 58,0 kWh je spárovaný s elektromotorom s výkonom 125 kW, ktorý poháňa zadné kolesá. V prípade modelov s pohonom AWD dva elektromotory poháňajúce prednú a zadnú nápravu produkujú spolu výkon 173 kW (235 koní).
Novinárske jazdy v Malage
Po starostlivom vyladení a vývoji v záujme optimálneho zážitku z jazdy vo všetkých prostrediach ste na rade vy, aby ste model EV6 vyskúšali v Malage a okolí. Starostlivo sme vybrali päť rôznych trás, ktoré zvýraznia širokú škálu pôsobivých jazdných vlastností a možností riadenia.
Otestujte model EV6 v Malage
Na náročnej trati v Malage, určenej na testovanie dynamiky, získate viac informácií o kľúčových jazdných vlastnostiach modelu Kia EV6. Tento okruh pomôže zvýrazniť obratnosť, priame reakcie riadenia a výkonové parametre modelu EV6.
V zrýchľovacích zónach možno demonštrovať pôsobivé výkonové špecifikácie modelu EV6, pričom model s kapacitou akumulátora 58,0 kWh dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy a model s kapacitou 77,4 kWh zrýchli na rovnakú hodnotu už za 5,2 sekundy. Silný a progresívny brzdný výkon modelu EV6 je možné na tomto okruhu vyskúšať v nemilosrdných brzdných zónach.
Vo testovacom centre v Malage si vyskúšate, aké to je jazdiť v modeli EV6 so zatemnenými oknami pomocou špičkového systému monitorovania okolia vozidla (SVM). Tento systém je praktický pri parkovaní a ďalších náročných manévroch. Pri tomto jedinečnom teste sa zvýrazní pôsobivá čistota zobrazenia 360-stupňového pohľadu kamery na obrazovke informačno-zábavného systému. Vyskúšať si možno aj ďalšie špičkové bezpečnostné systémy modelu EV6, napríklad asistenta na predchádzanie kolíziám s križujúcimi vozidlami vzadu (RCCA) a asistenta na predchádzanie čelným zrážkam (FCA).
Vydajte sa s modelom EV6 na dynamickú horskú cestu pri meste Igualeja
Táto 76-kilometrová horská trasa vás zavedie na sever do hôr a do okolia úžasného mesta Igualeja. Dynamická trasa je do značnej miery hornatá a plná zákrut, takže budete môcť posúdiť dynamické reakcie počas jazdy, spätnú väzbu precízneho riadenia a ovládateľnosť modelu EV6 na ceste. Aj keď sú všetky cesty hladko vyasfaltované, horské časti trasy možno prirovnať k etape rely, aby ste si užili zážitok zo zábavnej jazdy.
Táto trasa predstavuje ideálne miesto na vyskúšanie priamej odozvy riadenia, dynamickej jazdy, precízneho a lineárneho výkonu a mohutnej priľnavosti modelu EV6, a to všetko v malebnom prostredí. Najmodernejšia technológia tlmičov vás poteší solídnou a športovou jazdou pri nižších frekvenciách a hladkou a pohodlnou jazdou pri vyšších frekvenciách. Úzke zákruty pri ceste nahor do hôr zvýraznia silnú priľnavosť modelov EV6 s pohonom AWD a dynamiku modelov s pohonom RWD. Nezabudnite zapnúť športový režim, aby ste zvýšili úroveň zážitkov.
Spiatočná trasa vedie prevažne z kopca, takže budete mať príležitosť vyskúšať inteligentný rekuperačný brzdový systém modelu EV6, ktorý má šesť rôznych úrovní, aby sa dosiahla maximálna účinnosť.
