- Outback získal najvyššie celkové skóre (88,8 %) zo všetkých áut hodnotených organizáciou Euro NCAP*1.
- Najnovšia asistenčná technológia vodiča EyeSight dosiahla v kategórii bezpečnostných asistenčných systémov skóre 95 %, vďaka čomu získal Outback ako vôbec prvé vozidlo najvyšší výsledok vo všetkých triedach vozidiel*2 a najlepšiu známku pre vozidlo Subaru v histórii.
- V kategórii zraniteľných účastníkov cestnej premávky dosiahol Outback skóre 84 %, čo je najvyššie skóre zaznamenané naprieč všetkými triedami vozidiel*3 a historicky najlepší výsledok pre vozidlo Subaru.
Subaru Europe, európska pobočka spoločnosti Subaru Corporation, dnes oznámila, že model Outback s európskou špecifikáciou dosiahol najvyššie celkové skóre spomedzi všetkých vozidiel a pozoruhodný výsledok v kategórii bezpečnostných asistenčných systémov, a to pri porovnaní všetkých vozidiel hodnotených v rokoch 2020 – 2021 v rámci Európskeho programu hodnotenia nových automobilov (Euro NCAP).
Outback skóroval vo všetkých štyroch oblastiach hodnotenia (dospelí cestujúci, detskí cestujúci, zraniteľní účastníci cestnej premávky, bezpečnostné asistenčné systémy) a pohodlne prekročil minimálnu hranicu potrebnú na získanie maximálneho počtu piatich hviezdičiek. Tieto výsledky odrážajú prístup spoločnosti Subaru k výrobe vozidiel podľa filozofie celkovej bezpečnosti. Cieľom je dosiahnuť najvyššiu úroveň bezpečnosti a do roku 2030 aj nulový počet smrteľných dopravných nehôd, čím sa zlepší bezpečnosť vo všetkých situáciách.*4
Ak asistenčné systémy vodiča výrazne neprispievajú k predchádzaniu nehodám alebo aspoň k zníženiu závažnosti nehody, v rámci najnovšieho hodnotiaceho protokolu Euro NCAP už nemožno dosiahnuť najlepšie hodnotenie piatich hviezdičiek. Vďaka asistenčnej technológii vodiča EyeSight – najnovšej generácii systému na prevenciu kolízií od spoločnosti Subaru – dosiahol model Subaru Outback najvyššie skóre vo všetkých triedach vozidiel*3 a historicky najlepší výsledok, aký získalo vozidlo Subaru v nárazových bezpečnostných testoch.
Organizácia Euro NCAP vo svojej správe za rok 2021 zaradila Subaru Outback medzi vozidlá s najlepšími výsledkami: „Testy odhalili obrovské rozdiely v skóre za systémy ADAS. Najlepšie výsledky dosiahli Subaru Outback […] so skóre 95 %, k čomu prispeli dômyselné asistenčné systémy na automatické núdzové brzdenie (AEB), udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu v pruhu, reguláciu rýchlosti a sledovanie pozornosti“.
Štvrtá generácia asistenčnej technológie vodiča EyeSight využíva všetky technické znalosti o bezpečnostných systémoch, ktoré spoločnosť Subaru nadobudla počas 30 rokov vývoja. Najnovšia verzia obsahuje softvér na rozpoznávanie obrazu so stereo kamerou, ktorá má takmer dvojnásobný zorný uhol, a v štandardnej výbave zahŕňa 11 bezpečnostných systémov: pokročilý adaptívny tempomat s funkciou udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu, núdzového asistenta pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu, systém rozpoznávania rýchlostných dopravných značiek s inteligentným obmedzovačom rýchlosti, systém upozornenia na opustenie jazdného pruhu pomocou vibrovania volantu, systém prevencie opustenia jazdného pruhu (taktiež rozpoznáva napríklad trávu a krajnicu vozovky ako hranicu jazdného pruhu) a protikolízny brzdový systém s rozšírenou podporou pri predchádzaní nehodám na križovatkách.
Najnovší test bezpečnostných asistenčných systémov Euro NCAP zaviedol hodnotenie stavu pasažierov, čo Outback úspešne zvládol vďaka technológii rozpoznávania tváre systému monitorovania vodiča, ktorá vodiča upozorní, keď zistí únavu alebo nepozornosť jazdy. Vyžaduje sa aj pokročilejší asistent regulácie rýchlosti, ako aj autonómne zásahy, aby sa predišlo nárazom do zadnej časti vozidiel – čo umožňuje systém využívajúci brzdenie (AEB) aj riadenie iniciované vodičom (AES) – a zrážkam medzi autami pri odbočovaní a križovaní dráhy protiidúceho vozidla na križovatkách.
Subaru Outback dosiahlo najvyššie skóre aj v testoch z kategórie zraniteľných účastníkov cestnej premávky a dosiahlo historicky najlepší výsledok spomedzi vozidiel značky Subaru. Najnovšie hodnotenie Euro NCAP vyžaduje nové testovacie scenáre pre autonómne núdzové brzdenie (AEB), čím sa zvyšuje ochrana chodcov (pri odbočovaní na križovatke) aj ochrana cyklistov (scenáre s vyššou cieľovou rýchlosťou a scenáre s prekážkou).
Do množiny bezpečnostnej výbavy modelu Outbacku patrí systém automatického brzdenia pri cúvaní, systém detekcie vozidiel jazdiacich vzadu, systém upozornenia na objekt v priestore zadných sedadiel a viacsmerový monitor využívajúci prednú kameru, zadnú kameru a bočné kamery pre bezpečnejšiu jazdu s menšími mŕtvymi uhlami.
Vozidlo je postavené na globálnej platforme Subaru a pri výrobe sa využíva väčšie množstvo materiálov z vysokopevnej ocele. To umožňuje vyrobiť ľahšiu karosériu, ktorá zabezpečuje o 40 % lepšiu ochranu pri nárazoch spredu, zboku a zozadu. Zároveň dokáže účinnejšie absorbovať energiu a prenášať zaťaženie pri náraze. Karosériu podstatne zosilňuje nový konštrukčný rám (úplná vnútorná rámová konštrukcia) s dodatočnými nosníkmi a pomocnými rámami, čím sa ešte vylepšujú skvelé bezpečnostné parametre modelu Outback pri kolízii.
*: Nezávislá agentúra zložená z európskych vlád a európskych motoristických a spotrebiteľských organizácií.
*1: Dostupné údaje Euro NCAP podľa najnovšieho platného protokolu 2020 – 2021.
*2: Skóre bezpečnostných asistenčných systémov pre Subaru Outback: 95 % podľa najnovšieho hodnotiaceho protokolu Euro NCAP (2020 – 2022) a podľa najnovšieho platného testu bezpečnostných asistenčných systémov.
*3: Skóre ochrany zraniteľných účastníkov cestnej premávky pre Subaru Outback: 84 % podľa najnovšieho hodnotiaceho protokolu Euro NCAP (2020 – 2022), čo predstavuje najvyššie skóre vo všetkých doteraz testovaných triedach vozidiel podľa najnovšieho platného protokolu.
*4 Zníženie počtu smrteľných nehôd vodiča alebo spolujazdca vo vozidle Subaru na nulu a počtu smrteľných nehôd chodcov, cyklistov a ostatných účastníkov v dôsledku kolízií s vozidlom Subaru.
*5 Podľa najnovšieho platného testu.
Zdroj: Subaru