/
/
/
A 45 AMG je prvý a najsilnejší kompakt od Mercedes-AMG

A 45 AMG je prvý a najsilnejší kompakt od Mercedes-AMG

Reklama

S A 45 AMG vstupuje Mercedes-AMG do novej éry. Prvý raz v histórii spoločnosti písanej už viac ako 45 rokov ponúka tuningová značka Mercedes-Benz fascinujúce špičkové vozidlo v triede kompaktov. A 45 AMG bude zastupovať stratégiu budúcnosti „AMG Performance 50“ až do 50. výročia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH v roku 2017. S maximálnym výkonom 265 kW (360 k) a maximálnym krútiacim momentom 450 newtonmetrov je 2,0-litrový štvorvalcový preplňovaný motor AMG najsilnejším sériovo vyrábaným štvorvalcovým motorom na svete. Senzačný výkon 133 kW (181 k) na jeden liter zdvihového objemu prekonáva aj najsilnejšie superšportové autá. Zároveň presvedčí maximálnou hospodárnosťou a spĺňa emisnú triedu EU 6. S celkovou spotrebou paliva 6,9 litra na 100 kilometrov podľa NEFZ je A 45 AMG opäť na čele svojho segmentu. Takto sa na cesty dostáva ďalší špičkový člen rodiny BlueDIRECT. Systém pohonu všetkých kolies AMG 4MATIC na A 45 AMG, navrhnutý na vysoký výkon, posúva latku vo svojom segmente.

Podstata novej automobilovej architektúry značky Mercedes-Benz pre pohon predných kolies a pohon všetkých kolies je dokonalým predpokladom pre A 45 AMG a prinajmenšom dva ďalšie výkonovo silné premium automobily z Affalterbachu. Pri tvorbe koncepcie a vývoji A 45 AMG využili experti AMG všetky skúsenosti z automobilového športu a z konštruovania výkonovo silných špičkových automobilov, získané za posledné desaťročia. Takto aj A 45 AMG získa typickú DNA a dokonale stelesní filozofiu AMG „Driving Performance“: fascinujúco športový jazdný zážitok spojený s pôsobivou remeselníckou zručnosťou a výraznou individuálnosťou.

Ola Källenius, predseda obchodného vedenia Mercedes-AMG GmbH:

S A 45 AMG osloví Mercedes-AMG nových zákazníkov a otvorí nové trhy. Našu ponuku jedinečných špičkových automobilov rozširujeme o mimoriadne atraktívny model s nezvyčajnými výkonovými parametrami.

Tobias Moers, vedúci vývoja vozidla a člen vedenia Mercedes-AMG GmbH:

 Svoj cieľ, vyvinúť najdynamickejšie, výkonovo najsilnejšie a zároveň najhospodárnejšie sériovo vyrábané štvorvalcové auto, sme s novým A 45 AMG v plnom rozsahu splnili. S pôsobivým balíkom špičkovej techniky a systémom pohonu všetkých kolies AMG 4MATIC, orientovaným na vysoký výkon, je A 45 AMG skutočný AMG.

Dynamické a individuálne auto pre novú cieľovú skupinu

Vekom 30 až 35 rokov je cieľová skupina mladšia ako doterajší zákazníci AMG. V práci úspešní a nezávislí zákazníci hľadajú dynamické a individuálne auto. Svoj životný štýl orientovaný na osobitný štýl a trend chcú prejaviť automobilom uznávanej špičkovej značky. V A 45 AMG získa cieľové publikum, ktoré žije prevažne v mestskom prostredí, živé a vysokovýkonné vozidlo. Ich individuálnemu životnému postoju s obľubou techniky zodpovedá Mercedes-AMG s mimoriadne širokou paletou možností výbavy, farieb a materiálov.

Typicky AMG: najsilnejší sériovo vyrábaný štvorvalcový preplňovaný motor na svete

Dve hodnoty ukazujú, že A 45 AMG si udržala vedúcu pozíciu vo svojom segmente zdvihového objemu: novovyvinutý 2,0-litrový preplňovaný motor AMG je najsilnejším sériovo vyrábaným preplňovaným štvorvalcom na svete. Maximálny výkon 265 kW (360 k) a maximálny krútiaci moment 450 newtonmetrov nedosahuje žiaden iný, vo veľkej sérii vyrábaný štvorvalcový motor s turbodúchadlom poháňaným výfukovými plynmi na svete. Ale aj výkon 133 kW (181 k) na jeden liter zdvihového objemu je absolútnou špičkou. V tejto disciplíne prekonal nový vysokovýkonný preplňovaný motor AMG dokonca aj tie najsilnejšie superšportové autá.