Príležitosť na úžasné fotografie modelu EV6
Ak nechcete cestovať ďaleko do hôr pri meste Igualeja, môžete namiesto toho absolvovať 42-kilometrovú stredne náročnú horskú trasu, ktorá vedie cez vidiecke sídlo El Madroñal na úpätí prírodného parku Sierra de las Nieves. Je to ideálne miesto na fotografovanie, kde môžete zachytiť dynamické, mohutné a estetické línie modelu EV6, ktoré sa inšpirovali oceneným dizajnovým jazykom značky Kia s názvom „Zjednotenie protikladov“.
Hodnotenie dojazdu modelu EV6 v reálnych podmienkach na diaľnici pri Estepone
Táto trasa s dĺžkou 48 km sa začína 20-kilometrovým diaľničným úsekom smerom k letovisku Estepona. Vychutnajte si stabilitu pri vysokých rýchlostiach, tichú jazdu a skvelú kultivovanosť modelu EV6 pri jazde na diaľnici, čo ešte viac podčiarkuje skutočnosť, že sa toto elektrické vozidlo cíti ako doma vo všetkých prostrediach – vrátane premávky v meste s neustálym rozbiehaním, dynamických okresných ciest a dlhých diaľničných trás.
Vysokorýchlostná trasa je ideálna na monitorovanie pôsobivého dojazdu a efektivity modelu EV6. Model s pohonom 2WD a kapacitou 77,4 kWh dokáže podľa kombinovaného cyklu WLTP prejsť na jedno nabitie viac ako 528 kilometrov.
Len čo vás trasa privedie do Estepony, zídete z diaľnice a vydáte sa popri pláži smerom do Marbelly. Mestské cesty cez letovisko Estepona odhalia obratnosť modelu EV6 v meste a rozsiahly balík bezpečnostných a asistenčných systémov.
Ultra rýchle nabíjanie pri prestávke na kávu v Puerto Banús
Táto 29-kilometrová trasa kombinuje mestské cesty v meste Puerto Banús a jeho okolí a nádherné vidiecke horské cesty severne od neho. Model EV6 tu ukáže svoj dynamický charakter a jednoduché použitie v mestskom prostredí.
Ultra rýchle nabíjanie modelu EV6 napätím 800 V umožní vodičom nabiť akumulátor z 10 na 80 percent len za 18 minút, pričom dojazd možno zvýšiť o 100 kilometrov za necelé 4,5 minúty. Ak sa chcete dozvedieť viac o možnostiach ultra rýchleho nabíjania modelu EV6, čítajte ďalej.
Ultra rýchle nabíjanie napätím 800 V
Model EV6 ponúka možnosť nabíjania napätím 800 V a 400 V bez potreby dodatočných komponentov alebo adaptérov. Všetky verzie tohto vozidla možno nabíjať vysokou rýchlosťou z úrovne 10 na 80 percent len za 18 minút, prípadne získať dodatočných 100 km dojazdu za menej ako štyri a pol minúty v prípade modelu 2WD s kapacitou akumulátora 77,4 kWh.
Nabíjací systém vozidla je v porovnaní s elektromobilmi predchádzajúcej generácie flexibilnejší, a to vďaka integrovanej riadiacej jednotke nabíjania (ICCU). Jednotka ICCU prináša novú funkciu V2L (vozidlo do spotrebiča), ktorá pomocou jednoduchého adaptéra umožňuje odoberať výkon až 3,6 kW z akumulátora vozidla, takže externý nabíjací konektor sa premení na elektrickú zásuvku. Zástrčka adaptéra bude špecifická pre konkrétnu krajinu a umožní pomocou modelu EV6 nabíjať čokoľvek – od externých domácich spotrebičov až po iné elektromobily. Pomocou funkcie V2L možno napríklad sledovať 55-palcový televízor a súčasne používať klimatizáciu viac ako 24 hodín.
Praktický nabíjací konektor umiestnený v kabíne pod zadnými sedadlami umožňuje cestujúcim nabíjať zariadenia z akumulátora vozidla bez potreby dodatočných adaptérov.
