Nové verzie R-Design modelov Volvo S60, V60 a XC60 sa pýšia fantastickou kombináciou vylepšeného športového vzhľadu, dynamického podvozka zameraného na jazdu a výkonu motora až 329 koní v základnej výbave.
Nové modely R-Design sa dokonale hodia nadšencom, ktorí si potrpia na výkon aj exkluzívne detaily. Nové modely S60, V60 a XC60 R-Design sme po vizuálnej stránke posunuli na vyššiu úroveň, pričom sme obrovský dôraz kládli na detaily,
povedal Doug Speck, starší viceprezident pre marketing, predaj a zákaznícke služby spoločnosti Volvo Car Group.
Model S60 alebo V60 R-Design so zníženým podvozkom typu R-Design, motorom T6 a voliteľnými 19-palcovými kolesami, vám zahrá na tú správnu strunu. Nechajte sa rozmaznávať novými ultrakomfortnými sedadlami v športovom štýle a vychutnávajte si intenzívny zážitok z jazdy,
dodáva Doug Speck.
Jedinečný nový vzhľad prednej časti
Všetky tri modely R-Design, vrátane modelu XC60, získali jedinečný výraz vďaka prepracovanej prednej časti s nápadným dynamickým dizajnom. Prednú mriežku bez orámovania v čiernom odtieni Tech Matte Black zdobia vysoko lesklé čierne prúžky, kovová priečna lišta s hodvábnym leskom a elegantné logo v štýle R-Design. Svetlá na denné svietenie na vonkajšej strane rohov podčiarkujú nízky, impozantný vzhľad vozidla, ktoré na cestách určite neprehliadnete.
Podbehy predných kolies sú malé dizajnérske lahôdky, ktoré zdôrazňujú športovú povahu automobilu. Zaoblený koniec predného nárazníka obklopuje dynamické ixiónovské koleso, ktoré je teraz dostupné vo vylepšenej 19-palcovej verzii pre modely S60 a V60 a v 20-palcovom vyhotovení pre XC60,“ hovorí Fedde Talsma, manažér dizajnu exteriéru. V zadnej časti sa nachádza jedinečný difúzor s aerodynamickými lamelami, ktorý lemujú špičkové oblé výfukové potrubia v štýle R-Design. Interiér novej generácie vozidiel R-Design
Nové športové sedadlá sú súčasťou štandardnej výbavy automobilov vo verzii R-Design. Pýšia sa kombináciou čiernej nubukovej tkaniny a perforovanej kože. Vyšívané logo R-design s modrým písmenom „R“ zdôrazňuje športový charakter modelov. Zákazníci si môžu objednať aj sedadlá s celokoženým čalúnením. „Vychutnajte si upokojujúce objatie z každej strany, od stehien až po ramená. Nové športové sedadlá dokonale dopĺňajú pocit kontroly nad týmto vozidlom maximálne orientovaným na vodiča, a zároveň ponúkajú komfort, ktorý je príznačný pre značku Volvo už celé desaťročia,
hovorí Doug Speck.
Adaptívny digitálny displej ponúka funkciu prepínania medzi troma štýlmi s rozličnými nastaveniami a funkciami – Elegance, Eco a Performance. V modeloch R-Design vás motív Elegance ohúri žiarivo modrou farbou. Dizajnérsky tím sa výnimočne sústredil na všetky detaily interiéru, ktoré zdôrazňujú neopakovateľnú auru vozidiel R-Design.
Spojením ozdobných detailov s perforovaným povrchom a čiernej kože s kontrastným prešívaním sa dizajnérskemu tímu podarilo vytvoriť dokonale zladený interiér. Čerešničkou na torte je čierne čalúnenie stropu. Ďalším exkluzívnym detailom je nástupný panel s jasnomodrým písmenom „R“ v logu R-Design,
dodáva Doug Speck.
Športová jazda s výkonom až 329 koní
Modely R-Design môžu byť vybavené všetkými motormi, ktoré sú dostupné pre štandardné verzie. Paleta pohonných jednotiek začína vznetovým motorom D2 s výkonom 115 koní (v prípade modelu XC60 nie je dostupný) a končí trojlitrovým zážihovým šesťvalcom T6 s turbodúchadlom, ktorý dosahuje výkon 304 koní a krútiaci moment 440 Nm.