Vysoké hodnoty výkonu a krútiaceho momentu a sériové nasadenie systému pohonu všetkých kolies AMG 4MATIC, navrhnutého na vysoký výkon, so sebou prinášajú mimoriadne dynamické jazdné výkony: Zrýchlenie z nuly na 100 km/h absolvuje A 45 AMG za 4,6 sekundy, maximálna (elektronicky obmedzená) rýchlosť predstavuje 250 km/h. Svojrázny agregát AMG fascinuje okrem toho aj vzornou hospodárnosťou. S celkovou spotrebou paliva 6,9 litra na 100 kilometer podľa NEFZ je A 45 AMG takisto na čele svojho segmentu. Okrem toho presvedčí mimoriadne nízkymi výfukovými emisiami: Už teraz spĺňa A 45 AMG emisnú triedu EU 6, ktorá bude platiť až od roku 2015. Táto trieda je spojená s limitom počtu častíc emitovaných na jeden kilometer vo výške 6 × 1011 part./km, ktorý bude povinný od roku 2017.

Predpokladom dosiahnutia týchto pôsobivých hodnôt je balík špičkovej techniky z dielne Mercedes-AMG. Ako špičkový agregát rodiny motorov BlueDIRECT je 2,0-litrový preplňovaný štvorvalec AMG vybavený systémom priameho vstrekovania benzínu s usmerneným lúčom s piezoelektrickými vstrekovačmi, centrálne usporiadanými v štyroch spaľovacích komorách. Kombinácia z viacnásobného vstrekovania a zapaľovania viacerými iskrami zlepšuje využitie paliva a výrazne zvyšuje termodynamickú účinnosť, čím vzniká menej emisií. Medzi ďalšie vlastnosti patria: hliníková kľuková skriňa odliata do kokily/pieskovej formy, odľahčené kľukové súkolie s kovaným oceľovým kľukovým hriadeľom a kovanými piestmi s piestnymi krúžkami s vylepšeným trecím výkonom, technológia klznej dráhy valcov NANOSLIDE, chladenie plniaceho vzduchu vzduchom a vodou, manažment generátora a funkcia ECO na štartovanie a vypínanie motora.

Mercedes A 45 AMG
©Mercedes-Benz

Turbodúchadlo Twinscroll a športová výfuková sústava AMG s výfukovou klapkou

Základnú výzvu v prípade dynamických vlastností maloobjemových preplňovaných motorov plní Mercedes-AMG použitím turbodúchadla typu Twinscroll, poháňaného výfukovými plynmi, maximálnym odškrtením výfukovej sústavy ako aj stratégiou vstrekovania nového druhu. Plniaci tlak sa vďaka technológii Twinscroll vyvinie spontánnejšie: Pozitívne sa prejavuje využitie protitlaku výfukových plynov, ich teploty a impulzu. Krútiaci moment sa vďaka tomu vyvinie už pri nízkych otáčkach rýchlejšie. Potešiteľným vedľajším efektom technológie Twinscroll je jej priaznivý dopad aj na spotrebu paliva a emisiu výfukových splodín. S maximálnym plniacim tlakom 1,8 atm sa 2,0-litrový preplňovaný štvorvalec AMG aj v tomto bode umiestnil na prvom mieste.

Športová výfuková sústava AMG má veľké prierezy potrubia a automaticky riadenú výfukovú klapku: táto technika známa z SLK 55 AMG rieši konflikt cieľov citeľnej dynamiky a cestovného komfortu typického pre mercedesy. Klapka je plynulo ovládaná podľa naprogramovanej krivky v závislosti od výkonu požadovaného vodičom, zaťaženia a otáčok motora. Z dvoch výrazných koncoviek športového výfuku AMG sa najmä pri prudkom zrýchlení šíri sonórny, fascinujúci zvuk motora.