Okrem toho je model EV6 navrhnutý tak, aby dokázal ťahať príves s hmotnosťou až 1 600 kg – v prípade verzie s 77,4 kWh akumulátorom v konfigurácii s pohonom RWD aj AWD. Zákazníci, ktorí sa rozhodnú pre akumulátor s kapacitou 58 kWh, môžu s modelom EV6 ťahať príves s hmotnosťou až 750 kg. Bez ohľadu na zvolenú verziu je EV6 silné a výkonné elektrické vozidlo určené na výlety s rodinou s nulovými emisiami. Režim Utility umožňuje pokračovať v používaní dôležitých systémov, aj keď je vozidlo vypnuté. V režime Utility napája vysokonapäťový akumulátor klimatizáciu, svetlá a informačno-zábavný systém bez rizika vybitia 12-voltového akumulátora.
Komplexná infraštruktúra
Model EV6 indikuje nízku úroveň nabitia a pomocou palubného navigačného systému navedie vodiča k najbližšej nabíjacej stanici na základe dynamických bodov záujmu a dostupnosti v reálnom čase
Riešenie Kia Charge (od spoločnosti Digital Charging Solutions) umožňuje majiteľom vozidiel EV6 prístup a navádzanie k približne 205 000 nabíjacím miestam v celej Európe vo forme bodov záujmu, vrátane staníc s konektormi na striedavý a jednosmerný prúd. Aplikácia Kia Charge zaisťuje prepojenie medzi operátormi nabíjacích staníc a spoločnosťou Kia ako poskytovateľom služieb mobility, ktorý spravuje predplatné a platby za dve úrovne predplateného členstva v závislosti od úrovní používania.
Rekuperácia energie
Model EV6 je vybavený technológiami na rekuperáciu energie, ktoré maximalizujú dojazd. Patrí medzi ne energeticky efektívne tepelné čerpadlo Kia najnovšej generácie, ktoré využíva odpadové teplo z chladiaceho systému vozidla. To znamená, že pri teplote –7 stupňov Celzia vie vozidlo dosiahnuť 80 % dojazdu, ktorý by bol možný pri 25 stupňoch Celzia.
Vo vozidle sa nachádza aj najnovšia generácia inteligentného rekuperačného brzdového systému Kia, ktorý sa ovláda páčkami radenia pod volantom, takže vodiči môžu rýchlo a ľahko spomaliť vozidlo a rekuperovať kinetickú energiu, aby čo najviac predĺžili dojazd vozidla a zvýšili jeho hospodárnosť. Vodiči si môžu vybrať zo šiestich úrovní rekuperačného brzdenia (žiadne, 1 až 3, „i-PEDAL“ alebo automatický režim) v závislosti od požadovanej úrovne rekuperácie energie. Jazdný režim „i-PEDAL“ tohto systému umožňuje obnoviť maximálne množstvo energie počas brzdenia, pričom vodič môže plynulo zastaviť vozidlo bez stlačenia brzdového pedála.
Nový dizajnový smer
Model EV6 bol navrhnutý podľa novej dizajnovej filozofie značky s názvom „Zjednotenie protikladov“, ktorá čerpá inšpiráciu z kontrastov vyskytujúcich sa v prírode i v ľudskej spoločnosti. Jadrom tejto dizajnovej filozofie je nová vizuálna identita evokujúca pozitívne sily a prírodnú energiu s kontrastnými kombináciami ostrých dizajnových prvkov a výrazných tvarov.
Karim Habib, hlavný viceprezident a vedúci globálneho dizajnového centra Kia, vysvetľuje: „EV6, ako prvý špecializovaný elektromobil značky Kia, je ukážkou progresívneho dizajnu zameraného na človeka a elektrifikovaného výkonu. Pevne veríme, že EV6 je podmanivý a významný model pre novú éru elektromobilov. Pri vývoji modelu EV6 bolo naším cieľom vytvoriť výrazný a pôsobivý dizajn spojením sofistikovaných a špičkových funkcií s čistými a bohatými líniami a zároveň priniesť špecializovaný elektromobil, ktorý zadefinuje našu budúcnosť.“
Verzia EV6 GT bola navrhnutá tak, aby do triedy crossoverov priniesla niečo odlišné. Ponúka výrazný a pôsobivý exteriér s technologicky vyspelými funkciami a bezprecedentnú úroveň výkonu elektrického vozidla Kia.
