/
/
/
Nová Honda Fit Hybrid (prototyp)

Nová Honda Fit Hybrid (prototyp)

Reklama

Úplne nový Fit Hybrid bude prvý model vybavený inteligentným hybridným pohonom s dvojspojkovou prevodovkou SPORT HYBRID – ľahkým a kompaktným systémom značky  Honda.

TOKYO, Japonsko,  júl 2013 – Spoločnosť Honda Motor Co., Ltd. dosiahla s úplne novým modelom Fit Hybrid spotrebu 36,4 km/l (režim JC08). Ide o najdlhšiu vzdialenosť, akú vozidlo prejde s jedným litrom paliva, spomedzi všetkých hybridných modelov v Japonsku. Uvedenie nového modelu Fit Hybrid a začiatok predaja v Japonsku je naplánovaný na september tohto roka. Úplne nový Fit Hybrid bude prvým modelom, ktorý sa pochváli inteligentným hybridným pohonom s dvojspojkovou prevodovkou (i-DCD) SPORT HYBRID. Ide o ľahký a kompaktný hybridný systém s jedným elektromotorom určený pre malé vozidlá. Pohon v režime elektrického vozidla sa dosahuje odpojením spaľovacieho agregátu od elektromotora. Pohon SPORT HYBRID i-DCD patrí do série motorov s názvom „Earth Dreams Technology“. Ide o novú generáciu technológií pohonu od spoločnosti Honda, s ktorými sa radosť z jazdy a vynikajúca spotreba snúbia do dokonalého celku. Hybridný systém SPORT HYBRID i-DCD využíva novo vyvinutý 1,5-litrový štvorvalec s Atkinsonovým cyklom (cyklus s vysokým expanzným pomerom). Tvorí ho 7-stupňová prevodovka DCT spolu so zabudovaným motorom s vysokým výkonom a inteligentnou pohonnou jednotkou (IPU) s integrovanou lítium-iónovou batériou. Okrem toho SPORT HYBRID i-DCD disponuje brzdovým systémom s elektrickým posilňovačom, ktorý zvyšuje účinnosť rekuperácie energie a plnoelektrickým kompresorom na zníženie zaťaženia motora. Tento hybridný systém zlepšuje spotrebu paliva vozidla v porovnaní so súčasnými hybridnými systémami IMA o viac než 35 %. Pohonný systém automaticky prepína medzi troma jazdnými režimami zapínaním a vypínaním spaľovacieho a elektrického motora v závislosti od situácie. Tieto tri režimy zahŕňajú režim elektrického vozidla s pohonom výlučne prostredníctvom elektrického motora, hybridný režim s pohonom pomocou oboch motorov a spaľovací režim s využitím iba spaľovacieho motora. Hybridný systém SPORT HYBRID i-DCD sa pýši najlepšou spotrebou paliva spomedzi všetkých hybridných modelov v Japonsku, citeľnejším preťažením pri zrýchlení než pri tradičných modeloch, a tiež rytmickým a hladkým štýlom zrýchľovania. S týmto systémom je jazda naozaj zážitkom.

Zdroj: Honda

Fotogaléria

Prečítať celý text

Reklama