Významné zmeny pod kapotou charakterizujú ďalšiu etapu v revolúcií elektrických vozidiel, v ktorej sa Nissan LEAF začína vyrábať v Európe.
- Integrovaný elektromotor a nabíjačka pre lepšie rozloženie
- Viac priestoru, pohodlnejšie sedadlá, bohatšie vybavenie
- Podvozok zvlášť upravený pre Európu
- Väčší reálny dojazd
- Rýchlejšie nabíjanie so 6,6 kW nabíjačkou ako dodatočnou výbavou
- Širšia paleta modelov vyrábaných v Európe
Za svoju krátku, dva a pol ročnú existenciu spôsobil Nissan LEAF revolúciu v našom uvažovaní o budúcej mobilite. Ako prvé elektrické vozidlo na svete od jednej z hlavných automobiliek, ktoré bolo plne vyvinuté pre tento účel, dokázal Nissan LEAF, že mobilita s nulovými emisiami nie je snom, ale skutočnosťou.
V súčasnosti po svete takmer bezhlučne jazdí 54 000 kusov, ktoré nevypúšťajú z výfuku žiadne emisie. Mnoho z nich nájdete v rušných centrách miest – niektoré ako taxíky – kde nulové emisie skutočne významne prispievajú k lepšej kvalite ovzdušia.
Hoci LEAF bol jedným z najprepracovanejších vozidiel na trhu, pokrok sa nezastavil. Teraz prichádza nová generácia vozidla Nissan LEAF. A aj keď môže vyzerať dosť podobne ako priekopnícky originál, významné zlepšenia pod povrchom predstavujú ešte presvedčivejší argument pre batériou poháňané vozidlá.
Nový Nissan LEAF obsahuje viac ako 100 zmien, či už veľkých alebo malých. Všetky spoločne vytvárajú z priekopníckeho originálu ešte lepšie vozidlo. Nový LEAF má dlhší dojazd, väčší batožinový priestor, je pohodlnejší, s priestrannejším interiérom a ponúka väčší výber.
Niektoré zo zmien podnietili názory prvých majiteľov vozidla LEAF, skupinou nadšených vlastníkov, ktorí horlivo propagujú toto vozidlo a mobilitu s nulovými emisiami.
A tieto zmeny sú v súlade s prechodom k výrobe na celom svete. Zatiaľ čo originál sa vyrábal len v Japonsku, Nový Nissan LEAF sa vyrába aj v Severnej Amerike a Európe.
Medzi tieto zmeny patrí:
- Dlhší reálny dojazd
- Možnosť rýchlejšieho 6,6 kW nabíjania skracuje dobu nabíjania na polovicu
- Jemné zmeny stylingu masky chladiča pre lepšiu aerodynamiku
- Plne integrovaný elektromotor a nabíjačka uvoľňujú ďalší priestor pre batožinu
- Zníženie hmotnosti v priemere o 32 kg
- Úprava naladenia podvozka, aby vyhovoval podmienkam európskej premávky
- Upravené sedadlá pre väčšie pohodlie a viac mieste v interiéri
- Zlepšenie funkcie CarWings s funkciou vyhľadávanie ekonomických trás a vylepšenými funkciami diaľkového ovládania
- Tri verzie – Visia, Acenta a Tekna
- Bohatšie možnosti výbavy, vrátane koženého čalúnenia a systému zobrazovaní okolia vozidla
- Väčší výber farieb karosérie
- Nový sortiment možností výberu kolies
Celosvetový úspech vozidla Nissan LEAF bezpochybne dokázal, že elektrické vozidlá s nulovými emisiami sú životaschopné a nie sú žiadnym riskom, ako naznačovali niektorí naši konkurenti. Naše rozhodnutie presadzovať vozidlá poháňané batériami napomôže zabezpečiť mobilitu osôb pre ďalšie generácie,
povedal Paul Willcox, vrchný viceprezident pre predaj a marketing spoločnosti Nissan Europe.
LEAF je len prvým čisto elektrickým vozidlom, ktoré má Nissan v pláne. Čoskoro sa k nemu pripojí e-NV200 tak v podobe ľahkej dodávky, ako aj osobného vozidla. Taktiež vyvíjame čisto elektrickú verziu modelu NV200, určenú výhradne pre taxikárov, ako aj kompaktné elektrické vozidlo pod značkou Infiniti.
Tieto nové modely a rozšírenie výroby modelu LEAF napomôžu uchovať pozíciu spoločnosti Nissan ako globálneho lídra v technológií nulových emisií. Ale v súčasnosti sa táto technológia stále len zavádza a ak má naplniť svoj skutočný potenciál, musia vlády po celom svete vyvinúť ešte mnoho, veľmi mnoho úsilia, aby zlepšili infraštruktúru pre nabíjanie a dohodli sa na celosvetových štandardoch pre rýchlonabíjačky,
dodal.
Ale mnohonásobne ocenený Nissan LEAF nie je odkázaný len medzi mestské múry. Rýchly rast sietí pre rýchle nabíjanie znamená, že pozdĺž hlavných trás v Ázií, Európe a Severnej Amerike je možné nájsť „energetické koridory“, ktoré spájajú oblasti s veľkými mestami a umožňujú elektromotoristom každodenne využívať ich Nissan LEAF ako normálny dopravný prostriedok. Rýchlonabíjačky dodávajú do vybitej batérie cez špeciálny konektor s bezpečnostným certifikátom 50 kW vysokonapäťového jednosmerného prúdu. Dokážu znovu nabiť batériu na asi 80 % jej kapacity za 30 minút, čím umožňujú podnikať dlhšie cesty bez nutnosti riešiť starosti s dojazdom.
V marci začala výroba nového modelu Nissan LEAF v Európe, a to vo vysoko efektívnom výrobnom závode spoločnosti v Sunderlande v Spojenom kráľovstve, pričom predaje začnú od polovice roku 2013.
Zdroj: Nissan
Fotogaléria