„Tigria tvár“ značky Kia vpredu bola prepracovaná s ohľadom na digitálnu éru. Časť tejto „digitálnej tigrej tváre“ tvoria denné svetlá s elegantným a moderným vzhľadom, ktorých súčasťou je „sekvenčný“ dynamický svetelný vzor. Pod nimi sa nachádza spodný otvor na prívod vzduchu, ktorý vizuálne rozširuje prednú časť vozidla a zvýrazňuje jeho technologický imidž.
Z bočného profilu vidno siluetu inšpirovanú crossoverom, ktorá je moderná, elegantná a aerodynamická. V spodnej časti dverí sa nachádza charakteristická línia, ktorá sa stáča nahor k podbehom zadných kolies a vizuálne predlžuje profil vozidla. Z dizajnu zadnej časti vyžaruje dokonalý aerodynamický výkon. Zadný stĺpik je šikmo naklonený s integrovanou čiernou lesklou plochou, ktorá akoby predlžovala sklá okien. Nad ním sa nachádza výrazné krídlo strešného spojlera, ktorý usmerňuje prúdenie vzduchu smerom nadol k vyvýšenému spodnému spojleru. Ten je umiestnený nad jedinečnou zostavou zadných svetiel.
Inšpiratívny priestor v interiéri
Dizajn interiéru je nesporným výsledkom éry elektromobilov a výrazne profituje zo špeciálnej platformy E-GMP spoločnosti Kia. Napriek kompaktným vonkajším rozmerom má model EV6 rázvor 2 900 mm, takže v kabíne je priestor ako v mnohých stredne veľkých SUV.
Jochen Paesen, viceprezident pre dizajn interiéru, uviedol: „Ľudí najskôr upúta exteriér auta, ale nakoniec si zamilujú interiér – kde trávia väčšinu času. Preto bolo pre nás najdôležitejšie navrhnúť pre model EV6 inšpiratívny priestor. Veríme, že EV6 podporí kreativitu zákazníkov a inšpiruje ich.“
Jedným z najvýraznejších prvkov je špičková, jednoliata a zaoblená obrazovka informačno-zábavného systému. Jednoduchý tvar širokouhlého displeja a palubnej dosky prináša do interiéru pocit otvorenosti.
Pasažierov vpredu privíta zoštíhlená palubná doska s minimalistickou architektúrou, ktorá zvýrazňuje pozoruhodný pocit priestrannosti v kabíne. Keďže stredový tunel pre prevodovku nie je potrebný, vďaka plochej podlahe si cestujúci na zadných sedadlách modelu EV6 užijú 990 mm dlhý priestor na nohy a výnimočné pohodlie.
Inovatívny nový systém kúrenia, vetrania a klimatizácie (HVAC) ešte viac podporuje pohodlie pre predného spolujazdca a priestor v interiéri. Využitím architektúry systému HVAC, ktorý je rozdelený medzi vnútornú a vonkajšiu časť kabíny, sa veľkosť vnútornej časti systému HVAC znížila o 55 %. Takéto optimálne usporiadanie prispieva k útlejšiemu dizajnu kokpitu a väčšiemu priestoru pre cestujúcich na predných sedadlách, a to všetko pri zaistení optimálneho chladiaceho výkonu.
Špeciálne relaxačné sedadlá umožňujú vodičovi a spolujazdcovi po zaparkovaní alebo počas nabíjania relaxovať v maximálnom pohodlí a luxuse. Po stlačení tlačidla sa sedadlá zdvihnú a sklopia dozadu, čím sa optimalizuje poloha tela a rozloženie tlaku pôsobiaceho na organizmus. Cestujúci sa pritom môžu natiahnuť, prečítať si knihu alebo si pospať. Sedadlá majú ľahkú a štíhlu konštrukciu, ktorá ešte viac zdokonaľuje vnútorný priestor v modeli EV6.