Ako výbava na želanie sa pre A 45 AMG dodáva aj výfuková sústava AMG Performance s výfukovou klapkou a koncovkami v špecifickom dizajne. S ňou si vodič pri zaťažení a počas radenia vychutná ešte emotívnejší, výraznejší zvuk motora. Špeciálne funkcia medziplynu pri podraďovaní ako aj krátkodobé vypnutie zapaľovania a vstrekovania pri radení smerom hore pod plným zaťažením pôsobia s výfukovou sústavou AMG Performance ešte výraznejšie a vzbudzujú emócie, aké inak vyvolávajú iba agregáty s viac ako štyrmi valcami.

Vysokovýkonný chladiaci systém s komponentmi prevzatými z SLS AMG

Vysoká dynamika jazdy A 45 AMG vyžaduje výkonný chladiaci systém. Vychádzajúc z komponentov prevzatých z SLS AMG bol použitý aj nízkoteplotný okruh vzduchového a vodného chladenia plniaceho vzduchu štvorvalcového preplňovaného motora. Veľký chladiaci prvok v prednej úrovni chladiaceho modulu je doplnený prídavným chladičom v podbehu kolesa. Voda preteká cez chladič vody nachádzajúci sa za veľkými vstupným otvormi a cez chladič plniaceho vzduchu, zapojený do série, pomocou elektrického vysokovýkonného čerpadla. Skomprimovaný plniaci vzduch sa takto optimálne ochladzuje a pomáha tak motoru vyvinúť maximálny výkon.

Chladenie oleja prevodovky je začlenené do vodného chladiaceho okruhu motora. Chladiču vody, nachádzajúcemu sa za prednou zásterkou, pomáha priamo na prevodovke umiestnený výmenník tepla a v prípade potreby mu prídavné čerpadlo tlačí chladiacu kvapalinu.

Tradičná ručná výroba motorov

Ako všetky 8-valcové a 12-valcové motory, aj nový 2,0-litrový preplňovaný štvorvalec AMG sa skladá ručne v duchu tradičnej filozofie AMG „jeden technik, jeden motor“. Vo výrobnom závode Mercedes-Benz MDC Power v Köllede – tam kde vznikajú všetky štvorvalcové agregáty BlueDIRECT pre modely triedy A a triedy B – bola pre nový motor AMG zariadená exkluzívna montážna linka. Charakteristickým znakom výroby typu „jeden technik, jeden motor“ je odznak AMG na motore s podpisom zodpovedného technika motora. Odznak AMG na motore nielen potvrdzuje najvyššiu kvalitu výroby, typickú pre AMG, zároveň poukazuje na neporovnateľnú DNA tuningovej značky Mercedes-Benz.

Mercedes A 45 AMG
©Mercedes-Benz

7-stupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT

Dvojspojková prevodovka a pohon všetkých kolies – pohonná sústava nového A 45 AMG fascinuje svojim technickým inžinierskym umením. 7-stupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT je pripojená cez prírubu priamo na priečne namontovaný 2,0-litrový preplňovaný štvorvalec AMG. Inšpirujúc sa prenosom sily v superšportovom aute SLS AMG boli z neho prevzaté všetky hlavné softvérové moduly. Dvojspojková prevodovka A 45 AMG má sedem rýchlostných stupňov, tri jazdné programy, funkciu medziplynu a RACE START pre dosiahnutie najlepšieho možného zrýchlenia. Medzi prednosti športovej prevodovky AMG DCT patria spontánna zmena prevodového stupňa bez prerušenia ťažnej sily, na mieru ušitá stratégia regulácie a vysoký komfort radenia, ako aj vysoká hospodárnosť. Zosilnené ozubené kolesá jednotlivých stupňov zabezpečujú najvyššiu stabilitu. Synchrónne krúžky s uhlíkovými trecími vrstvami slúžia nielen na dosiahnutie neobmedzenej životnosti, zároveň zlepšujú reakčný čas pri manuálnej zmene prevodového stupňa – optimálne predpoklady na ambiciózne kolá na uzavretom okruhu.

„Krátkodobý program M“ pre ešte viac dynamiky a potešenia z jazdy

Ďalšou špecialitou na zvýšenie dynamiky a potešenia z jazdy je takzvaný „Krátkodobý program M“. Pomocou neho vodič v režimoch C a S môže jednorazovým stlačením radiacej páčky pod volantom zapnúť manuálny jazdný program M bez toho, aby musel zložiť ruku z volantu. Počas krátkodobého programu M vodič vo všetkých automatických jazdných programoch zažije dynamiku a výkon preraďovania z manuálneho jazdného programu, doplnené o automatické preraďovanie smerom hore a dole. Takto sa vodič môže plne sústrediť na vychutnanie pôsobivých jazdných výkonov.