Svižnejšie zrýchlenie
Čas zrýchlenia z 0 na 100 km/h vo všetkých troch modeloch s motorom T6 je vďaka novej automatickej prevodovke s radiacimi páčkami pod volantom a režimom Sport ešte kratší. V prípade modelu S60 T6 predstavuje len 5,9 sekundy (namiesto pôvodných 6,1 sekundy), v prípade V60 T6 je to 6,0 sekundy (predtým 6,2 sekundy) a XC60 T6 teraz dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy (predtým 7,3 sekundy).
https://www.youtube.com/watch?v=-6J2ZPSyT0k
Nižší a pevnejší podvozek
V porovnaní s dynamickým podvozkom použitým v štandardných modeloch S60 a V60 je športový podvozok vo verziách R-Design o 15 mm nižší, pričom tuhosť pružín narástla o 15 percent. Výsledkom je kvalitný zážitok z agilnejšej jazdy a dokonalej kontroly nad vozidlom.
Základným predpokladom dokonalého zážitku z jazdy je vynikajúca dynamika a optimálne pruženie podvozka. Ak je podvozok príliš tuhý, vodič pocíti aj najmenší kamienok na ceste. Naším cieľom je športová a zároveň luxusná jazda,
hovorí Peter Mertens, starší viceprezident pre výskum a rozvoj spoločnosti Volvo Car Group.
Jednoplášťové tlmiče
Modely S60 a V60 R-Design disponujú zadnými jednoplášťovými tlmičmi, ktoré zabezpečujú tlmenie pri stlačení aj rozťahovaní pružín prostredníctvom toho istého ventilu. Výsledkom je kratší a rýchlejší tok tekutiny, ktorý zaručuje rýchlejšiu reakciu tlmičov. Pevnejšie silentbloky zabraňujú kmitaniu, čím dochádza k lepšej regulácii
nakláňania, ako aj ďalších pohybov vozidla. Silentbloky, ktoré prichytávajú zadné tlmiče ku karosérii, sú o 20 percent tuhšie než v prípade dynamického podvozka. Predné silentbloky pozdĺžnych ramien zadnej nápravy sú o pozoruhodných 400 percent tuhšie, vďaka čomu vynikajúco potláčajú kmitanie a otrasy kolies.
Rozperná tyč nápravy umiestnená pod kapotou spája veže vzpier McPherson a posilňuje kostru karosérie. Podvozok modelu XC60 R-Design je taktiež tuhší než v prípade bežných automobilov a ponúka dynamickejšie jazdné vlastnosti bez negatívneho vplyvu na jazdný komfort. Pružiny tlmičov a stabilizátory sú nastavené
a precízne vyladené tak, aby boli pevnejšie a vyváženejšie. Výsledkom je dokonalejšia kontrola nad vozidlom, športovejšia jazda a lepší kontakt s vozovkou.
Systém riadenia trakcie v zákrutách
Rovnako ako v prípade štandardných modelov, aj vo verziách R-Design podvozok podporuje celý rad elektronických systémov, ktoré zintenzívňujú zážitok zo športovej a dynamickej jazdy. Súčasťou štandardnej výbavy modelu XC60 je odteraz aj systém riadenia trakcie v zákrutách (Corner Traction Control), ktorý využíva smerovanie krútiaceho momentu s cieľom zaručiť hladšie zatáčanie. Systém dynamického riadenia stability a trakcie DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) takisto ponúka niekoľko ďalších funkcií, ktoré zdokonaľujú jazdu a zvyšujú bezpečnosť. Patrí k nim napríklad:
pokročilý systém riadenia stability (Advanced Stability Control):
vďaka gyroskopickému senzoru uhla naklonenia sa systém ochrany
- proti preklzovaniu aktivuje rýchlejšie a presnejšie,
- systém regulácie brzdenia motorom Engine Drag Control, ktorý zabezpečuje priľnavosť kolies počas brzdenia motorom na klzkej vozovke,
- systém DSTC, ktorý disponuje aj športovým režimom – tento
- režim vodičovi umožňuje deaktivovať funkciu ochrany proti preklzovaniu.
Šarm, ktorému neodolá žiaden vodič
Nové modely Volvo S60, V60 a XC60 R-Design budú dostupné vo všetkých krajinách, kde sa predávajú aj štandardné verzie týchto automobilov. Podľa odhadov spoločnosti Volvo Cars by si malo asi 10 percent zákazníkov vybrať verziu R-Design. Toto číslo sa však na niektorých trhoch, ako napríklad v Spojenom kráľovstve a Austrálii,
zvyšuje na viac než 30 percent.
Zo všetkých predaných modelov R-Design poputuje asi polovica k zákazníkom, ktorý v súčasnosti jazdia na vozidlách inej značky. Okrem toho tieto automobily zohrávajú dôležitú úlohu pri znižovaní priemerného veku našich zákazníkov,
povedal Doug Speck.
Zdroj: Volvo Cars
Fotogaléria