V kabíne modelu EV6 sú použité prvotriedne materiály, navodzujúce príjemný pocit, pričom pri ich výbere sa zohľadňovala aj maximálna trvanlivosť. Použili sa udržateľné materiály – od vegánskeho koženého čalúnenia až po textílie sedadiel a podlahový koberec vyrobený z recyklovaných plastov, ktorých množstvo zodpovedá 111 pollitrovým plastovým fľašiam.
Všetky hlavné ovládacie prvky sa v modeli EV6 nachádzajú v dosahu vodiča, aby si užil intuitívny zážitok z jazdy. Priestorovo úsporný elektronický volič prevodovky je prakticky umiestnený vedľa štartovacieho tlačidla na stredovej konzole. Na elegantnom volante zasa nájdeme zabudované kľúčové spínače systémov ADAS, čo maximálne uľahčuje ich používanie. Dotykové ovládacie spínače vyhrievania volantu a odvetrávania a vyhrievania sedadiel sú tiež na dosah a umiestnené z hľadiska optimálneho pohodlia používateľa.
Inteligentne a flexibilne usporiadaný interiér modelu EV6 ponúka množstvo odkladacích priestorov v kabíne vrátane batožinového priestoru s objemom až 520 litrov (VDA) so vzpriamenými sedadlami v druhom rade. Po sklopení sedadiel v druhom rade sa batožinový priestor zväčší na približne 1 300 litrov. Vo vozidle sa nachádza aj predný batožinový priestor s dodatočným objemom 52 litrov pre modely s pohonom 2WD a 20 litrov pre modely AWD.
Zvukovoizolačné materiály v podlahe, podbehoch kolies, vo dverách kabíny, dverách batožinového priestoru a v pneumatikách znižujú hluk prenikajúci z vozovky a aerodynamický hluk, takže všetci cestujúci si užijú tichý a pokojný priestor. Akustické čelné sklo a sklá dverí ešte vylepšujú zážitok počas pobytu na palube, takže akustickými vlastnosťami sa EV6 vyrovná prémiovým modelom vyššej triedy.
Najmodernejšie technológie
Model EV6 prináša balík technológií, ktoré zdokonaľujú bezpečnosť, konektivitu a informačno-zábavný systém. Sú navrhnuté tak, aby bola jazda bezpečnejšia, jednoduchšia a menej stresujúca.
Špičkový informačno-zábavný systém využíva dve zaoblené širokouhlé obrazovky s uhlopriečkou 12,3“ a vysokým rozlíšením. Panely s vrstvou tenkého filmu využívajú nové štruktúry a pokročilé technológie na obmedzenie odrazu dopadajúceho svetla. Prístrojová doska a informačno-zábavný systém sú prepojené, ako keby boli vyrobené z jedného kusa s vystuženým sklom. Priamo pred vodičom je prispôsobiteľná „obrazovka prístrojovej dosky“, na ktorej sa zobrazujú rôzne informácie, napríklad rýchlosť, zostávajúci dojazd a stav nabitia. Vedľa sa nachádza centrálna obrazovka s funkciami navigácie, informačno-zábavného systému a menu. Táto dvojica bezrámových obrazoviek je vybavená antireflexnou vrstvou a funkciou „automatického jasu“, ktorá uľahčuje viditeľnosť za každých svetelných podmienok.