Časy preradenia v manuálnom režime M a v športovom programe S majú podobnú športovú úroveň, ako časy dosahované na superšportovom SLS AMG GT. Za pomoci krátkodobého, presne definovaného vynechania zapaľovania a vstrekovania pod plnou záťažou sú procesy preradenia v M a S ešte rýchlejšie a akusticky emotívnejšie. V režime C (Controlled Efficiency) mäkko nastavené charakteristiky prevodovky a motora pomáhajú dosiahnuť komfortný a hospodárny spôsob jazdy. Okrem toho je v režime C zapnutá funkcia ECO na štartovanie a vypínanie motora.

Systém pohonu všetkých kolies AMG 4MATIC navrhnutý na vysoký výkon

Sériovo je nový A 45 AMG vybavený variabilným systémom pohonu všetkých kolies AMG 4MATIC, navrhnutým na vysoký výkon. Pri navrhovaní a vyvíjaní tohto systému stáli v popredí hlavné ciele „výkon“ a „dynamika“. Prenos výkonu k zadnej pohonnej vetve zabezpečuje kompaktná jednotka Power Take-off Unit (PTU), ktorá je úplne integrovaná do 7-stupňovej športovej prevodovky. Nemá vlastný olejový okruh, mastivom ju zásobuje olejová náplň športovej prevodovky. V porovnaní s konkurenčnými systémami, pri ktorých je odbočka realizovaná prídavným komponentom s vlastným olejovým okruhom, dochádza k výraznému ušetreniu hmotnosti. Spolu s kužeľovitými valčekovými ložiskami s minimalizovaným trením dosahuje PTU veľmi dobrú účinnosť. To však nie je všetko: V porovnaní s konkurenčnými verziami pohonu všetkých kolies je hmotnosť systému nového pohonu všetkých kolies AMG 4MATIC až o 25 percent nižšia.

Sila 2,0-litrového preplňovaného štvorvalca AMG sa cez dvojdielny kĺbový hriadeľ prenáša na zadnú nápravu. Na dosiahnutie priaznivého rozdelenia hmotnosti je elektrohydraulicky riadená lamelová spojka spojená s diferenciálom zadnej nápravy do jedného bloku. Lamelová spojka rozpozná, kedy na prednej náprave dochádza k preklzávaniu. V zlomku sekundy a pre vodiča prakticky nepozorovateľne hydraulické čerpadlo stlačí balík lamiel a presunie moment motora podľa potreby na zadné kolesá. V záujme dosiahnutia mimoriadne rýchlej odozvy je čerpadlo vždy aktívne a netreba ho – ako je to u iných systémov bežné – zakaždým poháňať nanovo. Sila sa rozdeľuje celkom variabilne: Za normálnych okolností A 45 AMG sú v záujme optimálnej hospodárnosti poháňané predné kolesá. V prípade zodpovedajúcej dynamickej požiadavky variabilný systém pohonu všetkých kolies AMG 4MATIC rozdelí moment medzi prednú a zadnú nápravu v pomere až 50 : 50 percent. Na variabilné rozdelenie sily vplývajú: rýchlosť vozidla, priečne a pozdĺžne zrýchlenie, uhol natočenia kolies, rozdiel otáčok medzi jednotlivými kolesami, zvolený rýchlostný stupeň a poloha akceleračného pedálu.

Trojstupňový systém ESP® s asistentom ESP® na dynamický prejazd zákrutami

Exkluzívnou osobitnosťou je súhra systému pohonu všetkých kolies AMG 4MATIC s 3-stupňovým ESP® a asistentom ESP® na dynamický prejazd zákrutami. Pomocou troch stupňov ESP® vodič stlačením tlačidla môže individuálne meniť dynamiku A 45 AMG. Jazdný program orientovaný na dosiahnutie najväčšej bezpečnosti ESP ON pomáha vodičovi s neutrálnymi jazdnými vlastnosťami. V prípade začínajúceho nestabilného jazdného stavu systém iniciuje brzdný zákrok na jednom alebo viacerých kolesách a zníži moment motora.

