- Zvýšenie výkonu o 22 kW (30 k) a krútiaceho momentu o 50 Nm zabezpečuje rýchlejší šprint z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy
- Matné prvky na karosérii a modré akcenty v interiéri podčiarkujú exkluzívny charakter modelov performance
- Precíznejšie jazdné vlastnosti vďaka optimalizovanému samosvornému diferenciálu, novým 22-palcovým diskom ľahkej konštrukcie a vysoko výkonným pneumatikám
Výkonnejšie a rýchlejšie ako každé RS 6 a RS 7 predtým. Nové modely Audi RS 6 Avant performance* a RS 7 Sportback performance* sú prešpikované prvkami, ktoré im nielen dodávajú ostrejší vzhľad, ale aj zabezpečujú emocionálnejší zážitok z jazdy. Energický motor V8 4.0 TFSI Biturbo teraz dosahuje výkon 463 kW (630 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 850 newtonmetrov. Od 8. decembra sa Audi RS 6 Avant performance a Audi RS 7 Sportback performance dajú objednať za cenu od 135 000 eur.
„Performance“ u Audi znamená v prvom rade vyšší výkon. Väčšie turbodúchadlá a zvýšenie prepĺňacieho tlaku z 2,4 na 2,6 baru umožnili zvýšenie výkonu motora V8 4.0 TFSI Biturbo o 22 kW (30 k) a maximálneho krútiaceho momentu o 50 newtonmetrov oproti modelom RS 6 Avant a RS 7 Sportback. Výkon tým vzrástol zo 441 kW (600 k) na 463 kW (630 k) a maximálny krútiaci moment z 800 na 850 newtonmetrov. Modely performance vyšprintujú z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, čo predstavuje zlepšenie oproti základným modelom o 0,2 sekundy.
Menej je niekedy viac: vďaka redukovanému tlmeniu medzi motorovým priestorom a kabínou posádky, ako aj v zadnej časti vozidla majú modely RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance novú akustiku, okrem toho sa ušetrilo 8 kilogramov hmotnosti. Audi RS 6 Avant performance má pohotovostnú hmotnosť 2090 kilogramov, RS 7 Sportback performance 2065 kilogramov.
Pre lepšiu jazdnú dynamiku: nový samosvorný medzinápravový diferenciál
Sériová 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu a krátkymi časmi preraďovania prenáša krútiaci moment motora 4.0 TFSI na systém permanentného pohonu všetkých kolies quattro. Mechanický medzinápravový diferenciál rozdeľuje krútiaci moment v pomere 40 : 60 percent na prednú a zadnú nápravu. Ak dôjde k prešmykovaniu kolies, diferenciál automaticky prenesie väčší pomer krútiaceho momentu na nápravu s lepšou trakciou – jeho konštrukcia umožňuje preniesť až do 70 percent dopredu a až do 85 percent dozadu. Optimalizovaný samosvorný medzinápravový diferenciál je ľahší a kompaktnejší. Zlepšuje jazdnú dynamiku, zabezpečuje citeľne precíznejšie jazdné vlastnosti v zákrutách a znižuje nedotáčavosť vozidla predovšetkým v hraničnej oblasti. Zákazník tak profituje z celkovo agilnejších jazdných vlastností.
Exkluzívne a ľahké: 22-palcové kolesá s vysoko výkonnými pneumatikami
Nové Audi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance štandardne jazdia na 21-palcových diskoch odlievaných z ľahkej zliatiny s 10-lúčovým hviezdicovým dizajnom, na ktorých sú namontované pneumatiky rozmeru 275/35 R 21. Ešte športovejší vzhľad vozidlám dodávajú okrem 22-palcových odlievaných diskov aj 22-palcové disky ľahkej konštrukcie. Majú 5 lúčov v tvare Y a ich dizajn inšpirovaný automobilovým športom podporuje chladenie bŕzd. Tieto disky sú vyrobené náročným spôsobom – vykované z ľahkej zliatiny a vyfrézované. Oproti 22-palcovým odlievaným diskom aktuálnych modelov RS 6 Avant a RS 7 Sportback je nové koleso ľahšie približne o 5 kilogramov. Vďaka celkovému zníženiu neodpružených hmôt o 20 kg má vozidlo lepšiu reakciu na riadenie. Nové disky ľahkej konštrukcie sú na výber v štyroch farebných vyhotoveniach – čierne metalizované a lesklo sústružené, matné sivé, matné čierne alebo s povrchovou úpravou matnou neodymovou zlatou farbou.