Pokročilá palubná technológia hladko prepája vodiča a model EV6 prostredníctvom pokročilého systému projekčného displeja (HUD) s technológiou rozšírenej reality, čo je systém bežne vyhradený pre prémiové značky. Bezproblémová komunikácia medzi systémom GPS, palubnou kamerou a HUD znamená, že na ceste vpredu sa 7,5 metra pred vozidlom premietajú podrobné navigačné pokyny, aby sa vodič mohol neustále pozerať dopredu. Na displeji systému rozšírenej reality a dvoch obrazovkách sa zobrazujú všetky potrebné informácie pre vodiča, aby si užil príjemnú a inšpiratívnu jazdu a nemusel sa pritom pozerať inde.
Ako novinka pre elektromobil Kia je k dispozícii aj výkonný audiosystém Meridian® s priestorovým zvukom a 14 reproduktormi, ktorý prehráva skutočne pohlcujúci zvuk. Tento audiosystém so 14 reproduktormi vyvinuli odborníci zo spoločnosti Meridian a využíva niekoľko patentovaných technológií digitálneho spracovania signálu (DSP) od tohto britského priekopníka v oblasti zvuku. Do modelu EV6 bola vštepená základná filozofia zvuku spoločnosti Meridian, aby si zákazníci aj na cestách vychutnali prirodzený, živý a autentický zvuk.
Reproduktorový systém ponúka aj novú technológiu Active Sound Design (ASD), ktorú vyvinula spoločnosť Kia. Vodičovi poskytuje zvukovú spätnú väzbu podľa rýchlosti vozidla, ktorá sa ovláda pomocou používateľského rozhrania.
Špičkové systémy na zaistenie bezpečnosti a pohodlia
Aby bola zaistená bezpečnosť a pohodlie na diaľnici, model EV6 prichádza s najnovším asistentom pri jazde na diaľnici s podporou pri zmene jazdného pruhu (HDA 2). Systém využíva radary umiestnené po obvode vozidla a pomáha vodičovi udržiavať nastavenú rýchlosť a odstup od vozidla idúceho vpredu. Technológia asistenta sledovania jazdného pruhu (LFA) vycentruje vozidlo v rámci príslušného jazdného pruhu. Prostredníctvom inteligentného tempomatu využívajúceho navigáciu s funkciou riadeného prejazdu zákrutami (NSCC-C) dokáže systém znížiť rýchlosť vozidla pri prejazde zákrutou a znova ju obnoviť na pôvodnú hodnotu, ak to podmienky dovolia.
V prípade, ak v tesnej blízkosti jazdí iné vozidlo, systém HDA 2 upraví dráhu modelu EV6, aby zabránil akémukoľvek riziku kolízie. Zmena jazdného pruhu je tiež jednoduchšia ako doteraz. Keď vodič rukami ovláda volant a po prekročení určitej rýchlosti potlačí páčku smerových svetiel, vozidlo sa automaticky presunie do príslušného jazdného pruhu.
Model EV6 je vybavený systémom monitorovania mŕtveho uhla (BVM) a asistentom na predchádzanie kolíziám s vozidlami v mŕtvom uhle (BCA), ktoré zaisťujú bezpečné zmeny jazdných pruhov. Systém BVM funguje ako druhý pár očí, pretože eliminuje mŕtve uhly vľavo a vpravo a na plne digitálnom 12,3-palcovom prístrojovom paneli zobrazuje obraz s vysokým rozlíšením. Systém BCA pomocou radarových senzorov upozorňuje vodiča na približujúce sa vozidlá a ak počas manévrov pri zmene jazdného pruhu hrozí kolízia, systém aktivuje brzdy.
Bezpečný prejazd križovatkami, najmä tými s viacerými jazdnými pruhmi, môže byť pre mnohých vodičov často stresujúcim zážitkom. Asistent na predchádzanie čelným zrážkam (FCA) od spoločnosti Kia teraz obsahuje funkcie odbočovania na križovatke a prechádzania križovatkou, ktoré zaistia maximálnu preventívnu bezpečnosť pri prejazde križovatkami. Ak je aktivované smerové svetlo a hrozí riziko kolízie s protiidúcim vozidlom, systém upozorní vodiča. Podobným spôsobom systém vydá varovanie, ak existuje riziko, keď sa vozidlá približujú zľava alebo sprava a vodič prechádza rovno cez križovatku. Ak sa riziko v hociktorom z týchto prípadov ešte zvýši, systém upozorní vodiča a automaticky zabrzdí, aby sa zabránilo kolízii.