Ak je tlačidlo ESP® stlačené krátko, aktívny je SPORT Handling Mode. Tento jazdný program zameraný na dosiahnutie dynamickej jazdy príslušnými stratégiami regulácie umožňuje nielen oneskorené zákroky ESP®, ale aj vyšší hnací moment na zadnej náprave. Povedané inak: viac potešenia z jazdy pri angažovanom jazdnom štýle. Dlhé stlačenie tlačidla ESP® aktivuje ESP OFF – v tomto režime funkcie ESP® nie sú k dispozícii. Režim ESP OFF by mali používať iba skúsení vodiči na uzavretých závodných okruhoch. Pri stlačení brzdového pedálu sú počas brzdenia tak v režime SPORT Handling Mode, ako aj v prípade ESP OFF k dispozícii všetky bezpečnostné funkcie systému ESP®.

Dokonalým doplnkom je asistent ESP® na dynamický prejazd zákrutami: Pri dynamickom prejazde zákrutou nepostrehnuteľné pribrzdenie kolesa na vnútornej strane zákruty vyvolá definovaný moment otáčania vozidla okolo zvislej osi, takže A 45 AMG zatočí presne a vždy tak, aby sa prejazd dal zvládnuť. Asistent ESP® na dynamický prejazd zákrutami sa prispôsobí nastavenému režimu ESP®. V režimoch ESP SPORT Handling Mode a ESP OFF sa tak vychádza v ústrety požiadavke vodiča zvýšiť agilnosť a dynamiku jazdy. Asistent ESP® na dynamický prejazd zákrutami je prídavnou funkciou systému Elektronického stabilizačného programu a citeľne zlepšuje nielen agilnosť, ale aj aktívnu jazdnú bezpečnosť v hraničnej oblasti.

Športový podvozok AMG so samostatnou prednou a zadnou nápravou

Tak ako každé auto AMG High Performance, aj nový A 45 AMG je vybavený náročnou technológiou náprav. Na zvýšenie dynamiky jazdy je predná náprava s trojuholníkovými ramenami vybavená tuhšími nápravovými čapmi a úplne novou elastokinematikou. V spodnej oblasti ramien sú použité novovyvinuté tuhšie ložiská – tie zabezpečujú agilnejšie vlastnosti vozidla pri vjazde do zákruty a precíznejšiu a bezprostrednejšiu spätnú väzbu od vozovky. Tuhšie ložiská zvyšujú aj tuhosť odklonu kolies, čo umožňuje zvýšiť rýchlosť pri prejazde zákrut. Pri navrhovaní a vyvíjaní kompletnej prednej nápravy sa kládol veľký dôraz na najlepšiu možnú trakciu počas jazdy s vysokou dynamikou.

Aj zadná náprava s lichobežníkovými ramenami na A 45 AMG bola vyvinutá úplne nanovo. Ložiská vzpier boli v rámci zlepšenej elastokinematiky upravené na maximálnu dynamiku jazdy a zvládnuteľnosť. Na zvýšenie jazdnej stability je nosník zadnej nápravy vybavený tuhšími ložiskami; nápravnica je tuho spojená s karosériou. Športový podvozok AMG so špecificky nastavenými pružiacimi a tlmiacimi prvkami a silnejšie dimenzovanými stabilizátormi zabezpečuje vysoké priečne zrýchlenie a znížené náklony karosérie v rýchlych striedavých zákrutách. Sériovo jazdí A 45 AMG na diskoch AMG z ľahkej zliatiny v dizajne dvojitých lúčov, nalakovaných sivou titánovou farbou a vyleštených do vysokého lesku, s pneumatikami s rozmerom 235/40 R 18.

Športové parametrické riadenie AMG a vysokovýkonná brzdová sústava AMG

Vysokú presnosť riadenia a agilnosť umožňuje elektromechanické športové parametrické riadenie AMG Dual Pinion s AMG špecifickou, od rýchlosti vozidla závislou podporou posilňovača a s konštantným prevodom riadenia (14,5 : 1). Elektromotor je umiestnený priestorovo úsporne na prevodovke riadenia. Vysokovýkonná brzdová sústava AMG s ventilovanými a perforovanými brzdovými kotúčmi na všetkých nápravách, s veľkosťou 350 x 32 milimetrov vpredu a 330 x 22 milimetrov vzadu, spomaľuje spontánne a spoľahlivo.