K zníženiu hmotnosti prispievajú aj nové vysoko výkonné pneumatiky Continental „Sport Contact 7“ rozmeru 285/30 R 22, ktoré sa montujú na nové disky ľahkej konštrukcie. Majú väčšiu priľnavosť rovnako na suchej, ako aj na mokrej ceste, pričom znižujú nedotáčavosť vozidla pri rýchlom prejazde zákrut a zabezpečujú precíznejšie jazdné vlastnosti v celom rozsahu rýchlostí. Okrem toho nové pneumatiky skracujú brzdnú dráhu z rýchlosti 100 km/h do úplného zastavenia približne o 2 metre.
Vodič môže pomocou systému regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select ovplyvňovať charakter vozidla. Na výber má 6 režimov: efficiency, comfort, auto, dynamic, ako aj dva individuálne konfigurovateľné režimy, špecifické pre modely RS – „RS1“ a „RS2“.
Charakter jednotlivých jazdných režimov majú modely performance výrazne diferencovanejší. Dobiehanie bez motora sa automaticky aktivuje iba pri režime efficiency, čo znamená, že v rozsahu rýchlosti do 160 km/h sa spaľovací motor po uvoľnení pedála akcelerátora vypne a vozidlo dobieha bez spotreby paliva alebo brzdenia motorom („plachtí“). Nové vyladenie softvéru riadiacej jednotky motora okrem toho zabezpečuje výraznejšie prechody pri režime dynamic alebo ak je voliacou pákou prevodovky nastavený športový režim S – čo prispieva k ďalšiemu zvýšeniu emocionality.
Okrem toho prepracovaný softvér riadiacej jednotky prevodovky skracuje časy preraďovania a vytvára citeľne väčšie rozpätie medzi jednotlivými jazdnými profilmi.
RS – Dynamikpaket patrí k sériovému vybaveniu
K sériovému vybaveniu modelov RS 6 Avant performance a RS 7 performance patrí RS – Dynamikpaket. Zahŕňa zvýšenie maximálnej rýchlosti na 280 km/h, dynamické riadenie všetkých kolies so špecifickým softvérovým prispôsobením RS, ktoré vodiča podporuje aktívnymi zásahmi na prednej a zadnej náprave, ako aj športový diferenciál zadnej nápravy.
Na želanie môžu byť modely performance vybavené kompletom RS -Dynamikpaket plus, ktorý navyše k RS Dynamikpaketu zahŕňa zvýšenie maximálnej rýchlosti na 305 km/h a brzdovú sústavu RS s keramickými kotúčmi. Jej brzdiče môžu byť na želanie lakované sivou, červenou alebo modrou farbou. Brzdové kotúče majú priemer 440 milimetrov vpredu a 370 milimetrov vzadu. Brzdová sústava RS s keramickými kotúčmi má celkovo o približne 34 kilogramov menšiu hmotnosť ako sústava s oceľovými kotúčmi, čím prispieva k redukcii neodpružených hmôt.
Pre osobitý vzhľad: nové farby karosérie a dizajnové komplety
Pre Audi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance je na výber 16 odtieňov laku karosérie. Po prvý raz sú vo farebnej palete pre tieto modely odtiene Ascari Blue v metalizovanom alebo matnom vyhotovení, ako aj matný odtieň Dew Silver (doteraz vyhradený exkluzívne pre Audi RS Q3). Od bežných modelov sa modely performance odlišujú sériovými prvkami RS matne sivej farby. Takéto farebné vyhotovenie majú kryty vonkajších spätných zrkadiel, predný spojler, bočné lamely vpredu, lišty na odkladoch prahov karosérie, pozdĺžne lišty strešného nosiča, ako aj dekoračné lišty okolo bočných okien a na difúzore zadného nárazníka. Alternatívne je na výber dizajnový komplet Optikpaket vo verzii matný karbón/čierna. Lišty strešného nosiča a dekoračné lišty okolo bočných okien sú v tomto prípade čierne. Kruhy loga Audi a označenie modelu môžu byť alternatívne chrómové alebo čierne.