Kľúčom bezpečnej jazdy vo vozidle je schopnosť vidieť a byť videný. Aby Kia EV6 poskytla najlepšiu možnú úroveň osvetlenia, je vybavená novým inteligentným systémom predného osvetlenia (IFS), t. j. technológiou, ktorá umožňuje každej LED dióde svietiť nezávisle, a zaisťovať tak precízne osvetlenie. Systém IFS umožňuje jazdiť s diaľkovými svetlami bez rizika oslňovania protiidúcich vozidiel. Predná kamera s technológiou rozpoznávania vozidiel automaticky tlmí alebo rozsvecuje jednotlivé LED diódy, čím sa zlepšuje výhľad vodiča smerom dopredu a súčasne sa zabraňuje oslňovaniu protiidúcich vozidiel v reálnom čase.
Systém sledovania pozornosti vodiča (DAW) a inteligentný obmedzovač rýchlosti (ISLA) sa pridávajú k systémom ADAS a zvyšujú bezpečnosť vodiča počas jazdy. Systém DAW analyzuje spôsob jazdy a čas strávený na ceste, aby dokázal určiť úroveň bdelosti vodiča. Keď poklesne pod hodnotu 1 na 5-bodovej stupnici, systém odporučí prestávku a na prístrojovom paneli sa zobrazí výstražná správa. Systém ISLA „číta“ dopravné značky a informácie z navigačného systému, aby informoval vodiča o aktuálnom rýchlostnom limite a ďalších kľúčových informáciách o jazde. Po aktivácii systém ISLA pomocou vizuálnych a zvukových výstražných signálov upozorní vodiča na zmenu podmienok.
Jednoduché manévrovanie
Parkovanie a ďalšie potenciálne náročné manévre uľahčuje systém monitorovania okolia vozidla (SVM). Kamery vytvárajú 360-stupňový pohľad na okolie vozidla, pričom obraz sa prakticky zobrazuje na obrazovke informačno-zábavného systému.
Vďaka asistentovi na predchádzanie kolíziám s križujúcimi vozidlami vzadu (RCCA) je taktiež bezpečnejší výjazd cúvaním z úzkeho miesta. Tento špičkový systém zaznamenáva prichádzajúce vozidlá, ktoré sa k vám pri cúvaní približujú z niektorej strany. Ak zaznamená možnosť kolízie, automaticky zabrzdí vozidlo.
V prípade úzkych parkovacích miest môžu vodiči využiť systém inteligentného parkovacieho asistenta s diaľkovým ovládaním (RSPA) a úplne sa vyhnúť problémom s parkovaním. RSPA je systém, ktorý umožňuje vozidlu samostatne a autonómne zaparkovať bez ohľadu na to, či je vodič vo vozidle alebo nie. Pomocou priestorových kamier a ultrazvukových senzorov dokáže model EV6 identifikovať parkovacie miesto vhodnej veľkosti a automaticky vojsť na dané miesto využitím automatického ovládania plynového a brzdového pedála a radenia prevodových stupňov. Systém RSPA navyše dokáže zaparkovať vozidlo na kolmé aj pozdĺžne parkovacie miesto.
Ak po zaparkovaní cestujúci na zadných sedadlách otvoria dvere, aby vystúpili, a asistent bezpečného vystupovania (SEA) zistí, že v mŕtvom uhle sa zozadu blíži vozidlo, automaticky vydá varovanie a zamkne dvere, čím pomôže znížiť riziko kolízie a zvýši bezpečnosť v cieli cesty.
