/
/
/
Citroën Numéro 9 concept

Citroën Numéro 9 concept

Reklama

Štúdia Numéro 9 , sa naplno hlási k DNA modelovej línie DS a prinášajúc jedinečný a výrazný štýl, veľa rafinovanej predstavivosti a emócií, prvotriedne spracovanie, jedinečné jazdné vlastnosti a v neposlednom rade aj dostatok úžitkových vlastností na každodenné využívanie vozidla.

Dizajn

Štúdia  Numéro 9 sa môže pochváliť do detailu prepracovaným dizajnom, ktorý v najkrajšej forme reprodukuje a posúva dedičstvo modelovej línie DS. Štúdia Numéro 9 vznikla v Paríži, hlavnom meste módy, ktorá tu hrá hlavnú úlohu a zároveň otvára novú kapitolu štylistického smerovania radu DS.

Numéro 9 ťaží z doterajšieho estetického tvarovania línie DS a ukazuje, ako bude v budúcnosti vyzerať predná časť nových modelov DS, ako aj ich nezameniteľnú svetelnú stopu. Nová predná časť sa bude vyznačovať predovšetkým maskou zvýraznenou trojdimenzionálnou linkou.  Maska sa začína vo svetlometoch využívajúcich LED technológiu a v ich vonkajších častiach sa nachádzajú denné svetlomety. Celý vzhľad dodáva štúdii Numéro 9 silnú, hypnotickú a jedinečnú osobnosť.

Kombináciou prvkov kupé a karosérie typu shooting brake dostala štúdia Numéro 9 ušľachtilú a elegantnú siluetu. Mohutné a plynúce tvary zvýrazňujú jemné napnuté línie. Numéro 9 veľmi posilňuje svoj status rafinovaného a jedinečného vozidla. Poznávacie znaky línie DS sa zhutnili práve v tejto štúdii. Medzi najvýraznejšie patria: plávajúca strecha podčiarknutá chrómovanou linkou, na ktorej sa vyníma znak DS či veľké presklené plochy, ktoré zasahujú až do zadnej časti. V oblasti farieb a materiálov sa štúdia Numéro 9 uchýlila k jedinečnej mystike. Karoséria hlbokej čiernej farby s jemným 3 fialovým nádychom s názvom ‘whisper’ sa perfektne snúbi s chrómovými doplnkami a vytvára tak sfarbenie s teplým nádychom.

Technológie

Štúdia Numéro 9 obsahuje viacero technológií zaručujúcich vysoký výkon, komfort, bezpečnosť, ale aj ochranu životného prostredia. Napriek tomu vozidlo sprostredkuje aj silné a vycibrené jazdné emócie. Nechýbajú ani technológie, ktoré v plnej miere potvrdzujú schopnosti Značky.

http://www.youtube.com/watch?v=42KdYmdus7o

S technológiou Full-hybrid Plug-in sa štúdia Numéro 9 naplno radí k vozidlám, ktorými značka Citroën potvrdzuje svoje snahy o ochranu životného prostredia. Nabíjateľný hybridný pohon sa vyznačuje zabudovaním elektromotora do konštrukcie zadnej nápravy. Táto jednoduchá no veľmi účinná konštrukcia vynikajúco dokresľuje celkový charakter štúdie Numéro 9: zlepšuje dynamické jazdné vlastnosti a trakciu, pritom však zaručuje veľmi dobré hodnoty spotreby a emisií. Na pohon vozidla Numéro 9 môže, v závislosti od konkrétnych trhových požiadaviek, slúžiť benzínový alebo naftový motor, ktorý dopĺňa elektromotor s výkonom 51 kW (70 k) a krútiacim momentom 200 Nm. Elektromotor čerpá energiu z lítiovo-iónových batérií, ktoré sa z bežnej domácej zásuvky nabijú iba za 3,5 hodiny.

Životné prostredie

Vďaka hybridnej technológii sa štúdii Numéro 9 podarilo dosiahnuť veľmi dobré výsledky v oblasti ochrany životného prostredia. Najviditeľnejšie sa to darí v mestskom prostredí, nakoľko na čisto elektrický pohon v režime ZEV (Zero Emission Vehicule) môže vozidlo prejsť do vzdialenosti až 50 km. Pri zrýchľovaní či spomaľovaní sa využívajú oba 4 energetické zdroje, čo výrazne prispieva k znižovaniu spotreby a emisií. Počas jazdy na diaľnici pramení pohonná sila najmä zo spaľovacieho motora, ktorý dodáva dostatočný výkon. Štúdia Numéro 9 využíva aj najaktuálnejšiu generáciu mikrohybridnej technológie schopnej zastaviť motor v momente, keď sa jeho energia nevyužíva. Jazdné vlastnosti ani pohodlie na palube sa pritom nijak neobmedzujú. Naopak, v prípade výrazného stlačenia akceleračného pedála, sa aktivuje funkcia „boost“, vďaka ktorej je k dispozícii naraz maximálny výkon spaľovacieho motora aj elektromotora. Vozidlo Numéro 9 tak môže ťažiť z vysokého výkonu 165 kW (295 k) bez toho, aby sa to výrazne prejavilo na spotrebe (1,7 l/100 km a 39 g CO2/km). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá iba 5,4 sekundy a 1000 m s pevným štartom absolvuje iba za 25,3 sekundy.

Zdroj: Citroën

Fotogaléria

 

Prečítať celý text

Reklama