Všetko namodro: nové akcenty a funkcie v interiéri
Interiér kabíny rozširuje komplety RS designpaket čiernej a sivej farby, ako tretia alternatíva je k dispozícii modrá verzia. Vtedy má veniec volantu potiahnutý čiernou alcantarou kontrastné stehy vo farbe Mercato Blue. Aj rohožky, boky stredovej konzoly a manžeta voliacej páky automatickej prevodovky majú kontrastné stehy v tomto farebnom odtieni. Bezpečnostné pásy majú farebný odtieň Ocean Blue a dekoračné obklady sa dajú objednať v štruktúre Carbon Köper s modrými akcentmi (čierno-modrá karbónová tkanina). Rukoväť voliacej páky prevodovky a bočné časti stredovej konzoly sú potiahnuté mikrovláknom Dinamica, ktoré je na približne 45 percent vyrobené z recyklovaných PET vlákien. Na poťah športových sedadiel s kosoštvorcovým prešívaním je použitá kvalitná perforovaná koža Valcona, pričom aj poťahy majú kontrastné prešívanie vo farbe Mercato Blue. Ako osobitný rozlišovací znak slúžia aj LED svetlá prístupového osvetlenia v predných dverách, ktoré premietajú na zem vedľa vozidla nápis „RS performance“.
Zákazníci si môžu objednať dizajnové komplety RS plus v troch farebných verziách s rozšíreným rozsahom. Dekoračné obklady, lakťové opierky na dverách a stredová konzola sú pri tom potiahnuté mikrovláknom Dinamica. Exkluzívne pri tejto alternatíve vybavenia môžu byť stredné časti sedadiel opatrené podšívkou sivej, červenej alebo modrej farby. Cez perforáciu poťahu športových sedadiel presvitá príslušná farba. K tomu pristupujú farebne zladené vyšívané logá RS na operadlách predných sedadiel.
Pomocou nového vizualizačného nástroja „Audi exclusive Customiser“ si zákazníci môžu zostaviť svoje vozidlá v tisícoch individuálnych kombinácií a tak si vytvoriť svoj osobný unikát. Na výber majú množstvo individuálnych odtieňov laku karosérie, ako aj farieb kože a prešívania. Vizualizácia sa uskutočňuje v podobe 3D modelu.
Zobrazenia sériového digitálneho združeného prístroja Audi virtual cockpit plus s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca) majú v nových modeloch niektoré nové funkcie. Signalizačné svetlo upozorňujúce na preradenie v manuálnom režime automatickej prevodovky indikuje otáčky analogicky ako v pretekových automobiloch od zelenej farby cez žltú až po blikajúcu červenú, čím ukazuje najvhodnejší moment preradenia. Rozjazdová automatika Launch Control, ktorá optimálne využíva akceleračný potenciál modelov RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback, signalizuje ideálny moment štartu novým symbolom semafora.
Performance má tradíciu: od RS 6 Avant plus dodnes
Modelmi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance generácie C8 pokračuje dlhoročná tradícia výroby modelov plus a performance spoločnosťou Audi Sport. Všetko sa to začalo modelom RS 6 Avant plus generácie C5. Vtedajšia dcérska spoločnosť quattro GmbH (dnes Audi Sport GmbH) krátko pred ukončením výroby modelového radu v roku 2004 pripravila zvláštnu sériu s decentným zvýšením výkonu, limitovanú na 999 exemplárov. Výkon motora vzrástol o 22 kW (30 k) na 353 kW (480 k). Zvláštnosťou bolo, že po prvý raz od skončenia výroby modelu RS2 to bol prvý model Audi, ktorý oficiálne dosahoval maximálnu rýchlosť viac ako 250 km/h. Audi RS 6 plus malo obmedzovač nastavený na 280 km/h a tým bolo vo svojej dobe najrýchlejším športovým kombi na svete. Bez obmedzovača tento model dosahoval maximálnu rýchlosť vyše 300 km/h.