Komfort používania modelu EV6 ďalej zvyšujú inteligentné elektricky ovládané dvere batožinového priestoru. Ak sa s inteligentným kľúčom vo vrecku priblížite k zadnej časti vozidla, systém rozpozná kľúč a automaticky otvorí dvere batožinového priestoru, aby ste mali ľahký a pohodlný prístup do kufra, čo určite uvítajú cestujúci s plnými rukami. So systémom bezkľúčového otvárania s dotykovým vstupným tlačidlom a programovateľnými profilmi vodiča bude každá jazda v modeli EV6 praktická a intuitívna.
Každý aspekt modelu EV6 bol navrhnutý tak, aby zdokonaľoval pohodlie vodiča a sprístupnil možnosť vlastníctva elektromobilu všetkým. Vďaka sedemročnej záruke spoločnosti Kia a vynikajúcemu postaveniu na trhu model EV6 zásadne zmení pohľad na elektromobily.
EV6 – len začiatok cesty
Spoločnosť Kia si dala za cieľ zvýšiť predaj elektromobilov na 920 000 kusov v roku 2030 a stať sa popredným svetovým predajcom produktov udržateľnej elektrickej mobility. Kia plánuje do roku 2026 posilniť svoj rad elektromobilov o 11 modelov, pričom prvým z nich je EV6. Z týchto 11 modelov bude sedem využívať architektúru E-GMP a štyri budú elektrickými derivátmi existujúcich modelov.
Technické údaje modelu EV6:
Rozmery | ||||||
(Model pre Európu) | EV6 | EV6 GT-line | EV6 GT | |||
Rázvor | 2 900 mm | 2 900 mm | 2 900 mm | |||
Dĺžka | 4 680 mm | 4 695 mm | 4 695 mm | |||
Šírka | 1 880 mm | 1 890 mm | 1 890 mm | |||
Výška | 1 550 mm | 1 550 mm | 1 545 mm | |||
Batožinový priestor | ||||||
Batožinový priestor
* EV6/EV6 GT-line |
520 l bez dvojitej podlahy batožinového priestoru
1300 l (* pri úplnom sklopení sedadiel v druhom rade) |
|||||
Predný batožinový priestor
|
Okrem modelov pre Severnú Ameriku: 52 l (2WD) alebo 20 l (AWD)
* Modely pre Severnú Ameriku: 20 l (AWD aj 2WD) |
|||||
Výkon | ||||||
Platforma | Globálna modulárna platforma pre elektromobily | |||||
EV6 EV6 GT-line |
Dlhý dojazd Akumulátor 77,4 kWh |
AWD | Výkon | 239 kW (predný a zadný elektromotor) | ||
Krútiaci moment | 605 Nm (predný a zadný elektromotor) | |||||
2WD | Výkon | 168 kW (zadný elektromotor) | ||||
Krútiaci moment | 350 Nm (zadný elektromotor) | |||||
Štandardný dojazd Akumulátor 58,0 kWh |
AWD | Výkon | 173 kW (predný a zadný elektromotor) | |||
Krútiaci moment | 605 Nm (predný a zadný elektromotor) | |||||
2WD | Výkon | 125 kW (zadný elektromotor) | ||||
Krútiaci moment | 350 Nm (zadný elektromotor) | |||||
EV6
GT |
Dlhý dojazd
Akumulátor 77,4 kWh |
AWD | Výkon | 430 kW (predný a zadný elektromotor) | ||
Krútiaci moment | 740 Nm (predný a zadný elektromotor) | |||||
Prvky výbavy | ||||||
Podporovaná nabíjacia infraštruktúra | 400 V a 800 V (nie sú potrebné žiadne dodatočné adaptéry) | |||||
Ultra rýchle nabíjanie (800 V) | z 10 % na 80 % za 18 minút
100 km dojazdu (WLTP) za 4,5 minúty |
※ Technické údaje a funkcie vozidla uvedené v tejto tlačovej správe sa môžu líšiť v závislosti od krajiny/regiónu.
Zdroj: Kia