Mercedes A 45 AMG
©Mercedes-Benz

 

Dizajn exteriéru so športovými a atletickými prvkami

Emotívny dizajn exteriéru novej triedy A s novým dynamickým štýlom, plastickým tvarom a bočnými charakterovými líniami dopĺňa Mercedes-AMG cielene športovými a atletickými prvkami. Takto je A 45 AMG nezameniteľným špičkovým autom aj vizuálne – skrátka pravé áemgéčko.

Čelnému pohľadu A 45 AMG dominujú maska chladiča AMG Twin blade a priečna výstuha v prednom spojleri AMG, obe nalakované matnou sivou titánovou farbou. Výrazné čierne prítlačné krídelká lemujú veľké bočné otvory na vstup chladiaceho vzduchu. Pútavo pôsobia pri pohľade z boku nielen disky AMG z ľahkej zliatiny v dizajne dvojitých lúčov, ale aj bočné kryty prahov s vložkami v matnej sivej titánovej farbe. Exkluzívne iba na špičkovom modeli triedy A: nápis TURBO AMG na blatníku. Zadný nárazník AMG s naznačenými bočnými otvormi na výstup vzduchu má vložku difúzora a ozdobný prvok v matnej sivej titánovej farbe. Dve hranaté, pochrómované koncovky športovej výfukovej sústavy AMG s výfukovou klapkou dominujú pohľadu zozadu.

Dynamika a exkluzívnosť dizajnu a výbavy v interiéri

Nový A 45 AMG fascinuje aj vnútri charakterovými znakmi dynamiky a exkluzívnosti, typickými pre Mercedes-AMG. Športové sedadlá z kombinácie imitácie kože ARTICO a mikrovlákien DINAMICA s červenými kontrastnými stehmi, multifunkčný športový volant s radiacimi páčkami a AMG DRIVE UNIT posúvajú latku tak svojim vzhľadom ako aj kvalitou. Ozdobný prvok prístrojovej dosky je vyhotovený vo vzhľade karbónu – dokonale s ním ladí päť vzduchových výduchov v kombinácii farieb čierna/červená, červené bezpečnostné pásy a prahové lišty AMG. Združený prístroj AMG informuje pomocou ústredného farebného displeja s hlavnou ponukou AMG a RACETIMER.

Na individualizáciu má A 45 AMG k dispozícii bohatú výbavu na želanie (výber): • balík aerodynamiky AMG: zadné krídlo AMG, prídavné krídelká v prednom spojleri, väčší splitter • kryty vonkajších zrkadiel AMG z uhlíkových vlákien • exteriérový balík AMG Carbon: spodný kryt predného spojlera, vložky bočných krytov prahov a ozdobný prvok zadného spojlera z pravého karbónu • zadné krídlo AMG • balík AMG Exclusiv • disky AMG z ľahkej zliatiny veľkosti 8 x 19 v dizajne mnohých lúčov s pneumatikami rozmeru 235/35 R 19 v dvoch variantoch: nalakované titánovou sivou farbou a vyleštené do vysokého lesku alebo nalakované matnou čiernou farbou a s vylešteným lemom ráfika • balík AMG Night: tmavé sklá, lišta na spodnej hrane bočných okien čierna eloxovaná, kryty koncoviek čierne pochrómované, lamely masky chladiča strieborné pochrómované, vysoko leštený predný splitter v čiernej farbe, vonkajšie zrkadlá, vložky bočných krytov prahov a ozdobný prvok v zadnom spojleri čierne vo vysokom lesku • výfuková sústava AMG Performance vrátane krytov koncoviek výfuku v špecifickom dizajne • podvozok AMG Performance s tvrdším nastavením pruženia/tlmenia • volant AMG Performance a voliacou pákou E-SELECT, elektronický kľúč s odznakom AMG • sedadlá AMG Performance • čierne kryty kolesových skrutiek AMG s krytom náboja v dizajne centrálneho záveru (iba pre sériové disky AMG z ľahkej zliatiny) • červené brzdové strmene

Zdroj: Mercedes-Benz

Fotogaléria

 

Prečítať celý text

Reklama