Verzia plus generácie C6 sa začala predávať v roku 2008 a bola limitovaná na 500 exemplárov. Na rozdiel od predchodcu výkon motora V10 nebol zvýšený ale zostal zachovaný na sériovej hodnote 426 kW (580 k). Zato konštruktéri Audi zmenili nastavenie obmedzovača rýchlosti: zvláštne modely RS6 plus ako limuzína a kombi Avant dosahovali rýchlosť až 303 km/h. V tej dobe rýchlejšie jazdilo iba Audi R8.
S generáciou C7 sa označenie „plus“ zmenilo na „performance“ – v roku 2016 prišli Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback performance. Detailné modifikácie na motore prispeli k zvýšeniu výkonu na 445 kW (605 k), čo bolo o 33 kW (45 k) viac ako mala základná verzia. Pri jazdnom režime „dynamic“ krátkodobým zvýšením prepĺňacieho tlaku maximálny krútiaci moment motora vzrástol na 750 newtonmetrov („Overboost“). Podľa vybavenia bola maximálna rýchlosť obmedzená na 250, 280 alebo 305 km/h.
Hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 uvedených modelov
Audi RS 6 Avant performance
Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: – (NEDC); 12,7 – 12,2 (WLTP);
kombinované emisie CO2 v g/km: – (NEDC); 289 – 277 (WLTP)
Pre toto vozidlo sú k dispozícii iba hodnoty spotreby paliva a emisií podľa WLTP a nie podľa NEDC. Hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 uvedené v rozpätí závisia od zvoleného vybavenia vozidla.
Audi RS 7 Sportback performance
Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: – (NEDC); 12,5 – 12,0 (WLTP);
kombinované emisie CO2 v g/km: – (NEDC); 284 – 273 (WLTP)
Pre toto vozidlo sú k dispozícii iba hodnoty spotreby paliva a emisií podľa WLTP a nie podľa NEDC. Hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 uvedené v rozpätí závisia od zvoleného vybavenia vozidla.
Uvedené hodnoty boli stanovené podľa zákonom predpísaných meracích postupov. Od 1. septembra 2017 sú niektoré nové automobily typovo schválené podľa celosvetovo harmonizovanej metodiky pre osobné automobily a ľahké úžitkové vozidlá WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), realistickejšej metódy na meranie spotreby paliva a emisií CO2. Od 1. septembra 2018 WLTP postupne nahradí nový európsky cyklus NEDC (New European Driving Cycle). Kvôli realistickejším skúšobným podmienkam sú spotreba paliva a emisie CO2 namerané podľa WLTP v mnohých prípadoch vyššie ako hodnoty namerané podľa NEDC. Ďalšie informácie o rozdieloch medzi WLTP a NEDC nájdete na našej internetovej stránke.
Aktuálne ešte musia výrobcovia povinne uvádzať hodnoty podľa NEDC. Ak ide o nové vozidlá, typovo schválené podľa WLTP, uvádzajú sa hodnoty podľa NEDC prepočítané z WLTP. Výrobcovia môžu dobrovoľne dodatočne uvádzať hodnoty podľa WLTP až kým nebudú záväzné. Ak sú hodnoty podľa WLTP uvedené v rozpätí, nevzťahujú sa na jednotlivé individuálne vozidlo a nie sú súčasťou ponuky. Slúžia iba na porovnanie rôznych typov vozidiel. Doplnková výbava a príslušenstvo (namontované prvky, väčšie pneumatiky a pod.) môžu zmeniť relevantné parametre vozidla ako napr. hmotnosť, valivý odpor alebo aerodynamiku a okrem poveternostných podmienok a podmienok v premávke, ako aj individuálneho spôsobu jazdy ovplyvňovať spotrebu paliva, spotrebu elektrickej energie, emisie CO2 a jazdné výkony vozidla.
Ďalšie informácie o oficiálnych hodnotách spotreby paliva a emisií CO2 nových osobných automobilov Audi sú k dispozícii u všetkých autorizovaných predajcov Audi v Európe.
Zdroj: Audi